@ Anoniempje, nee lukt niet om te stoppen, kan elke keer wat minderen met kolven en heb dan meteen als gevolg een borst-onsteking! Maar laat morgen ook mijn urine testen, misschien dat daar ook wat uit komt..
Hoi meiden, @ slapen nou overdag doet L het erg goed in haar eigen wieg. Vannacht heef ze weer lekker bij mij gelegen. De kaatste voeding om 23.40 en om 4.00 uur schrok ik wakker dat ze zich niet gemeldt had en heb ik haar wakker gemaakt voor te drinken. Gelukkig had ze wel dorst en wa ze waarschijnlijk binnen een paar minuten zelf ook wel gekomen @ overtijd hier 6 dagen en vond t voldoen hoor @ bv hier gaat het redelijk. Wel een kant zeer pijnlijk met wondjes/kloofjes. In overleg met lactatiedeskundige dan ook besloten om vandaag te beginnen met kolven. Dan kan de pijnlijke tepel even rusten en de andere kant mag ze zelf drinken. Het was even wennen maar ik ben blij om te zien dat wat er uit kont goed is en voedzaam(oftewel lekker romig hahah) ik denk dat deze combinatie goed te doen is en ik zo ook fijn een voorraad kan aanmaken voor mocht ik weer aan de medicatie moeten straks @ gewicht, L is vandaag gewogen en alweer op geboorte gewicht. Aangezien ik heel onzeker ben wat betreft voeding ben ik blij dat ze nu al terug op gewicht is na 5 dagen! Mijn eigen gewicht gaat ook snel, ik ben de zwangerschapskilos al kwijt + een halve kilo extra. Ik zou eigenlijk wat meer moeten eten maar dit lukt nog niet heel goed. Hebben jullie minder honger?! @Kim hoe gaat het met je? Ik snap dat je er klaar mee bent(was ik al een week eerder dus vind het knap dat je het vol houdt hoor! Het zal nu wel snel komen nog even geduld. @Miepkip wat vervelend! Ik heb Vandag ook last van stuwing en de bijkomende dingen(koorts pijn spierpijn volle borsten etc) gelukkig net kolven wordt het wat minder maar is voor jou natuurlijk geen optie. Warme douche hielp bij mij ook en warme kruik erop. Sterkte!
Ukkie, mwuah t gaat vandaag redelijk, afleiding gehad. Mn moeder was hier, lekker ff gewinkeld... Maar nu wil k.toch wel bevallen!! =( Vrijdag weer zh... k ben echt bang.dat ze niet uit zichzelf gaat komen.... pfff Van alles wijst er op dat t.moet strten, maar t zet maar niet door... *zucht*
@ Miepkip, O meis, hou je het wel goed in de gaten? Je kan ook nog de nachthuisarts bellen misschien? @ Kim, Nog effies meis. Misschien als je je erbij neerlegt dat je ingeleid wordt, ze zichzelf toch nog aandient.. Ik had me er ook bij neergelegd dat ik ingeleid zou worden maar ineens was ik toch aan het bevallen namelijk.
Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ruggenprik isnnu helemaal aan t uit werken dus voel me lichamelijk echt berroerd en niet goed mobiel. Dus alleen maar piama broeken voor mij hier
@ Inge, wat grappig dat je voelde dat de baby er nu aan kwam terwijl de gyn zoiets had van neeee. Mooi verhaal hoor. @ Sammie, voor die placenta ging het echt super dus. Lijkt me echt vreselijk zo'n ambulance ritje. @ Shaarr, jammer dat je zo'n arts niet even mag slaan . En snap heel goed dat je boos bent. Ben benieuwd wat het CB ervan zegt morgen. @ Anoniempje, V drinkt nu uit Avent ook binnen 10 min 60 cc weg. Is dit echt te snel? Heb geen idee... @ Miepkip, het zit niet mee . Dikke knuffel voor jou. @ Ukkie, wow nu al op gewicht. Ik ga zo maar eens op de weegschaal staan, heb geen idee hoe het bij mij zit. Vwb eten, ik eet ook veel minder dan normaal. Heb ook geen honger. Of ja wel honger, maar zit echt snel vol. V ligt weer voor pampus. Hij heeft net weer een flesje gehad en valt gedurende het drinken dan in slaap en is bijna niet wakker te krijgen. Ik ga ook zo naar bed, zet nu wel een wekker voor een extra nachtvoeding . Kolven wordt maar niet meer. Probeerde V ook nog aan te leggen, maar hij hapt niet... Tepelhoedje pakt hij wel, maar hij zuigt niet echt meer. Ben bang dat hij nu verward is ofzo. Misschien omdat er niks uit mijn borst komt, dat hij niet zuigt, maar dat slaat ook weer nergens op, want hij zal eerst moeten zuigen om te weten dat er niks komt. Enfin, ik maak mezelf weer gek. Pff, nooit gedacht dat BV zo moeilijk was.
Miepkip; jakkes zeg! Koel je ook goed na de tijd?? Even kraamverband in de vriezer, die in een washandje op de pijnlijke plekken leggen.. Zal je waarschijnlijk wel al doen, maar wie weet.. Hoop echt voor je dat het niet doorzet, ik weet hoe vervelend (en dat is zacht uitgedrukt) het is!! Voedingen: Ik geef minimaal 6 x 120cc. Fer.re geeft heel duidelijk aan wanneer hij wel of niet genoeg heeft gehad.. Dan gaat hij écht niet slapen! Vaak is 20cc dan genoeg, en slaapt hij zo 4 uur door. Alhoewel hij vandaag steeds kleine beetjes wil en ook veel korter tussendoor slaapt.. Ik heb wel het idee dat hij minder lang kan met mijn gekolfde borstvoeding dan met de flesvoeding. Hij drinkt de bv sneller weg én hij wil vaak daarna nog wel wat meer.. En ik geef beide keren 120cc. Ook slaapt hij na de fv langer. Ik probeer zoveel mogelijk bv te geven, en hij groeit goed. Dus er zitten wel voedingstoffen genoeg in. Pff; mijn borsten staan weer op knappen. Ik wil eigenlijk niet vaker dan om de 4 uur kolven. Als ik nu kolf kom ik niet uit met de nachtvoeding van Fer.re.. Dan moet ik bij 1 voeding 2 keer kolven, want ik kan echt niet langer dan 6 uur zonder kolven!
Bij mij zeiden ze: Geef maar wat hij wil. Als je borstvoeding zou geven drinken ze ook wat hij (in jou geval zij) nodig heeft. Dan kun je niet zien wat ze drinken en zou je dus ook overvoeden wanneer ze neemt wat ze wil... Maar regelmaat is sowieso niet verkeerd.. Ik probeer ook 1 keer een fles te geven en daarna niet weer. Maar ja, vl had vandaag andere ideeen. En ik moet wel zeggen dat Fer.re nog nooit zoveel wakker is geweest en zoveel heeft gehuild.. Vl geeft bv eerst 60cc en dan verschonen, boeren, half uurtje wachten>half slapen en dan weer 60cc geven. Ik geef 120cc in één keer, met een snelle schone broek en een boertje tussendoor. Na het drinken even rechtop zitten en boeren. Evt even lekker knuffelen, maar daarna weer zijn bedje in. (op badderen etc na)
Zo, ik ben weer leeg.. Nu Fer.re de fles nog geven en dan ben ik benieuwd wanneer hij er weer is! Ben benieuwd Kim, of jij dan misschien een kindje hebt!
Pff om 12 uur 70 cc op en nu is het krijsen geblazen. Manlief slaapt (heeft vorige nacht hele nacht gehad, dus die moet ook blijven slapen van mij!) maar ik weet me even geen raad. Ik snap gewoon niet waarom het overdag prima gaat en vanaf een uur of 8 word hij niet meer stil.
Bij 70cc is Fer.re ook niet stil. Zonet leek het net of hij niks hoefde.. Even beetje kriebelen en goed wakker maken en toen dronk hij toch weer 120cc. Feit is bij hem dat hij bij minder binnen een uur weer meer wil. Dus ik wil nu dat hij dat in één keer drinkt. Dan kan hij daarna goed slapen. We gaan vannacht weer voor de 6 uren! Welterusten!!
Hij leek ver weg en wilde niet meer. Om 3uur ga ik toch ook echt proberen weer meer erin te krijgen dan 70cc.
@anoniempje: he bah, wat naar da thet weer zo ging vannacht. Is hij uiteindelijk nog wel gaan slapen? En ik weet niet of je het doet hoor, maar zou het bijvoorbeeld helpen halverwege de fles even te verschonen? Manlief had vannacht hier namelijk zoiets van, ik verschoon wel even van tevoren, met als gevolg dat Tim niet genoeg gedronken heeft bij die voeding en daarna ging clusteren *gaap*, terwijl als ik halverwege de voeding even verschoon hij weer wakker is en wat meer drinkt en dus gewoon slaapt. En dat het 's avonds is is logisch, de meeste kindjes hebben dit 's avonds. @shaar: wat een verhaal zeg, ik krijg plaatsvervangend de neiging dat mens een knal te verkopen. goed dat je vandaag even duidelijke afspraken wilt maken enzovoorts. @miepkip: wat vervelend dat je er zo'n last van blijft hebben zeg. nou wat is het heerlijk om te kunnen slapen. Het helpt echt, Tim op de andere kamer. Gisteravond meteen met hem meegegaan en tussen 8-10 geslapen, gevoed en toen weer wat kunnen slapen, daarna wat minder omdat manlief dus bedacht dat we wel voor de voeding konden verschonen, nou prima, probeer het maar... was geen succes dus dat doen we niet meer want hij dronk te weinig en had dus elk uur daarna weer wat honger. maar wat kun je je uitgerust voelen na een paar uurtjes slaap. straks komt het cb op huisbezoek, ben benieuwd wat hij weegt inmiddels. hij is wel wat gegroeid in elk geval want we zijn weer naar een groter maatje luiers gegaan gisteren.
@shaar onze meid doet altijd een grote boodschap tijdens een voeding, dus wij doen het of erna of tussendoor Succes bij t CB! Hier heeft meisje om 23.00 en toen pas om 03.15 en nu om 08.00 weer voeding. Best netjes eigenlijk. Als het droog blijft ga ik zo weer ff naar buiten. Dat is denk toch wel goed en nodig voor ons beiden.
ik geef bv, maar ik doe het tussendoor. Tim drinkt 5 minuten alsof zijn leven er vanaf hangt , dan valt hij in slaap, dan geeft hij een boertje als dat nodig is en ga ik hem verschonen. dan wordt hij weer wat wakker, dan gaat hij weer wat drinken en valt dan tijdens het drinken op z'n gemakje weer in slaap.
@maia. die tip gisteren ook gehad van cb idd, dus doen we nu ook. @shaarr.. ik weet het niet wat het is. Het is echt de nacht. Uiteindelijk om 6 in slaap gevallen tot 9. Eerst van 3 tot 6 bij mij op de borst geslapen. proberen nu wat cb gisteren zei, om de 3 uur. Misschien werkt dat beter voor die kleine Valt me op dat inbakeren echt wel werkt. Hij ligt nu in de box (niet gedacht dat hij dat zou pikken om daar te slapen, wilde gisteren absoluut niet) maar hij slaapt ontzettend onrustig. In de kraamweek sliep hij zo tevreden, en nu niet meer. Behalve in de pacco bakerdoek..
Shaar jeetje wat een gedoe zeg! En wat een *** arts... Goed dat je meisje het goed gedaan heeft!! Ben benieuwd wat cb zegt! Miepkip het zit je niet mee he?! Wat ontzettend balen meid!! Hoop echt dat er snel verbetering komt!! Verder heeft B. het wel redelijk gedaan, hij spuugt nog best veel en heeft ook wat krampjes. Gisteravond lekker in bad gedaan en eigenlijk zijn we rond half 9 samen in slaap gevallen tot 0.15, daarna 3.40 en toen pas weer rond 7.40... Echt een ritme is er niet, hij krijgt gewoon op verzoek, zeker met het spugen wil ik de voeding niet uitstellen... Hij heeft vanochtend een kleine drie kwartier in de puckababy in zijn wiegje geslapen... normaal lukt dit echt niet! Nu heeft hij net gedronken en ligt op me borst te slapen. Nu ff lekker tv kijken en dan na de lunch de kindjes naar de psz... en om half 3 ga ik dan ook daar heen want mijn meisje gaat vandaag trakteren!
Wij verschonen ook tussendoor. Zelfde verhaal als Maia, anders slaapt hij halverwege al. Nu verschoon ik hem zodra hij in slaap valt. Dan is hij weer wakker en gaat de rest er nog in.. Fer.re doet het liefst zijn behoeftes zodra de pamper uit gaat Dus meestal doe ik de pamper uit en wacht dan nog net even Fer.re heeft niet echt een tik.. Wel dezelfde volgordes in veel dingen.. Grappig dat je je kindje nu echt leert kennen he? Dat je weet wanneer het honger is of gewoon even huilen. Of kreunen van wakker worden, poepen, etc