Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik voed de kleine zodra ze wil, en merk nu dat ze vaak overdag al aan 1 borst genoeg heeft. Dan ga ik haar verschonen en meestal slaapt ze dan gewoon door. Ze geeft best veel over, dus haar met man en macht wakker maken om er meer in te krijgen lijkt me ook geen optie.

Tis weer voedertijd hier :D

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Zo de traktatie is klaar :D Me meisje is er blij mee!!

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    #1843 Penny82, 1 nov 2012
    Laatst bewerkt: 1 nov 2012
    @ Shaarr, ik zweet 's nachts soms ook super veel. Natte rug :p. Ja ik moet mijn verhaal nog steeds uit typen, stel het steeds uit. Denk dat ik wel een potje moet janken als ik dat uit typ, maar is misschien wel goed voor de verwerking...

@ Maia, wat lekker dat je nu wel weer goed slaapt. Knap je echt van op!

@ Bloedverlies, ik was 600 ml verloren bij de bevalling, is dat veel? Vroeg het me af na het verhaal gelezen te hebben van Sammi. Placenta kwam bij mij trouwens 2 minuten na de bevalling van V, moest wel paar keer flink persen.

@ Luiers, heb pampers en vind die super fijn. Heb ook een gratis pakje Kruidvat luiers liggen. Had die ook in de commode gelegd, vl pakt er een en vraagt me echt met een scheef gezicht wat voor rare luiers dat zijn. Heb zelf nog niet geprobeerd ;).

@ Anoniempje, fijn dat inbakeren helpt! Hier helpt het ook super goed. V is altijd denkbeeldige vliegjes rondom hem aan het wegslaan. Hij gooit dan continu zijn armpjes de lucht in en begint te zwaaien.

@ SM, aww wat een leuke foto!

Mij is ook verteld dat ik moet verschonen voor de voeding. Al klinkt tussendoor bij BV ook wel handig. Toen ik nog BV gaf viel hij ook om de haverklap in slaap ;).
    V laat altijd scheten tijdens/na een voeding :p. Maar poept niet. Hij kan soms echt van die kreun geluidjes maken als hij aan het 'drukken' is, best grappig maar ook weer sneu voor dat kleine mannetje.

Vannacht een baalmomentje met een vreugdemomentje vanmorgen. Rond 12 uur gekolfd en kwam er gewoon niks uit :O. Toen flesje gegeven rond 0.30 en wekker gezet na 4 uur. Zijn we gewoon door de wekker heen geslapen... V werd rond 6.30 uur wakker. Hij had voordat hij ging slapen vannacht nog wel wat liggen spoken, ben continue in de weer geweest met hem tot een uur of 1.30. Dus hij had 6 uur doorgeslapen!
    Vanmorgen om 9.30 weer kolven. Links 20 en rechts bijna 40 cc, woohoo! Hopelijk blijft het nu doorzetten. :D

4. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Shaarr, fijn dat het CB je het allemaal goed uit kon leggen. Je zult je nu iig een stuk geruster voelen lijkt me :).

Bevallingsverhaal ga ik vandaag uitschrijven en wil het wel delen hoor :).

Heb voor morgen een afspraak gemaakt met een osteopaat (op de Kruisstraat :p). Hoor altijd positieve verhalen hierover en wil eigenlijk V laten nakijken om zeker te weten dat hij niets heeft overgehouden aan die bevalling met zijn gekneusde schoudertjes etc.

5. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Shaar, goedzoo!! Moeders weten het uiteindleijk altijd zelf heel goed hé! Mag je trots op jezelf zijn :D

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Waarom hij huilt is ons niet echt duidelijk. Cb komt om 4 uur langs om even te praten, kijken of zij tiPs heeft want dit is niet te doen.
    Dit houden wij namelijk zo niet meer vol. Inbakeren ging goed, nu ook niet meer. Pfff

7. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    K ben benieuwd naar je verhaal meis!!!

Wauw sm trotse dochter zo met dr traktaties!! ;) hihi heeeel leuk!!

shaar, fijn dat t een goed grsprek was bij.t.cb!! Dat hoor je tegenwoordig niet.zo vaak meer!!

@ hier alles prima!!! Mijn vliezen zijn vanmorgen gebroken!!! :D alleen heeft ze in t vruchtwater gepoept!! Dus ben nu vanaf 10 uur al in het zh. Weeen kwamen ongelovelijk snel en pijnlijk na elkaar!! Maar na 2 uur wegpuffen nog steeds 1 cm ontsluiting! Dus.kheb.een ruggenprik! Heeerlijk!! K kan nu gewoon nog even mezelf zijn.en kletsen ipv.alleen maar puffen!! 1 ding is zeker... vandaag word onze.dochter geboren!!! :D

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    wow goed bezig Kim! En 1 november is een mooie dag :D

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoi hoi, hoe is het hier. Ik heb even een dagje meegelezen. Ik was zó moe! Ik was er gewoon saggo van! :( Gelukkig nu weer op volle sterkte aanwezig. Camille heeft lekker, 6 uur, doorgeslapen. Helaas had ze ons van te voren niet even gewaarschuwd, want dan was ik meteen om 20.00 gaan liggen ;)

Ik heb een beetje terug gelezen, eens kijken of ik alles een beetje onthouden heb. (Hebben jullie ook zo'n slecht geheugen momenteel?)

@Maia: Groot gelijk om de kleine op een andere kamer te leggen. Het is belangrijk dat jij voldoende rust krijgt zodat je goed voor je kindje kan zorgen. Lukt dat niet als de kleine op de slaapkamer ligt dan is slapen op het eigen kamertje een goed alternatief.
    Als ik het zo lees gaat dat helemaal prima!
    Goede beslissing dus.
    @Pleuni: Camille hapte ook in het begin niet of verkeerd aan. Voeden via de borst ging helemaal niet goed. Toen ze drie weken was kreeg ze het ineens door en daarna ging het steeds beter.
    V. is nog geen twee weken oud. Misschien moet hij het, net als C., leren. Dat is helemaal niet erg, toch?
    Ik zou rustig doorgaan met kolfen en elke voeding die je kan geven bestaande uit moedermelk is meegenomen. Lukt dat niet, dan leven we gelukkig in een land waar je hele goede kunstvoeding hebt.
    Probeer jezelf niet te veel onder druk te zetten. (Bedoel ik heel lief)
    Succes bij de osteopaat!
    @Super Mummy: Wat een hele gave traktatie! Wat ben je toch creatief! Kan me voorstellen dat ze er blij mee is. Ik zou er zelfs blij mee zijn en ik ben 29! ;)
    @Shaarr: Haha, leuke vraag! Ik zweet niet meer zo veel als een paar weken geleden. Werd rond de drie weken minder. Maar ik was toevallig vannacht weer helemaal kletsnat. Er zat, omdat Camille doorsliep, wat meer tijd tussen de voeding. Dus ik denk dat het heel goed zou kunnen dat het met het afvoeren van BV te maken heeft.
    @Kim: Ik heb je even niet gezien hier... Hoe is het??? Ik hoop héél goed! :D
    @Inge: Leuk je weer even voorbij te zien komen. Enne de VSM druppeltjes kunnen helemaal geen kwaad. Ik heb het idee dat Camille er minder krampjes door heeft. Maar zeker weten doe je dat natuurlijk niet...
    @Engeltje: Je bent idd. maar weinig aanwezig op het forum. Leuk hé als mensen je missen! :)
    @Nog een keer Shaarr: Ik heb even alles terug gelezen over die voedingen van J. Wat een gedoe zeg! Ik ben zo blij dat het CB het weer meer in perspectief heeft kunnen plaatsen.
    Ik geloof dat je kindje (in normale omstandigheden) zelf aangeeft wanneer en hoeveel voeding het nodig heeft. Ook vertrouw ik op het 'moedergevoel'.
    Hoe lullig ook, je partner heeft die oerhormonen niet. Lieve laat mij daarom beslissingen nemen en vertrouwd hier ook op. Je kindje kan zelf niet vertellen wat goed en niet goed is, dus het is vaak een beetje gokken.
    We bespreken wat we allebei denken en nemen dan een beslissing. Komen we er niet uit dan pakken we meestal mijn idee op omdat ze op mijn 'moedergevoel' vertrouwd.
    Er moet een Kapitein op het schip zijn. Lieve heeft zeker wel een mening (echt!) maar ik bepaal, zeg maar, de koers (als het om Camille gaat)
    Jij doet het, als ik het zo lees, ontzettend goed. Ook het CB zegt dat. Vertrouw op jezelf!

Wanneer verschonen: Wij verschonen ook 'tijdens' de voeding. Camille valt in slaap aan de borst. Wij doen dan een luiertje en dan drinkt ze meestal weer verder.
    Werkt hier prima.
    Camille doet ook meestal een plasje als ze verschoond wordt. Wij zijn inmiddels heel handig met snel de luiertjes wisselen. Hoe ze het doet weet ik niet, maar meestal plast ze precies op dát moment.
    Luiers: Hier ook de pampers. Had in een luiertaart een pak AH luiers gekregen. Geen succes! Heb die in de doos voor de stichting tienermoeders gedaan.
    Bloedverlies: 600ml is ruim. Tussen de 500ml en 1000ml wordt hier ruim genoemd. Meer dan 1000ml veel. Tussen de 250ml en 500ml is normaal bij een bevalling.

Vandaag voor het eerst naar het CB geweest. Ze waren toen Camille 2 weken was voor de intake thuis geweest.
    Wij waren natuurlijk heel benieuwd naar haar lengte en gewicht. Nou, ze doet het super! Ze is nu een kilo boven haar geboortegewicht. Qua lengte en gewicht zit ze op de +1 lijn, net boven het gemiddelde.
    Ze vroegen of ik haar slagroom te drinken gaf, in plaats van borstvoeding... :D Vast een standaard grapje, maar toch leuk om te horen.
    De arts vond dat ze het fantastisch deed en zei dat we vooral zo door moeten gaan.
    Wij zijn twee trotse moeders! :D

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Aaaaaahhhhh zie je wel! Na het typen van mijn mega reactie helemaal opgeleukt met kleurtjes en al zag ik ineens je berichtje staan.
    Kim, super! Hoera, ze komt vandaag!
    Heel veel succes en heel veel sterkte. Ik ga voor je duimen!

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Spannend kim zet hem op!!

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Kim, jeeeeeeeej!! Vandaag word je moeder, woohoo!!!

@ Chybou, thanks voor de uitleg weer. En wat fijn dat Camille het zo goed doet :D.

Ik ga denk ik vandaag even naar het inloopspreekuur van het CB om even te laten wegen. Ben erg benieuwd :).

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi thnx lady's!!! Ontsluiting wil niet echt!! Dus nu weeen opwekkers!!

En k ben erg gelukkig met de ruggenprik! Anders had k t echt niet getrokken die weeen van vanmorgen waren.erg.heftig gelijk al!!!

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Heerlijk een ruggenprik (als ie werkt! ;))
    Go Kimmie!

15. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Succes Kim!!

Cb is eerder geweest, terwijl ik sliep.
    Ze denkt dat hij misschien wat overprikkeld is. Dus voorlopig even weer vooral boven hem voeden en laten slapen.

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Shaarr, mijn herstel gaat als een tierelier al zeg ik het zelf. Ik vloei nog wat maar dat is het eigenlijk. De emotionele hobbels zijn wat minder, al kan ik mezelf soms wel heel zielig vinden en even een traantje wegpinken ;). Kreeg gister complimenten van de oom en tante van vl die op bezoek waren dat ik er zo goed uit zag. Dus lichamelijk gaat het prima en geestelijk ook steeds beter. Al doet zitten soms toch nog wel pijn. Er zit nog een hechting daaronder die maar niet wil oplossen. VK wil 'm ook niet eruit halen omdat ze bang is dat het dan los komt ofzo.

Oh trouwens, gister even op de weegschaal gestaan. Van de 20 kg die ik was aangekomen zijn er nu 13 af. Nog een beetje dus...

@ Kim, gogo girl! Ruggenprik is fijn idd :D.

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Zet hem op Kim!! Wat fijn dat je ruggenprik hebt en deze goed werkt!!

Hier regeldagje denk ik... meneertje drinkt om de 1,5 a 2 uur. Best vermoeiend, maar hij slaapt nu eindelijk weer... Hij slaapt weinig overdag en wil het liefst rechtop en op zijn buikje liggen. Volgende week maar ff over hebben op cb, miss hebben zij nog tips. En ook meteen even over het spugen hebben... Het maakt niet uit hoelang er tussen zit, hij spuugt sowieso aardig wat terug... Ook heeft hij na bijna elke voeding de hik.

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Kim: Zet 'm op meis!! Dat is het leuke aan laatst zijn, we leven allemaal helemaal mee! Ben zowat plaatsvervangend nerveus :)
    Ik ben heel benieuwd hoe het jullie gaat verlopen! Hopen dat de weeenopwekkers snel werken :)

Chybou; Wauw, creatief hoor! Ik ga voortaan gewoon niet meer bijlezen, wacht gewoon op jou verhaaltje ;) Dan ben ik weer helemaal bij :D
    Wat super dat C het zo goed doet! Altijd leuk om te horen!

Fer.re heeft zijn wakkerzijn periode weer gehad, is elke dag tussen de voeding van 12 en 4 in. Meestal halen we 4 uur dan ook niet.. Heb hem maar even in bad gedaan om 3 uur, tijd rekken ;) Vriendin belde, die kon ik zowat niet eens verstaan door zijn gekrijs :) Moet wel zeggen dat hij eerst rustig een dik uur om zich heen ligt te kijken.. Daarna begint hij te jengelen en daarna echt huilen. En nu, na het badje en het flesje, slaapt hij weer :)

Heb hem ook weer even gewogen (we hebben een weegschaal gehuurd; moest van het cb omdat hij eerst niet groeide) en hij is weer 100 gr zwaarder dan gisteren :$ Hij weegt nu 4100 gr.. Dus meer dan die 6 x 120cc hoeft hij niet!

Haha Chybou, dat plasje tussen de pampers door herken ik :D Alleen is het met een jongetje handiger, ik zie het aankomen ;) Hij wordt dan ook heel stil ineens.. Vandaag poepte hij eerst, zodra ik de pamper uit deed, en daarna nog een plasje. Ik wacht standaard even een minuutje, anders kan ik 2 keer verschonen ;)

Gebruiken jullie ook talkpoeder, bodylotion etc?
    Ik gebruik afwisselend talkpoeder en sudo creme voor de billetjes. In bad doe ik nu badcreme voor een droog huidje.. Bodylotion mag nog niet toch?

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Chybou haha een plasje precies tussen door... Ik leg er hier standaart al een schone luier onder. Maar hier zie je het aankomen hahah! Al moet ik zeggen dat het alleen nog in de kraamweek gebeurd is ´klopt af´!

Shaar idd lekker druk zo! Tussendoor precies alles kunnen doen. Al hoop ik dat hij vanavond wel even rustig is in de box of slaapt zodat ik even slingers kan ophangen.

D. aait B. net over zijn hoofdje en zegt: wat een lieverd he mama! *smelt*

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Godinn ik doe in bad badolie van zwitsal en smeer hem af en toe in met zwitsal huidolie. Verder gebruik ik bepanthen voor zijn billetjes indien nodig.

En fijn dat Fe.rre zo goed gegroeid is, dan heeft hij idd genoeg aan de voedingen!

Deel Deze Pagina