Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

hier staat 3 uur doorslapen op dit moment nog niet eens in het woordenboek van Tim. Overdag wel, maar 's nachts? Om 7 uur gevoed, denk dat hij een uurtje geslapen heeft, toen ging hij aardig clusteren en vannacht om 4 uur ging hij eindelijk slapen. Nu huilt hij niet, gelukkig maar, maar ik kan me niet voorstellen dat vanaf een uur of 8-9 'savonds tot 4 uur 's ochtends lekker wakker zijn goed is voor zo'n kleintje. Het is in elk geval niet goed voor mij ;) ik ben kapot, manlief is kapot. Dit was nacht 3 die zo ging. Ik hoop echt dat dit van de regeldaagjes zijn en dat dit niet structureel is want dat ga ik niet trekken, heb overdag ook amper de mogelijkheid om te rusten met Fleur in de buurt.

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    nou tgaat wel lekker zeg bij iedereen!;)

hier vannacht aadig kunnen slapen gelukkig. wie weet gaat het vandaag beter. iedereen succes!

@shaar hopelijk mag je vandaag nog langskomen!
    @sm, succes met alles
    @maia, hopelijk slaapt ie snel wat langer door!

3. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    hmmz, ik schaam me bijna, maar om 21 gevoed, meisje en ik slapen en pas om 2.45 weer, en daarna weer om 6.30, heerlijk!! Ze slaapt nu in de swaddle me, is een inbakerzakje, waardoor ze zich niet kunnen wakkerwapperen en dat werkt hier heel goed, ze ligt er zo heerlijk in!

@ Kim, aan het bevallen hoop ik!!
    @ sm, heb ook echt bewondering vor jou zeg! En wat zielig dat B zo last heeft van zijn maagje of zo...
    @ maia, pff, kan me voorstellen dat je kapot bent, en je moet ook nog voor Fleur zorgen natuurlijk! Heftig hoor
    @ Chybou, wat vervelend dat het je nog zo zwaar valt, onze kleintjes zitten nu ook zo ongeveer in het eerste sprongetje he! Ik kan het wel merken, N. is toch behoorlijk onrustig, maar gelukkig doen de draagdoek en de swaddle me wonderen bij haar!
    @ Shaar, hoop voor je dat er een oorzaak te vinden is, is ook slopend zo he! Sterkte

4. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Kim, hopelijk komt ze snel!

@ Chybou, dank voor je antwoord. Hoe lang duurde het voordat het weer op gang was? En met kolven, hoe lang deed je dat? Legde je Camille tussendoor ook nog aan? Sorry, voor mijn vragen kanon, maar ik wil zo graag borstvoeding geven (ook ivm allergieën etc) :(

@ Godinn, au dat klinkt niet fijn met de BV. En ook nog een koorstlip. Succes meis!

@ Baileyy, dat klinkt ook al niet leuk met je vriend. Had gister ook wat troubles met vl. Ik was zowiezo al een emotioneel wrak door die BV en begon hij ook nog wat rare opmerkingen te maken die ik dan uiteraard weer volledig op mezelf betrek etc etc. Maar goed, komt allemaal goed meis!

@ Shaarr, jeetje dat is raar dat het zo lang duurt om een afspraak te maken en dat mevrouw niet geloofd dat de ha en ka dat zeggen.

Onze V slaapt 's nachts echt al goed door :O. Hij slaapt makkelijk 6 uur achter elkaar dan. Heel fijn, maar ik maak me dan ook ongerust. Krijgt hij wel genoeg binnen dan. Ik dacht echt dat ik best een relaxte moeder zou zijn, maar denk steeds vaker dat ik zo'n overbezorgde word haha. We bakeren hem dan wel in met 2 hydrofiel luiers (geleerd van kraamhulp), wordt hij heel rustig van. Eerste twee nachten thuis heb ik misschien één uur geslapen. Hij is wel rond een uur of 22/23 onrustig voor een uur. Had hem vannacht even op mijn buik/borst gelegd om te troosten, waren we samen in slaap gevallen.

Vanochtend CB op bezoek gehad. Ze vond V er goed uit zien, gelukkig. Heb van haar een nummer van een lactatiekundige gekregen, dus die ga ik zo bellen. Verder denk ik vandaag een bed-dagje. Hopelijk helpt dat met de melk productie. ;)

5. Maia

Maia Niet meer actief

@shaar: lekker zeg, zo'n afspraak proberen te maken *zucht*

@laupio: heerlijk zeg ;) geniet er maar van hihi
    vanaf wanneer gebruikte je de swaddle me? ik heb nml. ook het idee dat het een soort van geborgenheid is voor Tim, ik heb hem nu gewoon in een omslagdoek, dus niet ingebakerd, maar wel die lekker om hem heen en dan slaapt hij (overdag) heerlijk. vannacht sliep hij ook pas toen ik dat ding om hem heen deed.

@pleuni: geniet van je bed dagje.

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wat een herkenning in julli verhalen :)
    Even te irritant om via mobiel op iedereen te reageren, maar was al bang dat wij de enige waren met een nachtspookje :D

Hebben vanmorgen ingebakerd in een pacco doek, maar was 1 en al gekrijs. Nu ligt hij heerlijk op mn borst te slapen tot hopelijk 12 uur, dan zit er weer 3 uur tussen de voeding.

Alleen het huishouden blijft nogal liggen op deze manier pff

7. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Inbakeren is niet echt nodig bij ons Shaar.. Fer.re slaapt eigenlijk altijd goed. Maar 6 uur had hij nog niet eerder gehaald!
    Ik tel trouwens wel vanaf het begin van de voeding. Dus bv vannacht 10 uur voeding, toen 4 uur weer is 6 uur. Reken maar dat we dan een uurtje samen bezig zijn, voeden, verschonen, boertje en even rechtop zitten.. Daarna moet ik nog kolven *gaap*

Hij was vanochtend half 8 en zit nu weer tegen het wakker worden aan.. Hij is vanochtend mee geweest de stal in, want ik moet weer gewoon voeren en paarden buiten zetten etc. En dan slaapt hij echt héérlijk!
    Misschien ook wat voor jullie? Lekker warm aankleden en lekker er uit. Zodra ik de deur uit ga slaapt hij al!

Wij hebben trouwens wel echt veel regelmaat.
    Overdag in de wieg in de huiskamer, 's ochtends even in het wipstoeltje/voedingskussen 'spelen', 's middags gaan we samen slapen op de slaapkamer. Daarna weer naar de huiskamer en rond 7 uur ligt hij een uurtje bij papa op de borst. Meestal is hij rond die tijd een tijdje wakker. En dan na de laatste voeding samen weer naar de slaapkamer.
    Nu huilt hij alleen wanneer hij honger krijgt, dus veel uit de wieg is ook niet echt nodig..

8. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ Shaarr, ik bedacht mij net nog of je ook geprobeerd hebt therapeutisch te voeden? Dan hou je de fles rechtop en druk je de speen helemaal dubbel, dan draai je hem zo om en laat je de speen los, als het goed is maakt hij dan een vacuum en loopt veel minder snel, begrijp je wat ik bedoel?

9. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee nog geen bevalling ;) lig nu aan de ctg!! Bloeddruk was alleen te hoog!!! :eek: had k nog geen 1 x gehad!!! Maar wel heel hard gelopen in t ziekenhuis!! Maarja... dan stijgt alleen je onderdruk en de bovendruk was ook hoog....

Zo echo en gyn! Ben benieuwd!!

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Succes Kim!

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Succes Kim!!

12. Maia

Maia Niet meer actief

succes kim!

wij zijn vandaag even een boodschap wezen doen, was heerlijk en hij lag heerlijk te slapen. hij slaapt nog steeds trouwens, zit nu al bijna 3,5 uur tussen de voeding, nou ja, ik wacht het af, is beter dan gisteren dat hij om de 1-2 uur wilde ;) dus wie weet gaat het vannacht ook beter hihi

13. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ Kim, succes meid!
    @ Maia, heb de swaddle me vrijdag erbij gepakt, ze was toen zo onrustig en huilde al de hele dag zo een beetje, toen had ik haar daarin gelegd en sliep ze ineens 3 uur! Dus pas sinds een paar dagen..

14. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Net na de voeding weer ingebakerd in de pacco. Zit nu angstvallig voor de babyfoon beneden haha. Hij was vrij snel stil maar hoor af en toe nog wat geluidjes. Hoop zo dat dit werkt!

@kim.. Succes!

@maia. In een omslagdoek kan je ook gewoon inbakeren he!
    Vond het zelf alleen wat eng met die spelden.

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @ Supermummy Hoe doe jij dat met bv en een mannetje dat veel drinkt en dan ook nog de andere kids?
    Ik heb t gevoel dat ik de hele dag aan het voeden ben.. En mn vriend die maar blijft roepen dat ik meer moet kunnen zo langzamerhand..

@Godinn ik snap je beslissing meid. Jammer maar je moet je er zelf goed bij voelen. En wat balen van je koortslip...
    Dat met die regelmaat hebben wij ook. Maar meneer wil alleen maar slapen op mijn borst overdag..

@Shaar Jeetje wat zijn ze daar slecht bereikbaar dan. Goed dat je hebt doorgezet!

@Maia Hoe weinig is weinig slapen dan? Ik heb namelijk geen idee wat normaal is? Soms zie ik ook dat hij zo moe is, maar toch met grote ogen om zich heen ligt te kijken en niet in zijn bedje wil liggen.. Dan pak ik hem maar weer op, hij wordt anders zo hysterisch. Weer aan de borst.. en volgende poging,..

@Chybou hier ook maar 2,5 tot 3 uur tussen de nachtvoedingen door hoor... Helaas. en dan ben je zo een uur bezig weer met voeden, verschonen, boertje/krampjes..

Ik heb ook van die ijzerpillen. Pff en maar niet naar t toilet kunnen.. bah

@PLeuni Jij dus ook al gedoe met je vriend. Tja bij hun is t ook stress en bij ons hormonen, maar toch is t niet leuk.

Nog een vraagje slaapt de kleie bij jullie overdag boven of in de woonkamer? Wij hebben hem in een wiegje in de woonkamer bij ons.
    En oefenen jullie ook al met op de buik te leggen in de box zodat hij zijn hoofdje omhoog kan houden? Moesten we 5 x per dag doen van de vrouw van het cb. Maar gewoon geen tijd voor, of hij slaapt, of eet of hij heeft zulke krampjes dat t ook niks wordt 5 x per dag.

16. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ctg was allemaal goed baby doet t ook goed... toen bij de gyn. Geweest.. was ook goed de echo!! Toen gevraagd over wat de vk gezegd had ineens. Dat ze niet vond dat k gestript kon worden enz enz. Yerwijl ze zaterdag wat anders hadden gezegd... dus gyn gevoeld en ze zei k zal eens strippen..!! Mennnnn nu heb k idd het gevoel.echt.gestript te zijn!!! Deed goed zeer en sinds dien last van mn buik steeds.

Kga nu.een tosti maken!! Heb trek!!

Word vervolgd. Vrijdag weer terug! Mids de beeb niet zelf gebore word!!

17. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Wij moeten hem ook af en toe op zn buik leggen, komt er alleen ook hier niet van. Soms ligt hij op mn borst en tilt hij ook constant zn koppie op.

Kim.. Spannend zeg!!

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Spannend kim. Fijn dat alles goed was!! Hopelijk heeft deze strippoging meer.effect!

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    ik voel me ook wel een echte melkkoe. overdag komt ze hier al vaak na 1,5 - 2 uur. dan is het ook nog hopen dat ze dan in der bed wil slapen.

ik heb ook helemaal geen regelmaat. wanneer moet ze inbad? als ze net gegeten heeft of als ze ligt te huilen van honger?

pff wist niet dat een leven met baby zo moeilijk is. kan ook niet erg genieten ofzo, als ze ligt te drinken is het meer de tijd wegkijken dan een gezellig onderonsje.:)

@bailey, hoe oud is de kleine nu? de een heeft meer tijd nodig om te herstellen dan de ander. daar kan jij niks aan doen!
    onze meid doet nog geen oefeningen, dat komt nog wel.

20. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    @sammie.. In elk geval niet in bad net na de voeding. Dat werd hier gezegd. Lijkt me ook niet echt fijn voor een kindje. Met een volle maag heen en weer gewiegd worden in warm water..

Deel Deze Pagina