goedemorgen! @pleuni: ik hoop dat het strippen gewerkt heeft en het allemaal goed is doorgezet voor je. @miepkip: je bedoelt een kleine slaapzak? geen idee eigenlijk, wij zijn er pas mee begonnen toen ze door bed ging 'wandelen' en we haar een keer met haar hoofd onder de deken vonden. was ze iets groter. En vervelend dat D.ean een mindere dag had zeg, hopelijk gaat het vandaag wat beter. nou hier een belabberde nacht zoals gewoonlijk. manlief heeft kiespijn dus die is ook aan het nachtbraken en dat helpt niet echt mee. En ik ben sinds 4 uur weer klaarwakker. Vanmiddag naar de vk en verder ben ik niet al te veel van plan.
Hello @ pleuni ben ben je al bezig ? Hihi @miepkip volgens mij hebben wij een van de Hema 50/56 Wel helemaal wit dus beetje saai maar de mouwtjes kunnen eraf. @ maia vervelend weer een beroerde nacht.. Niet gezellig om met z'n tweeën op te zijn dan? Ik vind het altijd zo saai alleen beneden..succes bij de vk! @ hier op zich ok geslapen, wel ieder 1,5 uur eruit voor de wc. Beeb was erg aan t wroeten bij de uitgang dus had ook flink last van harde buiken en steken. Maar helaas geen uitgang gevonden.. Vandaag lekker rustig dagje,manlief komt ook op tijd thuis en san lekker samen weekend vieren! Ja hoe zou het met engeltje zijn,duurt wel erg lang!
Hier is manlief hopelijk ook lekker op tijd thuis!! K zei t net nog tegen hem! Gistere was t ook 2200 uur voor ie thuis was!! Dus dt ie vandaag niet zo heel veel hoefte te werken van mij hij heeft er toch al 45 uur opzitten deze week... dus dat gaat goed zo! Hij heeft t goed naar zn zin! Als k nie zwanger/bijna bevallen stond, zou die naar zwitserland zijn gegaan voor werk maarja dan is die nie na 2 uur rijden terug en daar zorgt ie nu wel voor K heb ff ontbeten en ben weer naar bed gegaan!! Grr ben zo kapot. Zo kut geslapen!! Vandaag maar wat ondernemen dan slap k vannacht goed! boodschappen doen!! Blegh!!
@ukkie: nee, hij was het eerste deel van de nacht op en toen kwam hij weer naar bed en toen was ik wakker en sowieso.. een man met kiespijn? dat is niet gezellig verder kleine update... ik denk dat mijn vliezen gebroken zijn. heb een beetje opgevangen en het is wit met wat roze en vlokjes en mijn slijmprop kwam ook (deels) mee. dus de vk komt uiterlijk 10 uur hier langs, denk dat ik er vanmiddag niet meer heen hoef jullie horen het wel, ik lig nu op de bank want hij was vorige week nog niet ingedaald dus moet blijven liggen tot ze komt en hopelijk is hij ingedaald en mag ik straks weer rondlopen.
@pleini, pff moeilijke keuzes, ja hier was ook alles vol, na mijn bevalling werd ik ook direct naar andere kamer gebracht want volgende stond bij wijze van spreken al te wachten... Hopelijk doet het strippen wat bij je. @miepkip ja zo stom dat ie door zijn spuitluier heen slaapt. Ja hij zal wakker worden om het eruit te krijgen maar verder. Nee alleen voor eten word onze beste man wakker. @borsten, nog steeds pijn dus vanmorgen huisarts gebeld. Ik hoef niet langs te komen, feit dat ik borstvoeding geef en symptomen die ik aangeef is voldoende. Assistent overlegd en moet 13:00 uur terug bellen. Op zich vervelend het doet zeer maar heb gelukkig nog geen koorts ofzo. Maakt me wel erg onzeker, leg ik de kleine dan wel goed aan. Hij doet wel altijd erg lang over het eten voor ie voldaan is, hijs gauw uur minstens bezig. Misschien toch mar eens iemand laten meekijken. Ik weet niet Verder voel ik me wel erg bleh... Hoop dat ik snel wat opknap, verwacht hok met visite dit weekend... @Krimmi goed geregeld met manlief!! Hihi @maia oeeeh spannend meis!!!
Chybou: en heeft ze er 5 uur tussen gehouden? B. had voor laatst gedronken om half 12 en vervolgens werd hij om half 5 weer wakker... Was blij dat hij wakker werd, want stond op springen haha!! Maia spannend, hoop dat hij ingedaald is! Hier vanochtend kindjes naar school gebracht samen met opa. Ging gelukkig goed, ook J. Nam nu makkelijker afscheid, bij opa ging ze steeds aan zijn been en was dan eve n verdrietig. Nu liet ze trots haar broertje zien. Leuk om te zien . Daarna even met opa naar de supermarkt geweest en langs de hema nog ff paar rompertjes mt 50 gekocht, de 50/56 zijn nog veel te groot. Nu ff gtst kijken en lekker op de bank. Straks komen de kindjes weer, dus.nog ff genieten van de rust
hij ligt net niet/net wel ingedaald (ze ging voelen, toen niet, moest even m'n bekken meer kantelen en toen kon ze hem er zo induwen maar best kans dat hij weer wat omhoog komt) maar ik mag rondlopen, hij ligt diep genoeg in elk geval. ik ben inmiddels wel wat krampjes aan het krijgen, nog niet erg heftig maar ik denk dat het op gang gaat komen.
Zo nu even tijd om bevallingsverhaal te plaatsen... Dinsdagochtend werd ik al vroeg wakker met wat harde buiken en een 'gevoel' dat het weleens zou beginnen vandaag. 's Ochtends nog paar boodschapjes gedaan, naar de high tea op de psz geweest... Tussen de middag wel even op bed gelegen, maar kon de rust niet vinden. D. was erg vervelend en druk terwijl J. rustig was... normaal gezien is dat altijd andersom... Ik bleef ook maar naar de wc gaan dus de darmen werden flink geleegd.. Uiteindelijk op tijd eten gemaakt, zelf niet veel kunnen eten want werd misselijk. Kindjes op tijd naar bed gebracht en zelf met een kruik naar bed gegaan. Rond half 10 werden de harden buiken wat pijnlijker, maar hoefde ze niet weg te zuchten. Had toen ineens veel roze slijmverlies. Ben nog even gaan douchen en met nieuwe kruik naar bed gegaan. Rond half 12 werden ze pijnlijk en moest ik me echt even concentreren. Nog even nieuwe kruik gemaakt en ben toen op bed gaan liggen en heb de weeën getimed met de app... ze kwamen om de 6 minuten en duurde 1-1,5 min. moest ze toen ook echt wegzuchten. Dat volgehouden tot half 1, daarna onder de douche gaan staan. Nog steeds drong het niet door dat de bevalling begonnen was . Rond 2 uur hield ik het niet meer en besloot mijn ouders te bellen, daarna ook meteen de vk. Die hield me nogal aan de praat (achteraf bewust omdat ze even moest inschatten hoe harde ze moest rijden) ik moest kraamzorg bellen (dacht huh?! Nu al...). Dat allemaal gedaan en toen weer onder de douche gaan staan. De student vk was er als eerst, vrij snel volgende de vk zelf. Die zei me even gedag en vervolgens ging ze meteen naar de auto spullen halen. Mijn ouders kwamen toen ook binnen. Ik bleef in de badkamer en onder de douche, toen de vk weer boven was met de spullen braken mijn vliezen. Ik twijfelde even want dacht eerst dat ik stond te plassen. Meteen kreeg ik al 'persdrang' en moest echt me best doen deze weg te puffen. De vk had alles klaar gezet en wou weleens even gaan kijken hoe ver ik was. Eenmaal op bed, arriveerde de kraamverzorgster ook. Toen de student vk ging toucheren, kreeg ik niet veel mee, omdat ze het eerst tegen de vk zei wat ze voelde. Enige dat ik hoorde was: een randje. Toen ging de vk zelf nog even toucheren en zei meteen duw maar mee... dat had ik dus niet verwacht ! Rustig gaf ik over aan het gevoel, en voelde zijn hoofdje steeds dieper zakken. Apart gevoel is dat, maar wel fijn dat ik het dit keer zo bewust heb gevoeld. Op een gegeven moment na wat geduw en gezucht, voelde ik zijn achterste schouder geboren worden en toen was hij er en kon ik mijn kleine ventje aanpakken (dus nog voordat hij er helemaal uit was). dat is zo bijzonder!! Mijn moeder stond nog in de keuken en heeft dus helaas net de bevalling gemist. De placenta kwam niet meteen en er was wat meer bloedverlies dus vk heeft zeer hard op mijn buik moeten duwen... gelukkig kwam hij er daarna compleet uit! Al met al heeft de bevalling 3,5 uur geduurd en 6 minuten persen. De vk wist al toen ik belde dat het serieus was en dacht dat hij er voor de ochtend zou zijn, ook zij had hem niet zo snel verwacht.
@ Shaarr en Elleke, ik wil in het MMC Veldhoven bevallen, dus een andere gyn . @ Shaarr, succes met de stuwing. @ Ukkie, lekker dat je man op tijd thuis is. @ Maia, kiespijn is au! Hopelijk is het snel over bij hem. En oehhh spannend!! Straks ben je nog voor mij bevallen! @ Blackie, hopelijk voel je je snel beter. @ SM, jeetje wat snel allemaal! Nou hier sinds gistermiddag al weeën. Ik word er niet goed van. Vannacht echt veel pijn van gehad. Nu valt het wel weer mee. Ze zijn alleen niet regelmatig genoeg nog. Soms zit er 4 minuten tussen, soms 10. Duren meestal 50-60 sec, maar soms ook 30. Verlies ook af en toe wat slijm. Vannacht van 1 tot 2.30 onder de douche gestaan en in bad gelegen, ik trok het niet meer. Ondertussen bleef vl lekker slapen haha. Ik heb denk ik al met al 3 uur geslapen vannacht. Kwam de kat ook nog met een muis naar binnen en liet 'm ontsnappen, uiteindelijk een half uur geleden had ze 'm weer gevangen en is er weer mee naar buiten gerend. Ik denk dat ik zo wel de VK ga bellen wat ik nu moet doen, want word hier een beetje moedeloos van. Ook ga ik denk ik het zh bellen dat ik toch ipv dinsdag, morgen ingeleid wil worden. Ik heb het vermoeden dat het anders nog heel lang gaat duren als ik moeder natuur haar gang moet laten gaan. Zit nu ook in een joggingbroek en grote sweater, haren ongekamd hihi. Ik merkte trouwens vannacht dat ik weeen liggend opvangen toch niet zo fijn vind. Zittend of staand ging veel beter.
Zet um op maia!!! spannend allemaal!! Mooi verhaal.sm!! Dat klinkt als een mooie bevalling! Jammer dat je moeder er weinig vn heeft meegekregen!! Oohw shaar erg vervelend zeg!! Cybouw ben ook wel benieuwd of c lief voor je is geweest!! Zo k heb net nog ff lekker geslapen! dat was fijn want dan slaap k wèl gewoon goed!! Ik heb t weekend net lekker vol gepland zodat die iig leuk met afleidingen is enz. K zal mn zh tas voor de zekerheid in de auto zetten! Er is nu niemnd meer overtijd hè??? Dus nu kunnen we mooi t rijtje afgaan???
Ooohhhww pleuni zomaar vergeet k jou!!! Sorry *schaam* nou klinkt alsof je bevalling gewoon begonnen is hoor.. ben benieuwd wat de vk zegt!! M moest wel een beetje lachen om je kat met de muis hihihi kwam even trots de prooi showen hihihi Succes meis!!! Hoop zo dat dit t is!!! Dat je vanavond of zelfs vanmiddag al mooi kindje in je armen heb!!! k duim voor je!!
Camille heeft niet doorgeslapen Was het maar zo... 2 uur er tussen, 1,5 uur, een keer 2,5 uur... Dan ruim een uur aan willen liggen. Geen goede nacht dus. Ik had het idee dat ik vannacht alleen maar aan het voeden was. volgens mij was het ook zo! Haha! Ben een beetje moe nu. Gelukkig voel ik me de afgelopen dagen steeds beter. Ik ben weer een beetje op de been. Camille wil vandaag ook alleen maar vastgehouden worden. Als je haar weglegt, om bv even te plassen, begint ze te huilen. Zou dit een regeldag zijn? @SM: wat een verhaal zeg! Ook zo'n snelle bevallig! @Maia: wachten op de weeën. Wat een gek idee... Je kleine is er bijna! Ik hoop dat het snel begint! Héél veel succes. Ik hoop op een snelle en goede bevallig. @Kim: balen, weer een slechte nacht. Eventjes lekker 's middags slapen? Werkte bij mij heel goed. @Shaarr: ik zou ook tranen hebben in jouw geval. Het is gewoon heel erg prut! @Engeltje: meld je even meis! Zag dat je gisterenavond even online bent geweest. Ik weet hoe dat gaat, je bent vast héél druk... Maar het is nu zó stil dat ik/we ons zorgen gaan maken. Ik ga eens kijken of Camille wil wandelen. Het is zo mooi weer! Gaat steeds beter, met 1 hand de kinderwagen duwen. Vind het soms zo jammer als Lieve er alleen mee kan lopen en ik niet... Ik denk steeds; 'Wil ik ook!'
Even ego post.. Ha is een man dus zei neem maar PCM en laat kleine er niet aan sabbelen' de woordkeuze ook... maar je moet juist kleine laten drinken. Ben het nu zo zat...bevalling was klote en zette ik bijna niet door en nu kan ik m'n kind geen bv geven ook gekolft bijna niet maak te weinig...zucht..
Blackie, miss contact opnemen met de vk. En die kan je misschien doorverwijzen naar de lactiekdeskundige!! ( k schrijf f volgens mij verkeerd, maar je begrijpt wat k bedoel hè??) Zoo boodschappen binnen. Vanavond verjaardag! Zo ff atofzuigen maar heb eik geen zin meer...
@ blackie, wat vervelend! @ Pleuni, het is ook gelukt ! @ Shaarr, Herkenbaar die spierpijn, voor je rug enzo. misschien een Koelpack? Heeft hier wel geholpen. Vervelend dat je, kleintje niet kon oppakken! Begrijp dat, dat een vervelend gevoel geeft. @ Maia, oke. Ik weet dat je ze wel hebt vanaf maat 56, alleen de Hema heeft die maat eruit gegooid Vervelend dat je man z'n kiespijn heeft! En jij hierdoor minder hebt geslapen! Spannend! Zet hem op! Straks heb je lekker je kleintje vast! @ Blackie, ook al z'n slaapkopje dus. D.ean was tijdens de wandeling helemaal onder de indruk van de kerk klok Hij werd er gewoon ''lachend'' wakker voor. @ Sm, dat is snel :O! Begrijpelijk, dat je er even van moest bijkomen! @ Pleuni, O ook bij jou spannend! Hopelijk gaat het snel nu! Zou idd gewoon even de vk bellen, hier ook onregelmatige weeen todat ik opwekkers kreeg! Vond weeen staand opvangen ook veel beter dan liggend. Helaas moet je bij een inleiding meestal liggen i.v.m. ctg. Ik werd vanochtend toch pijnlijk wakker! mijn borsten waren zo hard! na een douche helemaal leeg gekolft maar de pijnlijk plek blijft daarnet even lekker met D.ean gewandeld. Was echt heerlijk, alleen ik ga de volgende keer wel een middagdutje doen voor de wandeling. Ook moet ik iedere 2 uur kolven om te voorkomen dat mijn borsten weer z'n pijn doen! Vreselijk iets die stuwing! Kolf meer dan 1 liter per dag! D.ean sliep gelukkig vandaag weer beter ! Slaapt nu trouwens op mijn arm Vanaf vandaag geef ik ook de cinababy druppels. Helpt nu al! Vanavond heerlijk Duitse Biefstuk eten !
Slecht nieuws hier! Net op de bank gaan zitten deken gepakt (heb het hartstikke koud) Koorts gemeten 39,7!! Zit nu tegen een borstontsteking aan :'(! Moet mijn borsten goed warm maken, de harde plekken goed masseren, daarna kolven en vervolgens koelen. Ook PCM nemen en vervolgens erg veel rusten! Krijg ik hoger dan 40 graden koorts en rode plekken moet ik terug bellen, en dan moet ik binnen 1 dag die plekken ook weer weg hebben! Anders aan de anti-biotica ! Vreselijk iets! !!!