@ Theertje, fijn dat alles goed gaat! Nu hopen dat je snel een ritme vind. @ Shaarr, Hoop dat ze de oorzaak kunnen achter halen en alles snel weer beter gaat met je kleine meisje! @ Godinn, vervelend dat je net nu een koortslip hebt! @ Chybou, begrijpelijk! Gelukkig komt lieve snel weer thuis. @ Sm, Inderdaad groot respect voor jou! @ Sammie, volgens mijn kv, Moet je de baby net voor de voeding in bad doen, Direct na het eten is slecht voor de kleine. Hier had D.ean ook een slechte nacht. Verder wil hij op dit moment niet zonder mij.. Ik ga vanmiddag weer bellen na de HA, om me zelf op alle punten even te laten na kijken, voel me met de dag slechter worden en ik heb iedere keer als ik opsta ergens een rare rode vlek, die van plaats verandert... Ik ga D.ean weer eten geven en daarna lekker film kijken. (zover het lukt ).
@Shaarr: Dat spul heet Floradix. Je kan het bij de drogist en bij winkels als de Tuinen krijgen. (Niet goedkoop, maar het heeft bij mij fantastisch gewerkt!) Binnen 3 weken een HB van 8.5! Fijn dat je weer naar het toilet kan in ieder geval @Maia: Dat is wel heel erg vermoeiend! Ik hoop dat T.im snel een beetje meer gaat slapen. Helemaal omdat hij een zusje heeft dat overdag gewoon wakker is. @Laupio: Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor. Heerlijk toch dat N.ina zo lekker slaapt. Normaal gesproken vind ik die uurtjes met Camille goed te doen. Maar de laatste week blijft ze na de voedingen even 'naspoken' met krampjes, huilen, gewoon sneu! Vannacht heeft ze echt een goede nacht gehad. Ze kwam wel om de 3 uur (bijna tot op de minuut, zo precies is ze) maar ze ging daarna weer lekker slapen. Ik kan het merken dat ze een 'sprongetje' maakt. Gericht lachen, gekke bekken naar je trekken, enthousiast met armpjes en beentjes wapperen als je tegen haar praat, dingen pakken, meer en langer wakker... Zo leuk allemaal! Camille vind de draagdoek ook fijn. Die heb ik er eregisteren voor het eerst eens bijgepakt en ze ligt er heerlijk in en valt zo in slaap. Ik heb een Lodger, maar ga eens kijken voor een knoopdoek waar ze iets minder in elkaar gevouwen in ligt. Wat gebruik jij voor draagdoek? @Pleuni:Ik snap heel erg goed dat je graag wil dat de BV gaat lukken. Dat wilde ik ook en ik vind het nu zo super dat het, ondanks alles, toch gelukt is. Bij mij duurde het drie dagen voordat het goed op gang was. Met goed op gang bedoel ik dat Camille genoeg had aan hetgeen wat ik afkolfde. In de dagen daarna werd het zo veel dat ik het in kon (moest) gaan vriezen. Ik heb ruim twee weken alleen maar gekolft en Camille alleen aangelegd voor de 'gezelligheid'. Ik legde haar tussen de voedingen door aan of als ze net een voeding had gehad. Soms kon ik aan haar merken dat ze even aan de borst wilde liggen en dat deed ik dan. Het fijne was dat ik zo geen stress had dat het aanleggen en het voeden goed moest gaan. Maar kolfde ook omdat mijn tepels kapot waren, Camille heel onrustig dronk en veel huilde en ik Camille heel moeilijk goed aangelegd kreeg (ze beet in mijn tepel tijdens het drinken en mijn rechterborst weigerde ze uit te drinken) als ze zo onrustig was. Ik wilde, net als jij, graag weten hoeveel ze dronk. Camille was de eerste week bijna 10% afgevallen en dat had me een beetje onzeker gemaakt. Het mooie van tussendoor aanleggen is dat dit ook de productie verhoogd. Ik kolfde volgens een schema om de 2 a 3 uur (Ik kolfde nadat ik Camille een voeding in de fles had gegeven en hield me dus aan haar ritme) 5 minuten, 3 minuten, 2 minuten. Als je een enkele kolf gebruikt dan kan je steeds van borst wisselen. Heb je een dubbele, zoals ik had, dan even een minuutje rust nemen. Ik masseerde mijn borsten op dat moment even. Wat bij mij heel goed hielp was om Camille in de buurt te hebben als ik kolfde. Ik knuffelde dan even lekker met haar dan liep de BV een stuk beter. Nu loopt het super goed en krijgt Camille alleen nog BV uit de borst. Je weet of je kleine genoeg binnen krijgt door de plasluiers. Genoeg plasluiers betekend (normaal gesproken) genoeg voeding. @Baileyy: Herkenbaar hoor! Je komt met al die voedingen gewoon tijd te kort. Alleen zegt Lieve niet tegen mij dat ik zo langzamerhand meer moet kunnen Die zegt eerder dat ik minder moet doen. Camille ligt overdag in de box, op een dekentje in de bank, in het wippertje of in de Bloom. Ik leg Camille niet bewust 5x per dag op haar buik. Ze draait zelf na het voeden wel eens op haar buikje en als ze op de borst ligt kan ze ook mooi oefenen. @Kim: Fijn dat alles goed was! Nu ga ik heel hard voor je duimen dat het 'echte strippen' maar mag werken! @Miepkip: Thmx meis! Zou toch eens laten kijken door de HA en als hij het niet weet misschien kan je doorgestuurd worden naar iemand die het wel weet? Je loopt er nu wel al even mee! Ik hoop niet dat ik mezelf heel sneu heb laten overkomen nu zonder Lieve. Want zielig ben ik niet hoor. Het gaat allemaal prima hier. Ben zo aan het genieten van Camille. Ze is vandaag al weer 5 weken!
Heyy meiden Hier de eerste nacht overleefd. Met een volle buik en een schone luier stopte ik haar in t wiegje die naast ons staat. Na welgeteld 5 min wa manlief vertrokken en na 7 minuten werd ons meisje wakker.. Vreemde omgeving natuurlijk,hectische dag van zkh naar huis en kraamzorg ontmoeten is ook veel om te verwerken. Vanmiddag heeft ze voor het eerst een paar uurtjes "zelf" in het wiegje geslapen. Ik denk dat het vannacht te stil was,vanmiddag stond namelijk de droger en wasmachine aan en dit vond ze ok (vannacht gaan die dus ook aan) Vandaag ook kennis gemaakt met het woord "spuitluier" Hihi iedereen het het erover maar ik snap m nu Morgen wordt ze weer gewogen etc,bn erg benieuwd of ze weer iets is bijgekomen @kim spannend! Fijn dat de gyn wel wilde meewerken,nu afwachten wat er gebeurt. Ik hoop voor je zsm! @ miepkip vervelend dat je je nog steeds zo voelt. Misschien fijn om even met de HA te praten.. Duurt nu wel al een tijdje @ bailey hier slaapt L overdag in haar wieg of bij mij op schoot(kramwerk he dus lig hele week op bed ) Vanmiddag wel uitgebreid beneden geluncht en dan ligt zij boven op onze slaapkamer en dat ging vandaag goed voor een eerste keer. 2 uurtjes geslapen. Verder is L eigenlijk nog niet beneden geweest maar we zijn er pas twee dagen.. @bv hadden jullie ook rond de 4e dag enorm last van dikke borsten en pijnlijke tepels? Latte had ik al maar vandaag is t de hele borst.. Is dit stuwing?
Heyy meiden Hier de eerste nacht overleefd. Met een volle buik en een schone luier stopte ik haar in t wiegje die naast ons staat. Na welgeteld 5 min wa manlief vertrokken en na 7 minuten werd ons meisje wakker.. Vreemde omgeving natuurlijk,hectische dag van zkh naar huis en kraamzorg ontmoeten is ook veel om te verwerken. Vanmiddag heeft ze voor het eerst een paar uurtjes "zelf" in het wiegje geslapen. Ik denk dat het vannacht te stil was,vanmiddag stond namelijk de droger en wasmachine aan en dit vond ze ok (vannacht gaan die dus ook aan) Vandaag ook kennis gemaakt met het woord "spuitluier" Hihi iedereen het het erover maar ik snap m nu Morgen wordt ze weer gewogen etc,bn erg benieuwd of ze weer iets is bijgekomen @kim spannend! Fijn dat de gyn wel wilde meewerken,nu afwachten wat er gebeurt. Ik hoop voor je zsm! @ miepkip vervelend dat je je nog steeds zo voelt. Misschien fijn om even met de HA te praten.. Duurt nu wel al een tijdje @ bailey hier slaapt L overdag in haar wieg of bij mij op schoot(kramwerk he dus lig hele week op bed ) Vanmiddag wel uitgebreid beneden geluncht en dan ligt zij boven op onze slaapkamer en dat ging vandaag goed voor een eerste keer. 2 uurtjes geslapen. Verder is L eigenlijk nog niet beneden geweest maar we zijn er pas twee dagen.. @bv hadden jullie ook rond de 4e dag enorm last van dikke borsten en pijnlijke tepels? Latte had ik al maar vandaag is t de hele borst.. Is dit stuwing?
Ooohh mijn buik doet pijn!!!!!! Khad net wat.bloed en weer wat slijm verloren! Mn mopje is lekker thuis! Ennnnnnn hij is aangenomenbij zn baan!!!! dus weer zekerheid!!
@Kim: Ik hoop dat het vandaag dubbel goed nieuws mag zijn. Je mannetje een baan en jullie een kindje. Ik vind 30 oktober een hele mooie datum, dus laat maar komen. @Ukkie: Klinkt, zoals jij het beschrijft, wel als stuwing. Ik had twee knetterharde borsten, die pijn deden, en het zag er uit als of ik een borstvergroting had gehad. Ik had het iets later, namelijk in de nacht van dag 5 op dag 6, maar ik heb een KS gehad, dus dan komt de BV iets later op gang. Kunnen jullie lekker genieten van jullie meisje?!
@ Ukkie, ik had het op dag 6 en 7 geloof ik. Maar mijn BV liep ook heel anders dan "normaal". Voelde bij mij als twee te hard opgeblazen ballonnen die elk moment kunnen knappen. @ Chybou, thanks. Ik heb de lactatiekundige gebeld en moet gewoon blijven kolven. Mag hooguit 3 uur tussen zitten. Aanleggen gaat alleen voor geen meter. Hij pakt mijn tepel niet in zijn mond. In het ziekenhuis hebben ze me ook een tepelhoedje aangesmeerd en die bleek achteraf veel te klein te zijn, waardoor ik kloven kreeg. Ook de borstkolf schelp was te klein, nog meer pijn. Met een groter tepelhoedje die we hebben gehaald toen ik thuis was ging het voeden verder wel ok, maar V pakt mijn tepel gewoon niet grrr. Pakte C die wel tijdens het aanleggen tussendoor? @ Kim, spannend meis! Hopelijk zet het nu door! @ Miepkip, ai hopelijk kan je HA je snel onderzoeken.
Ik had het ook de 4de dag, keiharde borsten! En zeer! In bad doe ik Fer.re eigenlijk altijd rond 12 uur, net voordat hij zijn voeding krijgt. Altijd dezelfde tijd in ieder geval.. Oefenen doe ik niet specifiek, maar wel dagelijks even op de borst leggen, komt ie ook met z'n hoofdje omhoog. En na het bad leg ik hem ook even op zijn buik, dan kan ik zijn achterkant goed afdrogen en tilt hij zijn hoofd even op. Komt dan zomaar op een aantal keren per dag. Miepkip; hoe bouw jij nu af? Ik vind het moeilijk hoor! Elke keer kolf ik ze toch weer leeg, want anders doen ze gewoon pijn!
@ Chybou, ik heb een BYKay draagdoek, het knopen is even wennen,maar ze zitten er heerlijk in, zoals je kan zien..Kan ook op allerlei manieren, maar ik ben dr ook nog geen ster in hoor
Kim spannend meis! En wat fijn dat je zekerheid hebt met je mannetjes werk! Chybou zal wel even stil geweest zijn zonder Lieve, gelukkig is ze snel weer terug en kunnen jullie weer samen van jullie meisje genieten Enne zielig kom je niet over hoor! Stuwing: hier ook dag 3/4 en 5... daarna vol melk. Slapen: kleine ventje doet het vandaag overdag beter, vanochtend heb ik kunnen rekken tot 2,5 uur, daarna 2 uur en tussen door slaapt hij. Hij ligt nu ook in de box te slapen. Badje: ik doe hem 's avonds in bad, voor de voeding. Iig als de kindjes in bed liggen, want anders lukt het niet. Hoe ik alles voor elkaar krijg... tja ik moet wel oppassen dat ik niet over schakel naar automatische piloot.. Het is gewoon om hem aan te leggen als hij erom vraagt, denk daar niet zo bij na. De 2 andere pakken dat gelukkig wel goed op, en weten ook als hij huilt vaak dat hij honger heeft. Als hij erg onrustig is, heb ik altijd nog de draagdoek Tis wel drukker zo zeker nu ze naar school is het een beetje schipperen. Maar ook daar moet ik even ritme in vinden, zeker als mijn meisje vanaf maandag naar de basischool gaat, dan wordt het vaker op en neer lopen! Maar ook dat komt wel goed! Ik weet waar ik het voor doe, en probeer zoveel mogelijk te genieten Vanmiddag met me meisje verjaardagscadeautje wat ze van opa en oma krijgt uitgezocht... ze heeft gekozen voor een pinypon boot is een nieuwe rage ofzo... nou ja als zij het maar leuk vind !
Knap hoor SM! Ik moet er niet aan denken! Ik doe eigenlijk ook bijna alles wel, maar ben toch blij dat ik in ieder geval een back up heb! Morgen ga ik even naar de winkel hebben we al afgesproken Laupio, dat ziet er relaxt uit! Ben erg beneiuwd hoe het met Kim gaat!! Zetten jullie ook een wekker in de nacht? Ik wel.. Vind het wat eng om hem langer dan 6 uur te laten slapen.. Maar ik lees ook veel dat men zegt; gewoon laten slapen.. Fer.re meld zich wel, maar toch...
@laupio: bedankt voor de foto. Ik ga ook eens kijken voor zo'n soort doek. Lijkt me wel iets voor Camille. Die wil het liefst rechtop tegen je aan liggen/hangen. Volgens mij kan ik hier ook in de rolstoel mee uit de voeten. Lieve foto trouwens! @pleuni: Camille hapte ook moeilijk/niet aan in het begin. Geen probleem, want we hebben de fles! Camille en ik hebben BV echt samen moeten leren! We waren samen niet van die natuurtalenten waar je ook wel van hoort. Ik kan je als tip meegeven, geef het de tijd. Geef jezelf en je kindje de tijd om het te leren. En heel makkelijk gezegd, probeer je niet te druk te maken. Ik heb uiteindelijk gedacht; ik ga er alles aan doen om de BV te laten slagen, maar als het niet lukt is het niet erg, want dan is FV een goed alternatief. Haal de druk een beetje weg bij jezelf. Je hebt net een kindje gekregen, het is allemaal niet niks... Zo, Lieve is thuis! Ik ga genieten van een avondje bankhangen met mijn vrouw! Ps: Lieve zegt dat als je twijfelt of je stuwing hebt je je borsten even aan je partner moet laten zien. Worden zijn/haar ogen groter, dán heb je stuwing!
fijn dat lieve weer terug is wauw mooie foto zo met je beebje in die draagdoek...! kheb er nog nooit over nagedacht zo'n doek.. weet niet of het iets voor me is.. past totaal niet bij mij... maja eerst moet onze dochter maar eens komen! vanmiddag erg last van harde buiken.. nu eigenlijk niet meer... hmpff..
@Shaarr: Lieve vond het maar niets een nacht zonder ons en is blij dat ze weer thuis is. Ze vond het heel fijn dat ze ons gisterenavond even gesproken heeft vanuit het hotel. Camille was heel erg wakker en aan het babbelen op de achtergrond. Ik had niet met haar willen ruilen hoor... Ik heb liever 'Camille dienst' dan dat ik een cursus heb met overnachting in een hotel weg van mijn vriendinnetje en dochter.
Haha, ja grote ogen zegt alles Vriendlief dacht hier ook geluk te hebben Maar helaas, paar dagen later was alles weer normaal Fer.re ligt weer lekker te pruttelen.. Hij heeft net weer 120cc gehad. Maar volgens mij wil hij meer. Vl wil niet meer geven, ik wel Hij krijgt nu nog 6 maal daags, minimaal 120cc. Dat moet genoeg zijn toch??
@shaarr.. vervelend dat gedoe tussen jou en je vriend. Hier is dat niet het geval. Af en toe een kleine snauw naar elkaar, vooral door moeheid. Maar heb wel de steun van mijn man. Misschien als J slaapt een keer goed gesprek hebben? Hier ligt J lekker bij manlief op de borst. 120 cc gehad en leek niet genoeg. Hebben 20 bijgegeven en nu is hij stil. Straks tussen 23:00 en 00:00 de laatste avondfles en dan kijken of het inbakeren voor de nacht weer lukt. @godinn.. Weet niet of het genoeg is, maar wij zitten nog op 7 flessen van 120 cc. Irritant soms he om samen te beslissen Hier ook wel eens dat ik wel wat meer wilt geven en hij niet of andersom
Nou, inderdaad irritant.. Overdag en 's nachts mag ik me er mee redden en dan doet hij het één keer en dan gelijk discussie. Met als gevolg dat Ferr.e nog steeds wakker is nu. En dat terwijl hij eigenlijk altijd lekker doorslaapt tussen zijn flessen door. Hij is nu wel stil, met speentje.
@ Ukkie, z'n kleintje moet inderdaad veel verwerken, D.ean moet ook iets van geluid horen en dan slaapt hij meteen, maar als het te stil is dan blijft hij wakker. En volle, dikke borsten is inderdaad stuwing. @ Kim, wat fijn dat je man is aangenomen! Enne het rommelt flink! Nu hopen dat het gaat doorzetten! @ Godinn, nu met de rare steken in mijn borsten, bouw ik het even niet af. Maar hiervoor kolfde ik inplaats van 120 cc maar 100 cc en als dat goed voelde (dus niet meer zo pijnlijk) dan kolfde ik 70/80 cc af en zo wou ik door gaan nu zit ik helaas weer aan de 90/100 cc per borst om ze leeg te kolven @ Hier amper ruzie met manlief. Maar dat komt, omdat ik me merendeel van de tijd te ziek voel om iets te doen, waardoor ml alles doet. Hier heeft D.ean echt een slechte dag! Hele erge darmkrampjes en het ergste is ik mag hem er niks tegen geven vanwege de medicijnen! Voel me zo gemeen! Nou heb de HA vandaag niet te pakken gekregen... D.ean kwam net op het moment dat ik kon bellen voor een voeding en daarna vieze luier en toen ik klaar was, was het bel moment alweer voorbij. Morgen een nieuwe poging!