Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oohh ukkie lekker hoor!!! Hier staat voor vanavond een lekkere grote pan boerenkool op t programma!! Met worst!! Heb er zin in!!

Nee nog geen afspraak voor t inleiden. Stiekem hoop k dat dat niet nodig is..
    Word wel een beetje gek van mn moeder... ja k had ook nooit ontsluiting hè!???? K zo alsof dat uitmaakt k ben jou niet!?? Jij was ook in 1 maand zwanger ik in 27 maanden!! Dus ja.. errug vervelend is dat.
    Als er maandag nog niets is moet k woensdag naar t zh voor controles..
    Dus opzich duurt dat ook nog ruim een week..

Nou ukkie geniet maar lekker van die zsmassage!! Lijkt me heeeeerlijk!!

2. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wooww dat is heftig zeg!!! :eek: jeetje miena!!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: oh heerlijk zown massage, geloof me t is echt lekker! Waarschijnlijk hebben ze ook een kussen waar je in op je buik kan liggen en dat is zo fijn!
    Over de bv lees en hoor je meestal alleen maar de mooie verhalen, maar niet hoe t in t begin kan zijn. Ik was heel blij dat ik met een kennisje erover praatte van tevoren. Zij waarschuwde me echt over hoe t kon zijn en zij heeft bij haar eerste echt heel erg lopen aanmodderen, waardoor ze t echt niet leuk meer vond!
    Ik heb t echt getroffen met de verpleegster in t zh en met de kraamhulp erna, ze namen er echt ff de tijd voor en konden me antwoord geven op al m'n vragen, hopelijk is dit bij jou ook zo.

@ shaar: jeetje wat heftig zeg! Als ik jou zo hoor ben ik nog blijer dat ik voor de ks heb gekozen. Had zoiets echt niet gewild voor m'n uk!
    Jammer dat er vroeger niet zo goed naar gekeken werd he... Gelukkig is t aardig goed gekomen met jou en je moeder!
    En als je meer wilt weten over de bv, stel gerust je vragen hoor!

@ Kim: je bevalling en zwangerschap hoeven zeker niet tzelfde te gaan als bij je moeder hoor! Zo heb ik alle kwaaltjes gehad die je maar kon bedenken en werd t uiteindelijk een ks en m'n moeder heeft echt geen enkele klacht gehad, alleen de bevalling was erg lang, 42 uur bij mij en 36 uur bij m'n broertje.... Hier dus 10 min voor ie eruit was ;)

Ik merk nu wel heel erg aan m'n wond dat gisteren echt wel teveel is geweest. Vandaag maar ff kijken of ik sommige dingen toch anders kan doen.... Maar komt goed. Zometeen is m'n leidinggevende er, Nick hoeft pas om kwart over elf weg en vanmiddag komen m'n schoonvader en m'n moeder, dus dan heb ik lekker hulp in huis, dat scheelt wel. Nick is nu ook ff Cinababy aan t halen, want de krampjes worden echt erger. Gaat dit niet helpen dan halen we ook nog maar infacol.

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Shaarr.. Wat heftig zeg dat bevallingsverhaal.

Hier ook af en toe dat onze man kleine beetjes drinkt. Gelukkig vannacht wel lekker doorgeslapen tussen voedingen door.
    Ben super blij met de dr browns flessen.

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Shaarr jeetje das idd heftig!! En idd een risico met stuitbevalling... pffff gelukkig kijken ze nu beter en mag je het eigenlijk alleen natuurlijk proberen als de billen eerst liggen...

Anoniempje fijn dat de dr brown flessen goed bevallen!

Engeltje rustig aan doen meis!! Soms lijkt het goed te gaan maar de volgende dag moet je daarvoor 'boeten'... Wel fijndat je vanmiddag hulp hebt en hopelijk helpt de cinababy!

Hier redelijke nacht gehad... had hem gevoed om half 10 en zijn daarna samen gaan slapen, vervolgens kwam hij om 1.00 uur, 4.00 en 7.00 uur dus wel netjes.
    Net even met me pa naar ikea geweest en nieuwe salontafel gekocht. Zo even broodje maken voor de kids en even een tukkie doen...

Shaar lastig... ik ken je gevoel wel... irriteer me ontzettend aan de rommel die de kids maken, overal ligt speelgoed... nog maar te zwijgen over de broodkruimels/koekkruimels ed... pfffff!!

6. Maia

Maia Niet meer actief

@krampjes: ik drink zelf venkelthee (krijgt hij dan via de bv) en af en toe krijgt Tim ook een lepeltje en de krampjes zijn eigenlijk zo goed als weg.

@kim: hopelijk is inleiden ook niet nodig! maar wel vervelend dat het strippen niet ging.

@bv: ik vind het maar niks maar vooruit ;) nee, op zich vind ik het erg knus, zo saampjes, maar ik ben eigenlijk een flessenmens. Toch ga ik proberen zo lang mogelijk bv te geven, maximaal 3 maanden want ik wil niet kolven op mijn werk, en verder zie ik het wel, ben ik het volgende week zat, dan ga ik afbouwen en misschien ben ik het pas over 2-3 maanden zat. Maar mijn ding zal het niet worden, weet niet precies waarom maar toch.

toch gaat de bv hier wel redelijk. Vannacht kwam hij ongeveer om de 2,5 - 3 uur en daar waren we allang blij om ;) want gisteren had ik alleen tot 6:00 al 4 voedingen gehad, maar toen zat er wat dwars waardoor hij veel aangelegd wilde worden. Overdag komt hij eigenlijk ook om de 3 uur ongeveer.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Shaar jeetje wat heftig!
    Hier in de familie helaas ook een verhaal van stuitligging. Dit door een fout van de gyn helaas en baby daadoor zuurstoftekort met alle gevolgen van dien :(

Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel en moeten we daar maar op vertrouwen..

Vevrvelend dat je je zo irriteert aan de hondenharen. Het probleem van manlief vragen klinkt helaas heel bekend in de oren:)

Zojuist de massage gehad en het was HEERLIJK! Het was een totale lichaamsmassage maar heb het buik gedeelte over geslagen. De laatste keer dat iemand mn buik had gemasseerd heb ik op t toilet gezeten en geproduceerd voor drie dagen;) Dat zag ik dus even niet zitten..
    Maar de rest was heerlijk ontspannen, ben er helemaal lui van dus ik ga zometeen stiekem al een middagdutje doen:(

Net nog even twee boterhammen met sambal gegeten (pittig eten kan tich ook werken?) hahah nee ik vind het ook gewoon erg lekker! Buik is wel aan t (g) rommelen;)

Kim bevalling van moeder en kind kunnen idd erg afwijken. Mijn moeder beviel 6weken te vroeg, vandaar dat ik er ook rekening mee hield dat ik wat eerder zou zijn.. NOT. Wel hebben we precies dezelfde bloeddruk en gewichtstoename. Heb namelijk van mn vader haar zwangerschapsboekje gelezen, erg leuk om te zien.:) ik mis haar natuurlijk altijd maar rond deze momenten had ik haar graag om me heen gehad om bepaalde dingen te bespreken of vragen:) maar gelukkig heb ik een super schoonmoeder en kan ik haar alles vragen wat ik wil..

Dames, ik ga nog even verder genieten van mijn "zen" moment en duik lekker mn bedje in:D

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Hi8er nog steeds niet mobiel. Maar ben wel even de tuin in geweest, even frisse neus (goede tip Kimmikim).

En heb een poederzakje van de dokter voor de ontlasting op gang te brengen.. De pijn in mn buik heb ik nog regelmatig helaas.

@Chybou dat last hebben van de buik tijdens en na de voeding herken ik. Zielig he? Infacol heb ik ook, vraag me af of het helpt. Maar goed, ik weet niet hoe het is zonder die Infacol. Dat van VSM lijkt me minder te helpen.

Hier nopg veel last van alle onderhuidse he chtingen en de ravage ;) Pff wanneer zou dat minder worden. Vloeien wordt miodner, maar nog best redelijk. Lachen en vooral niezen doet erg pijn. Vooroverbuigen lukt niet. Opstaan met de kleine op mijn arm, zet er rek op en wordt ik duizelig.

@Ukkie Ik heb ook ballonkatheter gehad. Hielp bij mij goed en ik had daardoor met uur of 1,5 2 cm ontsluiting. Hij ging er vanzelf uit, maar ik moest toch wachten hoor. Wel daarna nog gewone inleiding de volgende ochtend met infuus en breken van de vliezen.

@Shaar Hoe gaat het nu met de kleine meid? En wat een verhaal van je schouder zeg!! Wat lijkt me dat naar voor je!!

@Extreem moe. Ja ik wel. Niet door de gebroken nachten, meer door mn eigen gesteldheid.

@Kolven Dat heb ik maar 1 keer gedaan en daarna vond de lactatiedeskundige dat niet verstandig. Dan stem je je voeding niet goed af op je baby. Dus het verbaast me dat jullie dit allemaal wel veel doen? Kan dat dan toch zo makkelijk?

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ bailey: nog steeds buikpijn meis? Misschien een idee om ook ff je urine te laten checken dan! Ik herkende de pijn ook niet als blaasontsteking, had de eerste dagen ook geen pijn bij t plassen en dacht dus dat alles door de ks kwam, tot de buikpijn echt onhoudbaar werd. Let dus ff goed op meis, het herstel kwam bij mij pas een beetje nadat die ontsteking weg was!
    En wat je Vk zegt over t kolven klopt ook hoor meis en zolang je geen overproductie hebt en je borsten goed aanvoelen hoef je het ook echt niet te doen, je stimuleert t dan ook alleen maar om meer te worden.
    Ik kolf nu ook veel minder vaak al, want t raakt nu steeds beter op m'n mannetje afgesteld. Ik kolf nu allebei de borsten 1 x per dag goed leeg als ze vol aanvoelen en de allerlaatste voeding kolf ik dan helemaal af zodat die uit een flesje gegeven kan worden.
    Hoop voor je dat je snel herstelt meis!

@ ukkie: wat fijn dat je massage zo lekker was! Geniet maar lekker na ;)

@ maia: heel fijn dat er nu wat langer tussen de voedingen zat! En petje af dat je de bv doorzet ook al sta je er niet voor de volle 100% achter!

@ anoniempje: fijn dat de d'r Brown flessen goed werken!

@ SM: neem maar ff lekker je rust nu meis en fijn dat je ook een redelijke nacht hebt gehad!

@ shaar: lastig he om die keuzes te maken, maat alleen jij kan zeggen wat je t belangrijkste vind

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Camille is vandaag al weer een maand oud! Wouw!

In had vanmorgen de nacontrole bij de gynaecoloog. Bloeddruk nog steeds 130/95. Moet het over een paar weken bij de huisarts laten controleren, anders moet ik aan de medicijnen. Ook hb laten prikken, uitslag hoor ik morgen. Zal wel goed zijn, want ik voel me steeds beter.
    Ik mag ook weer auto rijden en in bad :)
    We hebben nog het punt 'niet werkende verdoving' aangekaart. Stond niets over in het operatieverslag. Wij hadden daar nog wel vragen over en wilden hier graag over praten.
    Ze gaan nu een gesprek organiseren met de gynaecoloog die de KS heeft uitgevoerd en met de anesthesist die de ruggenprik heeft gezet.

@Shaarr: Jeetje wat een heftig verhaal!
    @Ukkie: Klinkt heerlijk zo'n massage! Wil ik ook wel.
    @Bailey: Goed idee om even je urine te laten nakijken. Anders zou ik misschien ook even met de huisarts overleggen of deze mate van buikpijn normaal is.
    @SM: Laat de boel lekker even de boel en pak even wat rust. Het huishouden loopt niet weg (Helaas...)

11. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Net voor het eerst met J.ulian naar buiten geweest :D
    Klein blokje om even naar de winkel, ik vond het spannender als hij, want meneer heeft alleen maar geslapen hihi.

12. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    OEWW ukkiee succes morgen :D

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oktober 2012 mama's

01-10 Chybou - 1e kindje - 29 jaar - meisje
    01-10 Laupio - 2e kindje - leeftijd - geslacht blijft een verrassing!
    02-10 Miepkip - 1e kindje - jongen
    02-10 Blackie - 1e kindje - 24 jaar -jongen
    04-10 Sammie1 - 1e kindje - 22 jaar - meisje
    04-10 Theertje - 3e kindje - 31 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    05-10 Miekie0402 - 1e kindje - 28 jaar - meisje
    05-10 Baileyy - 1e kindje - 33 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    07-10 Super Mummy - 3e kindje - 26 jaar -jongen
    07-10 Anoniempje2011 - 1e kindje - 22 jaar - jongen
    11-10 Engeltje23 - 1e kindje - leeftijd - jongen
    11-10 Pleuni - 1e kindje - 29 jaar - jongen
    18-10 Shaarr - 1e kindje - 22 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    20-10 Ingearts - 1e kindje - 31 jaar - jongen
    21-10 Maia - 2e kindje - 29 jaar - jongen
    21-10 Ukkie1985 - 1e kindje - 27 jaar -meisje
    22-10 Kimmiikim - 1e kindje - 22 jaar- meisje
    26-10 Ladyblond - 1e kindje - 28 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    26-10 Elleke74 - 1e kindje - 38 jaar - jongen
    28-10 Godinn - 1e kindje - 29 jaar - geslacht blijft een verrassing!

Geboren

25-09 Chybou - 8.32 uur - 'Camille' - 3775 gram
    25-09 Laupio - tijd - Nina Marie - 2760 gram
    27-09 Blackie - 18.47 uur - Jari René - 3098 gram - 50 cm
    03-10 Rommel - 00.30 uur - Jesse - gewicht
    04-10 Engeltje23 - 14.26 uur - Quinten - 3410 gram
    06-10 Ingearts - 01.55 uur - Kyan - 2740 gram - 47 cm
    07-10 Theertje - 23.33 uur - Ties - 3265 gram - 51 cm
    09-10 Miepkip - 14.08 uur - D.ean - 2963 gram - 48 cm
    10-10 Super Mummy - 03.20 uur - B.odhi - 3670 gram
    12-10 Miekie0402 - 04.02 uur - Fleur - 3380 gram - 51 cm
    12-10 Godinn - 18.30 uur - Fe.rre F.olke - 3720 gram
    12-10 Baileyy - tijd - Niek - 3660 gram - 51 cm
    14-10 Sammie - 16.40 uur - S.carlett O.m.ilia E.lizabeth - 3750 gram
    15-10 Shaarr - 02.51 uur - J.alee.sa - 3370 gram
    15-10 Anoniempje2011 - 07.24 uur - J.ulian - 3900 gram

14. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was de eerste die ik zo snel kon vinden.. op pagina 153 ofzo!!! :eek:

maar ik zie dat er zowiezo 2 kindjes niet op staan.. van maia en pleuni.....

15. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Superm, nog gefeliciteerd! Begrijpelijk inderdaad!

@ kim, Herken het meis! Wij hebben er ook allemaal doorheen gezeten. Maar wat er in kwam moet er ook uit ;) Dus je kleintje komt echt wel! Probeer nog even vol te houden meis! Je kan het! KNUFF!!

@ Ukkie kan inderdaad geen kwaad ;)

@ Shaarr, heftig zeg! Wat apart dan dat ze het zo verkeerd hebben ingeschat en dus zoveel risico voor jou en je moeder namen.

@ Bailley, Ik biedt D.ean 110 cc aan en daarvan drinkt hij gemiddeld 95 cc weg. En als hij meer honger heeft dan 110 cc dan geeft hij dat wel aan ;)

D.ean heeft spruw :( Arm ventje! Oftewel we zitten nu beide aan de medicijnen! D.ean aan de antibiotica tegen de spruw en ik aan de antibiotica tegen de borst-onsteking en aan de zalf tegen de spruw.

Logisch dus ook dat hij een slechte week heeft. Vind het zo sneu voor hem, merk ook echt dat hij er last van heeft.

Verder gaat het redelijk hier. Ben erg moe! Het gaat gelukkig wel de goede kant op met de harde plekken en de borstontsteking.

Denk dat ik aankomende week maar een uurtje/ 2 naar een welnescentre hier in de buurt ga, Heerlijk genieten van de beloofde massage :p

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Thanks!!:D

Net nog even heerlijk mat ml buiten de deur tapasje gegeten! Helaas zie iik er totaal niet uit alsof ik binnen 2/3 dagen een kindje ga krijgen, laat staan dat het zich voor morgenavond zelf meldt;) Dus ben erg benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren.. Dus ik neem voor de zekerheid maar boekjes, muziek en ipad mee, kanik jullie af en toe op de hoogte houden en lekker blijven meelezen:p

17. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Ukkie succes morgen! En inderdaad neem genoeg vermaak mee :)!

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ukkie heel veel succes morgen!! Idd goed dat je wat spullen meeneemt voor afleiding!!

Kolven: klopt idd wat erover gezegt word... Je baby is de beste kolf en haalt er altijd meer uit dan een kolf... Hier geen kolf in huis, geniet ontzettend van het kunnen geven van bv, heerlijk momentje samen!

Vanmiddag dus niks meer gedaan in huis, het is.nog steeds een rommeltje. Wel even geslapen, was echt aan toe. Vanavond bij me ouders gegeten,.dat scheelde ook.
    Mijn kleine ventje was vanavond weer wat onrustig en huilerig, ligt nu ook op me borst te slapen, zometeen voeden en dan samen verder slapen...

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #1599 Chybou, 25 okt 2012
    Laatst bewerkt: 25 okt 2012
    @shaarr: hb is idd ijzer. Mijn hb was een dag na de KS 6.1 (daarna zakt hij door het vloeien nog wat verder. Het ziekenhuis heeft hier niets nee gegaan. Een week na de KS zag ik sterretjes, zag enorm bleek, was enorm moe en viel steeds bijna flauw. De verloskundige heeft me toen aan de Floradix gezet. Dat is een drankje dat verkrijgbaar is bij de drogist en werkt (volgens haar) nog beter dan de supplementen.
    Ik denk dat mijn hb nu wel weer rond/boven de 7 is. Ik voel me in elk geval een stuk beter.
    @Ukkie: Wat een gek idee hé, over een paar dagen ben je moeder.
    Ik blijf graag op de hoogte dus zeker meenemen dat 'tijdverdrijfmateriaal'.
    @Miepkip: Oei balen zeg! Spruw is vervelend! Hopelijk gaat het snel over.
    Ben je wel aan de vitaminepillen? Zorgen dat je weerstand een beetje omhoog gaat.
    Ik ben aan de vitaminepillen, probiotica en aan de ijaerrommel. Of dit geholpen heeft? Het kan in elk geval geen kwaad.
    Ik kan inmiddels zeggen dat ik er een beetje bovenop ben.
    @SM: Fijn dat je een beetje rust hebt gehad. De rommel is er morgen ook nog. Helaas kan je je vermoeidheid niet tot morgen parkeren.
    Camille was ook onrustig vanavond. Heb tegen half tien eten kunnen koken en gegeten. Ik heb dat uiteindelijk met één arm en net Camille op mijn andere arm voor elkaar gekregen. Mijn dametje ligt nu eindelijk tegen mijn knieën te slapen.

20. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooo met ml mee geweest met an werk!! Hij moest wat lossen in belgië! Klein uurtje rijden!!! Pfff wat een.hell! Kzat voor.geen meter in doe bus! Leuning kaarsrecht buik zat in de weg...! Mennnnn !!

En khad ook heel de tijd pijnlijke harde buiken!! Was nie z'n goed idee :p k was thuis en khad me een enkels waar je u tegen zegt!!! :p

Maarr wel ff gezellie met mn moppie op pad! ;)

Deel Deze Pagina