@ Kim, en en en??? @ SM, van harte met J! @ Foto's bevalling. Heb er geen een. Bevalling duurde 9 minuten en was nogal chaotisch om ons heen. Vl stond aan de grond genageld. Uiteindelijk heeft de gyn de camera gepakt en wat foto's gemaakt toen V eerste hulp kreeg en vl de navelstreng die nog over was mocht afknippen. @ Bevallingsverhaal, nog niet aan toe gekomen. Staat op de planning . @ Ukkie, vannacht heeft V bijna de hele nacht op mijn buik/borst geslapen. Volgens mij heeft hij een regeldag. Erg jengelig en meldt zich veel vaker dan anders. Vannacht zelfs 2x. @ Engeltje, gelukkig niets ernstigs met Quinten! Vandaag osteopaat geweest en hij vond ons menneke ontzettend sterk en zou nooit gedacht hebben dat hij zo'n slechte start had gemaakt. Hij was super positief! Echt heel fijn om eens positief nieuws te krijgen . We hoeven ook niet meer terug komen . Het BV drama gaat voort. Mijn vriend wil dat ik ga stoppen met proberen omdat ik mezelf kapot maak zegt hij (geestelijk bedoelt ie dan). Ik wil nog een laatste poging wagen. Gisteren nieuwe neusspray aangevraagd bij HA, die hadden het doorgefaxt naar de apotheek. Ik daar net naartoe, hebben ze het niet op voorraad en komt pas maandag binnen. WTF?! Zit ik het hele weekend zonder neusspray om die toeschietreflex te stimuleren. Gaat echt goed weer. Ik ga zo even een andere apotheek hier in de buurt bellen. Lijkt wel of ik gewoon geen bv mag geven... edit: andere apotheek heeft het, dus ga nu een wandeling met V maken richting apotheek, Etos en brievenbus
Pleuni; ik had dat ook.. Vl wou dat ik stopte, ik wou doorgaan.. Maar ik ben het nu echt zat. Afbouwen lukt ook niet.. Ik heb pijnlijke borsten, harde plakken, zware borsten, half afgekloven tepels die telkens overal aanvast plakken. Zonder BH hangt de boel teveel omdat ze zo zwaar zijn, ik word er gék van.. Bed slapen; Fer.re slaapt prima in zijn bedje.. Hij wil het liefst op je borst oid slapen, maar ja.. Wij hebben wel het geluk dat hij heel goed zijn temperatuur houdt. 2 wiegendekentjes is genoeg (met 2 lakentjes om die dekens) en 's nachts een extra dekentje en als het koud is een mutsje. Hij heeft al een aantal nachten geen mutsje meer op gehad. Sokken gaan hier vaak ook uit ja. Die liggen door het hele huis verspreid haha! Kim is afwezig, dus ik vermoed een beebje!!
Er is weer veel bijgepraat @ Kim, ja eindelijk ! Als het goed is, is de kleine meid er! Gefeliciteerd! en geniet lekker van je gezinnetje! @ Badje, ik doe zo nu en dan badolie in badje (D.ean heeft een droge huid) En ik doe zijn billetjes altijd met zwitssal zeepvrije wasgel en zijn haartjes zo nu en dan met shampoo. @ Pleuni, tegen een droog huidje helpt het heel goed als je zwitssal droog huidje haalt en tijdens zijn badje zo nu en dan badolie doet. Helpt bij D.ean heel goed. (zijn handjes mag je trouwens niet met droog huidje doen, maar daarvoor in de plaats kan je vaseline op zijn handjes doen) En hier geeft ml of mijn moeder D.ean aan, en pakt hem ook weer aan als we klaar zijn met douchen om D.ean aan te kleden. @ Inge, weet je wat kan voorkomen dat je word ondergeplast? Een waslapje erover heen leggen. @ Sammie, druk aan de onderkant herken ik wel ja, heb je het ook zo nu en dan of ''bijna'' altijd? @ Ukkie, de arts vertelde me dat koorts tijdens je kraamperiode nooit goed is! Zal als ik jou was even een telefoontje naar de Vk, HA plegen! @ Engeltje, O wat sneu dat de kleine spruw heeft! Het minder drinken kan door de spruw komen. D.ean is net klaar met de medicatie tegen spruw. Kon na 1 dag medicatie al wel merken dat het beter ging met hem. Een tip kook iedere dag alles uit en blijf dat zeker doen tot 1 week nadat de medicatie is gestopt, want als de medicatie is gestopt is het niet meteen voorbij. Wat eng dat hij dat had! Ik zou niet weten wat te doen op dat moment! @ Verslikken, D.ean heeft daar ook erge last van. Dan begint hij ook raar te hoesten. Gelukkig is het meestal snel voorbij! @ Shaarr is een slaapzak/trappelzak niks voor J? D.ean trappelde elke keer de deken omhoog, en nu blijft hij warm en trappelt hij de deken minder snel omhoog. @ Sm, Gefeliciteerd met je meisje! Ik ben woensdag toch maar even naar Hap geweest aangezien ik 40,1 graden koorts had. Daar aangekomen Blijkt het in ieder geval geen borstonsteking te zijn. Maar de arts kon ook niet achterhalen waar dan de koorts vandaan kwam. Oftewel heb antibiotica gekregen om als er een ontsteking zit deze te behandelen, Maar als het een virus is ben ik nog heel lang ziek Maar vermoed zelf dat het een baarmoederslijmvlies ontsteking is aangezien mijn vloeien heel anders ruikt..,
Julian heeft vandaag twee x in zn bedje geslapen zonder doek, maar kwam alletwee keren na 2 uur al. Doe h nu dan maar uurtjr in draagzak nog.
@shaar: fijn dat de voeding beter gaat nu! @miepkip: hopelijk helpt deze ab voor je want het is nu wel eens een keer klaar he. @pleuni: hopelijk helpt de neusspray. ik geef sowieso nog 2 weken bv, dan heb ik het in elk geval 1 maand gegeven en daarna kijk ik nog wel verder. vind ik het nog leuk, hou ik het nog vol, dan ga ik nog door en zo niet, dan gaan we afbouwen. @winkelen: nee niets voor Tim gekocht alleen voor mezelf een shirtje waar m'n blubberbuikje niet zo in opvalt en een broek die ik pas. m'n positiekleding wil ik niet meer aan.
@ukkie mijn HB was vorige week pas 6,1 dus moet er ook nog flink met ijzer tegenaan. het ziekenhuis belde mij en wat ook heel erg helpt is de tabletten innemen met jus d'orange dat versterkt ook bruin brood met stroop en natuurlijk fruit. @bed slapen K. wil ook regelmatig bij mij liggen als hij blijfft huilen is het beste medicijn hier bij je pakken. ik leg hem meestal op mijn borst alleen ben ik toen n keer wakker geworden en had de deken over hem heen getrokken en dat is niet de bedoeling want dat is gevaarlijk. maar ik vind het heerlijk als hij bij me ligt s'avonds voor het slapen gaan heb ik n knuffeluurtje ingediend en dan ligt hij heerlijk samen met mij op bed. is voor mij weer n reden om om 8 uur op bed te gaan liggen hahaha. voordat ik slaap is het nog 12 uur ofzo hahhaa. ook hebben we nu het wiegje naast ons bed staan en dat scheelt mij wel lopen en ik kan vanuit mijn bed even de hand op hem leggen. @werken ik ga al 4 dagen werken want ik neem mijn ouderschapsverlof op verder zit ik echt met klote tijden om 6 uur beginnen wat het voor mij moeilijk maakt nu heb ik dat al zo dat ik 2 dagen om 6 begin en 2 dagen om 8 dus dat scheelt maar twijfel heel erg. wij zijn luxe gewent dus of het nog op een loon zouden redden????????????? @shaar ik ben ook niet iemand die fultime thuis zit volgens mij dus ben ook wel een beetje bang dat ik er spijt van ga krijgen. maar ben op dit moment helemaal klaar met mijn werk zou het liefst gewoon lekker terug de winkel in willen denk ik wat flexibeler ook het weekend werken zou ik niet echt een probleem vinden omdat manlief dan ook gewoon lekker thuis is. jij heft trouwens relaxte voedingstijden K. komt echt om de 4 uur en nu net terwijl ik me had voorgenomen dat ik hem niet meer zou wekken voor zijn voeding omdat hij gewoon best veel eet. @SM gefeliciteerd!!!! en ga zo ook even in jouw album kijken. @bevalling foto's hier heeft manlief wel foto's gemaakt vind het nog steeds akelig om te zien hahaha dat het gewoon uit me is gekomen hij heeft ook echt perfecte shots gemaakt brrrrr @engeltje ik ga straks even in je album kijken.. @onderplassen ik pak meestal een billendoekje die ik erover heen leg maar niet altijd een gewenst resultaat vanmorgen dacht meneer ook gewoon even lekker te haam poepen zonder luier pfff wat een zooi hij stopte maar niet hahaaha. ach ik moest wel lachen stond ik in mijn eentje met al die poeplappen hahaa @all vraagje he toen jullie je beeb op je kregen wat dacht je voor het eerst ben zo benieuwd. mijn gedachten waren eerst zuchttttttttttt eindelijk ben je er en als tweede getver je bent zo vies mag ik een doek hahahahah @kimmi hoe is het nu? lig je al lekker met je meisje in je armen???
@shaar ja dat wil ik waarschijnlijk ook gaan doen. maar ik heb nu een vast contract en een goed salaris dus vind het een beetje eng. Nou ik moet er nog heel erg goed over nadenken. @onderplassen is hier zeker 1x per dag hahahah soms mikt hij zo goed dat hij bijna in zijn eigen gezicht plast hahaha. enne zo een foto heb ik ook geloof ik hahhahaha
@ sm gefeliciteerd met je grote meid! @ maia, heerlijk ff winkelen, ik kan ook niet wachten @ bevallingsverhaal, ook die van mij komt er aan! Fotos ben ik zoals ik al eerder zei heel erg blij mee en kijk er graag naar. Met kolven helpt dit ook goed @ godin, ik had ook harde borsten ( harde plekken) deze masseer ik eenpaar keer oer dag voor de voeding of voor het kolven. Ze zijn nu een stuk minder. Kloven heb ik ook aangezien onze meid een enorme zuigkracht heeft (zelfs bloederige plekjes auw) bij mij helpt bepanthen en mother mates erop. Dit zijn pads die je in de koelkast kunt leggen of even koelen onder de koude kraan, ik had het eerst aan een kant, dus deed ik de pijnlijke kant kolven en voeden met de andere en dan voor een dag. Na deze dag waren de kloven bijna weg en kon ik weer pijnloos voeden. Heb nu wel kloven op de andere maar morgen ga ik die dus alleen maar kolven en voeden met de ander. Na een kolf of voedingsbeurt doe ik er de zalf en de pad op. Misschien een tip! @miepkip, mijn kraamhulp had me er al voor gewaarschuwd dat het ging komen door de stuwing. Kon maximaal 2 dagen duren maar hoorde erbij zei ze. Evenals een grieperig/spierpijn gevoel, warm/koud. Dit klopte precies al duurde het bij mij maar 1 dag. Ik had trouwens 37,7 voor 1 dag dus dat is meer verhoging dan echt koorts toch? Het was na 1 dag weg dus heb er verder niets mee gedaan, voel me nu prima. Bij jou klinkt het iets anders dus goed dat je even naar de ha bent geweest, hoop dat het nu iets beter gaat! @verslikken, L heeft hier ook regelmatig last van. Ze drinkt best gulzig en bv is goed op gang dus ze krijgt ook nig eens flink veel. Meteen recht op en op dr rugje kloppen helpt vaak wel. Ik wacht dan vaak even een paar minuten voor we verder gaan. @ shaar, fijn dat jullie nu beter slapen. @ inge ik ben vandaag weer geprikt en mn hb was nu 6,6. Gezien ik van 3 kom ben ik best trots de bloedtransfusie en ijzertabletten doen hun werk! Ook heeft de vk L weer gewogen en ze zit na bijna een week al 20gr boven het geboortegewicht --> trots! @ eerste gedachte toen ik haar "uit me pakte" was oehh glibberig, daarna ohh daar ben je eindelijk! Ook moest ik meteen huilen van blijdschap!
@ Maia, hoop het ook. Ben er helemaal klaar mee! Wil zo graag lekker met D.ean buiten een wandeling maken. @ Inge, Mijn eerste reactie nadat D.ean op mijn was gelegs waren hele grote tranen. (van geluk natuurlijk ) Mijn gedachten was: Je bent er. En de 2de gedachte was: Is dit uit mij gekomen?? Mooi moment die foto! @ Shaarr, als ze aan het lege flesjes blijft zuigen zou dat ook kunnen komen door darmkrampjes, D.ean heeft daar ook last van en de speen helpt hier erg goed tegen, want als ze darmkrampjes hebben willen ze ''soms'' ergens aan sabbelen. @ Ukkie, ik kan ook maar niet stoppen met kijken naar de foto's van de bevalling, Vooral omdat ik dan zie dat hij toen kleiner was dan nu, Het groeien gaat me nu al veelste snel af haha D.ean is voor mijn gevoel echt flink gegroeid en met de week krijg ik steeds meer het: Is hij echt uit mij gekomen?? Ik gebruik sinds vandaag ook Albertheijn luiers (4 pakken new born pampers is toch te weinig ) En deze zijn lief! De hele luier zit onder de beertjes ! Word je gewoon vrolijk van, en ze zijn fijn in gebruik!
@ miepkip: goed dat je naar de hap nent geweest meis, zulke hoge koorts krijg je niet voor niks! En iedere dag uitkoken ben ik al mee gestart sinds ik zn spruw heb ontdekt idd. Maar thnx voor je tip, ik zal er zeker nog even mee doorgaan tot in ieder geval een weeknadat de kuur gestopt is. @ inge: thnx voor je leuke reactie op de foto van mn mannetjr, hij is echt een ster in gekke bekken trekken hihi de jouwe ook zo te zien En ja ben zo verliefd op mn ukkie, hij is zo perfect en mooi! Het heeft veel pijn en moeite gekost ( nog steeds ) maar het resultaat mag er wezen! Kun je trouwens geen ouderschapsverlof opnemen? Zo houdt je wel nog je vaste contract in ieder geval.... Je kan alles achter elkaar opnemen, of bijv nog 2 dagen blij en werken ofzo. Je krijgt ook nog een deel van de belasting terug als ik het goed heb. En wat ik als eerste dacht? WOW, wat is hij MOOI!! En wat KLEIN!! ( er werd minimaal een 8 ponder voorspeld namelijk, met een hoofd wat 5 weken voor lag op groei, niet dus! ) Verder was ik mega opgelucht dat hij weer zelf kon ademen. Hij lag nog wel aan allerlei draadjes toen ik hem op me kreeg, maar niet meer aan debeademing of een infuus. ( ben ookblij dat ik dat niet gezien heb ) Verder was hij natuurlijk al schoongemaakt toen ik eindelijk bij hem was,maar op de foto's had hij ook alleen een klein beetje bloed op zn lichaampje en geen huidsmeer meer ofzo. @ shaar: hier wisselen de tijden ook nog wel hoor met devoedingen.... Vandaag : 00.00, 3.30, 6.45, 11.00, 14.45 en ik verwacht hem nu pas weer rond een uur of 19.00/19.30 na het badje en daarna rond middernacht pas weer meestal. @ maia: lekker doen waar je je goed bij voelt hoor met de bv. Het is al heel wat dat je het doet toch als je er geen voorstander van bent? Ik had van mezelf ook nooit gedacht dat ik t zou gaan doen! Quinten is echt zielig vandaag Hij is steeds erg verdrietig en wil alleen maar bij me liggen, dus dat doe ik dan ook maar bewoon. Hij ligt al een hele tijd op mn borst te tukken...
@engeltje ik ga 1 dag ouderschapsverlof opnemen zoals ik er nu tegen aan kijk. mss zelfs wel 2 maar dat weet ik nog niet daar heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht hahaha. valt me trouwens op dat Q. op heel veel foto's zijn ogen open heeft K. heeft echt heel vaak de ogen dicht mss komt het wel omdat hij eigenlijk de hele dag in bed ligt. heeft Q. niet last van zijn eerste sprongetje? dat kan he. K. had dit vorige week wil echt contineu bij je liggen en verder is niets goed genoeg. enne ik mis mn buik elke dag mijn lichaam mist hem ook hij is echt aan het aanpassen heb super last van mijn rug en mijn ribben zijn ook wat blauw plekkerig pijn. ook heb zijn mijn darmen aan het herstellen pfffff.. hebben jullie daar ook last van? heb meer ontzwanger klachten als zwangschapsklachten pfpffff
@ Engeltje,Wat een mooi mannetje heb je toch!! Zo sprekend kijkt hij uit zijn ogen @ Inge, mooie eerste foto!! @ wat ik als eerste dacht: hehe,daar ben je eindelijk! En toen moest ik janken haha
@ inge: heb ook veel slaapfoto's hoor, Quinten is ook echt een slaapkoppie, maar als hij wakker is dan is hij ook gelijk zo helder! De dokter en t cb waren ook al helemaal verbaasd hoe sterk en bewegelijk hij is. Rolt naar beide kanten op zn zij en soms van zn buik naar zn rug. Zodra hij op zn buik ligt tilt hij zn koppie heel hoog op en zo kan hij al dik een minuut liggen als t niet langer is. ( doet hij al sinds de 2e dag, niet normaal! ) Gisterochtend was ik zelf met stomheid geslagen toen ik hem uit bed haalde, hij lag 10 cm hoger in bed als waar we hem hadden neergelegd! Ik geef geen slagroom aan hem,maar danoontje powerrrrr En sprongetje denk ik niet hij is echt gewoon duidelijk niet lekker... Had de eerste dagen wel dat ik mn buik miste, vooral omdat ik t idee had dat er nog een in zat haha. Alles viel op zn plek, maar voeldevan alles bewegen in mn buik. Verder heb ik nu alleen nog last van mn bekken, de ks en zwetensnachts
Kyan houd Zijn kopje ook al flink k hoog! En weet ook al onder Z'n dekentje uit te kruipen net lag hij ook al helemaal onder z'n dekentje uit niet gezond hoor! Hij kan z'n eigen ook al omhoog trekken aan mijn handen! Dus hier ook n danoontje powerrrrr persoon! Kan me ook echt niet voorstellen dat hij alweer 4 weken is over 7 uurtjes ongeveer! Het gaat zo snel!!!
Even een paar fotootjes http://i.imgur.com/y59db.jpg http://i.imgur.com/7cB6q.jpg http://i.imgur.com/MJDQV.jpg
@ Ukkie, mother mates heb ik ook. Erg fijn idd! En wat fijn dat je HB een stuk beter is. @ Inge, goed nadenken idd wat je wilt met werk. Moet straks iig niet met tegenzin naar je werk gaan . Misschien wat meer ouderschapsverlof idd. Ik heb soms ook last van mijn darmen. Had paar dagen geleden echt pijnlijke krampen. Verder veel hoofdpijn en 's nachts zweten. @ Maia, lekker zeg even winkelen . @ Eerste moment samen, was voor mij heel surreallistisch. Hij zat helemaal onder mijn bloed, echt was hélemaal rood en bewoog niet en maakte geen geluid. Ik was in shock. Pas toen hij begon te huilen nadat zijn longen waren uitgezogen begon het besef en kwamen de tranen. Toen werd hij weggereden en was de shock weer een beetje terug. V heeft zich nu steeds echt bijna stipt om de 3 uur gemeld. Dat is echt voor het eerst. Vanavond op de bank filmpje met vl, ben alleen bang dat ik in slaap ga vallen . Lange nacht achter de rug en heb overdag geen dutje gedaan.