Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Schoonmonsters: Helaas heb ik er ook een. Alleen dan mijn aangetrouwde tante..
    Ik kan d'r niet uitstaan! altijd ruzie zoeken, familie tegen elkaar opzetten. En sinds mijn zwangerschap ben ik de pineut.
    Het begon met dat ze hoorde dat ik zwanger was, maar mijn moeder en mij niet wou feliciteren. Anderen kwaad. Zij weer zeggen dat ze het niet zo bedoelde. Maar toch flink praten en doen over mij. Gisteren plaatste ik op fb dat wij dus eindelijk een bank hadden gekocht. Zij meteen vragen of ik niks beters te doen had dan alles op internet te plaatsen etc. Krijg ik te horen van andere familie leden dat ze al vanaf het moment dat mijn moeder zwanger was van mijn zus en bij mij jaloers was! Omdat zij geen dochter kreeg. Dus nu accepteerd ze mijn zoontje niet omdat zij zelf geen dochter heeft. Nou sorry maar dat gaat mij toch wel wat te ver!! Gelukkig is mijn oom (haar man) er wel redelijk nuchter onder en vind hij het leuk dat hij oud-oom mag worden.

@ bewegen: Gisteravond voelde ik hem nog niet. Gelukkig vanochtend vroeg ineens een voetje langs mijn hand op. En nu is hij weer lekker druk :) Zal ook wel wat met het weer te maken hebben gehad.

Vriendlief is vandaag naar een sollicitatie gesprek toe. Ben benieuwd hoe dit verloopt. Elke keer krijgt hij te horen dat ie niet voldoende ervaring heeft (hoe wil je dat hebben als je net klaar bent met je opleiding en werk moet zoeken, maar je overal word afgewezen i.v.m onvoldoende ervaring. Hoe wil je tegenwoordig dan nog ervaring opdoen?!?) achja, nu deze sollicitatie maar afwachten.

2. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @miepkip ja belachelijk is dat he als je moet gaan solliciteren.
    ze willen je het liefst zo jong mogelijk hebben met ervaring ja hallo dat kan natuurljk niet.
    ben je al wat ouder en heb je voldoende ervaring willen ze er papieren bij zijn..
    heb je beide heb je de kans dat je teveel ervaring hebt het is bij die lui gewoon nooit goed en doordat er zoveel werklozen zijn is er zoveel keus dat het onmogelijk is bijna om een leuke passende baan te vinden.

@voelen hier is de beeb heel wisselend de ene dag voel ik hem veel en duidelijk de andere dag bijna niet en soms een enkele keer.
    ik voel hem meestal als ik gegeten heb hahaha.
    hij is dan blij dat hij ook wat krijgt hihhihi

3. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Miepkip, dat heeft mijn man ook... Zooo vervelend! Hij is momenteel wel aan het werk, zit eigenlijk nooit zonder, maar altijd uitzend of jaar contracten. Dan willen ze weer iemand met ervaring.. Heb je er net een jaar gewerkt, nooit problemen gehad en vlieg je er om die reden uit.. Hopelijk kan hij blijven waar hij nu is, want daar heeft hij het heel leuk!

Jemig, wat een vervelende tante!! Wat kinderachtig eigenlijk... Laat je je zelf wel kennen zeg! Bah! Negeren die handel!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Godinn: ik moest zelfs 3 x prikken in mn arm. Nuchter, uur na drankje en 2 uur na drankje. Succes alvast voor dinsdag.
    Tip: neem iemand mee voor gezelschap en anders een goed boek of een spelletje ofzo!

@ miepkip: wat een vervelende tante zeg! Jaloezie kan echt een hoop met een mens doen helaas. Bij mijn schoonmonster komt t volgens mij ook uit pure jaloezie!
    Spannend met de sollicitatie van je vriend, hopelijk komt ie thuis met positief nieuws!

Bewegen: hier voel ik hem gelukkig iedere dag wel goed. De ene keer is t wat vaker en duidelijker als de andere dag, maar denk wel dat ik hem minimaal 8 x per dag voel ofzo.
    Vandaag is hij me flink aan t pesten. Als hij schopt dan houd ik mn hand op die plek om t te voelen en dan draait ie snel naar een ander plekje en zo gaat ie lekker t klokje rond. Vanmiddag lag hij weer ff overdwars en moet zeggen dat dat steeds gevoeliger wordt. Naar de zijkanten heeft hij natuurlijk ook iets minder ruimte als naar boven en beneden. Voel um nu ook wel steeds tot een centimeter of vijf boven mn navel uitkomen, hebben jullie dat ook?

5. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    ok dankjewel :) Ik ga mijn moeder maar even mee vragen.. Mag je wel bewegen tussendoor? Blokje om te lopen?

Qua bewegen heb ik dat niet.. Ik kan niet zeggen dat hij/zij mijn hand volgt. Maar goed, jij bent ook alweer 2 weken verder..

Wat is jaloezie toch een rottige eigenschap!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dat is volgens mij ook weer verschillend per regio, hier mocht dat helaas niet, maar hoor van sommige meiden dat zij t wel mochten. Heb je geen info boekje gekregen van tevoren?

Gaat vast nog wel komen dat ie gaat volgen hoor en die 2 weken maken echt megaveel verschil idd!

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Lexxie: Je kan je altijd als nog opgeven. Is nog niet te laat hoor.
    Ik vond het erg gezellig en misschien is het ook wel leuk om een paar mensen te kennen met kindjes in dezelfde leeftijd. Mijn schoonzusje heeft een dochtertje van 2 en die gaat volgende week met de exzwangerschapscurusmeiden naar de kinderboerderij.
    @Engeltje: Schrikken zeg! Gelukkig dat er niets gebroken is. Hele veel beterschap.
    @Inge: Boenmachine, auw!
    @Pleuni: Van harte!

8. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    chybou dat was zeker auwwwwwwwwwwwwww!!
    hahahaha

9. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ engeltje , Je mag het drankje helemaal voor jezelf houden hoor . Vies spulletje , maar ja we doen het voor een goed doel. Overigens kwamen ze hier aan huis dus heb een film zitten kijken omdat ik maximaal naar de wc mocht lopen . Vandaag nog niks gehoord dus ga ervan uit dat als er morgen nog niet gebeld is dat het goed is.

@ Godinn , hier moest ik nuchter een x prikken en toen 2 uur na het drankje kwam ze weer prikken . Ik prik slecht maar gelukkig ging het meteen goed deze x. Als je naar het ziekenhuis ervoor moet zou ik inderdaad iemand meenemen ofzo . Want als je echt stil moet zitten is het een lange ruk.

Dat wiegje word nog een lang verhaal ben ik bang . Zou vandaag of morgen terug gebeld worden omdat ze eerst gaan uitzoeken waar het fout is gegaan en of dat die mevrouw uit alkmaar niet toevallig die van mij heeft gekregen. Ben blij dat hij ruim op tijd besteld is.

10. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ schoonmonster, Wil echt niks meer met haar te maken te hebben. Dus tja, ze zal het wel merken. Ook via andere familie leden.

@ Bewegen, de kleine man ligt hier meestal over dwars. Want best wel grappig voelt, vooral als hij zich probeert uit te rekken :) Vanmiddag had hij volgens mij de hik, voelde hem de hele tijd stootten. En inderdaad 2 weken maken best wel een groot verschil.

@ engeltje, ik voel hem ook nog wel eens regelmatig ver boven mijn navel, laatst had hij zijn voetje er staan. Zag gewoon een hele bult op mijn buik haha.

Vriendlief kwam thuis met goed nieuws. Hij gaat op uitzendkracht werken bij de katje fabriek haha. We hebben nu afgesproken dat als hij er over 1 maand nog werkt en wat meer zekerheid heeft, ik eindelijk de makelaar kan/mag bellen om een afspraak te maken. Het begint er eindelijk wat beter uit tezien. Nu maar hopen dat, dat ook zo blijft.

11. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Pleunie: Gefeliciteerd met het behalen van je diploma!

@ bewegen: Ik voel onze dochter ook wisselend. meestal in de avond wat meer dan overdag!
    @ Miepkip: Wat goed van je vriend zeg!

12. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Fijn dat hij werk heeft, Miepkip!

Ok, dat is ook wel lekker, thuis prikken. Ach, boekje dan maar mee en mijn moeder.. Ik moet trouwens ook nog ochtendurine meenemen..

Welterusten! Hopelijk blijft het een beetje rustig qua weer.. Al die paarden die buiten staan, vind het dan maar niks!

13. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Dank voor de felicitaties :)

@ Miepkip, nou ja zeg, wat een "leuke" tante. Ik zou d'r niks mee te maken willen hebben. Wat fijn dat je vriend een baan heeft!!

@ Theertje, vervelend van dat wiegje zeg. Gelukkig ben je idd op tijd, dan maakt het nog niet super veel uit.

@ Bewegen, voelen jullie echt hoe de beeb ligt dan? Ik voel dat helemaal niet. Ik heb ook nog geen schopjes van buiten gevoeld. Als ik mijn hand op mijn buik leg, voel ik continue mijn hartslag. Misschien omdat mijn placenta aan de voorkant ligt?

@ Cursus, ik begin 10 juli met zwangerschapsyoga. Ben erg benieuwd. Een kennis van me had het gevolgt en ze zei dat ze er heel veel aan heeft gehad tijdens de bevalling. Zo'n cursus waar je met z'n allen ligt te puffen zou niks voor mij zijn :)

14. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik voel het sinds 2 dagen vanaf de buitenkant. Gisteravond op bed werd er even flink geoefend van binnen! Heb mijn man zelfs wakker gemaakt dat hij even moest voelen :D Maar ik kan verder niet voelen waar wat ligt. Ik heb btw de placenta ook aan de voorkant. Ben jij van je zelf dun? Of wat voller?

15. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    mijn placenta ligt ook aan de voorkant, ik voel het heel lichtjes aan de buitenkant en dan voornamelijk aan de onderkant en zijkanten. Ik voel ook niet hoe de baby ligt hoor, ik voel dat ook niet echt zal vanzelf wel komen.

16. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ik voel het al heel lang ( is ook wel nummer 3 hier .)
    vanaf de buitenkant voel ik het nu een week of 4 , je ziet mijn buik ook echt bewegen.
    Hoe het precies ligt kan ik niet zeggen wel heb ik af en toe links een harde bobbel ( is te groot voor een voetje of handje ) dus dat zullen dan de billen of het hoofd zijn .
    Maar er is nog zoveel ruimte daarbinnen.

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ja, dat kunnen wij nu ook zien, dat mijn buik beweegt. Ik moet er wel echt plat bij gaan liggen dan. Zo leuk is dat! Je ziet het trouwens beter dan dat je het voelt.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ligt mn placenta aan de achterkant,dus dat zal wel t grote verschil zijn, maar er zit wel een speklaagje omheen hoor!

@ miepkip: fijn dat je man werk heeft!

Hier vannacht een stuk beter geslapen gelukkig. De pijn is nu ook aardig te onderdrukken met paracetamol, dus dat is wel fijn.
    Ook de regen heeft me veel goed gedaan, eindelijk wat minder pollen in de lucht, dus een stuk minder benauwd :)

19. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Haha ik had van de week een man die dacht dat het wel leuk was om het cupcakeje wat ik bij de thee kreeg op mijn buik te zetten. Ik lag lekker op mijn rug op de bank , met een cupcake op mijn navel die een paar tellen later werd omgeschopt. De oudste hier heeft het ook al door de de jongste nog niet zo . Die lag gister even met zijn hoofd op mijn buik en toen voelde hij het wel.

Placenta lag ( dacht ik ) bij mij ook voor en een behoorlijke speklaag. Maar bij nummer 3 herken je het allemaal sneller.

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hahaha grappig is dat he! Ik hoef ook mn ipad ofzo echt niet meer op mn buik te laten rusten, daar is meneer t echt niet mee eens!
    Ook heel fijn met echo's en t hartje luisteren dat ie gelijk een schop tegen t apparaat aangeeft. Ook als 1 van die kinderen op mn werk op mn buik ligt denkt hij, hé wat moet dat daar! Weg jij, dit is mijn moeder haha ;)

Deel Deze Pagina