Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Theertje; ik lees nu pas jou verhaal! Maar bij jou dus ook zo'n razend snelle bevalling! Hoe voel je je er nu onder? Ik moet zeggen dat ik er steeds over na zit te denken..

Shaar, kom op meid!! Voor je het weet is de beeb er!!

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Miepkip, ik had je ook veel ouder ingeschat :). Maar idd wat Godinn al zei, leeftijd maakt niets uit. Het gaat erom hoe jullie er zelf mee omgaan. Veel succes en geniet er lekker van!

@ Shaarr, hormonen zijn rot :). Ik moet soms ook even uitleggen hoe het er in mijn hoofd aan toe gaat. Hopelijk is de beeb er snel!

@ Godinn, fijn dat het goed gaat!

3. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Godinn, haha ik wou eerst ook niet mijn leeftijd vertellen i.v.m. voor oordelen etc. Maar ik dacht er zijn nog meer jonge meiden laat ik het toch maar doen. Ja ben ook blij dat ie tenminste gewerkt heeft! Al had ik liever gezien dat hij het rechts ook gewoon was blijven doen, maar goed dit was ook goed te doen. Heb wel de afgelopen dagen last gehad van de knip en nu ook nog wel iets, maar de hechtingen zijn opgelost (alleen de knoop aan de buitenkant niet, die word maandag zowiezo verwijderd) Volgens mijn kraamzorg is het ook alleen nog erg blauw, maar niet meer gezwollen :)! En zitten gaat ook steeds beter. Dus het valt alweer mee.
    Ja haha, inderdaad bij de volgende meteen bellen! Mijn moeder had ook zulke snelle bevallingen en ik was de laatste en bij mij heeft ze er 1 uurtje overgedaan met 1 x persen.
    Een tip, als je echt moe bent, wees niet geschaamd maar zeg de kraamvisite gewoon af als je echt geen zin hebt! Hier t/m gisteren iedere x visite gehad en vandaag helemaal niemand en heerlijk dat het was. Ik was zelf de eerste dagen echt te druk bezig. Maar vandaag lekker de heletijd op de bank gelegen en ik voel me echt stukken beter. Ook zou ik echt de kraamvisite in etappes laten komen. geeft veel meer rust tussendoor!

@ Shaarr, haha. Mensen schatten me meestal ook wel wat ouder. En iedere bevalling is anders en net wat al eerder was gezegd je moet er gewoon in meegaan als het zo ver is en je er vooral niet tegen verzetten. En meis, zorg even dat je man beseft dat je last hebt van hormonen voordat de kleine er is. Je hebt namelijk dan kraamtranen en geloof me het is dan wel ongelofelijk fijn als manlief je troost!

@ Kim, is het een moeilijke opleiding? Wanneer is hij begonnen met werken? Want anders zou je even zijn cao moeten kijken. Aangezien P.aul namelijk ook niet door betaald zou krijgen. (p.aul werkt voor een uitzendbureau) En had max. 2 dagen vrij voor de bevalling door betaald. En zou dus ook nu niet thuis zijn. Gelukkig had hij een aantal vakantie dagen opgebouwd (doorbetaald) waardoor, hij nu alsnog 5 dagen thuis kon zijn :D! (gelukkig hebben we een weekend ertussen zitten!) Dus ik zou even in zijn Cao kijken waar hij recht op heeft. Want het is echt ongelofelijk moeilijk meteen in je eentje! Dus probeer echt wat te regelen meis! En gefeliciteerd met je man!

@ Pleuni, dankjewel :)!

Hier net weer kraamtranen gehad :(, We wouden net de elektrische borstkolf van Avent bestellen, samen met de flessenwarmer en 2 grote flesjes. Wil manlief afrekenen kan het niet. Hij kijken wat er is, dacht hij dat we afgelopen zaterdag 150,- hadden gepind. En hij was een beetje aan het nadenken waarvoor dat was en toen zag ik dat hij het naar zijn spaarrekening had gedaan. Dus ik wou het zeggen en toen reageerde hij zo sstt... (slaat nergens op dat ik daarom moest huilen) maar goed daar waren de tranen weer! Gelukkig trooste p.aul me meteen en gaf hij me gelijk.

Nou ik ga D.ean voeden en dan gaan we slapen. Trusten allemaal!

4. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou het is pittig. maar wel te doen. Ik vind alleen de stage heel vervelend de manier hoe je stage opdrachten moet maken.
    Waar ga je de opleiding doen?

Heel veel succes! ik weet iig wel dat ik nooit op een dokterspraktijk zou willen werken. ik zou dan iets willen doen met bloedprikken of op een eerste hulp of zo iets... Ik weet niet.... voorlopig eerst nog maar zo lang mogelijk bij defensie blijven en dan zie ik het wel verder!

Slaap lekker meis voor strax!!

Manlief is nu jarig vandaag, hij zo.. oohik hoop zo dat ze komt vandaag... dan heb ik echt een feestje op mijn verjaardag!! haha ik ben benieuwd! Nou we gaan maar even de babykamer opruimen! kan ik eens ene mooie foto maken strax!

Slaap lekker allemaal.. enneeuuh... zaterdag nacht is een mooie nacht voor weer wat oktober beebjes :D

5. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi maar t lucht dus wel.even op?!! Ja idd dat drie x vragen is dan 20x zo erg! Daar irriteer je je t meest aan! Tenminste dat heb k hier!

Ach.en zo hebben.we allemaal wat! Maar og wat begrijp k je goed shaar ;) echt waar!!

Hier achter hebben ze een.feestje! Echt irritant! Ze praten en.lachen door hard! Allemaal.zware mannenstemmen!

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Laupio: Camille is idd (tot nu toe) heel rustig. Het is echt een schatje! Als ze 20 minuutjes op een dag huilt is het veel. Alleen tijdens de voedingen is het een tijgertje.
    Dat ik hier wat minder schreef (las wel mee op mijn mobiel) lag niet zo zeer aan Camille, maar was meer omdat ik me niet zo goed voelde?
    Hoe is het met jouw kleine meid? Is het een beetje te doen, twee kleine meiden in huis?
    Ik zou willen dat Camille 6 uur doorslaapt. 3, hooguit 4 uur is toch wel max.
    @Kim: Je hebt helemaal gelijk over die verlofweken. Was even vergeten dat je zo ie zo recht hebt op 16 weken.
    Heb een brief van het UWV gehad dat ik 24december weer aan de slag moet. Dan is het kerstvakantie, dus ik begin in januari weer.
    @Engeltje: Schrikken zeg! Gelukkig is het goed gegaan! Overproductie is niet fijn! Ik kolf nu ruim een liter BV per dag. Camille drinkt max 110cc per voeding. Dus mijn vriezer heeft al een aardig voorraadje.

7. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi das een fijn vooruitzicht cybouw!!
    K begin ook januari weer. Alleen daarom hoop k al dat k wat later beval!!;)
    Fijn dat C t zo.goed doet!! Heerlijk meisje dus!!
    Word wel weer tijd voor een foto'tje van dr hè?!! ;) leuk!!!

Feestje hier achter nog steeds niet rustiger!! Grrr
    Ga nu toch maar mn slaap modus zoeken!!

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Shaarr: Ja, eregisteren 1230 cc. Geen idee of dat normaal is. Camille dronk die dag 630 cc. Ik heb die ochtend 400 cc in één kolfbeurt afgekolfd.
    Ik heb inmiddels ruim 2 liter borstvoeding in de vriezer liggen.
    Ik ben al minder frequent gaan afkolfen en ook minder lang, maar dat helpt niet echt.
    Gelukkig heeft Camille gisteren ineens de borst ontdekt. Het aanleggen en drinken gaat heel goed. Ik hoop dat vraag en aanbod een beetje op elkaar afgestemd gaan worden. Ik moest vandaag toch nog een aantal keren kolfen omdat ik zulke volle borsten had dat Camille moeilijk aan kon happen en de borst ook niet goed leeg kon drinken.
    Merk wel dat mijn lijf aardig zijn best moet doen om zoveel aanmaak van voeding bij te houden.

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    goeiemorgen dames!

nou wie weet is het dan toch begonnen.Heb al de hele nacht af en toe weeen, maar ben sinds een halfuur uit bed.In bed liggen is het niet te harden. Ben nu aan het timen.

In bed kwamen ze tussen de 4-8 minuten.

Vriendlief is weer in bed, hij is errg moe ;)

10. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bevallen dames gefeliciteerd:D
    @sm wat een scheetje zeg! En geboren op de dag dat mijn oma en nichtje jarig zijn;) hihi :D

@sammie Fietsen??? Jemig ik denk bijna dat ik dat verleerd ben , dat heb ik zeker nu al 4 maanden niet meer gedaan ofzo... Mijn buik zat echt zo erg in de weg, en nu met mijn hechtingen waag ik me al helemaal niet meer op een hard zadel;)

@chybou ik kolf soms sneller maar het wil nog niet echt, wat ik nu doe is dat hij in de nacht kv krijgt(dan kan manlief ook wat makkelijker voeden en dan kolf ik alleen af. Omdat daar meer tijd tussen zit heb ik dan vaak twee complete voedingen. Daarmee vul ik op de dag de andere voedingen weer mee aan. Voor de rest als Jari tussendoor wil eten(dan wil ie nog wel eens) leg ik hem gewoon aan de borst, ook om weer te oefenen en het valt me op dat dat voor me borst ook een hoop doet. Maar echt goed willen doet het nog niet. Kolf nu rond de 80 af terwijl hij vaak rond de 100 drinkt. Maar we komen er wel.

@nachten ben blij dat onze kerel de nachten goed doorslaapt. Hij krijgt op 0:00 zijn laatste voeding, slaapt dan door tot 4:00 a 4:30 krijgt voeding en hoor hem daarna om 8:00 pas weer. Echt enorm blij mee.
    Ik ben ook erg blij dat me man deze week nacht heeft(stom normaal een hekel aan) maar hij komt om 7:00 uur thuis en kan Jari dan om 8:00 uur voeding geven. Ik kan dan "uitslapen" ;) Zover als dat lukt:p maar het idee is heerlijk.

@strippen meiden het lijkt mij ook niet prettig, maar dat leek me dat hele inleiden ook niet. En al die methodes hebben zo hun voor en hun tegens. Maar we komen er wel! Even doorzetten, Als straks die kleine er is snap je niet waar je je zo druk over hebt gemaakt.
    Ik had in begin nog zoiets dit was een keer nooit meer...maar nu denk ik bij mezelf het was het allemaal dik en dwars waard.

@kleding, ik kan ook weer in wat kleding, me normale spijkerbroeken nog niet, mijn benen moeten daar nog iets voor slinken maar wel mijn joggingbroeken weer en dat is al heel wat. Moet zeggen dat bv wel echt wonderen doet voor de kilo's denk dat ik wekelijks toch rond de 1 a 2 kg afval tot nu toe. En echt veel doe ik verder niet, ja wat huishouden en de hond uitlaten. Als je daar zo makkelijk van afvalt;) Ha!

@Godinn en Mieke Wat leuk bevallen op mijn mans verjaardag;) Hihi jullie mikken het wel hoor hihi. Geniet ervan!!

@engeltje, jemig meid, jij mag ook nog niet van je kwaaltjes en dingetjes af zijn he! Pff ontsteking, hopelijk is het snel over.

@kolven ik ben uitgekolft dus ga maar naar bed;) Maar heb me even bezig kunnen houden. Kan altijd zo slecht stil blijven zitten;)
    Deze kolf was speciaal voor jou Chybou omdat ik zei dat het niet zo wilde heb ik nu 180 cc eruit gekregen;) haha

Nou slaap lekker weer meiden!

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ze komen nu tussen de 5-8 minuten. Zou het doorzetten?
    Doet wel mega zeer zeg!!:$

12. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Sammie ik hoop het zo voor je. Ze komen sneller dus denk dat het voor jou niet lang meer duurt!! Alvast ZET HEM OP!!

13. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Spannend sammie! Hoop dat t doorzet. Hier ook rotnacht vol kramp (maar oft weeen zijn?) hopelijk belt mn vk snel en heeft t voor wat meer ontsluiting gezorgd allemaal :)

14. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Even een kort berichtje van mij, heb globaal een beetje bij gelezen maar nog niet echt tijd om alles rustig te lezen en op iedereen uitgebreid te reageren, dat komt van de week wel!

@godinn jij ook van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie datum ;)

@sammie succes met bevallen het klinkt dat het begonnen is meid!

En de rest waar blijven de Beebs nou, ben zo nieuwsgierig!

Hier gaat alles super, genieten volop en fleur doet het fantastisch.

Ik zal van de week even uitgebreid verslag doen en reageren maar Vl is t/m morgen lekker vrij dus genieten we lekker van elkaar, onze fantastische kraamhulp is er tot aankomende vrijdag en daarna heeft Vl 2 wkn vakantie, heerlijk!

Voor de dames die nog moeten bevallen, succes ik hoop dat jullie de bevalling net zo goed ervaren als ik, zou lekker zijn!

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Sammie spannend!! Hoop voor je dat het doorzet :D

Hier een (te) rustige nacht Hihi. Oppassen os gecanceld dus heb een "vrije" dag. Eens bedenken wat ik zal gaan doen... Iemand tips?

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    onder de douche komen ze veel sneller dan als ik rustig op de bank relax. liggen is echt niet te harden trouwens..

zit nog beetje te twijfelen of ik de vk al moet bellen of echt moet wachten tot ze onder de 5 min komen.
    wat zouden jullie doen?

17. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes sammi!! Zou toch wel echt kunnen! Hoe is t nu???

Shaar, uiteindelijk toch in slaap gevallen!!

As k mn bed uit ben zo zal k foto van dr kamertje posten!!

18. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja k zou bellen! Al is t maar om te laten weten dat t begonnen is. Normaal hoord t onder de douche toch rustiger te worden als t geen weeen zouden zijn? Dus t zijn zeker weten weeen!
    Ff bellen en zeggen gewoon dat ze om de 5 min komen! Dan kan de vk mooi ff komen kijken!!

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Sammie ik zou idd ook gewoon bellen :)
    Hihi ben gewoon zenuwachtig voor je hou ons op de hoogte :D

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    vriendlief gaat zo bellen.

ben ook misselijk maar heb ook honger, dus toch maar wat eten dan.
    ik kan amper geloven dat dit wel eens de bevalling zou kunnen zijn.

Deel Deze Pagina