@ blackie dat zijn mooie berichten ! @ miepkip nog gebeld ? Hopelijk is alles gewoon goed. @ pleuni , veel plezier op de open dag. @ hier alles nog steeds rustig en een redelijke nacht gehad . Wel vroeg op omdat het mannetje moest voetballen . Verder met dit weer weinig van plan .
niet de enige dus waarbij het niet rommelt. @miepkip .. Ben benieuwd of je al gebeld hebt @hier .. aangezien ik uit eten niet echt meer zie zitten, gaan manlief en ik vanavond lekker thuis gourmetten fijn weekend dames! Ben benieuwd of er nog baby's geboren gaan worden dit weekend
Nou! Zeg dat wel! Gaat iedereen nu tegelijk bevallen ofzo ??? Ik ben best braaf vandaag Laat mijn vriend al het werk doen. Er komen stuk of 20 paarden thuis, en enige wat ik doe is toe kijken. Ok, best moeilijk voor mij, maar wel verstandig, al zeg ik het zelf!
Oktober 2012 mama's 01-10 Chybou - 1e kindje - 29 jaar - meisje 01-10 Laupio - 2e kindje - leeftijd - geslacht blijft een verrassing! 02-10 Miepkip - 1e kindje - jongen 02-10 Blackie - 1e kindje - 24 jaar - jongen 04-10 Sammie1 - 1e kindje - 22 jaar - meisje 04-10 Theertje - 3e kindje - 31 jaar - geslacht blijft een verrassing! 05-10 Miekie0402 - 1e kindje - 28 jaar - meisje 05-10 Baileyy - 1e kindje - 33 jaar - geslacht blijft een verrassing! 07-10 Super Mummy - 3e kindje - 26 jaar - jongen 07-10 Anoniempje2011 - 1e kindje - 22 jaar - jongen 11-10 Engeltje23 - 1e kindje - leeftijd - jongen 11-10 Pleuni - 1e kindje - 29 jaar - jongen 18-10 Shaarr - 1e kindje - 22 jaar - geslacht blijft een verrassing! 20-10 Ingearts - 1e kindje - 31 jaar - jongen 21-10 Maia - 2e kindje - 28 jaar - jongen 22-10 Ukkie1985 - 1e kindje - 27 jaar -meisje 22-10 Kimmiikim - 1e kindje - 21 jaar- meisje 26-10 Ladyblond - 1e kindje - 28 jaar - geslacht blijft een verrassing! 28-10 Godinn - 1e kindje - 29 jaar - geslacht blijft een verrassing! Geboren 25-09 Chybou - 8.32 uur - C - 3775 gram 25-09 Laupio - - Nina Marie - 2760 gram 27-09 Blackie - 18.47 uur - Jari René - 3098 gram - 50 cm 04-10 Engeltje23 - 14.26 uur - Quinten - 3410 gram
Hoe is het hier? Kunnen we al nieuwe namen onder het kopje 'Bevallen' zetten? Ben benieuwd hoe het met Engeltje is. @Blackie: Drinkt Jari vandaag net zo goed als gisteren? Ik hoop het! @Miepkip: Hoe gaat het bij jou? Voel je je al beter? @Inge: Ben benieuwd of de weeen al doorgezet zijn. Ik duim voor je en hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt. @Godinn: Goed bezig! Heel braaf! @Theertje: Zou niet te hard zeggen dat het lekker rustig is vandaag... Je weet maar nooit @Hier: C-tje heeft een beetje een 'piepdagje'. Duidelijk buikpijn. Ze poept ook wat af. Sneu hoor. Gelukkig is ze goed te troosten. Ik doe het maar rustig aan. De verloskundige was erg duidelijk en dirigeerde me gisteren zo weer terug naar bed. Ik moét het van haar nu heel rustig aan doen. Mag alleen voor de voedingen van C zorgen en verder moet ik het aan Lieve over laten. Ik vind het heel moeilijk. Maar het kan ook niet anders. Als ik me te druk maak begin ik sterretjes te zien en de wereld begint te draaien... Ben al een aantal keren bijna flauw gevallen. Als ik nu niet goed voor mezelf zorg kan ik ook niet goed voor C zorgen, volgens de verloskundige. En ja, dat is waar... Dus vandaag lekker een pyjamadagje. Bloeddruk blijft hoog, maar daar hoeft nu niet direct iets aan te gebeuren. Bij de nacontrole over een dikke twee weken moet het weer normaal zijn, anders moet er wel verder onderzoek gedaan worden. Over twee weken Hb prikken. Ook dat heeft even tijd nodig om weer bij te trekken. 'Tijd' lijkt hier het codewoord te zijn.
Het is zeker rustig hier ik hoop echt dat er een paar dames aan het bevallen zijn, ik vermoed van wel...... @chybou dat lijkt mij ook heel erg moeilijk zo rustig aan doen maar je moet het wel doen hoor anders heb je alleen jezelf ermee! @ukkie wat leuk dat je al winterlaarzen hebt gekocht, ik heb ook al zoveel leuke schoenen gezien voor de winter maar kan ze nog niet kopen heb aardig wat vocht in me voeten dus wacht maar verstandig tot na de bevalling met kopen van schoenen anders zijn ze straks te groot. Wel lastig gezien mijn schoenentik hihi
@ Chybou.. nu ook gewoon rustig aan doen dus! Best moeilijk he om alles uit handen te geven @ hier.. Teveel gedaan vandaag. Zouden 2 winkels bij langs, maar dan hebben ze het ergens weer niet zodat we uiteindelijk bij een stuk of 8 winkels zijn geweest. We bleven maar rondrijden Uiteindelijk alles binnen en net heerlijk even zitten gourmetten En dan vind ik het nu eigenlijk wel tijd om te bevallen Vind het wel zenuwslopend worden dat wachten, maar ja doen we niks aan he. Hier is manlief ook behoorlijk zenuwachtig, hoe zit dat bij jullie mannen?
Tis idd stil vandaag... Hier nog niet aan het bevallen... wel meer gerommel... Ga dus zo lekker douchen en dan op bed dvdtje kijken! Chybou: vervelend dat C buikpijn heeft... vind altijd zo zielig! En als ouder zijnde voel je je zo machteloos... En idd maar even rustig aan doen! Ik liep vanmiddag ff met me zoontje in supermarkt, dochtertje was even dagje bij opa en oma aan het spelen. Zegt zo''n oud vrouwje: jij hoeft vast niet lang meer... dus ik zeg droog: nee 1 dag... Zegt ze: dat je nog boodschappen gaat doen... blablabla kreeg hele preek... Dus ik zeg: ja ga niet hele dag binnen zitten... Toen leek ze beledigd te zijn ofzo... hahaha
Eindelijk een berichtje van mij Nou dames, ik heb vannacht toch maar rond 02.00 gebeld en we moesten meteen langskomen. Klachten konden wijzen op een zw. vergiftiging. Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis een plasje gedaan voor de urine check en aan de ctg gaan liggen. (De wazigheid was al weer bijgetrokken alleen had ik nu wel erge last van hoofdpijn) Bloeddruk was ook voor mijn doen verhoogd. Na een uurtje ctg kwam de vk ook maar even kennis maken, nadat ze me gefeliciteerd had vertelde ze ook nog wel even dat ze me er erg slecht uit vond zien (en bedankt ) Begon me ook steeds slechter en slechter te voelen. Mijn gezicht begon helemaal rood uit te slaan. Kreeg allemaal tintelingen door mijn lichaam. Eerst in mijn arm, en dit begon door te trekken naar mijn gezicht en de rest van mijn lichaam. (kon mijn armen etc. nog wel bewegen alleen voelde het niet als ik iets bewoog) Begon ook erg suf te worden alsof ik iets genomen had. Na een paar min. werd er dus ook maar besloten om bloed te prikken. Zo gezegd, zo gedaan. Nou niet dus! Heb manliefs arm bont en blauw geknepen. Uiteindelijk is het haar toch gelukt om de 2 buisjes aftenemen. (tijdens het prikken daalde alleen de hartslag van mij en de baby zo dat het apparaat begon te piepen, dus daar waren de verpleegster en de vk weer.) De vrouw van het lab, bleef ook nog maar even om te kijken of ik alweer wat rustiger was geworden. En of het weer goed ging. Dus ik begon uit te leggen aan de vk dat ik me toch niet zo heel erg goed voelde. (Bij ieder ding dat ik zei, begon ik te huilen en mijn gezicht was voor mij gevoel half verlamd dus het ging nogal grappig mijn gepraat. ) Na een tijdje ging het wel weer steeds beter, kreeg een warme deken van de vk en ze zei dat ik maar even moest proberen te slapen aangezien ik ook wel alle tekenen had van een beginnende bevalling. (manlief en ik kijken elkaar aan van dat het dan misschien eindelijk zo ver was.) Vond het wel een raar idee ook. Was wel erg misselijk etc. maar dit was toch echt anders dan het beeld dat ik had bij een bevalling. Tijdens de ctg bleek ook dat het hartslagje van de beeb daalde als de mijne steeg.. Gelukkig was dit achteraf gezien niks ernstigs. Na in totaal 2,5 uur ctg mocht ik er dan eindelijk af. Zo gezegd zo gedaan. Om 07.00 zijn wij maar gaan slapen (manlief is de hele nacht bij me gebleven !) Om vervolgens om 08.00 uur bruut wakker te worden gemaakt door een verpleegster die dacht dat we de hele nacht al hadden geslapen. (Ze las pas nadat ze ons had gewekt, het rapport dat de andere verpleegster had opgemaakt... ) Ik werd meteen even aan de ctg gelegd. En kreeg een broodje (had de hele tijd niks gegeten aangezien ik me echt onwijs misselijk voelde) Nou heb dat broodje naar binnen gewerkt haha, heerlijk! Nadat ik het broodje op had besefte ik pas dat ik aan de ctg lag. (was nog half aan het slapen haha ) De vk, kwam binnen en wou opnieuw een inwendig onderzoek doen, om te kijken of er al iets veranders was (of ik dus aan het bevallen was) Nou ze had er moeite mee! Ze zei de hele tijd: O ik heb het stukje baarmoedermond dat ik moest pakken om te voelen weer los gelaten. (dit deed ongelofelijk veel pijn. En ik kon haar na de 5de keer dat het fout ging wel slaan ) Gelukkig lukte het haar uiteindelijk wel en wat bleek.. Nog steeds 1 cm ontsluiting ! (is al sinds week 34 zo... Logisch dus ook dat ik me niet voor kon stellen dat ik aan het bevallen moest zijn) Ik werd van de ctg afgehaald en we mochten naar huis. Wel met het advies, vandaag flink uit te rusten want het zou vast niet lang meer duren. We zijn naar huis gereden en meteen op bed gaan liggen. Heb nog 6 uurtjes slaap kunnen krijgen. Maar ben nu nog ongelofelijk moe. De beeb is ook wel rustig na het avondtuur gisteravond. (besefte me trouwens ook dat als ik voor maandag niet meer ontsluiting heb ik helemaal niet gestript kan worden , hoop dat de gyn dan maar besluit dat het goed is geweest en me wil inleiden!!) Maar was dus vannacht ook niet echt een fijn begin van mijn verjaardag... Gelukkig zijn wel mijn rokje, bikini en smurfen pyjama voor de baby binnen. Sorry voor het lange verhaal Bedankt voor de felicitaties! @ Maia, jij nog gefeliciteerd met jouw verjaardag en die van Fleur! En veel plezier vandaag @ Godin, goed dat je, je vriend alles laat doen @ Shaarr, fijn dat je ventje al boodschappen enzo had gedaan! @ Superm, Oke.. haha waar bemoeien sommigen zich toch mee. Zou bijna denken dat je vroeger tijdens je zwangerschap verplicht binnen moest blijven. Nou dames, ik ga maar weer verder bankhangen. Ben voor het eerst erg moe en wil onwijs graag slapen, maar probeer toch maar tot 10 uur wakker te blijven, want anders word het vannacht weer niks. Fijne dag allemaal en de gene die wel aan het bevallen zijn veel succes!
@ miepkip , lekker uitrusten , wel fijn om even wat van je te horen . Ik mis sammie al de hele dag......of lees ik er gewoon straal over heen.
@ Shaarr, wat een lieve vriend heb je @ Chybou, ach gossie buikpijn is niet fijn voor zo'n kleintje. Lijkt me ook heel moeilijk om zelf niets te doen, maar zoals gezegd is het wel goed om ernaar te luisteren @ SM, dat dat vrouwtje maar beledigd is, ze beledigd jou ook met zo'n opmerking. @ Miepkip, wat een verhaal! Rust lekker uit en ik hoop dat je vannacht goed kunt slapen.
Ik ben er nog Wel helemaal gesloopt! Haha Nu D-Day is geweest, gaan we maar verder met het 'gewone leven' he. Dus vandaag ben gezellig bij mn zusje geweest. En even naar de markt. Top dag gehad, dus het lijkt me nu een mooi moment om te gaan bevallen. 7 oktober klinkt niet verkeerd toch Heb ook bollen wol in huis gehaald en een netsjaal, dus nu kan ik me in bed ook vermaken met het weven van een dikke sjaal @ Miepkip, goed dat je gebeld hebt! Maar wat een narigheid allemaal. Hopelijk komt je beebje toch snel!!
@ Shaarr, nee klopt ze weten nu nog niet wat er is. Kan een moment zijn geweest dat het zo was, omdat het nu weer weg is. Maar kan ook een opkomend griepje zijn of het hoort wel bij het begin van de bevalling. De tijd zal het leren Als het nog een keer gebeurt bel ik gewoon weer. @ Sammie, fijn dat je, je vermaakt hebt vandaag . Vreselijk he dat je niet wanneer je gaat bevallen. En nu ook geen datum meer hebt om naar uit te kijken Hier word al door iedereen geroepen dat hij gewoon niet op een dag met slecht weer geboren wil worden. En dus zegt iedereen dat hij morgen gaat komen aangezien het morgen mooi weer is . Maar aangezien de temperatuur op de kamers in het ziekenhuis heb ik zelf liever een regenachtige dag! Krijg ik tenminste nog wat verkoeling als ik daar lig te bevallen. Ik ga zo even lekker een warme douche nemen en daarna op bed liggen en proberen te slapen. (Zal vast wel lukken na afgelopen nacht ) Trusten allemaal!
Jeetje miepkip wat vervelend zeg, hopelijk slaap je vannacht goed en ben je morgen topfit om te bevallen @sammie wat leuk dat je zelf een sjaal gaat maken, goed idee n makkelijk voor op bed idd Nou welterusten dames hopelijk slaapt iedereen goed!
Dag Dames! Vandaag wat laat gereageerd want ik zou rond het middaguur weer gewoon internet op de afdeling op zoeken. Maarja toen kreeg ik vanmorgen om 8:00 uur te horen dat de zuster zich hart ging maken dat Jari vandaag al naar huis mocht aangezien hij nog steeds elke fles helemaal leeg dronk. Overleg arts geweest en als hij iets was aangekomen mocht ie mee. Dus hup kind op weegsschaal en bingo!! Dus wij zijn nu lekker thuis en ik ben goed verzekerd(blijkbaar) en krijg daarom alsnog 5 dagen kraamzorg @slapen jemig meiden slapen blijft wat he,nou straks word het er echt niet meer op, wel anders dat dan weer wel. Ik had net helemaal hoop in mijn hoofd, maar ogen vallen steeds dicht en ik kan blind typen maar er zijn grenzen Morgen weer! Weet wel iemand in ziekenhuis geweest , was nogal pittig verhaaltje, rustig aan doen meis. Hebben we al iets gehoord van Inge?
hallo ik mocht dus kiezen wat ik wou inleiden of doorlopen ik was dinsdagmiddag bij de verloskundige en baby was dus weer uit de bekken maar omdat ik minder leven voelde en de vk de hartslag en de liging van de baby niet helemaal goed kon bepalen moest ik direct even door de het ziekenhuis voor een ctg, daar aangekomen en aan de ctg gelegd bleek inderdaad het hartje heeeeel rustig ze zijn waarop de gyn. binnenkwam met de mededeling dat ik dezelfde dag nog zou bevallen en dat de verloskamer klaar was en ze direct mijn vliezen zouden breken (ik had 2 cm ontsluiting) dit zegt natuurlijk niet veel bij een derde zwangerschap ik schrok hier best van en gelijk mijn man gebeld dat hij moest komen met tas, ik lag om 14.45 aan de ctg en om 15.30 hadden ze mijn vliezen al gebroken en kreeg ik het infuus voor het inleiden, na een aantal uren flinke weeen is onze 3e zoon Jesse geboren op 3 oktober om 0.30 we mochten s ochtends lekker naar huis en wat nou de oorzaak was dat de hartslag zo langzaam was weten ze niet Jesse doet het heel goed en heeft zelfs gister al door geslapen van 24.00 tot 8.00 hij was ook niet wakker te krijgen die nacht haha wij zijn zo enorm trots op onze 3 jongens!!!!! iedereen succes met bevallen!!!!!!!!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie 3e zoon Jesse... Moet idd ff een flinke omschakeling.geweest zijn. Geniet van je kraamtijd!!
@ rommel.. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie 3e zoon! Dat is snel gegaan zeg die dag. @ blackie.. Wat fijn dat jullie al lekker thuis zijn, geniet ervan! @ de rest.. welterusten