@zwanger worden het heeft bij ons 2,8 jaar geduurd voordat we zwanger waren. we liepen net in het ziekenhuis en ik had al een afspraak staan voor een HSG onderzoek die kon ik gelukkig afbellen omdat we zwanger waren. Ik was vroeger ook helemaal gestresst als ik een dag de pil niet op tijd kon slikken ben zelfs een keer bij de weekendapotheek geweest omdat ik vergeten was de pil te bestellen. als ik had geweten dat het zo lang zou duren.... @engeltje onze kinderkamer is al lang af moet manlief nog steeds vragen om de foto's doortesturen, ondertussen staat hij nu weer aardig vol met vanalles en nog wat voor de baby hahaha. @verlof nog 12 weken werken pffffff als het goed is is mijn laatste werkdag 7 sept.(6 weken ervoor) dan heb ik zeker nog ruim 3 weken vakantie staan die ga ik erna opnemen dus volgens mijn berekeningen 2e week januari weer beginnen ongeveer @miepkip balen zeg van je appartementje, hopen dat jullie er snel inkunnen. verder gisteren de hele dag op een rommelmarkt gestaan van 8 tot 16 uur pffff hele dag zitten was kapot pijn aan mijn kont hahaha verder uhmmm zaterdag geluncht met mijn ouders en boodschappen verder niets eigenlijk lekker druk maar rustig weekendje heerlijk.
Snel zwanger...? Bij de eerste 3 wel. Bij deze zwangerschap heb ik 4 jaar moeten wachten... Volgens mij valt dit niet onder 'snel'.
Jeetje jullie hebben er idd wel erg lang over gedaan! Zo te lezen heb jij net niet in de MMM gezeten dan toch inge? @ minnie: jij wel, was dat niet ontzettend zwaar met ook nog een gezin waar je voor moest zorgen? Hier vanmiddag nog ff geshopt met mn mannetje en heb de lillypadz aangeschaft, ben benieuwd of ze goed werken! Verder gaat mn mannetje vanaaf naar mn schoonmonster toe, ben benieuwd hoe t afloopt! Moet zeggen, vind t best wel spannend....
@engeltje nee dat klopt en het ergste was nog dat na mijn HSG ik gewoon n half jaar zou moeten wachten minimaal maar ze niets voor ons konden doen omdat alles gewoon goed was bij ons. dus al met al was ik allang blij en vooral omdat ik geen HSG hoefde want daar zag ik echt tegenop..
@engeltje ik ben benieuwd hoe het bij je schoonmonster is afgelopen. ik heb vandaag definitief gebroken met mijn broer en mijn schoonmonster (zijn vrouw).. helemaal klaar met dat ****** wijf
Och wat jammer Inge. Had je sowieso niet zo'n fijne band met je broer? Ik ben vanochtend weer voor een echo geweest. Het is nog steeds te groot, ca een week. In principe blijf ik nu gewoon onder controle, door maandelijks een echo te maken. En suikers prikken. Verder was er 1 niertje iets vergroot. Niet zorgwekkend, maar ook daar een extra echo voor. Dus ik mag nog sowieso 6 echo's hebben dat is dan wel weer leuk! Over 3 weken de eerstvolgende. Morgen weer naar de vk, voor het vervolg en een behandelplan. Vreemd eigenlijk, want er is weinig aan de hand, behalve dat het wat te groot is...
@ inge: kan me voorstellen dat je daar tegenop zag, gelukkig was t uiteindelijk niet nodig! Wat vervelend dat je hebt gebroken met je broer en schoonmonster! Zou niet nodig moeten zijn allemaal, maar helaas is t soms niet anders. Mag ik vragen wat er bij jou gebeurd is, of praat je er liever niet over? Mijn man is nu bij zn ouders, ben benieuwd zo! Maar ben ook wel een beetje bang dat ze weer flink gaat zitten manipuleren en daar ben ik nu dan niet bij en dat geeft me een vervelend gevoel om niet de controle erover te hebben. Maargoed als ik mee was gegaan, dan zou dat te veel spanningen opleveren nu en dat is gewoon niet goed nu!
@ godinn:fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt en dat ze vooralsnog niet iets ernstig zorgwekkends hebben gezien. En die extra echo's zijn weer mooi meegenomen! Hopelijk blijven ze wel gewoon goed!
@ Iedereen bedankt, Ik baal op dit moment wel flink. Gelukkig is er weer een beetje goednieuws. Vriendlief heeft donderdag een rondleiding bij een bedrijf. Alleen is dat via een uitzendbureau en dus is de kans klein dat het een fulltime baan word met contract , Hoop echt dat we alsnog in de laatste maand te horen krijgen dat we het appartement kunnen krijgen Ook ga ik binnenkort bellen naar een makelaar, Deze heeft huurhuizen te huur, alleen vanwege de huursubsidie kunnen we deze niet huren (is 11,- te duur :O) dus mogelijk kan ik overleggen dat we 12,- minder betalen per maand. Zou mooi zijn als we dat huisje zouden kunnen krijgen. @ De kleine man is verder al de hele dag erg actief en ik ben dus doodop. Vannacht totaal niet geslapen. Vannochtend een bijna kotsende vriend gehad, omdat zijn nichtje een diarree luier had en ik hem had gevraagd om deze te verschonen. Dat heb ik dus uiteindelijk gedaan. Mannen!!! Verder moet ik 25 juni naar de bekkentherapeut. Hopelijk word mijn bekkenpijn hierna minder
@Godin: Ik heb dat kussen bij hulpplus besteld voor 50 euro. Zit er al een wasbare buitenhoes bij. Ken deze site omdat ik hier wel eens wat hulpmiddelen bestel. Klik hier voor de plaatjes. Ben helemaal verknocht aan het ding! Gelukkig dat de echo's eigenlijk gewoon goed zijn. Fijn dat ze het extra in de gaten houden. @Ingeats:Dit is geen voedingskussen, maar hij is wel mega groot. Ongeveer 1.60m. Hij is zachter en groter dan een voedingskussen en makkelijker te vormen. Ik kan hem tzt wel als voedingskussen gebruiken. Lijkt me ook handig om hem te gebruiken om borstvoeding te geven na de KS. @Schoonmonster: Ik heb net als Ukkie geen leuke moeder, maar gelukkig wel een schat van een schoonmoeder. Zou haar echt niet willen missen, nu al helemaal niet! Ik denk er momenteel over om met mijn moeder te breken. Vind het een enorm moeilijke keuze. Het blijft wel je moeder, hoe dan ook! Alleen merk ik dat ik de hele situatie nog iets minder goed trek nu ik zwanger ben. @Snel zwanger: Wij zijn precies een jaar bezig geweest met IVF/ICSI (-D). Omdat je als twee vrouwen kan oefenen tot je een ons weegt kunnen we die tijd niet meetellen. Alleen is het wel zo dat er tussen de 'we zouden heel graag een kindje willen' beslissing en het eerste huisartsenbezoekje een jaar zat. Voordat we aan het IVF-traject begonnen hebben ongeveer negen maanden van gesprekken, doorverwijzingen, screeningen, matching donorzaad ed. gezeten. @Dekentjes en matrasjes: Wij zijn vandaag een bedje gaan uitzoeken en kwamen ook in het dolhof van matrasjes, airosleeps, dekentjes ed. terecht. Gevolg: bedje gekocht en in de rest gaan we ons nog verdiepen. Als we het allemaal gingen doen zoals de verkoopster zei dat het goed was kwamen we voor het matrasje alleen al uit op een bedrag dat duurder was dan het hele ledikantje zelf. Ik heb het allemaal graag voor haar over, maar dan wil ik wel het gevoel hebben dat het ook echt nodig is. @Controle: Controle was vrijdag helemaal goed. Helemaal geen bijzonderheden, we mogen nog een keer 4 weekjes weg blijven. Ze vond het kindje alleen een 'enthousiaste groeier' omdat mijn baarmoeder 3 vingers boven mijn navel zit. Vrijdag is de datum voor de KS al geprikt. We mochten zelf een datum kiezen. Gek idee hoor! Daarna moest ik meteen door naar de anesthesist. Daar anderhalf uur op gesprek geweest omdat mijn rug anders is dan die van de gemiddelde Nederlander. Gelukkig zijn er in het ziekenhuis heel veel foto's van mijn rug zodat hij een goede inschatting kan maken of een ruggenprik kan of niet. Gelukkig kan het, ik krijg alleen een andere, diepere, ruggenprik. Ik vind het prima. We hadden het nog even over normaal bevallen. De arts vroeg of de gynaecoloog wel eens de foto's van mijn rug heeft bekeken. Niet zo ver ik weet. Hij is geen gynaecoloog, maar hem leek het geen goed idee. Naast dat mijn rug onderin een aardige puinzooi is loopt mijn staartbotje in een soort haak naar binnen. Daar kan met heel veel waarschijnlijkheid geen kindje langs. Grote kans dat het kindje blijft steken of dan de boel afbreekt. En die arts stelde zelfs voor om het kindje het laatste stukje met de pomp te halen. De anesthesist trok bij het horen van dit verhaal echt zijn wenkbrauwen op. 'Ik vind het heel erg om te zeggen, maar als mijn collega nog eens over normaal bevallen begint moet je haar maar eens vragen of ze eens naar de foto's wil kijken.'
@ chybou: Fijn dat je controle goed was! Wel apart idd dat ze begonnen over een natuurlijke bevalling. Gelukkig dat de anesthesist het geen goed idee vind. Wil je de bevaldatum al met ons delen, of liever niet? En wat heftig dat je misschien de band met je moeder wilt verbreken! Valt er echt niet meer normaal te praten? @ miepkip: hopelijk gaat de makelaar akkoord en mogen jullie 12 euro minder betalen. Zal voor je duimen meis!
Nou het is een heel lang verhaal eigenlijk ga proberen het kort te houden... mijn broer heeft 9 jaar geleden ofzo zijn belgische vrouw ontmoet via internet eerste ontmoeting gelijk sex en zwanger. wouden ze het eerst weg laten halen maar daar waren wij fel op tegen. mijn broer is in belgie gaan wonen 3 uur rijden van ons vandaan dus mijn ouders kunnen daar ook niet altijd naartoe ook hadden ze de financiele middelen er niet voor. hun hebben geen rijbewijs dus met de trein is het voor hun ook niet te doen. nu overleed mijn oom 2 jaar geleden (vaders kant) (kwamen ze niet) 1 jaar erna overleed mijn oma (vaders kant) kwamen ze wel 3 maanden erna overleen mijn oma (moeders kant) kwamen ze ook niet. 2 jaar geleden naar mijn bruiloft kwamen ze ook niet. hadden ze geen geld voor maar wel naar elk concert van frank boeijen. ondeertussen liep het tussen hun en mijn ouders al stroef ze fokt de boel aardig op en heeft mijn broer tegen mijn ouders uitgespeeld. Die waren dus min of meer al gebroken met hun met pijn in hun hart maar zei stookt goed. mijn ouders deden alles verkeerd en hun niets. zei zelf had al een kind van een ander die volledig door mijn ouders waren geaccepteerd, maar volgens haar behandelde mijn ouders hem anders (absoluut niet waar) mijn ouders hebben voor allebij de kinderen een spaarpot thuis staan daar doen ze elke verjaardag of feestdag geld in voor de kinderen stuurt ze kaartjes om toch te laten weten dat ze aan ze denkt ondanks alles.. nu vandaag is mijn neefje dus jarig en had ze op facebook gezet ALWEER EEN DAG DIE VOORBIJ GAAT ZONDER EEN BERICHT VAN MENSEN DIE BELANGRIJK ZIJN. Nou dat schoot me in het verkeerde keelgat het was immers 12:30 en ik heb bij mijn ouders een kaart zien staan die ze hebben verstuurd en ik heb gezien dat mijn moeder 15 euro in de spaarpot deed gisteren. dus ik begon heel netjes maar ze begon gelijk weer te verwijten dat de kinderen niet belangrijk waren blablabla. dus ik heb ze gezegd dat ik er helemaal klaar mee was en dat mijn kinderen nooit zullen weten dat ze nog meer familie hebben. ze wenste me zoals mijn vader tegen hun had gezegd een fijn leven verder. en ik heb haar gezegd dat ze daar geen zorgen om hoefte te maken dat dat ZEKER ging lukken. zo dat was even in het heel kort ondanks dat het best een flink verhaal was.
@ inge: jeetje wat vervelend allemaal zeg! Kan me je frustraties wel indenken dan idd. Maar zoals ik t goed begrijp gast t dan om je broer en schoonzus he. Begreep eerder dat t ook over je schoonmoeder ging...snapte um al niet helemaal haha Mijn man is nog steeds niet terug en hij heeft ook nog niks gesmst of zo, ben zo benieuwd!
Nee, dat blijft echt ons geheimpje. Het wordt in elk geval geen oktober kindje. Vind het wel leuk dat je het wil weten. Wat mijn moeder betreft. Mijn moeder is psychiatrisch patiënt. Ze heeft een narcistische persoonlijkheid stoornis. Mijn zwangerschap, mijn gezin, mijn leven, mijn partner, enz. interesseert haar (net als heel veel andere dingen) niet. Ik heb haar voor het laatst in week 18 gesproken. Dit was ook alleen omdat ze iets over zichzelf wilde vertellen. Dat is altijd al heel zwaar en verdrietig geweest, vooral toen ik nog een stuk jonger was. Nu ik zwanger ben komt het even extra hard aan. Soms denk ik wel eens aan de dag dat mijn dochter er is en dat ik haar zo niet bij mijn kindje wil hebben.
nee over mijn broer en schoonmonster (vrouw van mijn broer) stond erbij hahaha. maar maakt niet uit.. ondertussen is het al 2 jaar gezeik met hun dus ben er nu wel klaar mee. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik mijn ouders n kleinkind kan geven die ze wel zien opgroeien. ik ben benieuwd hoe het bij jou monster is gegaan, het duurd wel lang..
@ chybou: wat doe je hier dan nog in t topic? Hahaha nee hoor, blijf! nou we gaan het wel horen dan tegen die tijd! Misschien ben je dan wel de eerste van ons allemaal die gaat bevallen! Wat vervelend van je moeder, aan de ene kant weet je dat ze ziek is en dat ze er niks aan kan doen, maar aan de andere kant wil je het graag zo anders hebben en ze kan toch ook dingen over zichzelf vertellen, waarom kan ze dan niet naar jou vragen? Lijkt me dat je in een enorme tweestrijd zit zo! Sterkte ermee in ieder geval! Als ik over een kwartier mog niks van mn man gehoord heb ga ik um smssen, het zint me niks dat hij nog niks heeft laten horen en dat hij er nog niet is....
Familie...pfff. kan er boeken over schrijven. Wij moeten over 3 weken met heel de familie naar de E.fteling. Het heeft al heel wat voeten in aarde gehad om een datum te prikken. En we zien er nu al tegen op. Tja...en een wijntje drinken om rustig te blijven gaat helaas ook niet... Mijn schoonfamilie hebben we 9 jaar geleden buiten gegooid. Liegen en bedriegen en elkaar niks gunnen. Doet dat maar ergens anders. Toch vind ik het wel jammer dat het niet altijd rozegeur en maneschijn kan zijn met mijn familie.
Ja jammer is dat he! Heb ook altijd de neiging om t op mezelf te gaan betrekken, terwijl je weet dat je eigenlijk niks fout doet. Mn man en ik zijn altijd alleen op maandag samen vrij en mn schoonmonster kan t niet uitstaan dat we die dag gewoon samen door willen brengen. Mn man werkt nou eenmaal vaak 50 tot 60 uur in de week en dan heeft ie geen zin om op onze enige dag samen allemaal familiebezoekjes te plannen, logisch toch? Maargoed, hij smste net dat ie eraankomt en dat t redelijk ging, dus ben benieuwd, t zal nog wel een kwartiertje duren voor hij er is.
Zo'n dagje samen heb je juist hard nodig. Goed voor je relatie! Mijn man is er eigenlijk nooit. Ik zou het wel gezellig vinden als we 1 dag wat samen zouden kunnen doen. Ik moet nog 21 jaar geduld hebben denk ik...