Even een snelle update via de mobiel. Dus sorry maar kan even niet uitgebreid reageren overal op. We moesten toch weer langer blijven in t ziekenhuis voor mij. Zijn eergisteren thuisgekomen. Maar heb inmiddels alweer koorts, dit keer door de borstontsteking (tja kan er ook nog wel bij). Ik moet nu alle melk afkolven om de borst leeg te krijgen. Kleine wil nog niet aan de fles, hopelijk wordt dat straks wel beter. Maar nog even het bevallingsverhaal van onze mooie zoon Niek! Hij is 3660 gram en 51 cm. De hele bevalling was erg heftig. Constant lag de keizersnede op de loer... Na het infuus om de weeen op te wekken en t breken van de vliezen, kwamen de weeen veel te snel. De kleine reageerse iedere keer met een te lage hartslag. Uiteindelijk kwamen de persweeen snel met nog maar 8 cm ontsluiting. En ik moest maar inhouden wat echt niet meer kon. Op het laatst werd het randje daarom weggeduwd door de arts. Toen weer de hartslag daalde kwam de hoofd gynaecoloog aangesneld, die heeft t kindje er zelf uitgehaald. Kinderarts werd opgeroepen en overal mensen en artsen omdat de kleine niet huilde en te lage hartslag had. Het hing slap in de armen van de gyn, wat wit en blauw. Meteen aan t zuurstof en na wat een eeuwigheid leek, ademde hij. Alle controles waren daarna goed! Gelukkig gaat t nu erg goed met hem.
Klinkt heftig baileyy! Fijn dat het nu goed gaat met jullie kereltje. Vervelend zeg borstonsteking. Zelf vandaag flinke last van stuwing, hopelijk gaat t snel weg.
klinkt heftig Baileyy. En wat vervelend dat je borstontsteking hebt. hier niets te melden, vandaag geen voorweeën oid gehad. wel van de dokter wat gehad tegen verstopping dus kijken of dat werkt. vreder niets te melden dus.
Ik heb sinds gisteravond heel veel last van harde buiken en soms lichte kramp ondertussen beneden rond schaamstreek, word er zelfs wakker van. Moet ook veel vaker plassen nu. Zal dit een 'begin' kunnen zijn? Of zal het gewoon wat voorwerk zijn? Voel de kleine wel minder dan normaal
@ Baileyy, zo heftig zeg. Gelukkig gaat alles nu goed met Niek! @ Anoniempje, ai vervelend. @ SM, leuke traktaties! Ben een half uurtje geleden thuis gekomen van ziekenhuis. CTG was goed, urine was goed en bloed was goed. Moest wel extra lang aan CTG blijven liggen omdat de kleine in het begin heel rustig was. Daarna naar de gyn. Was een redelijk jonge vrouw nog. Ik had me echt zo'n grijze man met snor voorgesteld haha. Ze heeft een echo gemaakt en dat was ook allemaal goed. Had nog meer dan voldoende vruchtwater en baby zag er ook prima uit. Hij lag ook vast in mijn bekken. Daarna inwendig onderzoek. Mijn BMM lag erg ver weg en was diep ofzoiets zei ze en ze moest ook flink haar best doen om er bij te komen, NIET prettig dus. Toen ze daar was vroeg ze of ik het nog uithield en of ik wilde dat ze zou proberen te strippen. Dat kon er nog wel bij . Is uiteindelijk ook gelukt gelukkig. Verloor meteen wat slijm. Sindsdien regelmatig pijnlijke krampen. Toen even gepraat over hoe het nu verder moet. Ze zei dat als het niet natuurlijk komt ik met een ballon katheter ingeleid moet worden en ze raadde me zondag of maandag avond aan. Uiteindelijk bleek dat beide avonden al volledig "volgeboekt" waren en ik kon kiezen uit zaterdag of dinsdag . Zaterdag vond ik toch wel heel snel dus heb dinsdag gekozen, met de slag om de arm dat ik zaterdag zowiezo terug moet voor een CTG (en maandag ook) en moet bellen en dan evt kan aangeven toch zaterdag avond ingeleid te willen worden. Waar ik nu dan wel weer over twijfel omdat ik haar aan de telefoon hoorde zeggen dat dinsdag wel erg laat is (en dat ze zei dat het soms wel 3-4 dagen kon duren met een ballon katheter). Dus moet weer keuzes maken . Maar heb nog de hele vrijdag om me daar mee bezig te houden. Zo even een heel verhaal.
Oktober 2012 mama's 01-10 Chybou - 1e kindje - 29 jaar - meisje 01-10 Laupio - 2e kindje - leeftijd - geslacht blijft een verrassing! 02-10 Miepkip - 1e kindje - jongen 02-10 Blackie - 1e kindje - 24 jaar -jongen 04-10 Sammie1 - 1e kindje - 22 jaar - meisje 04-10 Theertje - 3e kindje - 31 jaar - geslacht blijft een verrassing! 05-10 Miekie0402 - 1e kindje - 28 jaar - meisje 05-10 Baileyy - 1e kindje - 33 jaar - geslacht blijft een verrassing! 07-10 Super Mummy - 3e kindje - 26 jaar -jongen 07-10 Anoniempje2011 - 1e kindje - 22 jaar - jongen 11-10 Engeltje23 - 1e kindje - leeftijd - jongen 11-10 Pleuni - 1e kindje - 29 jaar - jongen 18-10 Shaarr - 1e kindje - 22 jaar - geslacht blijft een verrassing! 20-10 Ingearts - 1e kindje - 31 jaar - jongen 21-10 Maia - 2e kindje - 29 jaar - jongen 21-10 Ukkie1985 - 1e kindje - 27 jaar -meisje 22-10 Kimmiikim - 1e kindje - 22 jaar- meisje 26-10 Ladyblond - 1e kindje - 28 jaar - geslacht blijft een verrassing! 26-10 Elleke74 - 1e kindje - 38 jaar - jongen 28-10 Godinn - 1e kindje - 29 jaar - geslacht blijft een verrassing! Geboren 25-09 Chybou - 8.32 uur - 'Camille' - 3775 gram 25-09 Laupio - tijd - Nina Marie - 2760 gram 27-09 Blackie - 18.47 uur - Jari René - 3098 gram - 50 cm 03-10 Rommel - 00.30 uur - Jesse - gewicht 04-10 Engeltje23 - 14.26 uur - Quinten - 3410 gram 06-10 Ingearts - 01.55 uur - Kyan - 2740 gram - 47 cm 07-10 Theertje - 23.33 uur - Ties - 3265 gram - 51 cm 09-10 Miepkip - 14.08 uur - D.ean - 2963 gram - 48 cm 10-10 Super Mummy - 03.20 uur - B.odhi - 3670 gram 12-10 Miekie0402 - 04.02 uur - Fleur - 3380 gram - 51 cm 12-10 Godinn - 18.30 uur - Fe.rre F.olke - 3720 gram 12-10 Baileyy - tijd - Niek - 3660 gram - 51 cm 14-10 Sammie - 16.40 uur - S.carlett O.m.ilia E.lizabeth - 3750 gram 15-10 Shaarr - 02.51 uur - J.alee.sa - 3370 gram 15-10 Anoniempje2011 - 07.24 uur - J.ulian - 3900 gram
@Pleuni: hopen dat het strippen werkt. Wouw, volgeboekt... Oktober is een drukke Babymaand. Wel fijn dat je nu een uiterlijke datum weet.
Oohh heftig bailey!! Pleuni oohhwel gestript dus?? nou wel spannend allemaal dus!! Hopelijk hoef je nie eens naar t ziekenhuis mar heeft t strippen.geholpen!! Kzit gewoonmet spanning voor jou! Haha Hier gaat t wel weer. 2x diarree... en wat gekke steken gehd maar nu weer.rustig!!
@ baileys pittige bevalling zeg! Maar blij dat t hu goed gaat @ pleuni spannend wellicht heeft het strippen geholpen en komt het lekker uit zichzelf @ hier vandaag geen krampen gehad. Lekker even de stad in geweest. Een leuk kleed bij kruidvat gehaald. Wilde hem eigenlijk voor over de witte leuning vn schommelstoel hangen maar zie dat ie eigenlijk ook gewoon als deken kan! En dat voor 12,95! Ze hadden roze of taupe , wilde jullie dit niet onthouden Wel beetje pijnlijke rug/bekken van t boodschappen doen dus lekker een middagdutje gedaan. Manlief komt laat thuis en hier totaal geen inspiratie om te koken. Ben bang dat t pizza wordt
@ Chybou, ja ik stond ook vol verbazing bij de balie haha. @ Ukkie, hier gisteren een pizza . Lekker hoor een middagdutje. @ Kim, ja de gyn was het wel gelukt om te strippen. Heb nu echt heftige krampen / weeën om de zoveel tijd. Misschien dat het nu dan door gaat zetten. Vanavond iig expeditie kijken .
Ik ook expeditie kijken!!! Ben nl zooo benieuwd hoe t verdergaat met tuinman lodewijck!! Vond t een klein beetje sneu dat hij weggeatemd werd!!! dus word spannend.... faya of lodewijck... vind ze allebei zo leuk.. Spannend miss beval je vanavond!!!!
Ja ik vond het ook super sneu voor lodewijck, hij zag het totaal niet aankomen.. Ik twijfel nog over de pizza, heb gisteren namelijk ook al frietjes gehad omdat de pasta was mislukt
@ Elleke welkom! @ Blackie, Echt, helemaal onder met poep? D.ean heeft ondertussen ook flinke spuitluiers! Maar hij slaapt ook tot de voeding door. @ Shaarr, Is ze zo bewegelijk 's nachts? D.ean die ligt echt stil in zijn bedje. Ik ga voor de winter een trappelzak halen bij de prenatal (maat 60) met van de mouwen die je af kan ritsen. Misschien is dat wat als ze zo bezig blijft? Je moet er wel even opletten dat haar hoofdje niet door de bovenkant kan. D.ean geniet ook heerlijk van de speen ! Geweldig ding haha! En een avondje zonder ruzie was heerlijk! Ik heb zo nu en dan wel flink wat kraamtranen. Maar heb ook wel dagen zonder @ Superm, doe je goed meis! Wat lief dat je andere 2 kindjes hen broertje zo lief vinden ! Wat een **** van een vader hebben je kinderen! Kan het totaal niet hebben als mannen hun kinderen in de steek laten En dat heb je goed, je hebt wel 3 lieve, mooie kindjes eraan over gehouden! Daar moet je zoveel mogelijk van genieten! Wat een leuke traktatie! Ik zal zo ook bij jou even kijken of we al vriendjes zijn @ Maia, samen douchen is inderdaad echt heerlijk! Haha ik wil zo wel ieder moment van de dag onder de douche staan Al vind ik het in badje doen ook geweldig ! @ Heeft iemand trouwens een site waar je een trappel zak maat 50/56 kan halen? Zou namelijk ook wel fijn zijn @ Ukkie, hier zou D.ean met 40 weken, 2900 gram wegen. En dus eigenlijk met 41 weken 3000/3100, maar hij woog met 41 weken, 2962 gram. Het is een schatting dus ze kunnen er flink naast zitten. @ Theertje, ik zal eens kijken of we al vriendjes zijn Dan kan ik je kleintje gaan bewonderen ! @ Maia, hopen dat het snel doorzet! @ Kim, mooie buik! Als ik je buikje zo zie mis ik de mijne toch wel een beetje @ Chybou, ik word ook helemaal nat wakker! En dat terwijl ik het onder 1 deken koud heb @ Anoniempje, dat is inderdaad snel gegaan! Wel fijn dat je nog even hebt kunnen slapen hihi @ Pleuni, fijn dat alles goed is met de kleine! Ik zou doen wat voor jezelf goed voelt! @ Bailley, wat vervelend een borstontsteking! En wat een leuke naam N.iek! Flink kereltje! En wat schrikken zeg! Gelukkig gaat nu alles goed met hem! D.ean heeft vandaag echt een minder dagje Weinig slapen, beetje knuttelig. Oftewel darmkrampjes. Wil ook absoluut niet zonder mij zijn. Ook was vandaag mijn laatste dag kraamzorg. Vreselijk idee dat ik morgen geen hulp meer heb haha! (mijn ouders willen hem alleen vasthouden ) Heb sinds gisteren trouwens de elektrische kolf van Avent en wat is die fijn zeg! Gaat ook lekker snel! Vanochtend is D.ean nog even in bad geweest. Maar hij heeft de hele middag amper geslapen, tot nu ! Heb sinds vanmiddag erg veel harde plekken bij mijn borsten die ook erg pijnlijk zijn om weg te drukken! Als het na het kolven vanavond nog niet beter is ga ik morgen toch maar even de vk bellen! Zometeen even lekker douchen en dan lekker naar bedje toe! Morgen alleen zonder kraamzorg. Is toch wel spannend! Maar denk wel dat het goed komt!
Oohh balen shaar!! Hoop dat t gauw beter aanvoeld allemaal!! Miekip, idd zeker kun jij dat!! Slaapzakje- k heb bij de prenetal een heel klein maatje gehaald. Je moet goed opletten of die gaten bij de armpjes klein zijn zodat die armpjes niet in t slaapzakje gaan ... hebben er ook 1 met lange mouwen soort wikkelslaapzakje. Die kan ze ook gelijk aan en heeft lange mauwtjes.... Pokeraars spelen zeer tactisch... hoop dat 1 vd 2ling er uit gaat. Expeditie r.... ben zeer benieuwd... maar faya mag naar de samensmelting van mij...
@ Bailey: wat heftig zeg..........gelukkig is alles goed met Niek, maar wel heel vervelend dat je nu weer een borstontsteking hebt. Hoop dat het snel beter gaat! @ Shaarr: balen hoor dat je zo'n last hebt....hopelijk voel je je snel beter @Pleuni: hopelijk zet het lekker door nu! Weet je hoe je gyn heette? Ik ga nl. ook in het Catharina bevallen @Miepkip: spannend zonder kraamhulp, maar dat gaat je echt wel lukken! @de rest: ik duik gauw mijn bedje in, was weer een lange dag vandaag. Onze uk zit redelijk te wringen en duwen richting "uitgang" wat weer zorgt voor de nodige harde buiken en kramp, maar alle voorwerk is welkom zolang het nog zo "mild" is. Slaap lekker allemaal!