@tijden: hier niet echt dezelfde tijden, soms wel, soms niet. Hier laat hij er de ene keer ook 2 en de andere keer 4 uur tussen een voeding. @pleuni: zo'n lange tijd zou ik ook wel een beetje van schrikken. mij was verteld dat ze er nu zo'n 5 uur tussen mogen laten 's nachts, maar dat red Tim nog lang niet. Ben allang blij als hij slaapt vandaag lekker uitgerust. manlief was weg en Fleur ook, dus Tim lekker geknuffeld, hij heeft heerlijk op zijn kamertje geslapen vanochtend en vanmiddag in de box. kon ik ook even bijslapen en uitrusten. denk dat het een goede zet gaat zijn om hem op zijn kamertje te laten, maar ga het wel missen dat hij niet zo dicht meer bij me is.
@maia, begrijpelijk dat je hem mist als hij niet in je buurt slaapt! dan maar flink veel knuffelen overdag! @voedingstijden, vandaag: rond 04.30, 08.30, 11.00, 14.15, en 17.35. niet echt regelmaat dus haha. ze krijgt wanneer ze vraagt. snachts maak ik haar ook niet wakker. zulke dagjes als vandaag wil ik wel vaker! ze is zo lekker rustig en tevreden.
hallo dames, Ik ben er weer even sorry dat ik er zo weinig ben maar op de een of andere manier blijk ik gewoon tijd te kort te komen, Hier gaat het allemaal wel goed Kyan heeft last van krampjes en heb vandaag van nutrilon die omneo gehaald ook heb ik cynababy in het assortiment ondertussen maar daar wacht ik nog mee. ik ben niet zo van de druppels enzo. @voedingstijden hier was ik echt via een schema bezig maakte hem wakker en noem maar op. nu begin ik wat soepeler te worden en heb ik van hij komt als hij komt. ook liet ik hem bijna wel 1 uur jammeren omdat ik zoiets had van Nee je mag nog niet. maar nu doe ik het niet meer ik zette zelfs de wekker. (best erg) op het moment weegt Kyan 3270 gram en is nu 530 gram zwaarder dan bij zijn geboorte. ik zal straks even wat fotos in mijn album zetten van Kyan. ook hieronder even mijn bevallingsverhaal. het is een aardig verhaaltje. sorry Donderdag 4 Oktober: 20,15 Breken ineens mijn vliezen net ineens toen ik op wou staan van de bank. ik hoorde n kleine plop en opeens voelde ik water stromen mijn man stond voor me om me overeind van de bank te trekken dus keek me aan alsof ik een geintje maakte. Ik probeerde het met mijn hand op te vangen maar dat lukte natuurlijk niet, pas toen ik mijn hand weg haalde en Jos het water zag gaan geloofde hij me. Ik gelijk naar de wc daar mijn kleding uitgetrokken telefoon gepakt en mijn moeder gebeld. Van de schrik had ik gewoon de slappe lach. Eenmaal mijn moeder op de hoogte gebracht de VK gebeld met de vraag wat nu het is mijn eerste dus ik vond het wel eng. Nou 1 uur later kwam ze langs. Hartje van de baby geluisterd klonk goed mijn bloeddruk was ook prima. Dus ze ging weer met de woorden nou ga maar slapen als je 2 uur lang om de 5 min weeen hebt bel je maar en anders mag je morgenvroeg om 8 uur bellen, probeer maar wat te slapen. SLAPENNNNNNNNNNNNNNNNN??????????????????????????? die is gek de eerste tekenen van mijn gevreesde bevalling hebben zicht aangediend volgens de regels ben ik binnen 48 uur mama. Jos en ik hebben ons allebij op de bank geinstalleerd om toch enigszins te proberen te slapen wat dus absoluut niet lukte om 4,30 heb ik ons richting bed verplaatst. Vrijdag 5 oktober. Ondertussen is het 8 uur ik mag de VK weer bellen. En ik mag haar het nieuws vertellen dat er helemaal niets is gebeurd. Ze zegt dat ze in de loop van de middag rond 11/12 uur even komt kijken. Rond 11 uur komt mijn moeder ook want die wilt graag bij de bevalling zijn. 12 uur de VK komt hartslag baby prima bloeddruk mama prima kijk het nog maar even aan ik bel rond 18 uur is er dan niets dan bel ik het ziekenhuis en dan moet je naar het ziekenhuis. hmmmm oke..... 18 uur paps is inmiddels ook gearriveerd . VK belt om 20 uur mag ik me melden op de verlosafdeling van het UMCN Radboud. 19,30 we zijn te vroeg maar we melden ons bij de balie. ik mag in verloskamer 6 plaats nemen. de ctg wordt aangesloten en er wordt gepraat over toch maar weer naar huis sturen of niet, maar er wordt een slechte registratie gemeten van het hartje van de beeb. dit wordt opnieuw helemaal nagekeken en ze komen erachter dat hij af en toe overslaat de cardioloog wordt erbij gehaald en er wordt een uitgebreide echo gemaakt. de dokter praat abracadabra taal en dat 15 min lang hij kijkt er ook wat ernstig bij. uiteindelijk is hij klaar met de echo en verteld hij ons wat hij ziet en het was niet ernstig het blijkt dat heel veel baby's dit hebben en na de geboorte is het meestal over. Aardig geschrokken keren we weer terug naar de Verloskamer waar mijn ouders ook nog steeds aangeslagen zitten. Geen paniek alles komt goed. vrijdag op zaterdag 00,00 er wordt eindelijk gekeken hoeveel ontsluiting ik heb 3 cm ( zonder weeen) jeejjjjj er is een begin. ik krijg weeopwekkers en mijn ouders besluiten om maar naar huis te gaan want tja dit kan nog even duren. de weeen komen snel op gang maar kan ze goed aan maar bedacht me wel als dit zo uren door gaat en nog heviger gaat worden moet ik mss toch aan pijnverlichting gaan denken. Maar daar was geen tijd meer voor 01,15 ik zeg tegen jos dat hij eraan komt dat hij maar iemand moet gaan halen. toen eenmaal de gyn er was zei ik tegen haar hij komt eraan. ze begon te lachen nou dat lijkt me sterk maat we gaan even kijken was haar reactie. Maar daar kwam ze snel op terug 10 cm ik mocht beginnen met persen nadat ze haar spullen had klaargelegd hahaha. het persen en alles erom heen ging goed 40 min heb ik geperst moest op een gegeven moment even weg puffen want er was een probleem bij iemand anders dus mijn gyn werd weggeroepen. maar uiteindelijk is alles goed gekomen. om 01,55 is Kyan uiteindelijk geboren hij deed het hartstikke goed en werd boven op me gelegd 2 spuiten in mijn benen om de placenta los te maken die had er wat moeite mee. toen eenmaal de placenta eruit was bleef ik bloeden ook twijfelde ze of de placenta wel compleet was dus moest naar de OK. ondertussen stonden er 10 man om me heen 2 aan de ene arm 2 aan de andere 1 op de buik drukkend 1 bloed stelpend aan de onderkant. volgens de verpleegsters zou het in totaal 1 uur duren maar uiteindelijk ben ik 4 uur weg geweest en bleek ik ook daar complicaties gehad te hebben. 06,45 kwam ik terug op de afdeling.
@maia wij hebben Kyan pas deze week bij ons op de kamer gelegd omdat hij zo onrustig was en het zo koud is om de hele tijd die kant op te gaan. steeds die lamp aan in zijn snufferd.
Ik morgen 10 dagen overtijd!!! K ben benieuwd... heb nie zoveel zin meer!!! Vrijdag weer zh. En als t er dan nog nie is laat k me als.t kan t liefste gelijk inleiden!!
@ Inge, best heftig nog met die placenta en zo! Hierbij nog mijn bevallingsverhaal: Za 13-10 om 20.00 zit er een beetje bloedslijm in mn ondergoed. Heb ook al de hele dag buikpijn. Ik ga toch lekker slapen, en vaag in mn slaap merk ik dat ik weer lekker 'voorwerk' meemaak. Zo 14-10 om 04.00 wordt de pijn me toch te erg van het 'voorwerk' en besluit ik maar uit bed te gaan, want in bed is het niet te doen. Ik tel de ween wel en kom uit op elke 5-7 minuten en dan 1,5 lang. Nog altijd denk ik aan voorwerk en ik kom de nacht door met mn laptop, lekker forummen en de katten om me heen. Vriendlief slaapt lekker door. Om 10.00 besluiten we toch maar even de VK te bellen, want we zouden vanmiddag nog naar het ZH moeten voor controle. En wie weet is dat toch niet meer nodig?! De VK is er om 11.00 en ze meet al 5 cm!! Ik had gedacht, nou misschien 1 of nog niet eens. Ze zegt: je gaat vandaag bevallen, en dat kan ik amper geloven. De ween zijn nog goed te doen, nou ja vooral focussen om mezelf. Vriendlief hoeft niet in mn buurt te komen of me aan te raken. De VK gaat weg en komt om 13.30 weer terug. Ze heeft de kraamhulp al gebeld. Ik ga onder de douche en dan worden de ween heftiger. Om 14.00 wordt het nu toch wel erg pijnlijk allemaal en mag vriendlief gezellig naast me zitten en toekijken. De VK is weer terug om 14.00 en meet 7 cm. Ze breekt ook de vliezen. Ze gaat samen met de kraamhulp in de andere kamer zitten en laat ons achter in bed. Na een ruim half uur zijn de ween amper meer te houden van de pijn en komt ze week kijken. Nou volledige ontsluiting. Ik mag dus zachtjes mee gaan persen, maar weet totaal niet hoe dat moet haha. Na een half uur?! heb ik dat pas een beetje door haha. Zo komt het dat ik toch een ruim uur heb geperst voor S.carlett eindelijk geboren werd. Ze werd op mn buik gelegd maar binnen 15 minuten aan mn man gegeven omdat de placenta geen zin had. De VK heeft een uur lang op mn buik geduwd om hem los te krijgen. Dit lukte niet. Toen heeft ze de Ambu gebeld. Ik moest met spoed naar het ZH. Ondertussen was ik al aardig wat bloed verloren. Toen ik aanstalte moest maken om naar de brancard te komen ging ik gelijk nockout. De rit naar het ZH was een helse rit. Lekker aan de weenopwekkers, met flinke ween dus, over allerlei hobbels met volle kracht. Sirenes aan. In het ZH wilde ze toch nog dat ik het zelf zou proberen. En met nog ongeveer 10-20 keer uit alle macht persen, kwam hij er eindelijk uit. Dit deed dus net zo zeer als een hoofdje eruit persen. Toen nog geruime tijd in de beugels gezeten om gehecht te worden. Om 21.30 werd ik dan eindelijk weer herenigd met S.carlett. Uiteindelijk was ik ruim een liter bloed verloren, en heb ik een bloedtransfusie gehad om mn HB weer wat op te krikken. Ik ben nog een aantal keer flauwgevallen daardoor. Na 2 dagen mochten we dan eindelijk naar huis. Nu nog altijd erg moe en last van dat lage HB. De bevalling zelf is me alles meegevallen maar daarna was toch minder leuk..
@ Shaar, ?! wat is er aan de hand?heeft ze al die tijd teveel gehad? oei mijn verhaal is wel erg lang haha
@ Shaar, Wat een troela zeg! Ik zou ook over de rooie zijn!! Bij mij vindt mn omgeving me ook gek als ik haar na 1,5 alweer voed, maar ik ga der ook niet laten huilen tot ik de 3 uur heb bereikt. Hopelijk komt er toch snel een oplossing voor jullie meisje! Dikke knuf
@ shaarr.. dronk Jaleesa 8 keer per dag 100cc? Jeetje dat krijg ik er hier echt niet in hihi. Hopelijk een oplossing, dit is niet te doen!! Inbakeren heeft echt zin hoor! Manlief vond het onzin en 'zweverig'. Je had wijkverpleegkundige moeten zien kijken Oh en het is weer avond he, Julian ligt weer te krijsen Ook hier trouwens de ervaring dat ze af en toe keken alsof we alles maar moesten weten. Dat we de domste vragen stelden ofzo
Weet trouwens niet of je mijn tip over Dr. Browns flessen hebt gelezen? Ik raad ze echt iedereen aan. Fles van difrax en avent ging hier in 10 minuten naar binnen, veel te snel! dr Browns fles moet hij iets meer voor 'werken' en dat gaat prima hier.
Inderdaad beetje raar om 8 keer 100 cc te mogen aanbieden. Hier word een max van 675cc gezegd, inderdaad met het overvoeden. Dan gaan ze alleen maar meer spugen. Hier kom ik trouwens nog wel op 8 flessen hoor. Merk dat overdag 4 uur ertussen nog teveel is. Dan gaat hij ontzettend gulzig drinken en komt het er ook sneller uit. Tot nu toe gaat het hier nog goed. 18:30 heeft hij 80cc gehad en hij is nog half half stil. Af en toe een kreetje en ben 2 keer gaan kijken en speentje erin. Hopelijk houd hij het vol tot 21:30, maar ik juig nog niet te hard
Iemand die difrax aanraad snap ik niet wij belden vanmiddag cb en die zei al vaker gehoord te hebben dat die flessen zo snel gaan. Wat is de calma speen??
Zal zo eens googlen. Julian krijst sinds mijn vorige post. Net boven gezeten want werd gek trap op en af (nog maar pas verhuisd vanuit gelijkvloerse flat ). Luier verschoond, was heerlijk stil. Leg hem terug en nu is meneer niet meer stil te krijgen. Wel toevallig, gisteren begon het ook rond 8 uur :O
Ging even naar de p.renatal site, en daar zie ik toevallig die speen voorbij komen @laupio, mag ik vragen waar jij je doek vandaan hebt? Kom op allerlei sites uit, maar vertrouw niet zomaar elke site
Maar af en toe wat extra is anders dan structureel teveel aanbieden toch? Misschien heeft ze een volgend flesje wel genoeg aan die 120cc? Ik hoop dat die speen helpt bij jullie. Dr Browns zijn ons aanbevolen door kraamhulp, die had er eentje mee. Ik zit sinds mijn vorige berichtje beneden, druk op f5, zie jouw berichtje en ik hoor ook Julian weer Terwijl hij dus net 20 minuutjes stil was hihi Hier nog een uurtje volhouden. hoop dat hij na deze fles even wat beter slaapt.. Inbakeren ben je echt op tegen? Ken je niet iemand toevallig die een doek over heeft zodat je die kan proberen?
@ Sammie, hier zijn de doekjes al binnen had ml ff op pad gestuurd @ godinn, hier 7 dagen overtijd nou heb eindelijk de Ha te pakken gekregen en ze zal kijken of ze morgen tijd heeft voor een huisbezoek... Hoop maar dat ze kan!!! Verder is D.ean heel veel wakker vandaag.. Stomme krampjes!
Opnieuw een ego bericht, heb daarstraks even gedoucht om mijn harde plekken weg te drukken, leek wat geholpen te hebben, Net onder de deken gaan liggen omdat ik het ijs en ijskoud had. Ook maar weer even mijn temp gemeten, 38,6 en het is nog stijgend.. Waarom overkomt dit mij weer !!! :'( Heb al de hele dag de tranen in mijn ogen staan van alle pijn en nu komt dit er weer bij.. Word er zo ziek van! Waarom kan mijn herstel niet normaal verlopen!! Nou maar weer wachten wat de koorts verder doet! Heb om 17.00 pas paracetamol op. Mag over ong. 1 uur weer paracetamol maar toch.. Sorry voor weer een ego bericht!
Oke, op die manier. Wel vervelend want hier zie ik echt verschil met inbakeren. 4 keer in gestikt met die nieuwe speen? 4 uur ertussen zitten om 90 aan te bieden?? J heeft net 105 op Maar de keren hiervoor maar 65 en 80 dus hij was het blijkbaar nodig Hopelijk slaapt hij straks weer lekker na het inbakeren en komt hij pas weer over 4 uurtjes. Proberen kan geen kwaad toch? Misschien werkt het wel.. succes!