Leuke foto's Ukkie! @shaar, Godin misschien? Heb een geheuge als een zeef @pleuni, dat moet wel ff schrikken zijn geweest! veel plezier vanaaf
Uhm? Wat is er met Godinn misschien? Haha, hier net zo'n geheugen. Ukkie; Ik heb écht alles geprobeerd. Ik kolf al 2 weken en heb nog steeds flinke kloven. Dus dat is bij mij niet zomaar over. Ik gebruik ook al bepanthen, kolf, laat aan de lucht drogen, gebruik pads, strakke BH aan, van alles gedaan maar het lukt gewoon niet.. De kloven willen niet dicht en daardoor blijft het te pijnlijk. Ik heb vandaag nog maar 2 keer gekolft Eén keer leeg en één keer de druk eraf Kim???? MK: Jakkes joh, wat vervelend voor je.. Hopelijk helpt de AB! Je hebt wel alle pech van de wereld zeg! Ik dacht dat ik pech had, maar jij bent wel het toppunt! Heel veel beterschap meid, ik duim voor je! Fer.re drinkt zonet even 140cc op en wil nu nog meer :s Hij moet alles nu eerst maar even laten zakken en als hij dan nog steeds meer wil, zien we dan weer...
@ Ukkie, mooie foto's! @ Pleuni, Geloof graag dat je het nog niet besefte toen de kleine er was. Ik besefte het merendeels ook alleen maar doordat D.ean begon te huilen. @ Godin, Pas je wel? want door te snel een lange tijd tussen het kolven te laten kun je heel snel veel harde plekken krijgen. Ik heb trouwens een nieuwe manier van afbouwen. (merk door kleine steekjes in mijn borst dat het nu al werkt !) Ik ga iedere week een kwartier tot half uur later kolven. Nu kolf ik om de 4 uur en vanaf maandag doe ik dat om de 4.30 uur (behalve als ik snel harde plekken krijg dan doe ik het om de 4.15 uur) @ Darmkrampjes, voor degene die geen cinababy, inflacol etc. wil gebruiken je hebt ook nog een kersenpittenkussen. Deze kan je verwarmen en mag je op het buikje van de kleine leggen. En dat verzacht ook de pijn iets.
Hoera! Het pupke slaapt! Ze was pas vanaf half vijf wakker. Best gezellig hoor, maar je bent er maar druk mee. Begint een beetje een trend te worden. Heerlijk de hele dag liggen slapen en zodra Lieve naar haar werk is klaar wakker zijn tot een uur of tien/elf. Eens even kijken wat ik allemaal wel heb gelezen, maar niet op heb kunnen reageren omdat het zo moeilijk typt met een wakker meiske op je arm. Mooie training voor mijn dementerende hoofd. Gebruik badolie, bodylotion, zalf: Ik gebruik hier niets in het badje. Ik was Camille met vloeibare babyzeep. Soms smeer ik haar in met een beetje bodylotion of babyolie. Dat doe ik echt omdat ze het contact fijn vind. Zo nu en dan doe ik wat haarlotion in de haartjes omdat het lekker ruikt. Maar dat doe ik ook niet elke dag. Zalf gebruik ik alleen als het nodig is en zo min mogelijk. Ik wil de huid niet onnodig zacht maken met zalfjes. Ik gebruik sudocreme omdat ik daar vanuit de zorg goede ervaringen mee heb. In bad en onder de douche: Ik ga regelmatig met Camille douchen. Ik vind dat makkelijker dan haar in bad doen omdat ik onder de douche niet hoef te bukken. Camille vind het douchen heel fijn en wordt er erg ontspannen van. Ik heb het douchen nog niet alleen gedaan. Lieve kleed Camille uit en geeft haar aan. Als we klaar zijn pakt ze Camille aan en kleed haar weer aan. Misschien dat het wel alleen kan hoor, maar ik voel me daar nog niet helemaal prettig bij. Misschien een tip als je bang bent dat de kleine te glibberig is... Ik droog altijd even mijn handen en onderarmen af voordat ik Camille aanpak van Lieve. Zo heb ik net wat meer grip. Wat Camille ook heel fijn vind is met mij mee in bad. Ik mocht helaas de eerste weken ivm de KS niet in bad. Ik heb hier zo naar uit gekeken! Het leek me heel erg fijn. En dat was het ook. Camille vind het heerlijk! Plasje: Camille wordt ook heel stil als ze een plasje doet. Ze kijkt dan heel geconcentreerd. Inmiddels weet ik dat ik dan op moet schieten met de luier. We hebben de eerste week ook extra aankleedkussenhoezen gekocht. Ze had ons steeds weer te pakken! Soms denk ik dat het maar goed is dat ze geen jongetje is. Nu was alleen het aankeedkussen nat. Gisteren heeft ze me bij het consultatiebureau een natte broek bezorgd Ze moest gemeten en gewogen worden dus het luiertje moest uit. Lieve geeft haar na het wegen aan mij om in het capeje te wikkelen . Nu ben ik niet gek, ik weet dat Camille het heel erg fijn vind om een plasje te doen als de luier uit is, dus ik had een hydrofielluier op schoot liggen. Helaas... Toch alles nat. En omdat ik in mijn rolstoel zat had ze me op een hele tactische locatie nat geplast. Tsja... Arme gehandicapte met die natte broek. Had heb alleen niet zelf gedaan! Kleine in bed: Hier ligt Camille ook op een aankleedkussen tussen ons in als ze echt niet in bed wil. Ik heb hem opgemaakt als bedje. Molton, lakentje, moltononderlegger, lakentje, dekentje. Het kussen ligt tussen onze kussens in. Wij liggen nu iets lager in bed. Om de deken over haar heen te trekken moeten we hem eerst ver boven ons hoofd trekken. Ook op haar gaan liggen is praktisch onmogelijk. Om dat voor elkaar te krijgen moeten we haast acrobatische toeren uithalen. In bed slapen bij ons heeft niet onze voorkeur, maar ja... We slapen die uren die ze naast ons ligt wel alle drie als een blok! Ups en downs: Herkenbaar. Ik heb er ook last van. Als het om Camille gaat ben ik heel stabiel. Maar verder... Ik ben momenteel niet echt leuk voor mijn omgeving. Ik kan van heel vrolijk naar heel sacherijnig gaan. Dat binnen een seconde Het zijn echt ups en downs. Ben nog niet helemaal mezelf. Eerste gedachte en eerste foto: Ik heb de eigenlijke geboorte van Camille gemist. Maar toen Lieve, nadat ze nagekeken was door de kinderarts, met haar terug kwam op de OK was ik bij. Dit is ook het enige moment dat ik me kan herinneren. Lieve vertelde me dat alles goed was en dat Camille helemaal gezond was. Van dit moment is een foto. Je ziet uit mijn ooghoek een traan rollen. Als ik die foto nu zie wordt ik steeds weer emotioneel. @Ukkie: Is een slaapzakje niets voor jullie? Misschien blijft jullie kleine meisje zo makkelijker lekker warm? Wij hebben vandaag voor Camille een slaapzakje gekocht. Het ziet er heerlijk warm uit met mouwen en al. Nu is Camille bijna vijf weken ouder dan jullie meisje maar volgens de verkoopmevrouw van de Prenatal kan je dit vanaf het hele prille begin gebruiken. Ik heb dat even opgezocht of dit echt zo is en ik lees er goede dingen over. @Engeltje: Fijn om weer van je te horen. Kan je geen nagesprek vragen in het ziekenhuis? Ik ben voor nacontrole geweest en omdat Lieve en ik erg zitten met hetgeen wat er op de OK tijdens de KS is gebeurd krijgen we een nagesprek met de gynaecoloog en de anesthesist die bij de operatie geweest zijn. Wat moet je geschrokken zijn toen Q. zich ineens zo verslikte. Vind het heel verstandig dat je even naar de HA bent geweest. Je wordt anders helemaal raar van onzekerheid en angst. Gelukkig blijkt dat alles goed is. @Sammie: Fijn dat je kleine meid zo mooi gegroeid is. Echt super dat ze zo snel al boven haar geboortegewicht zit Mag je best trots op zijn. @Godinn: Er wordt gezegd dat Saliethee kan helpen bij het verminderen van de melkproductie. Ook zou het kunnen helpen om even een tijdje aan de anticonceptiepil te gaan. Misschien heb je nog iets aan de tips op deze website? @Inge: Mooie eerste foto. Grappig je handen Toch heeft het iets heel moois en kwetsbaars... Enne, ik snap het helemaal die momentje samen, echt even met zijn tweetjes. Ik geniet daar ook van. En dat is helemaal niet erg, want Lieve doet dat op haar beurt ook. @Shaarr: Lief wat je schreef over mij en Lieve en ik kennen elkaar nu 6 jaar. We hebben samen al heel wat meegemaakt. Mooie dingen en ook moeilijke dingen. Onze relatie heeft al wat serieuze tests gehad en we weten inmiddels dat het heel raar moet lopen wil het kapot gaan. Ik denk dat dit alleen maar gebeurd als we de interesse in elkaar kwijt raken. Voorlopig ben ik nog stapel gek op die vrouw Soms is een relatie met een vrouw makkelijk. Je spreekt dezelfde taal en dat is heel prettig. Soms ook niet... Mannen hebben ook zo hun voordelen ze bekijken bijvoorbeeld zaken wat rationeler, nuchterder en afstandelijker. Wat betreft de voedingen van J. Als je naar je meisje kijkt, hoe doet ze het? Als je het idee hebt dat ze het goed doet en tevreden is dan is het toch goed? Verstandig om haar gewoon te geven wat ze wil. Baby's worden niet geboren met maatstreepjes en een gevoel voor tijd. J. heeft honger en kan niet bepalen hoe veel ze eet en hoe veel tijd er tussen haar vorige voeding zit. Ik zou haar gewoon even een paar dagen lekker laten eten. Misschien kan je over een weekje eens naar een weegmomentje van het CB gaan en kijken hoe ze het doet?
Shaarr.. Je omschrijft Precies mijn onzekerheid. Jeetje wat vind ik het soms lastig! Heb ik net in mijn hoofd dat dit DE manier is, komt er ergens weer een advies gedaan wat misschien dan toch wel beter is, vermoeiend vind ik mezelf af en toe J ligt hier op zn rug. Wel hoofdje telkens andere kant hij heeft alleen eerste 3 dagen op zn zij gelegen omdat hij misselijk was van ingeslikt vruchtwater
@Shaarr: Omaatjes in het bejaardentehuis.... Ik hoop het. Daar heb ik wel voor getekend toen ik 'ja' tegen haar zei Ik snap je onzekerheden helemaal. Camille is niet het eerste kindje in mijn omgeving. Ik heb twee kleine nichtjes, dus ik heb het allemaal al een keer van heel dichtbij meegemaakt. Ook ben ik docent verpleegkunde en geef ik les aan de kraamverzorgende. Ik geef als het ware les in 'hoe het moet'. Toch ben ik ook onzeker hoor. Camille werd in het ziekenhuis door de verpleegkundigen ook op haar zij gelegd. Zo is het Lieve ook geleerd. Linker zij, rechter zij... Wij hebben dat de eerste weken thuis ook gedaan omdat Camille heel lekker en rustig lag zo. De kraamzorg legde haar wel op haar rug en moest dat ons ook leren. Dit ivm het risico dat de baby vanaf zijn zij op de buik draait. Bij de intake van het CB hebben we een beetje op ons kop gekregen dat Camille nog op haar zij in bed lag. Was gevaarlijk volgens de CB verpleegkundige. In de derde week zijn we Camille ook op haar rug gaan leggen. Ze was inmiddels zo handig, ze kon zichzelf in bed vanaf haar zij op haar buik draaien. @Anoniempje: Hoe gaat het met J. vandaag? Ik heb trouwens wat foto's van Camille in mijn album gezet. Ik heb ook die bewuste 'eerste foto' waar ik het in mijn vorige post over had in het album gedaan.
Hey dames Even een vlugge update! Op 2-11-'12 zijn wij trotse ouders geworden van Aukje Charlotte... Na een best heavy bevalling van 19 uur. Heb nog.bijna niet kunnen slapen! Wat een indrukken.allemaal.zeg.. ze weegt trouwens 3630gram. Nog int zh. Uitgebreid verslg.en foto komen van! We liggen
Kim gefeliciteerd!!! Heftig hoor zon bevalling maar fijn dat ze er is! We lezen graag je verhaal binnenkort, eerst maar eens bijkomen. Hier even radeloos Zo at ze nog netjes regelmatig om de 3a 4 uur, en sliep ze daartussen jet grootste gedeelte. Nu heeft ze al kramp vanaf 22.00 en meldt ze zich elk uur voor te drinken. Tussendoor huilt ze alleen maar en is ze aan het kreunen en poepen,je ziet gewoon aan d'r dat ze buikpijn heeft(en hoort t ook) Ik ben bang dat ze teveel voeding krijgt gezien er maar een uur tussen zit.. Nu drinkt zel wel heel kort 5-10 min terwijl normaal 20-30 min maar toch..!?! Ben echt radeloos en helemaal op! Zal ik morgen iets van infacol halen? Op t moment dat ze drinkt is ze stil maar daarna komen de krampjes weer.. (Met gevolg dat ik nu met bloedende tepels voed.)
Tis voedertijd!! Ze had om 21 voort laatst gehad, 6,5 uur is prima en ik heb al lekker 6 uur slaap erop ziten hihi Kim van hartegefeliciteerd!!! Hier ligt ze ook vaakop haar zei, omdat ze nogal eensmoet spugen enzo vind ik de rugligging maar eng. Als ze dan stikt ofzo omdat de melk niet goedweg kan. Het CB zei ook dat we haar op haar rug moeten leggen,doen we ook wel maar ook gewoon op haar zei hoor.
Tis zielig om je meisje zo te zien he? Dan voeo je je als ouder zo,machteloos. Baby's willen graag zuigen als er krampjes zijn, vaak geven ze dan signalen die lijken op honger maar niet echt zijn. Voornamelijk het willen zuigen,.haal ik uit je ver rhaal gezien ze zo kort drinkt en blijft huilen. Hoe me'er voeding op dat moment zorgt dan weer voor krampjes. Zou idd wat ervoor in huis halen, mocht,het dan weer zo erg zijn, kun je iig wat geven om het te verzachte!
Ow lekkerzeg 6 uurtjes slapen achter elkaar. Hier kwam B. Om 19.00 uur, 23.00 uur, 3.40 uur en 5.00 uur, dus op.zich wel netjes. Slapen: hier slaapt B. Ook op zijn zij naast me, vooral omdat hij.zovaak en veel spuugt, en voed hem 's nachts liggend en valt dan tegen borst aan inslaap. Nu nog maar er proberen te slapen... B. is alweer lekker inslaap.gevallen
gefeliciteerd Kim. Eindelijk is ze er. Mooie naam Iemand tips voor een omgekeerd dag/nacht ritme? Hij is de laatste nachten standaard na een voeding klaarwakker tot de volgende voeding. Maar wil niet weggelegd worden. Vannacht was dat dus van 00-03. Gisteren van 04-06. Terwijl hij overdag op zich ook veel wakker is. @ligging: hier rug al vind hij zij ook erg fijn, maar dat doen we maar niet. Ik reageer straks wel verder
@ Kim: gefeliciteerd meis! Ben benieuwd naar de foto's en je verhaal, maar ga eerst maar lekker genieten! @ ligging: Op de dag slaapt hij of op z'n buik op onze buik, of anders lekker op z'n ruggetje in de box, bed, of wandelwagen. Snachts slaapt hij op z'n zij in het zijslaapkussen in z'n eigen bedje. Dit omdat hij gelijk al een sterke voorkeurshouding aan t ontwikkelen was en ik dat tegen wilde gaan en idd ook geen plat achterhoofdje wilde. Kraamzorg wilde eigenlijk ook dat hij op z'n rug sliep hoor, dit moeten ze ook adviseren, maar de laatste hulp zei al tussen de regels door dat ik groot gelijk had en zij het zelf ook zo had gedaan Tips dag en nacht ritme: - overdag geen gordijnen dicht! - overdag ook gewoon lekker overal laten slapen, tenzij hij daar last van krijgt natuurlijk. - evt. Iets vaker voeden op de dag - overdag proberen wakker te maken. Hier lukt dat door hem ff in z'n blote benen te laten spartelen, vind hij heerlijk! - savonds een vast ritueel maken voor t slapen gaan. Quinten slaapt bijv niet snachts als hij niet in bad is geweest. Ook zetten we savonds altijd z'n woezel trekpopje aan. Het is hier zo: bad om ongeveer 7 uur, massage, voeding, rustig uitbuiken en een beetje wegdoezelen op m'n borst en als hij dan lekker rozig is naar bedje toe die nog lekker voorverwarmd is. Ook geef ik savonds voor de voeding nog z'n vitamientjes na de voeding. Meestal slaapt hij dan eerst 4,5 tot 5 uur en daarna ook weer. @ ukkie: meis toch, het zit je echt niet mee met die voeding he. Het kan zijn dat hij aan t clusteren is, maar het kan zeker ook gewoon zuigbehoefte zijn hoor! Heb je al een speentje voor hem? ( ja ik weet t wordt door iedereen de eerste periode afgeraden ) Hier heeft een speentje echt veel effect! Gebruik t als hij zuigbehoefte heeft, maar ook als hij krampjes heeft. Verder leert hij zo ook wat beter achter in z'n mond te zuigen ipv voorin, wat een positief effect kan hebben op de bv. Daarbij is mij ook nog verteld dat t de kans op wiegendood ook iets verkleind, dus dat is weer mooi meegenomen toch? Maar meis als je er echt niet uitkomt zou ik gewoon eens contact opnemen met een lactatiekundige, kan ook hier op het forum he! Sterkte ermee, knuf! Hier trots op m'n uk! Voedingen sinds gisteravond: 19.15, 00.15, 5.00 en net uit bed gehaald omdat hij heel verdrietig was, maar tukt nog ff bij manlief op z'n arm verder!
Ok Quinten heeft nu na 3 x proeven besloten dat nystatine met kersen munt smaak echt niet te vreten is, bah!! ( ik was dan ook heel blij dat z'n kleertjes uit waren toen ik het aan hem gaf... Zag t niet aankomen hoor )
@ shaar: nystatine is t medicijn wat hij krijgt tegen de spruw. Is een drankje wat je met een spuitje in z'n mondje moet doen. Moet zeggen, het ziet er nu al rustiger uit, maar hij vind t echt smerig! Hij moet t een week lang 4 x per dag de arme vent! En voeding mag je trouwens binnen een uur na bereiding toch nog opwarmen in de magnetron of heb ik dat helemaal mis?
Super fijn Shaar!! Zo doe ik het inderdaad ook.. Gaat soms om en heel klein beetje.. Ik gebruik trouwens gewoon een steelpannetje met warm water waar ik het flesje tussendoor in zet. Lekker even he, slapen!