Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    SM, oooah, dat lijkt me heerlijk... 10 minuutjes! En dan ook nog pijnloos, ik wil oookkk!!

Sammie, spoel je die dan eerst uit voor je ze wast? En doe je het ivm de kosten?

Fer.re ligt steeds zijn tong uit te steken. Nu kan het!! Stelde echt niks voor..

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ shaar, mag je hier ook niet de kraamzorg nog voor bellen? Ookal zijn ze al niet meer bij je thuis? Of anders even het cb bellen als je twijfelt.

@kim ik dacht dat je stiekem aan het bevallen was maar je was gewoon een dagje weg ;) Geen voortekenen meer gehad?
    Hier wat extra slijmverlies en buikpijn maar denk dat het van het inwendig onderzoek komt. Beeb is erg druk met avondgymnastiek dus is momenteel met andere dingen bezig dan met eruit komen...;)

3. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee helaas ';) nog niet stiekem aant bevallen! Hier gaat het gewoon zn gemakske... ik voel nog niets... niets heel bijzonders iig.. Ik ga eens proberen om een keertje op tijd te gaan slapen!

Weltruste allen!

4. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat naar shaar!! Nou lekker met dr knuffelen en eten geven wanneer ze wil..!! Je kunt t :) ook nu je alleen bent..!! :) echt!!!

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wat vervelend shaarr. Hopelijk drinkt ze haar fles gauw weer mooi leeg. Hier vanavond een jongetje dat totaal niet moe is naar een fles van 100cc. Vreetzakkie dat t is :D

Zit er bij jullie allemaal een beetje ritme in met voeding?

6. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Gelukkig dat het goed is Shaar! Toch de regeldag dan?

Ik zit weer te kolven.. Kleine man heeft weer 90cc weg gewerkt.
    Kon eerst alles uitkoken want vrendlief liet een fles terpentine zonder dop in de keuken staan, die ik dus omgooide.. En net natuurlijk deels over het baby drink/kolf spul..

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ukkie: ja t zijn geweldige beesten, alleen dat kwijl, bah! Ben echt benieuwd hoe hij gaat reageren, wordt in ieder geval een film/fotomoment denk ik ;)
    Hoop echt voor je dat alles uit zichzelf doorzet!

@ Kim: lekker ffies eruit geweest, nog ff wat afleiding, kan je wel gebruiken!

@ shaar: hè wat vervelend van het spugen en t voeden! Hou t idd ff goed in de gaten! Als t te lang duurt niet gaan aanmodderen hoor! Misschien heeft ze toch net andere voeding nodig of zijn t inderdaad regeldagen . Had ze dat spugen de hele tijd al of is dat nieuw?
    En hier gaat t echt een stuk beter, dat bos gister heeft me zo'n goed gedaan! Lief dat je ernaar vraagt!
    Vandaag is m'n naaste collegaatje ook nog ff geweest en dat was echt zo gezellig! Eindelijk weer ff bijkletsen:)

Quinten drinkt nu op de dag om de 3 uur ongeveer en na z'n badje savonds komt hij om de 4 uur ongeveer tot de volgende ochtend. Heb hem nu om half 12 gevoed, dus verwacht hem rond half 4 weer en daarna half 8, best netjes vind ik!

Hier nog ff 1 foto van gisteren in t bos, wordt zelf alleen al blij als ik ernaar kijk, heb er nog niet zo goed uit gezien sinds de bevalling....

http://i.imgur.com/q5kOz.jpg

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Shaar wat vervelend.. Wel fijn dat je meteen terecht kon en weet wat je nu moet doen. Vannacht misschien even pittig naar dat kun je zeker aan hoor!! Succes!

Godin handig zon man ;) heel herkenbaar!

Engeltje wat een prachtige foto!! Hier was het ook super lekker weer, dat doet een mens goed :)

Kim jij ging toch vroeg slapen? :D

9. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw!!! Heeeeele mooie foto.engeltje!!

Ukkie, jaahh eigenlijk wel...
    Kheb zo'n honger... ga nu me bed uit en toch maar pannekoek opwarmen in de mgnetron! :p

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Engeltje: Wouw, wat een mooie foto Engeltje! Je ziet er idd goed uit!
    Lekker hé om er even uit te zijn. Helemaal toen het buiten zo lekker was!
    @Shaarr: oei, spugen! Ik zou ook even met de HA hebben overlegd. Gelukkig is er niets ernstigs. Maar het is niet leuk dat je er alleen voor staat vannacht.
    @Godinn: lekker handig zo'n fles rommel er overheen. Krijg je dat spul er wel af? Het is zo sterk!
    Wat fijn dat het mee viel! Tong uitsteken... Haha! Schatig.
    @Kim: lekker hoor zo'n dagje weg. Gewoon even iets anders doen. Nog leuke gekocht of zo?

Tweede avond alleen thuis er weer op zitten. Camille is gisteren ruim 4 uur lang heel onrustig geweest door (ik denk) misselijkheid en buikpijn.
    Ze wilde alleen maar bij me liggen, half over mijn schouder hangen en met haar buikje op mijn onderarm rondjes door de kamer gedragen worden. Fysiek gezien is dat voor mij (voor langere duur) onmogelijk. Ik was helemaal kapot. Voor de eerste avond was dit meteen een serieuze test.
    Gelukkig was Camille vandaag heel vrolijk en ontspannen. Deze avond was echt een fluitje van een cent!
    Ik lig lekker in bed. Lieve doet de volgende voedingen met afgekolfde BV in de fles. Ik heb even goed gekolfd zodat ik niet meteen op knappen sta als ik een voeding oversla. Ben wel benieuwd of ons 'systeem' gaat werken. Lieve doet als ze thuis is het eerste deel van de nacht en ik neem het vroeg in de ochtend van haar over.
    Hopelijk kunnen we op deze manier allebei een beetje slapen.

Slaap lekker allemaal! :)

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Mooie foto hoor Engeltje!

Haha Ukkie, neem het er nog maar even van!

O dat zou lekker zijn Chybou! Een voeding overslaan.. Dan barsten mijn borsten!

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Godinn: Werkte vannacht echt super! Heb van één tot zes geslapen en Camille ligt nu weer in haar wiegje, dus hopelijk kan ik nu nog een keer drie uurtjes pakken.
    Ik heb als ik een voeding oversla 's nachts na vijf/zes uurtjes wel volle borsten, maar dit is te doen. Sla ik overdag een voeding over omdat we die met de fles geven dan plof ik zowat na vijf uurtjes.
    Trucje voor de nacht is goed leeg kolfen voordat je gaat slapen.

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Chybou das dan een mooie oplossing ;)! Enne slaap lekker nog ff!

Engeltje mooie foto meis!!

Kimmikim en genoten van je nachtelijke pannenkoek ;)

B. is vandaag alweer 2 weekjes... gaat snel!! Gisteravond was hij beetje huilerig, zo zielig! Hij wilde slapen maar toch ook weer niet... was best even vermoeiend. Uiteindelijk is hij al drinkend in slaap gevallen. Verder heeft hij het wel goed gedaan vannacht!
    Vandaag ook zelf jarig, apart is dat... hahah! Voel me niet zo iig.

Nu eerst maar ff wat eten en dan straks eerst even mijn huis opruimen, want de kids hebben er een rommel van gemaakt *zucht*

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @kim vervelend he als je savonds/snachts honger krijgt, dan kan ik ook niet slapen en moet iets eten of drinken :D Hoop dat de pannenkoek lekker was!

@chybou, knap dat jullie het zo geregeld krijgen, een mooie oplossing!
    En super dat je de avond weer alleen bent doorgekomen! Ik zou het best eng vinden denk ik.

@ sm gefeliciteerd met je verjaardag!!! Jammer dat je je niiet jarig voelt, maar misschien komt het nog :) Het wordt vast een gezellige dag!

@ hier lekker weer goed geslapen. Volgens mij omdat ik eindelijk de bevalling een beetje los kan laten aangezien ik vrijdag word ingeleid.
    Ik was er veel te gefocust op denkik.morgenavond zou een vriendin komen eten, zegt ml: dat is ons laatste avondje samen hoor! Vrijdag gaan we naar het zkh en als we terug komen zijn we met zn drieen :D
    Helemaal niet over nagedacht hihi dus ga vriendin maar afbellen, hij wil er een leuke avond van maken... Spannend!

Verder zit ik nu te wachten op het schademannetje. Zou tussen 8.30-9.00 komen. Komt natuurlijk weer te laat;) ondanks dat hij toch nog geen afspraken kan hebben die zijn uitgelopen.. Maar goed we wachten af!

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Haha ik zie het hier ook echt voor me :D

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie lieve reacties op m'n foto meiden! En ja had t echt ff heel hard nodig, want geloofde echt ff niet meer in mezelf. Ik merk wel dat de bedrust me wel goed doet. Ik kan nu ipv een uurtje zitten al 2 uur zitten en dat is echt een hele vooruitgang!
    M'n collega zei gister ook al dat ik echt voorzichtig moet gaan doen met t opbouwen van t werken straks in januari en ik denk idd ook wel dat dat heel verstandig is. Er valt natuurlijk niks zover vooruit te zeggen, dus tegen die tijd moet ik maar met m'n leidinggevende gaan kijken wat er haalbaar is. Het is natuurlijk best zwaar werk lichamelijk, Naja dat zien we dan wel weer ;)
    Quinten kwam vannacht voor t eerst om de drie uur, Pfff vermoeiend! Denk dat ik Chybou d'r tip ook maar ga uitproberen!
    Manlief gaat vandaag voor t eerst weer werken, dus dit is m'n eerste dagje alleen met onze spruit. Hoop dat t niet zo druk is op de zaak bij m'n man en dat hij op tijd thuis is, maar t kan ook gewoon zijn dat hij pas 23.30 thuis komt... Gelukkig staan er mensen standby voor als er iets is :)

@ chybou: wat fijn dat de nacht zo goed is gegaan meis! Ik ga het ook zeker uitproberen vannacht!

@ shaar: fijn dat t al zoveel beter is gegaan en dat ze een goede plasluier heeft gehad. Hopelijk blijft t vandaag ook gewoon goed gaan!
    En extreem moe? Nee eigenlijk niet! Ja vannacht op een gegeven moment wel, maar dat kwam omdat hij nu om de 3 uur kwam en ik tussendoor steeds nachtmerries had, waardoor ik steeds wakkerschrok.

@ SM: he zielig van je mannetje zeg! Gelukkig is hij uiteindelijk wel lekker gaan tukken! En gefeliciteerd met je verjaardag!!!

@ ukkie: ja dan is vanavond wel echt een avondje voor jullie tweetjes nog, maak er wat moois van meis!!!!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier net een lekkere boterham met filet op mmmm! :p

De afgekolfde melk kun je op een ander tijdstip geven in een flesje. Je kan het even in de koelkast bewaren of in de vriezer, daar blijft t ongeveer 3 maanden goed en heb je een hele goede vriezer dan kan t ook 6 maanden. Als je borsten vol zitten dan zijn ze echt heel gespannen. Dat verschil merk je echt heel goed. Is niet echt voor te stellen naar mijn idee als je geen bv geeft, maar ze kunnen echt kanonhard aanvoelen! Zijn ze goed leeggedronken/ gekolfd dan zijn ze ook echt helemaal soepel, zoals ze vroeger aanvoelden 😉

Hebben jullie trouwens ook als je met je ene borst voed dat je die andere echt vol voelt lopen? Doet echt gewoon zeer soms bij mij!

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ohh zo'n zin in!!!:D net zo als carpaccio:$
    Mag manlief dit weekend meteen voor me halen;) hoop dat t net zo smaakt als voorheen..

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @SM: gefeliciteerd! :)
    @Engeltje: Lieve is nu ook wakker en we zijn allebei in weken niet zo uitgeslapen geweest.
    Herkenbaar, wat je beschrijft over de andere borst tijdens de voeding. Hier doet het ook pijn. Denk dat het het toeschietreflex is, want nog geen paar seconden later begint het té lekken.
    @Shaarr: Wat Engeltje zegt klopt. Ik geef Camille aan de borst een voeding en kolf de melk voordat ik ga slapen verder. Dat zet ik in de koelkast en die geeft Lieve dan 's nachts aan Camille met een flesje.
    Ik heb vorige week een Medela swing borstkolf gekocht. Hier zitten flesjes bij die op de kolf passen. Ben er heel tevreden over!
    Nu heb ik wel aardige overproductie, ik heb hier al ruim 2,5 liter BV in de vriezer liggen.
    Ik heb standaard in de koelkast ruim twee voedingen staan. Mocht er een keer iets zijn waardoor ik de voeding niet kan geven dan kan Lieve het doen.
    We gooien ook met regelmaat wat weg.
    Ik kolf makkelijk na een voeding een extra voeding af. Mocht je dit nou niet hebben dan kan je een aantal keren na een voeding je borsten leegkolven en zo een extra voeding opsparen.

20. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: mooie foto!

nou hier een momentje voor mezelf. Fleur op het kdv, manlief geboortekaartjes halen, kraamhulp moest door drukte vanmiddag een ander gezin opvangen dat net uit het zh kwam en Tim ligt heerlijk in zijn bedje te slapen :) gaat goed zo, zo ontzettend anders dan de stressvolle week die we met Fleur gehad hebben. Oké, vannacht was minder leuk want hij kwam om de 2 uur ongeveer voor een voeding maar dat hebben we er maar voor over nietwaar ;)

En ik heb (nu) besloten dat ik meisjes toch makkelijker vind qua verschonen hihi. Hij had gisteren wat gespuugd, dus moest zijn truitje verschonen, was ik net klaar, ging ik z'n billen verschonen, pieste hij alles onder enzovoorts... was toen ook meteen door z'n kleertjes heen... ik leer het ooit vast wel eens ;)

Deel Deze Pagina