Jeetje miekip, hopelijk gaat t snel over!! Pleuni hoe is het?? K hoop dat je al lekker aan t genieten ben!!!
@Miepkip: Succes meis! Hopelijk zet het niet door! @Shaarr: Soms is het balen dat je niet alles kan of dingen wel kan maar ze net even anders dan anderen moet doen. Gelukkig zijn we heel creatief en vinden we overal wel een oplossing voor. Dat zal je vast herkennen. @Pleuni: Hoe is het met jou? @Maia: Is je kleine er al? Duim!
Hier even een egopost. Het gaat niet zo goed.. Ik heb beste borst ontsteking. Heb 40 graden koorts. Heb nu medicijnen. Ferre is nog niks gegroeid.. Dus ook dat wordt extra in de gaten gehouden. Heb extra kraamhulp en vk komt dagelijks langs. Huisarts is vandaag nog geweest. Niet zo leuk dus...
He balen godin!!! Ook al.een borstontsteking!! Miekip ook al... nou dames, beterschap allemaal!! Maia......!!?? Hoe is t?? K ben net klaar met de schoonmaak!! Beneden is het weer tiptop in orde!! Morgen de badkamer!! en de bovenverdieping ook gelijk maar even dwijlen!! Dan ruikt t hier ook weer heerlijk!!
Miepkip jeetje meis wat klote!! Hoop dat je er snel vanaf bent!! Sterkte en dikke knuffel Blackie wat een ***ha zeg bahh!! Anders idd vk bellen hoor of desnoods lactatiekundige!! Sterkte meis!! Godinn onee jij ook al, hoop dat de ontsteking snel verbetert!! Sterkte!! Shaar thnxx! Ben ik ook zeker!! En natuurlijk op alle 3 Enne je meisje drinkt goed!! Hier een goede nacht. B. had rond 10 uur voor laatst gedronken en kwam vervolgens weer om 4.30 uur, daarna weer even buikje vol gedronken nog eventjes wakker geweest en vervolgens weer geslapen tot 7.00 uur. Toen weer lekker gedronken en nu ligt hij in de box te slapen. Nu samen met de kids piet piraat filmpje aan het kijken Heerlijk zo'n begin van de zaterdag
Miepkip, Blackie, godinn, allemaal borstonsteking,jeetje wat een ellende meiden, sterkte hoor! Helass weet ik hoe naar het is, maar hier deze keer tot nu toe gelukkig geen last! Rustig aan doen he! @ Maia,hopelijk heb je nu je kleine man in de armen!!
Dag dames. Even kort want moet zo even slapen. Gisteren is na een bevalling van 2,5 uur om 15:18 onze zoon Tim geboren. 4000 gram en 50 to cm. We waren nog net op tijd in het zh. Ik reageer snel meer.
@ maia gefeliciteerd! Zo haha flinke baby! @ Borstontsteking, Me vk nam me gister de heletijd niet serieus! Moest het maar dagje aankijken (loop er al 2 dagen mee) En toen de koorts was gestegen naar 40,3 en na de PCM daalde hij wel, alleen daarna steeg hij ook meteen weer! De arts in het ziekenhuis stond ervan te kijken dat het bij beide borsten is! De vk wou zelfs niet komen kijken! Maar goed gisteren was op het nippertje! Als de PCM niet was aangeslagen was het een nachtje ziekenhuis geweest ! @ Godinn, Onee jij ook al! Hier volledige rust en flink veel pijn met afkolven
Hoi andere oktober mama's..., leuk om te lezen dat een aantal van jullie ook inmiddels bevallen zijn. Van harte gefeliciteerd allemaal met jullie kindjes. Hopelijk ook allemaal lekker genieten, net als wij doen! Borstontsteking, echt heel vervelend zeg. Sterkte en beterschap allemaal. Knuf, Hadassa
@ Hadassaa, jij ook gefeliciteerd met je kleintje ! Eindelijk slaag ik erin om de harde plekken een beetje weg te drukken! Zorg er nu ook constant voor dat mijn borsten redelijk leeg zijn (helemaal leeg lukt niet i.v.m. de harde plekken) Wel is mijn koorts nog steeds erg hoog! boven de 40 graden. Erg zwak ik weet het, maar maandag ga ik om med's vragen die de bv stoppen! Ik heb het helemaal gehad Eerst kapotte tepels, en nu borst-onsteking! Verder voel ik me erg bagger. Stond net onder de douche, maar dat was ook voor korte duur had al snel het gevoel dat ik ging flauw vallen, en toen ik op bed lag had ik het gevoel dat ik ging draaien. Met D.ean gaat het gelukkig goed ! Hij heeft vandaag wel een echt mama dagje. Wil de heletijd bij me zijn. Niet dat ik het nu zo erg vind! Ook heeft hij een ritme gevonden met eten qua, aantal CC. Hij blijft nu rond de 80/90 CC per voeding zitten.
@ Shaarr, ik kreeg juist te horen dat hier medicijnen voor zijn. Ben er in ieder geval helemaal klaar mee! Vervelend dat je SM zo raar doet! Begrijp je keuze om boven te voeden hartstikke goed (ze worden teveel afgeleid als je ze eten geeft bij zoveel mensen in de buurt!) Je bent echt helemaal geen slechte moeder meis! Jij ben J. haar moeder en voor J. ben je een goede moeder! Misschien helpt het als vriendlief een stevig gesprek voert met zijn moeder! En wat je vader betreft. Laat lekker gaan! Hij heeft dus helemaal geen recht op om je kind te zien als jij dat niet wilt! En ook hierin begrijp ik je keuze hartstikke goed! Gewoon de keuzes blijven maken die jij wilt maken en dan komt het allemaal wel goed Hier stijgt mijn koorts weer! Mag alleen nog geen PCM! Heb 3 dekens over me heen, een warmte kompres en een kruik. En heb het nog ijskoud!
Hey lieve meiden! Zo heb eindelijk de tijd gehad om alles bij te lezen! Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, zag nu net pas dat jullie je ongerust maken om me! ( wat lief! Maar gelukkig gaat t hier redelijk hoor ) Als eerste wil ik baileyy, sammie, shaarr, anoniempje en maia van harte feliciteren! Wat een mooie en verschillende bevallingsverhalen allemaal meiden! Echt mooi om te lezen! En wat een hoop jongens zijn er geboren zeg! @'schatting grootte baby: Dit moet echt met een korreltje zout genomen worden blijkt maar weer. Je wordt echt alleen maar bang gemaakt lijkt wel! Onze uk werd natuurlijk ook tussen de 8 en 9 pond geschat en zn hoofdje lag 5 weken voor op schema! Nou uiteindelijk was hij dus 3410 bij zn geboorte en had hij een inimini hoofdje! @ ontlasting: pffff dat was me een hele bevalling, echt verschrikkelijk gewoon! Heb de eerste x denk ik wel 3 kwartier op de wc gezeten.... Dag 2 was ook nog geen pretje en ben dan ook aan de roosvicee laxo gegaan, werkt erg goed bij mij! En idd echt pas gaan als je goede aandrang hebt, je tijd ervoor nemen en ff melden aan je omgeving dat je ff weg bent zodat ze niet steeds komen kijken of alles wel goed gaat, werkt niet echt bevorderend namelijk Zag verder nog een aantal mooie foto's van beebs en een kamertje voorbij komen, prachtig! Hier gaat t naar omstandigheden goed. Heb 2 antibioticakuren nodig gehad om mn blaasontsteking weg te krijgen en moet nu volgende week voor de zekerheid nog een keer mn urine inleveren om het te laten checken. De neiging om flauw te vallen is nog even gebleven en kwam uiteindelijk niet van de beginnende borstontsteking af, maar door de eerste ab kreeg ik dus een hele lage bloeddruk. Heb dan ook een keer op de hap gezeten en ik ben ook nog een paar dagen later naar de ha geweest om alles ff te laten checken. Bloeddruk is nu weer normaal gelukkig en heb nu ook geen last van flauwtes meer gehad. De borstontsteking heeft mede door de ab, paracetamols en goed opwarmen, kolven en afkoelen met ijs gelukkig niet doorgezet. Lees dat een hoop van jullie het ook hebben, maar let vooral op dat je goed koelt na het kolven, want anders blijft de melk maar op gang komen... Probeer t nakolven ook tebeperken tot hooguit 1 a 2 keer per dag en echt alleen als het echt nodig is, want anders blijf je je melkproductie stimuleren. Mocht t wel vaker nodig zijn, dan echt maar 1 a 2 minuutjes per borst per keer. ( dit is het advies van mijn vk en ook van de lactatiekundige ) Hopelijk kunnen jullie het hiermee ook wat meer voor zijn! Nou verder was ik nu dus wat meer aan t opknappen en tsjaa dan wil je weer meer gaan doen he en daar krijg je dan natuurlijk weer last van! Ben ook flink teruggefloten door mn fysio. Moet voorlopig nog 2 weken zoveel mogelijk in bed blijven. Mag wel af en toe een klein wandelingetje maken en beginnen met 2 minuten fietsen op de hometrainer..... ( zo fantastisch gaat het dus ) Genoeg over mij, nu ff over mn mooie mannetje! Quinten doet het hartstikke goed, hij weegt nu 3890 gram, dus komt goed aan! Zn hielprik is hij doorheen geslapen evenals de gehoortest waar hij ook glansrijk voor geslaagd is Hij drinkt gemiddeld om de 3.5 uur nu en snacht blijft hij 4 tot 6 uurtjes achter elkaar weg. Alleen is hij zn dag en nachtritme nu aan t omdraaien en dat is hier dus niet positief, want hij slaapt nu dus de hele dag en snachts is hij wel 3 uur achter elkaar wakker sinds 2 dagen! Hopelijk gaat dat vannacht weer beter...tips zijn welkom! Verder is hij nu lekker zn stemmetje aan t ontdekken, echt grappig om te horen! Nou ik hoop t nu weer bij te kunnen benen hier Oh en heb vandaag wat foto's in mn album gezet voor degenen die t leuk vinden om te zien
@shaarr.. Klinkt ontzettend vervelend allemaal! Kan je wel een beetje van je kraamtijd genieten? @miepkip.. Is niet zwak! Ik heb het geprobeerd enben al na 2 dagen gestopt. @hier.. Gaat steeds beter hier. Even wat tijd nodig gehad om aan de situatie te wennen. Vandaag wat last van de hormonen. Hoe lief ik de visite ook vind, heb er soms gewoon geen zin in *schaam schaam*. Ben gewoon lekker bezig met ons gezinnetje.