Hier word beeb niet uit bed gehaald hoor. Mensen die er zijn als hij slaapt kunnen hem bekijken in zijn wieg. Vanmiddag was hij toevallig wakker toen er visite was, dus zij hadden geluk
@Shaarr: ons pupke lag (toen ik zelf nog op bed lag) op bed bij mij. Daar konden mensen haar prima zien. Later lag ze overdag in het wippertje, de box of in de Bloom. Camille ligt overdag dus niet in de wieg maar in de huiskamer. Ik ga voor de visite niet aan de baby trekken. Ze kunnen naar haar kijken waar ze ligt.
Maia: Gefeliciteerd!!! Klinkt als een spannend bevallingsverhaal MK: Fijn dat je het wat weg kunt masseren Bij mij lukt dat nog niet. Ik kolf ook hoogstens 20cc uit die borst en wel 100 uit de andere. Fer.re krijgt nu die melk en daarbij wat kv. Hij zuipt minimaal 90cc per keer op! Laatste voeding zelfs 120cc!! Ik ga mijn bed weer in, verder zweten.....
@ zweten: pff jullie hebben dat gelukkig ook dus! Ik wordt vaak na een uur slapen al zeiknat wakker, blegh!! @ shaar: thnx voor de reacties op de foto's! Quinten slaapt bij mij op de dag overal en nergens hij is alleen sochtends eigenlijk ff goed wakker en de rest van de dag slaapt ie zo ongeveer... Alleen als hij honger heeft wordt hij wakker, lekkerding! Visite krijgt hem dus ook gewoon slapend in hun armen, maar ik zorg dan wel dat er niet teveel gewisseld wordt. Hij heeft trouwens ook nog echt z'n muts en snachts z'n kruik nodig hoor, op de dag wikkel ik hem lekker in een warme doek. Goed trouwens dat je met je man hebt gepraat over je SM en fijn dat jullie op 1 lijn zitten! Vannacht hebben we voor t eerst zonder kruik geprobeerd, geen succes bleek net, 36,2 was het resultaat. Nu dus ff lekker met papa en mama in bed onder de warme dekens kroelen om weer op te warmen. Heeft iemand nog een tip trouwens voor goedzittende mutsjes? Ze blijven gewoon echt niet zitten bij hem, gewoon geen mutshoofd denk ik @ chybou: ja ik leef echt nog gelukkig knuf terug! @ anoniempje: je hoeft je niet te schamen hoor war betreft de visite! Geef t ook gewoon eerlijk aan! Ik doe dat zelf nu ook en voel me daar een stuk beter bij! Ik heb nu bijv ook aangegeven savonds voorlopig liever ff geen visite te hebben, ik trek t gewoon niet en daarbij wil ik gewoon dat Quinten lekker om 8 uur in bad is geweest en in z'n bedje ligt. Mensen hier snappen t allemaal en zo niet dan hebben ze gewoon ff pech!
Hoi dames, Even een kort berichtje. Gisteren rond 18.30 ben ik bevallen van onze zoon V.igo. Het is geen goede bevalling geweest. Complicaties geweest en V heeft zuurstof tekort gehad. Hij is met de vacuüm pomp gehaald anders werd het een keizersnede. Vrijdagnacht om 12 uur heeft Vk mijn vliezen gebroken dus het was een hele lange dag. V heeft ook navelstreng om nek gehad en meconium ingeslikt. Wij zijn heel erg geschrokken. Ik lig nu in zh en V ook alleen op een andere afdeling. Hij mag niet bij mij op de kamer en dat is best pijnlijk. Hij doet het nu verder goed. Mist alleen een paar reflexen. Hij moet min 2 dagen nog blijven. Zijn eerste apgar score kon niet genomen worden, tweede was 2 en derde 6. Niet hoog dus. Ik zal mijn hele verhaal een keer deze week uittypen.
Allereerst gefeliciteerd met jullie kleine man Pleuni. Maar wat vervelend dat het zo verlopen is... Hopelijk knapt hij snel op en zijn alle testen goed Mag je regelmatig naar hem toe?
@ pleuni: gefeliciteerd!!! Maar jeetje meis wat heftig! Hopelijk gaat t met V snel weer helemaal goed en mag hij snel bij je zijn! Weet nu ook uit eigen ervaring hoe t is als je je kleine niet gelijk bij je mag hebben, dat is echt verschrikkelijk ! Dikke knuffel voor jou!
Pleuni als eerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje V. Jeetje meis klinkt idd niet goed!! Hopelijk gaat het snel goed met jullie beide en kunnen jullie eindelijk genieten!! Lijkt me niks, als je je kindje niet bij je mag hebben!! Sterkte meis!! Knuff
Engeltje gelukkig gaat alles oke! We vonden je al zo stil ! Fijn dat het weer de goede kant op gaat!! En wat betreft kruikjes gewoon lekker doen hoor!! Word kouder en voor de kleintjes altijd wel fijn om in een lekker warm bedje te liggen Shaar wat een ***sm zeg! Bahh kan daar zo boos om worden, alsof jij dat bewust doet, je bent gewoon bezig met je kindje ipv met haar!! En zolang jij en vl op 1 lijn zitten, niet schuldig voelen!! Dikke knuffel Hier net kleine ventje in bad gedaan... ruikt weer lekker naar de zwitsal ipv naar spuug... hij geeft zo nu en dan wat terug... zielig dus! Heb iig genoeg melk voor de kleine ! D. heeft voor het eerst bij opa en oma gelogeerd en ging hartstikke goed. J. wou eerst maar toen ik weg was wou ze toch graag terug naar mama. Zometeen ff broodje eten en nog ff uurtje liggen... dan vanmiddag naar opa en oma en blijven daar eten. Toch beetje spannend zo'n eerste keer er echt uit!
@ shaar: dat is niet standaard na een ks hoor, maar ook onze kleine man kon ff niet zelfstandig ademen. Hij zag grauw en kreunde alleen een beetje bij zijn geboorte. Hij heeft zuurstof toegediend gekregen en z'n longetjes zijn leeggezogen. Er zijn op een gegeven moment 2 kinderartsen bij geweest en die hebben besloten dat hij direct de couveuse in moest. Eenmaal daar aangekomen ging hij gelukkig alweer zelf ademhalen. Ze hebben hem toen nog een halve dag gemonitoord en savonds opnieuw z'n reflexen getest. Toen dit goed was mocht hij pas bij mij op de kamer. Nou doe hier dan ook gewoon voorlopig een kruikje in z'n bedje maar hoor! @ SM:lekker ruiken ze dan weer hè! Ons mannetje geeft soms ook wat melk terug en dat gaat dan met een flinke golf! Gelukkig gebeurd t niet vaak, maar als t gebeurd is t echtvzielig en dan komt t z'n neusje uit!
Wij hebben alleen de eerste dag een kruik erbij gehad. Fe.rre houdt zijn temperatuur heel goed vast. Overdag ligt hij bij ons in de woonkamer. s Middags en snachts krijgt hij alleen een mutsje als extra op als we naar de slaapkamer gaan. En dan blijft hij gewoon mooi tussen de 36.8 en de 37.2.
@Pleuni, gefeliciteerd met je mooie mannetje! Wel heftig allemaal zeg, sterkte!! hier had N.ina vooral in de ochtend veelkrampjes en huilde best veel, heel zielig, nu sinds gisteren met cinababy begonnen en nu is ze al de hele ochtend rustig !! Is dit toevalof werkt het echt zo goed?? Veredr gaat het supergoed, drinkt goed, weegt nu al 3300,is dus al ruim een pond boven geboortegewicht... Ben trots op haar! @ muts, alleen muts en kruik in de nacht, is ook vrij koud bij ons boven en muts is standaard af al ze wakker wordt voor voeding, hoelang die wel op is gebleven, geen idee... haha, net als met sokken,ik gebruik nu sock ons, superdingen! Blijven de sokken tenminste aan! Wie moeten er nu eigenlijk nog bevallen?? We zijn er bijna toch? @ maia, hoe vind Fleur haar broertje?
@Shaarr: volg je gevoel, als het om je kindje gaat, dat heeft meestal wel gelijk! Zoals de verpleegkundige bij ons in het ziekenhuis zei, je kan maar één ding echt fout doen en dat is het hoofd onder water houden. Nu kan ik wel meer dingen verzinnen die fout zijn, maar ik begrijp wat ze wil zeggen. @Kruik: Camille had de eerste week al geen kruik meer nodig s nachts. We doen het nu alleen voor een warm bedje. Mutsjes en zo waren op dag 3 al verbannen. Bleven ook niet zitten. Sokken hebben we s nachts ook niet meer aan. Die vind ik steeds terug onder in het bedje. Voor de waren voetjes is het niet nodig. Camille houd zichzelf ook goed op temperatuur.
@Pleuni: Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van V. Meis wat een akelig verhaal. Wat schrikken zeg en oh wat vervelend dat je de kleine nu niet bij je hebt. Wat moet dit spannend geweest zijn! Zo had je je het niet voorgesteld en zo had het niet moeten gaan. Ik hoop dat de kleine V snel opknapt en bij je kan zijn.
@ Engeltje, Wat fijn dat je aan het opknappen bent! En wat fijn dat Quinten het goed doet! Vervelend inderdaad dat je zoveel op bed moet liggen. Maar ook dat gaat weer over . @ Shaarr, dat is inderdaad lastig. Maar net wat ik zei: Jij bent J haar mama en jij maakt de beslissingen. Verder is het inderdaad een lastige situatie, ik hoop in ieder geval dat je er ''samen'' uit kan komen. Maar laat nooit over je heen lopen! En je kan altijd je verhaal hier doen meis! Niemand die er over zal klagen @ Pleuni, gefeliciteerd met V.igo! En wat schrikken zeg! Hoop dat het snel beter gaat met hem! En dat je snel van je gezinnetje kan genieten! D.ean heeft vandaag een regeldagje. Opzich niet erg, maar het werkt niet zo goed als je constant slaapt vanwege de ab. Hij wil op dit moment ook helemaal niet zonder mama zijn. Erg lastig. Maar als ik dan lekker wakker ben vind ik het ook niet zo heel erg Ik voel me minder goed dan gisteren! De koorts is redelijk afgezakt alleen ben ik erg misselijk, hoofdpijn, plakkend gevoel in mijn mond en voel me erg futloos. Ik til D.ean op dit moment ook niet meer op! Laat van alles uit mijn handen vallen en val uit mezelf al bijna om . Denk dat ik morgen toch nog maar een telefoontje naar de huisarts ga plegen!
Pleuni gefeliciteerd! met wat een naar verhaal! hoop dat je snel opknapt en je kleintje ook!!! shaar wat een rot opmerkingen van je SM zeg :S bah bah! Hier als de kleine er is, en ze slaapt, gaat ze ook echt nie wakkeer gemaakt worden voor de visite! ze mogen dan wel ff kijken, maar wakker maken ga ik nie doen! Miekip, hopelijk knap je snel op!!! Engeltje, fijn wat van je te horen!!! genoeg gebeurt alweer dus! Hier vandaag dacht ik dat mijn vliezen misschien wel gebroken waren.. er lagen gekke druppels op de grond! en precies waar ik liep was ook zo'n druppel...! helaas was ik het niet haha naja goed... morgen uitgerekende datum! ben bang dat er hier dan nog geen baby is hoor haha
@ miepkip: doe maar rustig aan dan meis! Wie weet misschien bij jou ook een verkeerde reactie op de ab? Komt niet echt lekker uit dan he zo'n regeldagje! Quinten heeft t vandaag ook een beetje hoor! Normaal doet hij het met 6 voedingen op een dag, maar vandaag heeft hij er al 6 achter zn kiezen ( niet dat hij kiezen heeft, maar toch ) Misschien gaat hij dus zelfs nog wel 8 voedingen halen vandaag, dat zou een record zijn voor hem! Wat fijn dat sommige ukkies hier zich al wel op temperatuur kunnen houden! Weg met die stomme af val mutsjes en kruiken! Sockons zijn idd erg fijn, ze zien er alleen niet uit Doe bij Quinten slofjes aan en die blijven tot nu toe wel zitten. @ baby van kim: kleine uk, schiet eens op! Jouw mama is nieuwsgierig naar je hoor! En wij ook! Hier vandaag emotioneel gezien een rotdag. Ben t zo zat om in bed te moeten blijven liggen en er maar 2x per dag uit te mogen. Ik zou zo graag willen dat mn lichaam weer wat beter functioneerde! Zat echt in tranen weer vanmiddag! Mn man heeft ons toen ook lekker ff mee naar buiten genomen en we hebben ff heel kort een bakkie bij mn ouders gedaan, zodat ik ff in een andere omgeving was. Dit deed me wel echt ff goed, maar de tranen blijven hoog zitten.... Heb ook besloten omdat ik toch al zo verdrietig ben dat onze uk vannacht voor t eerst in zn eigen kamertje gaat slapen... Huil toch al, dus dan kan ik daar misschien ook maar ff beter doorheen nu, maar oh wat vind ik t lastig zeg! Had ik nooit van mezelf verwacht, ben echt zo anders geworden sinds ik mama ben.
Ik ga een kleine poging doen tot reageren. @pleuni: allereerst gefeliciteerdey de geboorte van V.igo. superleuke naam. Maat wat schrikken zeg, jeetje. Sterkte. @Kim: nog niets te bekennen dus? Hopelijk komt het snel. @temp: hier is ook geen kruik of muts meer nodig, hij houdt zich al goed op temperatuur. @miepkip: rustig aan. Lastig hè die regeldaagjes. En sterkte met de borstontseking. @shaar: knuffel. Wat een rotopmerking van je sm. Hier alles goed. Hij drinkt al goed alleen is het een driftkikker want als hij nu zegt moet het nu waardoor hij soms te haastig de tepel pakt en doordat ik vlakke tepels heb ofzo is er nu eentje erg pijnlijk maar we oefenen en het ging al beter vandaag. Hij is heel makkelijk en tevreden. Fleur vindt hem geweldig en wil hem best met me delen Ze is nu alleen ziek dus dat is wel zwaar want ze heeft flink aandacht nodig.
@ pleuni gefeliciteerd met je kindje! Mooie naam maar heftig verhaal. @kim hier hetzelfde. Inlegkruisje irriteerde me dus had ik uitgedaan. Nadat ik na een tijdje op stond van de stoel had ik een natte piama broek dus dacht ook gebroken vliezen. Helaas was t erg weinig en wit slijm dus helaas afscheiding wat door m'n onderbroek is gegaan Ik word echt gek van m'n lichaam wat me de hele tijd voor de gek houdt. Ik slaap slecht, alle bewegingen die beeb maakt zijn pijnlijk, ene moment verga ik van de pijn en denk ik blaasontsteking andere moment is t gevoel weer weg. Hoofdpijn, misselijk, warm koud aanvallen, tuurlijk griepje kan er ook nog wel bij Sorry voor dit enorme ego bericht maar zit er ff doorheen