Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    tip voor koude voeding. Glas met warm/heet water meenemen en daar even inzetten :) Deed onze kraamhulp ook :)

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ shaar,
    Fijn dat je nu lekker hebt geslapen en dat het zo goed gaat met je meisje! Ga zo door :D

Hier een lekker rustig dagje weer haha. Mn meisje begint zich nu uitgebreid uit te rekken, ze ligt lekker op mij te slapen haha.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ engeltje: normaal gesproken doen we bij alleen zuig behoefte ff m'n pink erin, deze wilde ze ook niet. Ja twee speentjes in huis tepelvorm en andere maar die wilde beide ook niet. Ik had rauwe ui overdag gehad dus denk dat het daar misschien van was. Doe laat ik dus ff staan. Manlief is infacol halen waar we vanmiddag mee starten. Dit vond kraamhulp ook een goed idee. Ik heb haar net uitgebreid lang laten drinken, 3 kwartier dus ook flinke achtervoeging gekregen zodat ze nu even goed slaapt. Straks maken we haar wakker want die zal wel blijven slapen, en dan weer een goeie voeding en lekker een beetje moe maken door de dag waardoor ze savond misschien beter slaapt in combinatie met de infacol.

Wel doen wij nu ook tussen voedendoor even stoppen voor te boeren en flink rechtop houden. En daarna nog even een troostslokje

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hoe weten jullie trouwens wanneer ze honger heeft of alleen 'zuigbehoefte'? Als ze hier ontroostbaar huilt binnen 1,5 uur probeer ik haar eerst te troosten en als dat niet werkt geef ik toch maar weer voeding in de hoop dat ze snel in slaap valt...

5. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Hier geen voeding eerder dan om de 3 uur. Koste even wat moeite 2 dagen, maar gaat nu helemaal prima :)

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ anoniempje,
    Gaf jij bv of fles?
    Als mijn meisje na 1,5 komt kan ik haar toch niet 1,5 uur op een speen laten zuigen of laten huilen? Ik geef BV trouwens.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: hoop voor jullie dat de infacol goed gaat helpen dan meis!

@ shaar: ok, toch raar! In ons beleid van het Kdv staat dat t binnen een uur wel mag, mits je de eerste keer alleen t water hebt opgewarmd. Nu hebben wij wel nutrilon, dus misschien is dat het verschil...

8. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Ahj a oke, ik weet niet hoe het met borstvoeding werkt.
    Ik geef inderdaad de fles :)
    Wat ik heb gedaan toen J naar anderhalf uur alweer wakker werd is toch proberen hem nog stil te krijgen. Ofwel met een speen, of met mn pink. Rondjes lopen en hem een beetje wiegen. Was in het begin echt een moeilijke opgave. Nu gaat het steeds beter. Was het advies van cb om toch vol te houden minimaal 3 uur. Maar zoals ik zei, geen idee hoe het met bv werkt qua voeden :)

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip en SM: Pfff waarom doen jullie nou tegelijk mee aan de baby van de maand verkiezing???? Zo wordt t wel heel moeilijk hoor!!
    Heb uiteindelijk op Dean gestemd, zodat t nu gelijk staat voor jullie... Sorry SM!

Ik ga denk ik voor volgende maand een foto insturen, maar kan echt niet kiezen tussen alle foto's!!

10. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Kim, gefeliciteerd!!

@ Shaarr, wat is baby extra? En wij moesten V ook op zijn rug leggen. In het ziekenhuis werd hijs teeds op zijn zij gelegd, maar in de info folder voor thuis stond dat ie op zijn rug moet. Ik heb ook een zijslaapkussen welke ik vanaf vandaag ga gebruiken. Was de osteopaat ook erge fan van.

@ Baby in ons bed, V vind het heerlijk. Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar een baby mee met ons in bed. Maar soms is het de enige manier dat hij stil wordt. Het is ook heerlijk warm. We leggen hem dan een beetje tussen onze hoofdkussens in, met wel genoeg ruimte. We slapen dan alle drie ook heerlijk, maar ik blijf wel continu op mijn hoede.

@ Chybou, wat een mooie foto's!

@ Ukkie, he bah vervelend. Idd wat Engeltje zegt. Wij gebruiken ook een speen. Kraamhulp zei ook dat ons ventje echt een mannetje is wat graag getroost wil worden, en de speen is daar onderdeel van.

@ Maia, wat wij als tip kregen is om de laatste avondvoeding wat extra te geven zodat hij langer doorslaapt.

Wij laten V ook altijd even rechtop zitten gedurende de voeding. Al beort hij dan meestal niet.. Maar ja, is het iig even een pauze anders is hij binnen 5 minuten klaar :p.

Nou de BV is nog steeds een raadsel hier. Ik kolf om de 2 uur en 's nachts om de 3 uur. Heb een post hier op lactatiekundige forum gezet. Ben er gisteren om 14 uur zo mee begonnen. Mijn borsten zijn nu wel gevoeliger en voor mijn gevoel ook voller. Maar als ik kolf komt er niet meer uit (links 10-15, rechts 20-30 max). Iemand enig idee? Heb V bij zijn laatste voeding ook aangelegd met tepelhoedje (zonder pakt ie mijn tepel niet). Toen heeft hij wel wat gedronken. Daarna nog de fles en dronk hij 60. Dus gok dat hij zo'n 20-30 cc bij mij heeft gedronken. Weet even niet hoe ik dit nu verder moet aanpakken. Blijf nog wel even kolven om de 2 uur, maar heb het vermoeden dat het geen reet uitmaakt en mijn productie gewoon laag blijft.

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Om de twee uur had ik ook niet zoveel hoor.. Heel veel drinken helpt echt.. Warm maken van je borsten helpt ook.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    En volle kwark en yoghurt eten helpt ook nog!

13. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Heey Kimmi, Gefeliciteerd meid, eindelijk is ze er dan!! Lekker genieten nu he!!

14. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @kim gefeliciteerd met je meisje eindelijk is ze er dan.
    Nu lekker genieten en bijkomen.

@nacht/dag ritme hier ook echt last van vooral van zaterdag op vrijdag (zijn geboortedag) op een of andere manier heeft kyan daar echt moeite mee.
    vannacht was dus weer hels ging om 3 uur pas slapen tot 5 manlief helpt ook niet echt mee.
    dus de nodige irritaties en ruzietjes komen vooral na zo een nacht los.
    manlief vind dat ik de nachten moet doen want ik ben immers vrij alleen vergeet meneer dat ik overdag ook altijd bezig ben met Kyan.
    Hij denkt er net allemaal iets te makkelijk over.

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ Inge heel herkenbaar. Afgelopen nacht ook de hele tijd op geweest met L want ik heb het beste troostmiddel.. De borst :( gelukkig heeft kraamhulp gezegd dat we niet ieder uur maar moeten toegeven en echt proberen langer ertussen te laten! Manlief lag dan ook fijn te slapen en af en toe geïrriteerd : geef haar maar de borst volgens mij heeft ze honger. Grrrr

Vandaag was de laatste dag van de kraamhulp. Best spannend zo alleen maar het komt vast goed. Manlief gaat straks even een uurtje naar een verjaardag (zal natuurlijk wel per ongeluk uitlopen) dus ben ook nog eens voor t eerst alleen savonds.

Nou m'n kolf kwartiertje is klaar, nu mag madame aan de andere kant :D De infacol lijkt trouwens al te helpen!! **happy**

16. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Ja wat dat betreft is het maar fijn als je de borst geeft.
    Hier geven we de fles daar heb ik bewust voor gekozen zodat we goed kunnen zien hoeveel kyan drinkt!
    En dat als die huilt het voor 80%kunnen uitsluiten dat het geen honger is.

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Op zich mag je bij bv op verzoek voeden en waren het vannacht echt troost slokjes(5minuutjes) Alleen voor de darmpkrampjes had het maar kort effect want tijdens het drinken zijn de krampjes even weg maar wanneer de melk zijn weg vindt krijgt ze opnieuw krampjes dus weer huilen. Gelukkig helpt de infacol en drinkt ze vandaag weer netjes om de 3uur! Hopen dat dat vannacht ook lukt :)

18. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Ik heb cynababy maar gebruik het niet concequent omdat we ook net overgestapt Zijn naar speciale voeding tegen darmkrampjes maar die mengen we nog dus ook dat weten we niet Zeker denk dat we maandag helemaal over gaan! En dan kijken wat hij doet.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat de infacol lijkt te helpen ukkie!

Hier heb ik de Cinababy ondertussen afgebouwd, want de krampjes lijken een stuk minder. Hij laat alleen nog wel knalscheten en heeft hele volle poepluiers op het ogenblik. Vermoed dat hij nu wat last heeft van de medicijnen, want hij heeft ook behoorlijk wat gespuugd vanmiddag. Heerlijk doe felgele vlekken van de medicijnen, hopelijk krijgen we t nog uit z'n kleertjes.
    Hij kijkt me echt iedere keer ook aan van wat doe je me aan mama als ik hem het geef en hij moet er echt van huilen, arm ventje ;)
    Hopelijk is t snel helemaal weg en is die troep snel op!

20. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Even snel vraagje; zitten jullie kleintjes wel eens op temp van 37,7?
    Hy was echt hysterisch en wilden voor zekerheid ff tempen maar zo hoog is hy normaal niet.

Deel Deze Pagina