Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Haha hier met verschonen net zo. Laatst plaste hij dus mijn man pakt hem op zodat ik hydrofiel weg kon trekken. Man heeft hem onder zijn billetjes dus ook vat, huppa begint meneer zo te poepen in zijn hand :D

2. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Shaarr, ik geef op dit moment nog bv. Ben het nu dus ook aan het afbouwen en kolf max. 140 cc Dus het gaat de goede kant op! Mijn borsten zijn niet meer hard en de harde plekken trekken weg. Ga volgende week het kolven minderen naar 70 cc. En als ik helemaal niet meer kolf (Dus de bv is gestopt) Heb ik nog z'n 3 liter voorraad in de diepvries liggen. (heb 18 zakken van iets meer dan 250 cc in de diepvries liggen :D) Die ga ik eerst geven en de laatste zakken ga ik combineren zodat hij leert wennen aan de fles voeding.

Verder weinig puf om te reageren vandaag! D.ean is voor het eerst deze week weer rustig beneden aan het slapen. Wou dus absoluut niet zonder mij. Verder ga ik straks na het eten nog wat slaap pakken. Ben kapot bijna 2 nachten alleen voor D.ean zorgen! Hoop toch echt dat manlief snel ander werk krijgt en in ieder geval geen nachtdienst meer heeft dan.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ chybou: ja vermoed ook dat dat t is idd en dat lekken is heel herkenbaar! Hihi ging laatst na t douchen voeden en had nog geen bh aangedaan, nou dan raad je wel hoe erg m'n buik en m'n bed onderzaten :D
    Hier de handkolf en de elektrische kolf van avent, vind ze erg fijn! Alleen dat geluidloze wat er in de omschrijving staat..... Haha vast door een doof iemand geschreven! :p

@ shaar: als ze vol zitten dan moet t er idd echt uit, want anders kunnen er dus ook borstontstekingen ontstaan als je niet oppast.

@ maia: thnx! En oh lekker een momentje voor jezelf! Ik moet zeggen, ik zag er heel erg tegenop dat m'n man weer moest gaan werken vandaag, maar de uren vliegen voorbij en t gaat best goed!

Ennuh... Vandaag al 2 setjes nieuwe kleren, wat zeg ik, z'n pyjama was ook vies vanochtend... 3 setjes dus al, zegt genoeg toch? Haha en t erge is nog dat ik niet kan zeggen dat ik geen ervaring heb in t verschonen van jongens luiers ;)
    Dus troost jullie, al heb je er nog zo veel ervaring mee, dan gebeurd t nog :p

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja t is intensief maar echt geweldig om te geven. Had ik echt nooit verwacht, riep altijd dat ik nooit bv zou geven!
    Soms lig ik ook enorm in een deuk om mn ukkie als hij eten wil. Zou t eigenlijk is moeten filmen hoe hij soms kan doen! Vannacht ging ik hem liggend voeden, maar doordat ik niet zo soepel kan bewegen door mn bekken en mn ks duurt t soms ff voor ik goed lig. Nou hij wordt dan echt helemaal wild! Zn ogen staan dan op standje ondeugend en hij valt mn borst dan echt gewoon met kreten aan haha ik kwam niet meer bij, hij deed dit echt tot 3 x toe voor hij mn borst te pakken had en toen hij eenmaal lag ging een mondhoek ff schuin omhoog van zo haha ik heb je te pakken!

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje herkenbaar hoor... en ik heb al een jongetje gehad... kun je nagaan!! Ook in mijn werk ging het weleens 'mis' hahah! Hier trouwens de kleine ook al 3x verkleed... maar meer om het spugen.

Shaarr herkenbaar hoor.. mijn kleine ventje knijpt/pakt ook alles vast. Ook tijdens de voeding (als ik zit) heeft hij 1 handje in mijn zij en dan voel je hem 'kriebelen':)!

Bedankt voor de felicitaties. Voel me nog steeds niet jarig... tis dat ik het weet! Vandaag lekker dagje thuis... heb ook niet echt me dag denk ik... Mis gewoon een vent om me heen, die er voor me is en vooral van mij houdt... zucht! Ook mis ik het zwanger zijn, maar ja das ook logisch zo snel als B. eruit kwam! Pffff vandaag ook weer even last van de welbekende tranen!

J en D zijn heel lief en zingen de hele dag liedjes voor me... de schatten!! Ook B doet het goed. Ligt nu lekker te slapen, wil wel vaak bij me liggen en vaker drinken. Vanavond als kindjes in bed liggen ga ik hem lekker ff in bad doen, heerlijk mama-zoon momentje :)!

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Grappig is dat he?! Tis zo bijzonder om je kleintje bv te kunnen geven...
    B doet dat ook, zodra hij wakker is wil hij ook meteen eten... en als niet snel genoeg gaat hahaha! Grappig hoe snel die kleintjes weten wat ze moeten doen en vooral wat ze willen! ;)

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sm: ja echt geweldig toch haha
    En k kan me voorstellen dat je je zo voelt meis, hele dikke knuf voor jou! Ook al heb je schatten van ouders om je heen die je goed helpen, je wilt gewoon t liefste een compleet gezinnetje hebben.... Meis ik heb echt zoveel bewondering voor hoe je alles doet en zo te horen heb je echt schatten van kinderen en die heb jij helemaal grootgebracht, petje af!

8. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hier ook een wildplasser :D Hij heeft al heel wat onder gepiest! Inclusief de kraamhulp en daarna nog even een poepje bij haar achter gelaten!

Jeetje wat kolven jullie veel! Ik doe helaas zo'n uur over 90 cc.. Ik kan dus ook niet alleen met mijn bv toe. En daar baal ik echt van.. Iemand tips om de bv te stimuleren? Ik ben nu al de hele dag aan het kolven of voeden.......

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#1569 JaDeBo, 24 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2012
    Je kunt via ha of vk een neusspray krijgen die ervoor zorgt dat de melk sneller toeschiet. Kolf je met de kleine bij je? Dat wil ook nog wel eens werken. Uhm... Verder eigenlijk wat je al doet vaker aanleggen/kolven

Edit: bloot op bloot met je kleintje

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik weet niet of ik de vraag helemaal goed begrijp...
    Wat ik vannacht heb gedaan is rond 00.00 uur Camille een voeding geven. Ze drinkt één borst helemaal leeg en wil dan een klein toetje aan de andere kant. Als ze uitgegeten is kolf ik die borst verder leeg. Doe ik dat niet dan heb ik echt van die 'kanonskogels' die Engeltje beschreef.
    Dan heb ik een voeding voor de nacht. Die stop ik in een flesje en die zet ik in de koelkast.
    Rond een uur of drie geeft Lieve dan die voeding. Ik kan dan tot de volgende voeding doorslapen totdat Camille weer honger heeft. Dat was vanmorgen rond 06.30.
    Dan zijn mijn borsten wel 'vol' hoor, maar meestal kan ik Camille wel aanleggen. Lukt dit niet dan kolf ik eerst een beetje af, dan is de druk weg en leg haar dan aan.
    Ik denk dat je borsten 's nachts iets minder voeding aanmaken om 'doorslapen' mogelijk te maken. Want overdag kan ik niet 6 uur tussen de voedingen laten zitten hoor!
    Ik moet dan wel voeden of afkolven anders doet het echt zeer. Ik weet niet wat er gebeurd als ik niets zou doen, maar het lijkt mij geen pretje!

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

even ego hoor.. kheb geen puf om te reageren.... ik kan ook niet goed mee praten over wildplassers en borstvoedingen omdat ik het zelf gewoon nog niet mee maak allemaal...

K zit nog tegen het einde aan te hikken....
    vandaag vk geweest, om 1900uur...
    Nog geen ontsluiting, bloeddruk was goed, en weegschaal wil ik niet meer ;)
    dus er kon nog niet gestript worden... mn bmm was wel aant verweken, en bmhals was verkort.. (als ik het allemaal goed zeg hoor...)
    als er maandag nog steeds niets is moet ik bellen voor woensdag afspraak in het ziekenhuis voor weer een echo en een hartfilmpje.
    Ik ben de eerste bovenaan de lijst bij mn vk praktijk! voor de rest is iedereen al bevallen!!! :eek:

Naja voor nu is het iig nog steeds afwachten.. Grr...
    ik ben het een klein beetje zat.. :$

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: wat voor kolf gebruik je? Met de handkolf van avent ben ik echt in 10 minuutjes klaar en als ik nog geen voeding heb gegeven dan heb ik er minstens 140 cc uit.
    De elektrische kolf van avent had niet genoeg zuigkracht naar mijn idee en toen de wijkverpleegkundige hier was ( is ook gelijk lactatiekundige ) heb ik om advies gevraagd. Zij gaf toen als tip om t massagekussentje eraf te halen en ook daarmee ben ik nu binnen 10 min a een kwartiertje klaar.
    Verder ff een hydrofiel luier goed heet maken onder de kraan, 4 x in de lengte dubbelvouwen en een paar minuten voor t kolven om je borst heen leggen. Bij mij spuit t er dan echt uit ;)

@ chybou: denk idd ook dat je borsten dan minder aanmaken, of in eder geval langzamer. T zal er ook vast mee te maken hebben dat je dan niet eet en je uk ff niet ziet :)
    Ben ook erg benieuwd hoe het afbouwen straks zal gaan als we nog zoveel bv hebben!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ kim: he frustrerend meis! Maar je bmm is aan t verweken, dan is t begin er in ieder geval wel! Kan ze je nog niet strippen dan, of wil je dat niet? Dikke knuf!

14. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    naja zoalng er geen onsluiting is kan er ook niet gestript worden.... ik wil juist super graag gestript worden! helaas kon dat dus nog niet :(

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He balen zeg! Ik dacht altijd dat t kon als t aan t verweken was, maar niet dus.... Ik zal voor je duimen dat t toch snel door gaat zetten meis!

Zo ik ben echt gesloopt trouwens na vandaag! Merk t nu pas nu ik weer in bed lig en t avondritueel erop zit. Was wel heeeeel blij dat mn ouders konden helpen met t badje, want dat had ik in mn uppie echt nog niet gered! Weet dat t niet iedere dag hoeft, maar vanaf ongeveer een uur of 7 kan Quinten echt zo onrustig zijn en heeft ook vaak rond dat tijdstip krampjes en t enige wat dan helpt iscdus een lekker warm badje, eten en naar bed.
    Mn spieren en met name mn bekken moeten er gewoon erg aan wennen om zo lang te staan. Normaal doe ik of t aan, of t uitkleden en of t badje, of de massage erna en nu heb ik met ondersteuning van mn ouders wel alles zelf gedaan. Zij hebben alles voor me klaargezet en aangegeven...

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Jullie kletsen snel! Kan niet bijhouden hihi.

Als ik jullie over bv hoor praten baal ik wel. Het gaf hier zoveel stress dat ik gestopt ben (druppel was toen een vk me hielp aanleggen en achteraf het helemaal fout was), maar vind het mooi om te lezen dat t zo bij jullie gaat :)

@kimmi.. Hopelijk komt de kleine snel, kan me voorstellen dat je t wel beetje gehad hebt.

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Kim das jammer! Maar de boel is.al aan het verweken, is iig een begin... Nog ff meis!

Engeltje fijn dat je ouders geholpen hebben, kan me voorstellen dat je gesloopt.bent, nu je alles zelf gedaan hebt! Knuff

Hier weer een voeding erop zitten, dus maar weer slapen tot de volgende.voeding :)

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik wilde net als Engeltje eerst helemaal geen borstvoeding geven. Geen haar op mijn hoofd! Dat gezeur! Gewoon lekker makkelijk een flesje en klaar!
    Uiteindelijk heb ik besloten het toch te proberen. Er veranderde gevoelsmatig iets.
    Ik ben nu zó blij dat ik hier voor gekozen heb. Het was even hard werken; eerst te weinig voeding, kapotte tepels, Camille die gestresst raakte aan de borst, te veel voeding, slecht aanhappen, bijten op de tepel, niet aan de rechter borst willen... Pfff... Ik heb het talloze keren bijna opgegeven.
    Ik heb gemerkt dat BV echt tijd nodig heeft. Ik en Camille moesten het samen leren. Die tijd moet je het gewoon geven.
    En toch ben ik blij dat ik voor BV gekozen heb. Als het goed gaat is het zo fijn! Lekker je kindje dicht tegen je aan. Echt een momentje voor haar en mij samen.
    Het is ook heel gaaf om je kindje zo te zien groeien op iets wat mijn lijf maakt.

Het is heel jammer als BV niet lukt. Maar daar ben je echt de enige niet in. Ik hoor zo vaak dat veel vrouwen moeten stoppen om allerlei redenen. Alleen op mijn Yoga groep moest meer dan de helft afhaken.
    Gelukkig is FV een heel goed alternatief.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ anoniempje: jammer dat t niet is gelukt, maar je hebt t in ieder geval geprobeerd!

@ chybou: het is zeker iets wat je samen moet leren inderdaad. Ik had natuurlijk al overproductie voor m'n bevalling haha ;)
    En tsja, heb nou niet echt de ideale borst voor bv. Veel te groot en vrij vlakke tepels, dus voor t tepelhoedje deed t soms ook echt zeer en had binnen een paar dagen dan ook al kloofjes en een borstontsteking te pakken. Ik had voor mijzelf ook zoiets toen ik begon van lukt t niet, dan gewoon fv, ook prima, ik ga echt niet aanmodderen!
    In t ziekenhuis lukte t me gewoon ook echt niet en t deed zo'n zeer en daarbij werd ik er erg onzeker van of hij nou wel wat binnenkreeg. Om me heen hoorde ik allemaal baby's krijsen om eten en mijn ventje bleef maar tukken. Moesten hem wakker maken voor voeding en dat lukte gewoon niet, hij bleef maar slapen. Ik was bang dat dit kwam doordat hij niks binnenkreeg en dat in combinatie met z'n slechte start zorgde ervoor dat ik instortte in t zh, echt heb zo hard gehuild! Had een hele lieve verpleegster gelukkig die echt even de tijd voor me man en kwam praten. Ik vertelde wat me dwars zat en vroeg of hij voor mijn geruststelling een flesje mocht hebben. Ze ging dit gelijk maken en binnen 5 minuten was deze op. M'n gevoel was dus blijkbaar juist! Vanaf die tijd was de druk er voor mij af, ik probeerde hem steeds weer aan te leggen en had ik t idee dat hij niet genoeg binnenkreeg, dan kreeg hij er een flesje achteraan. De laatste dag in t zh was hij gelukkig wat aangekomen, na eerst afgevallen te zijn en dit gaf mij zoveel vertrouwen dat ik t aandurfde met alleen bv ( via t tepelhoedje, want normaal lukte t gewoon niet )

@ shaar: mag ik vragen wat je precies aan je schouder ( volgens mij toch?) hebt?
    Kan me voorstellen dat je ervan baalt meis dat je nooit bv alleen zou kunnen geven door je lichamelijke beperking. En alleen maar kolven had ik denk ik ook niet voor gekozen hoor! En zelf vind ik een flesje geven ook genieten hoor, dus meis geniet vooral daar lekker van!
    Bv geven kan alleen leuk en fijn zijn als je er lichamelijk goed toe in staat bent naar mijn idee. T vergt echt wel een hoop energie en t moet vooral geen stress moment worden!

Nou m'n ukkie heeft gisteravond wat later gebadderd en heeft om 20.30 pas z'n laatste voeding bij mij gehad en kwam toen om 1.00 pas weer! Ik heb toen m'n ene borst goed leeg gekolfd, in 5 min geloof ik en Nick heeft ondertussen een flesje gegeven. Hij had 110 cc gegeven, maar meneertje was nog niet verzadigd. Heb toen de melk die ik had afgekolfd gelijk gegeven. Dacht die stopt wel na een paar slokken, maar denk dat als we er zelf geen stop achter gezet hadden dat hij die 130 cc er ook nog achteraan had geklokt, niet normaal! Zei al tegen Nick geef maar 40 ofzo dan heeft ie 150 op en dat vind ik wel genoeg, anders moet ie straks weer spugen. Nou dat was nu dus al een beetje, maar hij is wel gelukkig weer 4 uur weggebleven ipv 3 uur. Dus t flesje houden we erin savonds laat. Is voor Nick ook leuk als hij dan net thuiskomt. Nou nu ligt hij dus net weer op bed, hier was hij t ff niet mee eens, maar ondertussen slaapt hij toch, dus kan ik ook weer gaan tukken...

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hallo meiden,

Wat mooi om te lezen hoe je allemaal de voedingen regelen. Ik wil zelf ook heel graag bv geven en het doet mij ergens goed te lezen dat het het voor iedereen lastig is,maar dat het toh kan lukken uiteindelijk. Veel vriendinnen om mij heen raden het af omdat jet na twee dagen niet lukt maar ik had zoiets je kan het toch proberen,logisch dat het niet meteen lukt.. We zullen zien hoe het bij ons gaat :) ik ga in ieder geval m'n best doen en hou in m'n achterhoofd dat het bij veel mensen gewoon ff zal duren voordat het goed op gang is.

@ fv het geeft me wel ook een gerust gevoel dat er tegenwoordig zon goede fv is dat je je ook niet schuldig hoeft te voelen als bv niet zou lukken!

@ kim jammer hoor dat het niet heeft doorgezet. Kun je niet al een afspraak inplannen voor het inleiden? Mij gaf dit zoveel rust,sliep daarna weer als een tierelier en dacht niet meer bij elk pijntje; is er begonnen? Heel relaxt!

@ hier gaat t goed. Wel ontzettende druk aan m'n onderkant en al m'n botten daar voelen zo moe en week maar die zullen zich wel aan het voorbereiden zijn. Ik heb daarom vandaag nog een massage geboekt speciaal voor zwangeren. Ik hoop dat dat lekker is tegen de zeurende pijn en dat ik morgen nog ontspannende ben voor het inleiden :D
    Verder merk ik dat ik beetje in m'n eigen coconnetje blijf. Ben veel aan het koken (dingen die lang op moeten staan) zodat ik deze kan invriezen en straks een lekkere maaltijd heb als ik ben uitgeput van ons kleine meisje en manlief na het werk geen zin heeft om te koken. Kan geen kwaad lijkt me!

Deel Deze Pagina