@Pleuni gefeliciteerd!! En ik duim voor jullie dat het gauw beter gaat met hem! Wat naar dat hij niet bij je op de kamer mag. @Miepkip en Godinn Jullie dus ook al borstontsteking... Bah! Heel herkenbaar. Irritante is dat ik me afvraag hoe ik er aan kom.. En hoe voorkom je het de volgende keer? Ik heb nu antibiotica en de koorts is wat afgezwakt. Maar lig nog veel op bed. Kraamzorg was weer verlengd. Pff En sinds het afkolven van de borsten is de kleine ook weer slechter gaan drinken... Lactatiesdeskundige ingeschakeld maar kwam ik ook niet echt verder mee.. Harde plekken wegmasseren lukt nog steeds niet. @Engeltje Jij zegt eigenlijk de borsten niet leegkolven. Mijn lactatiedeskundige en verloskundige zeiden juist van wel omdat de ontsteking niet weg is. pff verwarrend die tegenstrijdigheden, ik word er zo onzeker van.. Enne fijn van je te horen hoe het gaat!! En Engeltje een mutsje hoeft toch helemaal niet zolang binnen? Wij mochten hem na 6 dagen af houden. @Maia gefeliciteerd!!!! @Miepkip Waar zijn de Cinababy druppels voor dan? Is dat tegen krampjes? Daar heb ik Infacol voor, of is dat heel wat anders? @Shaarr Dikke knuffel! Niet leuk zeg zulke beschuldigingen..
Bij Ferr.e blijkt het te komen door een te kort tongriempje.. Daardoor kan hij niet goed zuigen. Krijg ik kloven en mijn borsten zij niet goed leeg. Dinsdag gaan ze het door snijden.. Klinkt sneu maar voelt hij weinig van volgens de vk. Daarna kan hij weer goed drinken. Ook kan het straks schelen in zijn spraak. Met bv de r en de s..
Ukkie, hoe ruikt het??? Ik heb net namelijk geroken.. en ik heb toch het ge voel dat het vruchtwater kan zijn hier namelijk. ik heb de vk gebelt, en ze was bezig met een bevalling... maar ze wilde toch vanavond nog even langs komen om het te checken. de beeb ligt zo ver ingedaalt dat ze als stop kan fungeren op het moment dus ik moest er van uit gaan dat het wel vruchtwater is! ik moest temp. en als die hoger was dan 37.8 moest ik bellen. nou het is 37.7 dus het zal wel goed zijn ze komt iig vanavond nog om het even te controleren. Ik heb mijn inlegkruisje bewaard. ligt hier in een plastic zakje. Hihi jaaa ik zou heeeeeel graag mijn bevalling willen filmen. puur omdat ik hoop dat ik gewoon "normaal" doe en niet zo veel zal schelden. van nature uit scheld ik namelijk mega veel dus ik hoop gewoon dat ik mijn mond kan houden manlief begint een beetje zenuwawachtig te worden. hij zegt dat ie zo trots op me is dat ik nog alles doe en opruim stofzuig enz. ik zei ook, liefje.. ik weet het niet 100% zeker he of het echt vruchtwater is! maar ik denk het eik wel.. want het ruikt gewoon echt heel anders als urine of afscheiding. en ik blijf wel wat vochtige schaamlippen houden en af en toe wat gedruppel... naja word vervolgd dus!
Ja hoe ruikt het, geen idee.(heb me hier al eens in vergist) Normaal ruikt m'n afscheiding wel een beetje zurig dat was nu niet. Maar t plakte wel echt en vruchtwater is heel dun toch? Daarnaast verlies ik nu alleen vocht/urine/afscheiding als ik op t toilet zit. Ik neem aan dat je vruchtwater niet kunt "ophouden" toch? Misschien is t wel een idee om hier ook ff te temperaturen. Helemaal omdat ik me niet super lekker voel. Maar ik denk dat t bij jou dan Mosschien toch is begonnen, spannend hoor! En filmen,grappig mijn man vroeg vanmiddag moet ik ook filmen tijdens de bevalling? Ik weet het eigenlijk niet.. We nemen m wel mee.
K vind t gewoon een mooi idee dat je kan terugkijken hoe je bevalling is geweest! Ja k twijfel enorm hier. Ben erg bang dat de vk voor niets komt!! Meer als een paar steekjes heb k nie.. voelme prima .. naja we wachten t af.. Erg vervelend dit!! je weet gewoon niet waar je aan toe ben hè!?? Nou succes ukkie!! We houden elkaar op de hoogte natuurlijk!!
Ja vind t ook heel lastig, ik ben al eens "voor niets " naar de verloskamers gegaan (ik sta onder controle gyn) dus vertrouw m'n eigen lichaam niet meer zo Het loopt er hier verder niet uit en als ik op m'n hand blaas ook niet en temp is 36,5 dus ook geen koorts. Ik heb wel erg veel druk van onder heb jij dat ook? Echt alsof er ieder moment iets kan knappen en felle steken daarbij. Maar felle steken kunnen ook weer gedraai van het hoofdje zijn.. Ben benieuwd wat jou vk zegt. En ze is toch al onderweg, je belt r niet uit bed ofzo toch en daar zijn ze voor. Waarschijnlijk zal ik vannacht wel weer wakker liggen en dan lees ik t wel succes!'
@Kim: spannend, Succes meis! Hopelijk is het begonnen! @Ukkie: vruchtwater plakt in principe niet... @Engeltje: balen dat je herstel even duurt. Snap dat het moeilijk is. Maar als je nu niet naar je lichaam luistert kom je op een later moment jezelf fysiek enorm tegen. Ik heb het zelf bij vriendinnen die een KS hebben gehad gezien. Er is altijd na de ingreep wel wat aan de hand, laag HB, blaasontsteking, borstontsteking, hoge/lage bloeddruk... Het is niet niets een KS. Het is mij in dat opzicht tegengevallen. Camille is bijna 4 weken en ik begin nu pas langzaam aan me beter te voelen zodat ik weer dingen met Camille en in huis kan. Gelukkig maar, want Lieve moet morgen weer werken...
Ukkie, ja die felle steken voel ik ook idd. Ze is nu bij een bevalling daarna kwam ze langs! Fijn dat je je wat beter voelt, maar vervelend dat je vrouw morgen weet moet werken chybouw...!
@Kim: wel netjes tot morgen wachten hé?! Dan is het pas je uitgerekende datum! Ja, Lieve morgenavond weer werken. Maar ik mag niet mopperen, ze is 5 weken vrij geweest.
Hihi naja k kan me nog niet eens voorstellen dat t begonnen kan zijn!! Manlief had k naar bedje 'gestuurd' maar hij is alweer beneden!! Hihi kon nie slapen!! Oohh heerlijk zo lang vrij!! Ben benieuwd wanneer de vk komt...
@ shaar: thnx meis, je woorden doen me echt goed! Hier net bv gegeven en lig nu naar m'n wakkere mannetje te kijken via de babyfoon... Hij ligt er gelukkig heel tevreden bij en zal zo wel in slaap vallen denk ik. Als hij was gaan huilen dan had hij allang weer hier gelegen denk ik, want dat trek ik echt niet nu, maar gelukkig doet hij het goed! @ baileyy: pas als de ontsteking weg is moet je minder gaan kolven hoor en niet van het een op t andere moment, maar langzaam afbouwen. Maar uiteindelijk is t dan beter om t 1 of 2 x per dag te doen, maar dit moet wel goed voelen voor je borsten. Het weg masseren lukte hier ook niet, maar met heel goed verwarmen gingen de plekken wel weg. Weet niet hoe jij dit doet, maar ik nam een hydrofiel luier, deze 4x dubbelvouwen tot een lange lap. Deze onder de hete kraan en dan ff om je borst heen leggen tot hij afkoelt en dan kolven. Bij mij gaat t kolven met de handkolf t beste, kan ik meer kracht mee zetten als de elektrische... En t mutsje kan hier dus niet af omdat Quinten dan ondertemperatuur krijgt. Doen t nu af en toe een uurtje zonder en dat gaat redelijk.
Nou gewoon een pagina gemist hier! @ chybou: thnx meis! Ja t is hier natuurlijk ook niet alleen de ks, maar ook m'n bi. Weet idd dat ik rustig moet doen en dat doe ik ook, maar zou zo graag meer in de woonkamer zijn! Hoop dat dat na anderhalve week nu wel mag. Gelukkig merk ik wel dat t door de rust een stuk beter al voelt, dus ik weet wel waar ik t voor doe, maar t is en blijft lastig! Nick moet woensdag weer gaan werken en meer als van tevoren was afgesproken dus daar zie ik wel erg tegenop! Gelukkig kan m'n moeder veel hier zijn om te helpen, maar toch.... @ Kim: oh wat spannend zeg meis, hoest nu?
Ja apart dat er niet iemand anders is gekomen. Ben benieuwd hoe t nu met je gaat. Hier op zich weer eens goed geslapen. Helaas niets doorgezet maar fa er nu gewoon van uitdat t niet meer uit zichzelf gaat komen. Ik wacht de gyn controle af dinsdag. Ohh ben zo benieuwd voor je!!
@Kim: is er nou iemand geweest? Raar hoor! Zijn ze je vergeten? In elk geval succes met de buikpijn. @Engeltje: Kan me voorstellen dat je meer beneden wil zijn. Kan je niet lekker op de bank liggen met een dekentje? Dan neem je een aankleedkussen mee voor de kleine man, dab hoef je niet steeds heen en weer voor het verschonen.
@ chybou: dat deed ik dus van de week ook al, maar moest aan de Fysio laten zien hoe ik op de bank ging liggen en hoe ik eraf kwam en omdat onze bank vrij laag is gaat dat dus niet zo soepeltjes en moet ik teveel raar draaien met m'n bekken, daarom moest ik weer terug m'n bed in. @ shaar: met Quinten is t heel goed gegaan, hij slaapt daar toch echt veel rustiger. Ik heb bijna de hele nacht wakker liggen kijken naar de babyfoon... Hopelijk kan ik vanacht ook beter slapen nu ik weet dat hij t zo goed doet. @ Kim: meis hoe is t nu met je? Hopelijk druk met puffen of ondertussen al van je uk aan t genieten
Hey Lady's, Nou de vk is uiteindelijk net pas geweest. waren 2 bevallingen vannacht! en ik had geen weeen of wat dan ook dus zo erg vond ik het ook niet Maar ze is geweest! en ze dacht idd dat het vruchtwater was! dus ik moet nu afwachten tot 1600 uur. en als er dan nog niets is, dan moet ik naar het ziekenhuis en word het echt onderzocht of het echt 100% vruchtwater is. is dit het dan hebben we nog 24uur om het zelf op gang te laten komen... en anders moet ik worden ingeleid. dus als het echt vruchtwater is, dan weet ik dat we zo'n beetje tussen nu en woensdag ons kindje mogen vast houden!!! Dus ik hou jullie op de hoogte
Spannend hoor! Hier net voor eerst eventjes naar buiten geweest. Even met mn moeder naar de winkel gelopen. Viel toch nog wel even tegen met die hechtingen. Maar heerlijk om even buiten te zijn!
Klopt, 48 uur... maar dan wel zowiezo int ziekenhuis onder toezicht van de gyn. hihi ik vind mijn vk juist heel leuk haha ik voel me er heel erg bij op mijn gemakske!! oohhh heerlijk shaar.. lekker naar buiten! en idd gewoon alles vragen wat je nog wilt weten jij ooklekker naar buiten anoniempje! nou fijn zeg!