@miepkip. Wat een schatje! Strippen is achteraf wel gelukt. Vk was niet wcht duidelijk. Pas toen ik belde voor nieuwe poging zei ze dat t was gelukt. @shaarr.. Dat is precies waar ik last van heb al sinds gisterenmorgen. Verloor je echt een hele prop?
@ Iedereen bedankt! @ Kim, hoop ook echt dat de verstopping snel overgaat! loop al als een gek te duwen tijdens het kolven, maar tot nu toe geen effect. Rond 21.00 ga ik even lekker douchen en daarna kolf ik me helemaal leeg dus misschien werkt dat. En manlief is nu een kruik aan het ophalen bij mijn schoonzus. En morgen halen we meteen 2 nieuwe kruiken. Verder ligt D.ean dus al een hele tijd op mijn buik te slapen. Aangezien hij zich nog niet zo heel goed zonder kruik kan warm houden in de wieg. (lees zonder kruik 36,5) Dus met kruik is het 37.
@godinn. Klopt, wat moet dat moet. Maar nu lijk ik er zelf voor te kiezen ivm de pijn die ik heb he. @shaarr. Ben benieuwd wat je vk zegt! Hier zijn ze erger geworden, ga nu timen, alleen t duurt maar eel erg kort elke keer
@ Miepkip, ach wat een schatje! @ Anoniempje en Shaarr, ben benieuwd hoe het bij jullie gaat. Ik begin nu steeds meer het besef te krijgen dat ik over tijd ben en ik het wel goed genoeg geweest vind zo haha. Mijn vriend zegt ook steeds tegen mijn buik dat ie eruit mag komen. Morgen 12.45 naar de VK voor inwendig onderzoek om te kijken of ik al iets ontsluiting heb. Ben toch wel een beetje zenuwachtig.
Ohh spannend shaar! Kunnen ze mooi zien of er weeen activiteit is!! En wat voor weeen activiteit Ik ben zóverkouden!!! Niet normaal. Ik ga morgen maar eens alle was doen. Incl. Strijken zodat k dat iig niet hoef te doen! Hebben jullie dat ook? K leef echt naar de afspraken van de vk toe. In de hoop dat er iets gebeurt.. maar helaas steeds alleen bloeddruk, hartje, hoe gaat t met je? Voel je de baby goed? Oké tot volgende week. Pfff Ik moet een klein beetje bekennen dat ook K een klein dipje heb en dat k er een beetje klaar mee ben... Maargoed nog ff volhouden.. k ga maar van 3 weken uit, dan kan t altijd meevallen...!
Shaarr, spannend! Kim, ik ben bijna van mijn verkoudheid af . Wat heb ik wat tissues verbruikt zeg haha. Bij mij gaan afspraken bij VK idd ook zo. Behalve vanaf nu dan . Ben nu op internet aan het uitzoeken welke babydrager ik wil. Er is te veel keus, ik kan er niet mee om gaan! Zie door de bomen het bos niet meer. Heb ook maar een vraag gesteld in een van die topics.
Joh daar heb k me nie eens in verdiept joh!! Die dragers! was nie van plan.t te gebruiken.. Ja doekjes nie t zit gewoon verstopt en moet ademen door mm mond heel de tijd!! K word er echt chagrijnig van haha
Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen Shaar!! Hier zo weer een voeding doen. Doet zeeeeer! Iemand tips??
@Blackie: 180cc, super zeg! Fijn! Leuk dat die kolfpoging voor mij was @Shaarr: Succes meis! Probeer rustig te blijven, denk aan fijne dingen, zet even een kopje thee of zo iets voor jezelf... Als dit doorzet heb je heel snel je kindje in je armen! Je kan het! @Godinn: Goed opletten met aanleggen, beebje moet goed aanhappen. Je kan eventueel een beetje helpen door je tepelhof bij het aanhappen vast te pakken. In het begin was het bij mij ook erg gevoelig. Bij mij hielp: - Niet te lang laten drinken. Beter bijde borsten een minuut of tien. En eventueel, als daar behoefte aan is, dan nog een keer dezelfde borst aanbieden. (re, li, re, li) - Als het veel pijn doet kindje met de pink in het mondhoekje van de borst halen en opnieuw aanleggen. - Tepels goed verzorgen (bepanten baby gebruiken, hoef je er voor het voeden niet af te halen, kan geen kwaad) - Liggend voeden.
Godinn heeft de kramzorg geen tips?? En je hoord ook vaker iets vn tepelhoedjes? Hoop dat de pijn gauw weg is en de bv fijn verloopt!! Shaar, jij kan dit!!! Probeer idd rustig te blijven!! Even douchen, warme kleren kopje thee?? Laat t over je heen komen en niet in paniek raken!!! Ik heb makkelijk praten ntuurlijk!! Mar dan nog probeer je gerust te stellen! Je kunt t meis!! Hoe zou t met sammii zijn!?? Hier heeft de beeb de hik!!
@ shaarr, Een lijk :O! Ik zou het ook niet hoeven te zien! Inderdaad fijn dat al dat voorwerk niet voor niks is geweest! Nu maar hopen dat het snel doorzet! En misschien iets voor manlief meenemen tijdens de bevalling? Dan heeft hij tenminste wat te doen. @ Anoniempje, Hopen dat het doorzet!! @ Godinn, dankje ! haha, ze zijn fijn om te gebruiken he! En dat shirtje is zo leuk ! @ Pleuni, bedankt! Hoop voor je dat je al wat ontsluiting hebt En succes morgen bij de vk! @ Godinn, pas op met het aanleggen en bv geven als het pijn doet! Hier ook gehad en daardoor nu aan het kolven (allebei de kanten erg kapot en durf eigenlijk niet meer aan te leggen zoveel pijn doet het!) Maar morgen ga ik het weer proberen Na bijna 1 week herstel en veel pijn! Ik moet nu ook zo ie zo tepelhoedjes gebruiken bij het bv geven. (en heb alsnog een kolf gehaald i.v.m. grote kans dat het niet meer wil) Vind het trouwens erg jammer dat ik D.ean niet gewoon kan aanleggen! Nu geeft P.aul hem vooral eten, terwijl ik dat wil doen. En Chybou, heeft je goede tips gegeven Hier heeft D.ean net de fles gehad en hij ligt nu lekker te slapen, we gaan kijken/proberen of hij vannacht een x 6 uurtjes wil door slapen. (verder gewoon 4 uur) Ben benieuwd! Hij heeft net wel 70 cc weg gedronken. Had ik trouwens al verteld dat D.ean op dag 5 al meer dan zijn geboorte gewicht weegt? Hij weegt nu alweer 3 kilo. Inplaats van de 2962 gram met zijn geboorte ! Hij is dus na zijn geboorte eerst 82 gram afgevallen en 3 dagen later alweer 120 gram aangekomen! Ben zo trots op hem! Ik ga zo ook maar eens lekker slapen. Weltrusten allemaal!
@Kimmi, ziet er goed uit zeg die kamer, valt die van ons ook echt van in het niet. @ukkie, tja meis zeker die laatste dagen kunnen we echte krengen zijn. En dan kan je beter tegen je mannetje tekeer gaan dan tegen iemand anders. Als het goed is kan je kereltje dat wel hebben. En hou het bespreekbaar, dat je het niet zo bedoelt maar dat het soms er heel beroerd uitkomt. Dan kunnen ze ook begrip tonen. @Shaarr hoe wil jij dat doen als je bevallen bent dan als je zo slecht tegen inlegkruisjes kan? Aangezien ik nu nog met verband rond ren en al bijna 3 weken verder ben. Dat word dan wat. @sm dat valt mij ook zo op, hoe de tijd voorbij vliegt, voor ik het weet is de dag alweer om.. Spiutluiers, ha heb ze niet zoveel. Kleine van mij slaat zo dag of 4 over ofzo. Heb sinds thuiskomst uit ziekenhuis nog maar 2 keer echt zo''n luier gehad. @anoniempje, jammer van het strippen, het klinkt wel vreemd zo dat het toch wel gelukt was enz. Maar mooi dat ze je misschien inleiden. Eind is in zicht even volhouden! Niet bang zijn om te falen, hoe het ook komt de kleine komt echt!! @krimmie tja strea, ik zit ook onder, vraag me trouwens af wanneer die zwangerschapstreep weg trekt maar goed. Ik heb ook zo iets het hoort erbij, maar moet wel zeggen dat ik die op mijn buik niet zo erg vind en op mijn benen zijn ze grotendeels direct na de bevalling weggetrokken maar heb er ook paar in mijn schaamstreek hoop wel dat die nog wegtrekt, die vind ik zo lelijk. Dan laat ik wel weer haar groeien daar ofzo @Bailey!! Gefeliciteerd. Vervelend dat het moeizame bevalling was maar tof dat je je ventje nu bij je hebt. En weer eentje op mijn man zijn verjaardag geboren! Hihi Geniet van elkaar! @shaarr Oh succes meis!!! Nu hopen dat het snel doorzet en voorspoedig verloopt! @miepkip, aah gossie wat een scheetje!!! @chybou, het bleef ook bij die ene keer, verder blijf ik rond de 80 cc steken. Dinsdag ga ik naar inloopspreekuur van consultatiebereau even mijn kerel tussentijds wegen gezien zijn slechte eten enz. Denk dat ik daar vraag of er een lactatie figuur langs kan komen, ook met aan de borst gaan, het lukt het wel maar laat altijd er snel weer los, pakt weer vast, weer los. Worden er beide dan wat onrustig van. @voeden, oh begin deed zo zeer ja, met die toeschietreflex maar daarna moet het over zijn. Wat dan wel pijn doet is je baarmoeder...pffff... was toen wel handig dan wist ik zeker dat kereltje er goed aan hing Nou zal mij benieuwen wie ik vannacht en morgenochtend hoor dat ze bevallen zijn, gaat lekker hard zo. Ga kleine nu voor laatste keer voeden en dan naar bedje toe. Manlief heef nachtdienst deze week. Heeft enorm voordeel. Hij komt 7 uur thuis en geeft voeding van 8 uur. Kan ik "uitslapen" HA! Weltrusten dames!!
@Miepkip: super zeg, dat gewicht! 4 uur vinden wij al doorslapen. Camille komt om de 3 uur. Succes morgen met aanleggen. De boel kapot doet zo veel pijn! Had het ook de eerste week! Gewoon lekker ontspannen! En geef het ook de tijd. Camille heeft sinds eergisteren de borst door. We hebben het de afgelopen dagen rustig opgebouwd. We hebben vandaag zelfs alle voedingen uit de borst gegeven. Jeeeh! Misschien een tip tegen pijn en moeite met aanhappen... Geef eerst 20/30 cc met de fles, dan is de ergste honger weg en probeer dan aan te leggen.
@Blackie: hoe kolf jij? Heb je Jari naast je liggen? Kolf je elektrisch? Kolf je ook 'snachts? Om de hoeveel uur kolf je? Ben je lekker ontspannen, of moet het even tussendoor? Veel vragen hé? Ik begon ook met 50 - 70 cc... Kreeg toen in de gaten dat het kolfen beter ging als C in de buurt is. Vooral als ze wakker is en ik lekker tegen haar kan praten en haar aan kan raken. Elektrisch kolfen gaat bij mij beter dan met de hand. Ik heb een Medela Symphony te huur. Gaat super! 's nachts maak je meer voeding aan. Dus om de productie op te hogen ben ik 's nachts gaan kolfen. Daarmee verhoog je de vraag. Dat brengt me op 'om de hoeveel uur'. Ik kolfde met de voedingen van Camille mee, dus on de 3 uur. Om de vraag te verhogen en de productie op te hogen heb ik een aantal keren (kort, minuut of 5 per borst) om de 2 uur gekolfd. Zo denkt je lijf 'hey er is meer voeding nodig, laat ik meer gaan maken. Ik neem zo veel mogelijk de tijd. Als ik haast heb lukt het kolfen minder goed. Dus ik zet een kopje thee, neem mijn laptop mee, zet de tv aan en leg C lekker naast me. Ik zorg tot slot dat ik zo ie zo 2,5 liter per dag drink.