Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Spannend Kim!! Zet m op!!

Hier zo'n buikpijn in m'n onderbuik. Krampen. Zijn dit naweeën? Niet fijn!
    Wil ook zo graag naar buiten, maar voel me echt niet fijn nog..

En kan ook niet naar de wc. Heb al Roosvicee laxo, eet vezels, maar nee hoor..

2. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Lastig niet naar de wc kunnen!

Hier is kraamzorg afgesloten vanmorgen, lastig zeg! Zo'n lieve vrouw een hele week om je heen en dan ineens gaat ze weg.

3. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik kan het me niet voorstellen want het voeld nog zo rustig allemaal! dus dat zal wel een ziekenhuisbezoekje worden vanmiddag rond 1700 uur! :)
    naja dan weten we iig zeker of dat het vruchtwater is of neit.
    kheb wel aantal harde buiken gehad al, en steken. maar niet echt pijnlijk dus dan geen bevalling zeggen ze? en ik heb ook nog gewoon honger! sterker nog.. heb het weer zoals het begin van mijn zwangerschap...! misselijk worden als ik echt een rammelende maag heb! en dan word ik me toch een partij misselijk!! Grrr ;)

balen zeg Bailey dat je je zo voeld! hopelijk snel naar de wc kunnen.. dan voel je je vaak ook al een stukkie beter! en anders ff in de tuin ofzo? echt puur een frisse neus halen?

anoniempje, aahhw naar is dat dan.. einde kraamzorg.. maar nu kunnen jullie lekker van je eigen gezinnetje genieten! das ook wel een mooi vooruitzicht toch!

Ukkie hoe gaat het nu met je??

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #1504 Chybou, 22 okt 2012
    Laatst bewerkt: 22 okt 2012
    @Kim: toch vruchtwater?! Spannend hoor. Hoop dat je nog voor 5 uur weeën hebt.
    Gewoon lekker eten! Is een hele slimme manier van je lijf om energie op te doen. En als je tijdens je bevalling, zoals Shaarr over moet geven heb je iets in je maag om er uit te gooien ;)
    @Engeltje: dat is ook zo, je hebt een niet zo handige bank. En een relaxte tuinstoel met voetenbankje dan? (Ik denk even mee hoor... ;))

@Mama's: Hebben jullie kindjes ook last van hun buik tijdens en kort na de voedingen? Camille drinkt dan heel onrustig, huilt, moppert, rekken en strekken.
    Wat doen jullie er aan?
    Ik heb Infacol in huis en gebruik het ook soms. Maar om nou te zeggen dat het helpt... Daarbij wordt de werking door artsen in twijfel getrokken. De werking zou niet bewezen zijn. Ook heb ik gehoord van het middeltje van VSM. Daarvan is ook maar de vraag of dit echt iets doet.
    Dus, jullie ervaringen en meningen?

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ kim: je houdt t wel spannend zeg!

@ chybou: die tuinstoel staat er inderdaad al, als ik beneden ben zit ik daar ook op. Het is alleen zo dat je bekken echt pas de rust krijgt die het nodig heeft als je ligt en dat kan nu helaas alleen nog maar in mn eigen bed... Over anderhalve week belt de fysio me weer even op om te kijken of ik daarheen kan komen of dat ze weer hierheen komt en dan gaan we kijken of ik weer een stapje verder kan, i hope so!
    Heb jij al wel eens moeten niezen trouwens na je ks? Dat is echt geen pretje!

@ baileyy: kunnen idd naweeen zijn, maar ook je darmen. Hopelijk gaat t snel beter en krijg je snel weer ontlasting!

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ kimmie spannend hoor! Hier wachten ze trouwens max 72 uur bij gebroken vliezen dus 48 uur valt nog reuze mee. Moet wel zeggen dat dit wel bij strikte controle is dus wanneer het erop lijkt dat beeb het minder doet grijpen ze in.

Hier gaat t redelijk. Vannacht goed geslapen, vanmiddag 1 stukje bloed/slijm verloren. Het was wel wat donkerder dus ben benieuwd wat t betekend. Ben maar even flink gaan lopen en boodschappen doen misschien dat het het een of ander op gang brengt;) Helaas tot nu toe alleen harde buiken:) maar we zullen zien.. Daarna geen bloed of slijm weer gehad dus denk valse start #6252:D

Ik denk dat ik misschien beter met de november mama's mee kan kletsen.
    Hier is iedereen al bevallen en zitten volgens mij niet op dit soort verhalen te wachten;) daarnaast kan t nog wel ff duren bij ij :) En helaas kan ik nog niet meekletsenover alle bevallings verhalen,voedingen etc.
    Ik blijf wel af en toe even spieken, ben zo benieuwd voor je hihi:)

7. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukkie we moeten elkaar er doorheen slepen!! En voorlopig is t nog lang geen november!!
    Ik ben er ook niet van overtuigd dat t hier echt begonnen zou zijn!! Verder nergens last van dus ben blij dat we eerst naar t ziekenhuis gaan einde vd middag om eens te kijken hoe het er voor staat!!!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ chybou: Quinten krijgt t nu ook steeds vaker na de voeding. Hier helpt t om met hem te lopen met z'n buikje op m'n arm idd en z'n speentje biedt soms wat troost. Als hij echt overstuur is dan werkt een badje echt super, hij is dan gelijk relaxt, maarja dat kan niet altijd haha.c
    Wat ik op m'n werk vooral zie is dat infacol beter werkt als Cinababy, maar je moet t dan wel echt structureel voor iedere voeding gebruiken. Bij Quinten vind ik t nog niet zo erg dat ik dat nu al wil gaan doen.. Zou dan toch eerst voor Cinababy kiezen en dat alleen geven als hij t echt nodig heeft.

9. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ kim, Ik hoop voor je dat het is begonnen :D!

@ Engeltje, wat vervelend dat je er zo doorheen zit nu meis! Maar je hebt nu ook al flink wat meegemaakt! Doe dat wat voor jou goed voelt! En wat fijn dat je man jullie even meenam!

@ Ukkie, Vervelend meis dat je er even doorheen zit! Maar ook voor jou geldt binnen 2 weekjes heb je, je kleintje vast! Nog even volhouden en dan kan je lekker van je gezinnetje genieten ;) En een ego berichtje is helemaal niet erg!

@ Bailley, Hier komt de borst-onsteking waarschijnlijk doordat ik wondjes op mijn tepels had. Cinababy is ook tegen darmkrampjes alleen dan homeopatisch. In Inflacol zit ook ietwat alcohol verwerkt. Maar als de cinababy niet goed werkt stap ik ook over naar de Inflacol. Alleen tot nu toe werkt de cinababy prima :)

@ Godinn, oke apart. Maar zolang het helpt en hij er weinig van voelt :)

D.ean slaapt hier al 2 nachten zonder kruik en houdt zijn temp. mooi rond de 37. (Hij slaapt wel met 2 dekentjes en een mutsje) Wel warmen we met een kruik zijn bedje voor en als het kouder word komt de kruik gewoon weer terug in bed. Maar de termostaat gaf 20 graden aan op de slaapkamer vandaar even zonder kruik. Verder slaapt hij weer redelijk goed door, Alleen wil hij overdag nog steeds niet zonder mij slapen. Ik kijk het nog een dagje aan en anders toch even vragen aan de vk wat het kan zijn. Ik voel me steeds beter ;) De koorts is flink gedaald en me borsten blijven nu redelijk soepel, heb van de vk een soorty schema gekregen om de bv af te bouwen en zo te stoppen. En ga hierbij ook Salie thee drinken (zorgt dat de bv minder word, Niet gebruiken zonder overleg met je vk!) Volgende week maandag ga ik als ik me goed voel ook even langs mijn oude school op. Veel docenten zijn benieuwd naar D.ean :p

Heb trouwens de lactatie deskundige gesproken en bij haar even mijn verhaal gedaan over de andere vk. (de lactatie deskundige is hier ook mijn vk) en ze vond het ook maar goed dat ik naar de Hap ben gegaan ;) Ze begreep ook wel goed waarom ik wou stoppen met de bv en ze komt deze week nog even langs om te kijken hoe het zit met de borst-ontsteking en het stoppen met de bv :)

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Ukkie: ik zit wel op dit soort verhalen te wachten hoor! Wij hebben (ik bedoel daar de bevallen dames mee) hebben ook die verhalen wel gepost.
    Ik kan me voorstellen dat je zou willen dat het achter de rug is. Toen ik 38/39 weken was had ik het ook wel gehad.
    Ik hoop dat je bevallig zich snel aandient. ;)
    @Engeltje: een paar dagen geleden leek het er op dat ik verkouden werd. Het niezen hield maar niet op! Auw! Herkenbaar dus.
    Doet bij jou lachen ook pijn?
    Vloei jij trouwens nog? Ik vloei het ene moment wel een beetje en het andere moment bijna hele dagen helemaal niet meer.
    Vind het ook zo jammer dat broeken pijn doen om aan te hebben. Loop nu nog in mijn zomerpositiebroeken en losse sportbroeken... En daar ben ik juist een beetje klaar mee.
    Heb donderdag de nacontrole al bij de gynaecoloog. Best snel! Ben benieuwd of de operatie en de verdoving nog besproken worden. Anders breng ik het zelf tersprake.

Ik kom nog terug op de 'krampjes' (weet ook niet zeker of dat jet nou echt is, of gewoon last van buikpijn of zo) zit nu te typen op mijn telefoon en dan kan ik de reacties lastig terugzien.
    Maar in elk geval bedankt voor het reageren.

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Kimmiikim spannend meis!!

Miepkip goed dat je gebeld hebt en fijn dat ze nog even langs komt deze week.
    En wat goed van D.ean dat hij het 2 nachten zo goed doet zonder kruikje!!

Hier een rustig begin van de ochtend gehad. Had alleen D en B, J was logeren bij opa en oma en kwam rond 10 uur thuis. Vanaf dat moment weer wat drukker dus... Ook was B beetje van slag, wilde alleen bij mama en had wat moeite met slapen en last van krampjes. Arm ventje! Gelukkig hielp de infacol snel en tijdens het middagdutje heeft hij lekker op mijn borst geslapen. Schrok zelf om 15.15 uur wakker... Nu zijn kindjes aan het spelen en B ligt in de box beetje te slapen. Zo'n dag vliegt voorbij zeg! Nog eventjes en we kunnen weer naar bed :)

12. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook... we mogen zo naar het ziekenhuis toe. tussen 5 en half 6 moet ik er zijn.. dus ga om 5 uur hier weg... pff.. k word ineens erg gespannen.. terwijl ik totaal niet het gevoel heb dat het echt zo ver kan zijn...! heel vreemd voel ik me.. ik kan ook wel huilen...! ik had net tranen.. die heb ik maar weggeslikt zodat ik het een beetje voor me hou.. zal de spanning wel zijn.. ik ga zo eerst een kant en klare pannekoek naar binnen werken want honger heb ik wel.. jullie horen mij vast vanavond! :)

Oh ja zwaar vervelend... er zit hier in de buurt een hond heel de tijd keihard te piepen waardoor mijn hond ook gaat piepen!! :( zooo vervelend!! hij gaat zelfs helemaal van die piepgeluiden maken alsof die praat!!! :eek:
    en dan moet ik zo nog weg ook! vind ik sneu voor hem! nja k zal hem zo nog een xtje uitlaten en dan kan ik weg! pfff... t voeld allemaal.. heel gek!
    Voor het eerst dat ik ineens heel erg gespannen ben en ik kan niet goed met dat gevoel omgaan....

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: wat fijn dat hij zo goed op temperatuur blijft zeg! Hier gaat dat echt nog niet lukken, niks aan te doen! Hoop voor je dat t afbouwen makkelijk gaat meis, succes ermee! Fijn dat je er wel begeleiding bij hebt!

@ chybou: oh ja lachen doet ook echt zeer inderdaad, best lastig als je vaak moet lachen om de gekke bekken en geluidjes van je uk ;) Quinten kan echt keiharde scheten laten en daarna erom lachen, geweldig om te zien/horen dus, maar autsj wat doet dat lachen pijn!
    En vloeien gaat hier net zo idd. Zo vloei je 1.5 dag niet en dan denk je als ik nou vanavond nog niet vloei dan eindelijk geen verbandje meer. Helaas begint t dan net weer te vloeien.

@ SM: wat fijn zo'n rustig dagje! En gelukkig maar dat de infacol zo goed helpt bij de krampjes!

Hier vandaag een lekker dagje. Zei tegen m'n man dat ik er zo naar verlang om naar t bos te gaan en dat ik zo baalde dat dat niet kon. Dus hij, nou dan gaan we toch gewoon? Als je het na 10 meter niet meer trekt dan gaan we gewoon weer en anders lopen we gewoon naar t eerste bankje en gaan daar ff in t zonnetje zitten. ( ti's toch zo'n schat!) Nou zo gezegd zo gedaan dus! Heb t eerste bankje gehaald en hebben daar ff lekker met onze uk in t zonnetje gezeten, oh wat deed dat me toch goed zeg!
    Ook heb ik vandaag voor t eerst weer een klein stukje zelf in de auto gereden en ook dat ging eigenlijk prima!
    Nu weer terug in m'n bed, maar wel met een beter gevoel nu gelukkig!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Succes Kim! Ben erg benieuwd of t gaat gebeuren nu! En kan me voorstellen dat de tranen en zenuwen hoog zitten hoor!
    Vervelend ook van die hond!

15. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    vals alarm... geen vruchtwater..

Kheb de ogen uit mn kop gejankt... :(

Pff....

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hè meis toch wat %#^##!! Dikke knuffel voor jou!

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Kimmi dikke knuffel meis!

Engeltje wat heerlijk zeg even naar het bos, kan me voorstellen dat je.dat goed gedaan heeft!! Enne je hebt echt een top vent!!

shaar ook lekker gewandelt, heerlijk! En met huishouden komt.vast goed :)

Huishouden: hier elke dag wat, behalve de.wasmachine die draait.dagelijks min. 1x

Hier kindjes in dromeland en ook.B. Ligt heerlijk op mijn borst te slapen. Echt genieten dus.

18. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Superm, z'n dag gaat inderdaad erg snel voorbij :p

@ Kim, Jammer! Maar het zal vast wel snel gaan gebeuren meis! Nog even volhouden

@ Engeltje, hebben jullie 2 dekentjes over hem heen liggen? Ik temp ook wel iedere verschoning hoor :p En wat fijn dat je eventjes eruit bent geweest naar het bos! Zal inderdaad wel genieten zijn geweest :)

@ Shaarr, doe je nog wel rustig aan? Zonder kraamhulp is het best wel zwaar!

D.ean ligt nu ook nog lekker op mijn arm te slapen, maar ik ga zo ook lekker naar bed, word een zware week. Paul heeft vanaf vannacht nacht dienst dus kan tot morgen middag alleen voor D.ean zorgen.

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Kim: balen meis, al die spanning... Dikke knuf!

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Kim, echt vervelend voor je meid, kan me zo je teleurstelling voorstellen. Dikke knuffel meid, en hopelijk begint het heel snel!

Engeltje, heerlijk hè ff naar het bos, even eruit, hopelijk voel jij jezelf snel beter meid.

Shaar, welke opleiding heb je gedaan dan, succes met het solliciteren.

Deel Deze Pagina