Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Even ego berichtje, vannacht wakker geworden met erg pijnlijke borsten. Gekeken en wat blijkt.. Rode vlekken!! Oftewel de borstontsteking is nog aanwezig :( Vanmiddag naar de HA en ik ga vragen of ze geen medicijn hebben om de borstvoeding in een keer te stoppen! Vind het mooi geweest, heb ontzettend veel pijn en dat terwijl mijn borsten gewoon leeg zijn..

Verder gaat het met D.ean gelukkig steeds beter, Hij was wel wat onrustig net maar ligt nu alweer rustig te slapen op mijn arm.

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @shaar,idd wel een goed idee!

@miepkip, opinternet lees je dat er wel een AB voor is, dus het lijkt me dat je wel meds kan krijgen!!

3. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Sammie, ik ben er nog niet over begonnen :) Ik wacht het nog even een weekje of 2 af en anders ga ik erover beginnen, las namelijk al dat het medicijnen zijn die een ernstig risico met zich meenemen.

Nou de Ha assistente moest even overleggen met mijn huisarts over of ik nog een keer antibiotica moet hebben.. Ben benieuwd..

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    o ik had gelezen dat die ab geen kwaad kon. 2 weken aankijken is wel erg lang toch?

5. Maia

Maia Niet meer actief

@miepkip: he bah, wat naar zeg dat het nog aanwezig is. kan me voorstellen dat je er langzamerhand wel een beetje klaar mee bent.

@sammie: wel rustig aan doen he! en zou het bijv. niet schelen als je een extra verschoonkussen koopt en dus boven en beneden spullen hebt liggen, zodat je niet de hele dag heen en weer moet lopen?

nou ik heb waarschijnlijk rond m'n mond eczeem. nog nooit gehad maar door de bevalling, het slechte slapen, droge lucht en dus mindere weerstand leek dat haar het meest. dus een zalf meegekregen. hopen dat het helpt.

6. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    He meiden,

Ik ga weer wat actiever worden op het forum. Ik ben ruim een week afwezig geweest hier en was op pagina 160 gebleven, dus heb nog heel wat bij te lezen ;). Maia en Ukkie gefeliciteerd volgens mij!

Bij ons is het echt een enorm heftige week geweest. Afgelopen donderdag zijn we uit het ziekenhuis thuis gekomen.

Ik ga zo even mijn verhaal uittypen en zal het dan ook hier plaatsen.

Vanochtend was ik ook een wrak, want opeens liep de borstvoeding niet meer. Heb opeens veel minder melk. Kan zijn omdat ik te weinig gedronken heb of omdat ik afgelopen zaterdag koorts heb gehad (zelf naar HA post geweest voor evt blaasontsteking). Ik moet dus flink gaan kolven om de productie weer op te schroeven. Heeft iemand dit ook gehad? Terwijl mijn gekolfde melk nu op begint te raken, dus moeten we KV bij gaan voeden. Al met al, meh!

Verder doet V.igo het redelijk. Het is een rustig menneke en hij zal zich niet snel laten horen. Wat volgens de kraamhulp ook gevaarlijk kan zijn. Een stille hongerbaby noemde ze het. Vandaag was de laatste dag kraamhulp, heb een 9e en 10e (halve) dag gekregen omdat we een "traumatische bevalling" hebben gehad en we pas donderdag middag thuis waren.

Ik zal zo snel mogelijk op jullie reageren en mijn bevallingsverhaal plaatsen. Tips mbt BV zijn meer dan welkom!!

7. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niets verandert. Morgen zh en dan afspraak maken voor t inleiden. Dit word geen oktoberbaby :(

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Pleuni: Ik heb ook gehad dat de BV ineens terug liep. Dat was bij mij omdat ik me opeens helemaal niet lekker voelde en ik te veel hooi op mijn vork had genomen.

Wat ik gedaan heb is om de twee uur kolfen (ook 's nachts), veel slapen/rusten (blijf bij voorkeur even een dagje zo veel mogelijk in bed), ik ben (op advies van de VK) aan de probiotica en aan de Floradix gegaan om zo snel mogelijk weer op de been te zijn en veel drinken.

Dit heeft bij mij zo goed geholpen dat ik overproductie kreeg en nu 2,5 liter aan BV in de vriezer heb liggen.
    Is ook weer goedgekomen hoor. Vraag en aanbod is nu redelijk goed op elkaar afgestemd.

@Kim: Wat balen meis! Hopelijk kan je snel terecht in het ziekenhuis. Liever nog, hopelijk besluit de kleine nu zelf dat het tijd is.
    Mocht dit niet gebeuren, misschien ben jij wel de eerste november baby van dit forum... ;)

9. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Hier heb ik de ene dag wel internet en de andere dag niet dus loop mega achter met lezen.

@ kim , Ik duim voor je dat het strippen toch nog zijn werk doet .

@ bv , daar was ik al eerder klaar mee . Heb het wel geprobeerd maar het werkte gewoon niet dus lekker een fles en hij groeit fantastisch.

@ miepkip lees net je ego bericht , sterkte lijkt me zo vervelend pijnlijke borsten .

Hier vandaag de eerste dag alleen met het mannetje gehad . Ook wel weer lekker . Alleen met 2 oudere schoolgaande kids heb je wel van die spits momenten . Maar ja ook daar vinden we vanzelf wel een ritme in . a.s. donderdag voor het eerst naar het cb , nieuwsgierig naar wat het mannetje nu weegt . Verder gaat alles hier zijn gangetje.

Voor de meiden die ik nog niet gefeliciteerd heb ( vanwege het stomme internet wat af en toe faalt hier ) met hun leive jongens en meisjes : GEFELICITEERD ALSNOG .

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @Ukkie Gefeliciteerd meid!!!
    Leuke naam! Fijn dat de bv al goed gaat! Lekker genieten hoor!!

@Kim Wat spannend!! Succes meid! Hopelijk heeft t nu goed effect!

@Kloven
    Ik gebruik voor die zere tepels na de borstontsteking Purelan crème van Medela. Vind ik fijner dan Bepanthem. Eerst moedermelk over de tepel doen, op laten drogen aan de lucht en crème erover. Was tip van de Kraamverzorgster en werkt goed! Tepelhoedje ook geprobeerd maar werd t alleen maar erger van.

@Slapen overdag Bij ons ook gewoon beneden. En soms op schoot omdat als we m in z'n wieg leggen hij gaat huilen.. Geen idee hoe t anders moet.

@Borsten en steken. Ik heb dat als ik t koud heb heel erg. Net buiten ook, is echt niet fijn. Blijft dat altijd zo bij borstvoeding geven?

@ Godinn Jeetje je spullen verbrand! Hoe krijgt ie t voor elkaar. Ik zou ook boos zijn ja.

Hier heeft de kleine man veel krampen. Ondanks de Infacol. Zo zielig! Geen idee wat te doen dan.

En borstvoeding is mooi, maar eerlijk gezegd vind ik t een heel gedoe. Dan weer te weinig productie, dan te veel.
    Ben zelf ook zo ontzettend moe en uitgeput steeds. M'n vriend begrijpt dat niet, blijft maar roepen dat ik meer moet eten (ik eet echt meer dan voldoende).

Vandaag voor t eerst naar buiten geweest. Pff sta te trillen op m'n benen. Hechtingen doen echt pijn, en enorm drukkend gevoel tussen m'n benen, duizelig steeds. En bah ik pas m'n oude kleren ook nog niet of t werkt niet met borstvoeding geven.
    Sorry moest even klagen hoor, heb thuis alleen maar gedoe hierover.. Ik zie er zo tegenop als m'n vriend gaat werken volgende week. Ik denk echt niet dat ik het alleen kan..

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Kim jammer meis dat niks verandert is!! Hoop dat je meisje nu komt en anders je snel wordt ingeleid!! Knuffel

Baileyy Lastig meis dat er zoveel gedoe over de borstvoeding is... het moet wel leuk blijven en vooral jij moet je er prettig bij voelen! Het heeft niet zoveel te maken met wat jij eet of drinkt, je krijgt niet minder productie als je te weinig drinkt! Wel kan het te maken hebben met hoe jij je voelt, als er stress is dan is dat niet zo goed voor de productie... en idd rust en vaak aanleggen stimuleren weer!! Moeilijk meid, maar belangrijk is dat jij je er goed bij voelt, wat je ook doet!!

Miepkip balen meis, nog steeds niet over... Hoop dat snel over is!! Sterkte!

Theertje zalvoor jou idd drukker zijn met schoolgaande kids! Hier vanaf morgen weer psz en vanaf volgende week gaat mijn meisje ook naar de basisschool, dus zal ook ff spitsuur zijn hier:)
    Fijn dat je kleine mannetje het zo goed doet!!

Hier een mannetje dat vaak drinkt vandaag! Maar ach dan stemt hij het weer af op zijn behoefte! Natuurlijk ben ik ook wat drukker met de andere kids en huishouden ed... gister wat veel gedaan dus vandaag vooral rustig pyamadagje!

12. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier een beetje in de war met het voeden.
    Wijkverpleegkundige hamerde er zo op dat hij om de 3 uur moest en niet eerder. Half uur mocht hij erover doen, daarna is het pech. Tussendoor moesten we hem dan inbakeren zodat hij langer ertussen zou laten.

Maar dit werkt absoluut niet voor ons kleine mannetje.
    Inbakeren zien we zelf niet zitten, en hij drinkt vaker kleinere beetjes dan ineens een fles van 120 cc.
    Ben even benieuwd hoe jullie dit doen? Want ben even onzeker gemaakt door de wijkverpleegkundige.

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hmm Pleuni, dat klinkt niet zo leuk!

MK: Jakkes joh.. Houd het dan nooit op?

Ik heb zonet besloten dat ik af ga bouwen met de BV. Ik kolf steeds net niet genoeg en daarom heb ik steeds FV nodig. Mijn tepels blijven open en zeer pijnlijk, ook nu ik alleen maar kolf. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee.
    Ik moet nu steeds eerst Fer.re voeden, ca 45 min mee bezig en daarna nog kolven, ik ben de hele dag met mijn borsten bezig :+
    Ik wil gewoon gezellig met de baby bezig zijn!

14. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Fijn dat je in elk geval serieus wordt genomen Shaar! Hopelijk vinden ze morgen de oorzaak en valt het makkelijk op te lossen..

Fer.re is zowat de hele dag wakker geweest.. Niet veel gehuild, beetje jengelen.. Of gewoon om zich heen liggen kijken..
    Hij heeft net zijn laatste voeding op, dus nu hopen dat hij gaat slapen. Hij ligt nu nog stilletjes om zich heen te kijken..

Ik heb een koortslip.. Baal er echt van, heb in jaren geen last gehad en net nu wel weer. Het zal de weerstand zijn icm slaap tekort. Maar geen geknuffel en gekus meer voorlopig..

15. Maia

Maia Niet meer actief

Hier na een uur of tig een mannetje dat eindelijk lijkt te slapen. Ee zijn kapot. Hij slaapt op een dag erg weinig. Morgen ga ik even het cb bellen voor advies.

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Ik heb niet zo veel meer te melden dan;
    GAAP!

Zou blij zijn als Lieve vanavond weer thuis is.
    Nu al 48 uur helemaal alleen voor Camille zorgen komt wat mij betreft net iets te snel. Trek het fysiek nog niet.
    SM: respect!

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    En nu moest ik hem wakker maken na 6 uur!! En hij slaapt nu alweer als een roos..
    Wat hier nog wel helpt is zijn handjes mee in stoppen. Dan kan hij die niet bewegen en slaapt hij geloof ik beter een eerder. Tenminste dat werkte vannacht een zonet weer..

Welterusten nog even!

18. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wat gezellig hier vannacht :p
    ben doodop..

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Dat vraag ik mezelf ook weleens af!! ;)

Hier ook een ventje dat overdag weinig slaapt, gisteravond was hij weer zo overstuur, zo zielig!! Hij was kapot, uiteindelijk is hij om half 9 inslaap gevallen op mijn borst en werd hij pas 2.45 wakker voor voeding! Ook heeft hij erg last van spugen/zuur dat omhoog komt en overstrekt zich. Zo zielig!! Dus denk wel dat er 'iets' is, maar lastig in te schatten met zo'n kleintje.

Zo de kindjes aankleden en straks naar de psz brengen... dan nog paar boodschapjes doen... Drukdrukdruk :)

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Wordt s nachts nog gezellig hier met die nachtvoedingen. :) Hoewel ik me met berichten als 5 uur / 6 uur doorslapen wel een beetje zielig voel. Dat woord staat namelijk nog niet in het woordenboek van Camille.
    3 uur tussen de voedingen is heel wat... dan gerekend vanaf de start van de voeding. Voordat je klaar bent ben je alweer een uur verder. Dus met een beetje geluk kunnen weer 2 uur slapen.
    Gelukkig heb ik hier een goede nacht met Camille gehad. Weinig krampjes en na de voeding meteen gaan slapen. Grote meid! :D

Deel Deze Pagina