Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    wij hebben een gewone bij de babydump gehaald zijn gewoon net zo goed hoor.

2. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    jeetje zeg wat een ellende allemaal en dat in 1 week tijd pfffff
    ik wens je echt heel veel sterkte en vooral kracht toe..
    doe rustig aan!!!!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx inge.... Pff zit al de hele avond met tranen in mn ogen.
    Ben nu wel heel blij dat ik niet meer hoef te spugen tijdens t huilen.... Toch nog iets positiefs....

4. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje engeltje, wat vervelend dit!
    Wens je veel sterkte en zorg goed voor je zelf!!!

5. Maia

Maia Niet meer actief

@bedje: een dekentje met een lakentje. Ik heb over het matrasje heen nog een hoeslaken en een molton hoeslaken, geen zeiltje, zovaak plassen/poepen ze niet uit hun luier als je gewoon tijdig verschoont en als het een keer gebeurt houden die 2 hoeslakens het wel tegen hoor. Heb het met Fleur een keer of 2/3 gehad, maar m'n matrasje ziet er nog prima uit. Het wordt wat anders wanneer ze zindelijk worden en dus zonder luier gaan slapen ;) En onder hun hoofd leg je een hydrofiele luier in een driehoek, waardoor mochten ze spugen het daarop komt en je matras zo beschermd wordt. Als matrasje heb ik gewoon een normaal matrasje.

@engeltje: even een hele dikke knuffel voor je!!!

6. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    maia wat een goed idee van die hydrofiele luier onder het hoofdje!!
    die gaan we erin houden.

goedemorgen trouwens allemaal een heel fijn weekend.

@engeltje hoop dat je ook een heel fijn weekend gaat hebben en dat je wat positiefs te horen krijgt..

7. Maia

Maia Niet meer actief

ja dat is ideaal, daarom heb je ook minimaal 12 van die dingen nodig ;) ik gebruik ze overal voor, heb er zelfs een stuk of 18 hihi

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dankjewel lieve meiden!
    Heb vannacht gelukkig als een roos geslapen, dus voel me al een stuk beter als gisteren en kan alles weer wat beter relativeren...
    Vandaag maar ff wat afleiding zoeken ;)

Wij hebben ook een gewoon matrasje en geen airosleep hoor. Mocht die kleine straks eventueel op zn buik gaan slapen dan koop ik misschien nog wel een airosleep topping, maar ik ga er vsnuit dat hij gewoon lekker op zn rug en zij gaat slapen.
    Heb wel zo'n driehoekkussen aangeschaft om hem op zn zij te laten slapen. Zie op mn werk dat zoveel kinderen een helmpje moeten dragen, dus ben van plan om hem echt goed om en om op zn zij te laten slapen zodat hij geen plat achterhoofdje krijgt.

9. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @MAIA volgens mij heb ik er wel een stuk of 30 hahaha
    had er een hoop van mijn vriendin gekregen en heb er zelf nog een stuk of 20 nieuw gekocht haha moet genoeg zijn denk ik.

@engeltje fijn om te horen dat je toch wel goed hebt geslapen hopelijk heb je wat afleiding gehad vandaag.

@hier gaat het zijn gangetje vind het alleen soms wel vervelend om de dingen die je voelt te onderbouwen hoort dit is dit normaal is dit niet normaal. ben niet zo iemand die gelijk gaat bellen.
    wel vervelend hoor als het je eerste kindje verwacht hebben meer meiden hier last van die onzekerheid of ben ik de enige?

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ inge: ik heb het vooral in het begin heel erg gehad, maar dat kwam denk ik meer omdat ik bang was om weer een mk te krijgen. Heb in t begin ook een soort voorweeen gehad bij spanningen, die waren echt behoorlijk pijnlijk en daar werd ik ook echt bang van.
    Heb nu eigenlijk helemaal geen krampen meer, wel eens wat bandenpijn, maar heb ook nog geen harde buiken ofzo gehad.
    Wat voor dingen maak jij je wel eens zorgen om dan meis?

11. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: fijn dat je een beetje lekker geslapen hebt. En zo'n matrasje kan idd handig zijn, wij doen het niet, Fleur had ook een lichte voorkeur naar links maar gewoon steeds het hoofdje anders leggen en de ieniemieniemale afplatting die ze had trok op een gegeven moment ook weer weg.

@inge: ja hoor, is herkenbaar, ook al is het mijn 2e. Oké, het is een paar jaar geleden dat ik zwanger was van Fleur maar toch.

Nou hier een lekker dagje gehad, lekker wat kleren voor Fleur gekocht want die gaat naar een grotere maat, verder de was gedaan voor de vakantie, en vanmiddag even gezellig paardjes wezen kijken met Fleur. En ben langzaam alles aan het inpakken geweest, morgen doe ik de rest.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: oh heerlijk bijna op vakantie!! Hier nog een weekje werken en dan een week vrij. We gaan t laatste weekend ook nog ff lekker naar centerparks. De rest van de week gebruiken we om t kamertje te behangen en in te richten.

Hier vandaag maar ff maar de stad geweest, moest nog een vaderdagkadootje kopen.... Verder ook nog ff langs mn opaatje geweest. Hij zag er gelukkig wel goed uit, maar baalt zo ontzettend dat hij nu niet meer in t zonnetje mag zitten, want daar geniet hij altijd zo van!

13. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    ja ondertussen weet ik wat een harde buik is die heb ik weleens als ik wakker wordt, die is duidelijk te herkennen.
    maar bijvoorbeeld bandenpijn?
    geen flauw idee wat ik dan moet of kan voelen.
    net bijvoorbeeld ws iets te druk geweest pijn aan mijn uhmmm ja hoe heet dat niet je onderbuik maar iets verder naar beneden ik weet ff niet hoe het heet.
    en bekkenpijn weet ik ondertussen ook wel volgens mij.
    maarja vind het gewoon vervelend als ik iets voel trekken of steken om het thuis te brengen..
    maar komt wel goed denk ik dan..

14. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Engeltje, jakkes joh, wat een opstapeling van vervelende gebeurtenissen! Gelukkig heb je wat kunnen slapen.. Hopelijk krijg je vanaf nu wat positiever nieuws!

@ Inge, bandenpijn voelt bij mij aan als een hele hevige ongesteldheid. Ik was in het begin ook steeds bang dat ik ongesteld ging worden door dat gevoel..

Ik begrijp dat een pasgeborene in het begin ook een kruikje nodig heeft in bed? Of is dat per kind en weersomstandigheden verschillend?

Ik heb nu een gewoon matrasje, met een molton eroverheen. Ik wil verder graag een paar fijne dekentjes hebben..

15. Maia

Maia Niet meer actief

@godin: 2 kruiken gewoon metalen van de hema die zijn niet zo duur. Vooral om het bedje voor te verwarmen want ze kunnen zich bogen niet goed warmhouden.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ inge: bandenpijn is idd zoals godinn beschrijft, maar heb ook wel eens een soort trekkende "pijn" wat een beetje richting mn liezen trekt, hoort er ook bij....
    Weet je, als t echt mis is dan voel je dat echt hoor, maar meid als je ergens niet zeker over bent gewoon bellen hoor en anders gewoon vragen als je een controle hebt bij de vk.

@ Godinn: in t seizoen waar wij bevallen heb je idd 2 kruiken nodig meestal. In de zomer is het soms niet nodig, of gebruiken ze maar 1 kruik.

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik dacht; we krijgen 'gewoon' even een baby :p Haha! Komt nog heel wat bij kijken!

Ik had de eerste keer met bandenpijn echt wel dat ik dacht van: Nu weet ik het niet.. Deed echt heel zeer! Uiteindelijk weer in slaap gevallen en niet weer zo hevig gehad gelukkig.. Moest de volgende dat toen naar de vk, gelukkig!

Misschien een rare vraag, maar heeft het bij jullie lang geduurt voor jullie zwanger waren??

18. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ engeltje, wat een vervelend nieuws gister. Hopelijk gaat het weer wat beter.

Vandaag hebben we een showroom model babykamer gekocht. Alleen commode en ledikant. Op de babykamer hebben we een ingebouwde kast, dus we hebben gekozen om maar geen losse extra kast te doen. Volgende week gaan we het ophalen en dan kan de hele mikmak beginnen :) Ook alvast een box gekocht.
    Wij hebben ook een gewoon matrasje gekocht.

Gisteren bij Guus Meeuwis in het PSV stadion geweest. Stonden we daar met een poncho in de regen op het veld. Was wel gezellig, maar zo lang staan vindt mijn rug echt niet fijn. Vandaag hele dag bij BabyDump en Ikea geweest en ben nu doodop. Denk dat ik zo naar bed ga :)

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    De eerste keer 3 maanden, maar dat ging dus helaas mis en daarna weer 3 maanden.
    3 maal is scheepsrecht bij ons ;)
    En bij jou Godinn?

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pleuni: kan me voorstellen dat je nu doodop bent! Lekker rustig aan doen nu maar verder! Leuk dat je het ledikantje en commode hebt gekocht!

Zullen we trouwens allemaal een fotootje posten als de kinderkamer helemaal af is? Ben wel benieuwd ook naar jullie kamertjes!

Deel Deze Pagina