Ik voel het ook lang niet elke dag 10 keer.. Och, wat een schoonmoeder heb je dan! Ik heb die van mij maar mee gevraagd voor de echo over 2 weken. Weer een goede daad verricht Wat een rot weer vandaag! We moeten eigenlijk nog wat paarden verzetten, maar dat moet maar even tot morgen wachten. Bah!
ik ben blij dat ik niet de enige heb met dat volle buik gevoel hahah. vandaag is bij mij ook de kleine flink aktief ik voel hem vooral onderin de buik schoppen (ploppen) waar voelen jullie hem vooral? en ik heb voor over 3 weken mijn schoonzsje mee gevraagd ik ook weer goede daad verricht hahaha die was helemaal blij! hoop alleen dat ook zei niet zo hyper zal zijn. heel fijn zo een schoonfamilie die allemaal adhd hebben pffff.. verder ben ik met dit weer helemaal klaar heb de hele dag op de bank gelegen (niet geslapen jeeejjj) net ff lekker uitgebreid gedoucht en met moeite gesnoeit ik zie het allemaal niet meer hahah. en nu gaan we zo met onze kant van de familie eten.. van mijn vaders kant alle familie we zijn in totaal met zijn 5en hahaah
@ Engeltje, ik heb er de hele avond genegeerd.. haha, zal ze wel niet gewaardeerd hebben.. @ godinn ik ben vergeten erbij te zetten dat je de kleine vanaf week 24 minimaal 10x op een dag moet voelen. Maar letten jullie dan ook op het bewegen? Dus niet alleen het schoppen maar ook het naar je hand toe komen als je deze erop hebt liggen? Mijn schoonmonster is gelukkig niet mijn schoonmoeder Maar mijn aangetrouwde tante @ Inge ik voel hem vooral aan de linkerkant. Hij is een kleine bokser. Ook wel eens dat hij aan beide kanten tegen mijn hand komt liggen als ik deze erop leg. En sinds voor kort voelde ik hem trappen tegen mijn ribben haha, alvast een voor proefje voor als hij over een aantal weken is ingedaald
Ik voel de beeb wel aardig wat keren per dag, maar ik heb echt geen idee of dat nou schoppen, boksen of draaien is. Zolang je 'beweging' voelt is het toch goed?
@sammie1 ik heb dat ook ik voel ze regelmatig maar ik ga er vanuit eigenlijk dat het schoppen is hihi zou niet weten of dat anders voelt als ze draait ofzo haha
Nou mijn binkie heeft vandaag voor 2 dagen bewogen hoor! Hij heeft t echt weer dubbel en dwars ingehaald gelukkig! Zijn favo plekje om tegenaan te schoppen is mn blaas, maar normaal gesproken draait hij regelmatig en voel ik hem dus ook heel vaak tegen mn zijkanten aanschoppen of zo net boven mn navel. Net is hij volgens mij weer compleet omgedraaid, lag de hele ochtend en middag met voetjes beneden, maar nu bij mn navel en daarvoor lag hij ff lekker overdwars, maar wel vrij hoog in mn buik.
@ miekie: nou dat draaien ga je op een gegeven moment echt wel onderscheiden van t trappelen hoor haha, wacht maar af
Nou ik zou je echt niet kunnen vertellen hoe mijn kindje ligt qua ploppen zou ik zeggen bEentjes beneden, draaien ???? Ik zou niet weten wat ik dan moet voelen? Heb wel eens n soort druk in m'n buik denk dan dat is aan het draaien is maar zeker weten doe ik het niet. Het naar mijn hand toe bewegen nee kan ik ook niet zeggen. Als is aan het schoppen is en ik leg mijn hand erop stopt de rotzak er gewoon mee hahaha
Hahaha jij hebt ook zo'n eigenwijs dus in je buik! De mijne draait muist van mijn handen weg, maar als mn man zn hand op mn buik legt dan gaat ie er gelijk naar toe T draaien voelt bij mij vooral alsof er ineens een hele grote bal in mn buik zit die er van binnenuit uit geduwd wordt. Er komt dan echt een heleboel druk op mn buik te staan en ik zie mn buik dan ook echt bewegen en een bult verschijnen. Maargoed mijn placenta ligt natuurlijk ook aan de achterkant he, dus t kan goed komen dat ik t daarom zo goed voel..
Ik heb ook zo'n eigenwijs portret in mijn buik. Ze stopt vooral met stoppen als Lieve haar hand op mijn buik legt. De eerste keren denk je 'dat is gewoon toeval' daarna merk je dat ze het er gewoon om doet. Ik herken het draaien helemaal. Ik heb ook soms opeens een bult aan één kant van mijn buik. Wat ook geinig is, als ik iets op mijn buik zet of een broek met elastiek of zo tegen mijn buik heb gaat ze daar ook tegen schoppen. Bij mij is ze 's avonds het drukst. Ook onder de douche vind ze het heel gezellig. Ik kan ook goed merken dat ze drukke en minder drukke dagen heeft. Heeft jullie kindje ook een 'voorkeurskant'? Mijn kleine ligt meestal rechts in mijn buik.
De mijne schopt idd ook altijd als er iets straks om mn buik heen zit of als t echoapparaat erop gaat. Heel fijn altijd voor de echo's en om t hartje te luisteren Zijn voorkeur is in t midden met zn voeten tegen mn blaas
Kwebbelkousen...ik moest eerst ff alles lezen.. Mijn Mini Me beweegt veel. Maar als iemand zijn of haar hand op mijn buik legt stopt ze meteen. Vooral 's avonds is ze actief tot een uur of 1 's nachts.
ik weet eigenlijk niet eens waar mijn placenta ligt hahaha en jullie zijn ook beide bijna 2 weken verder dan mij dus ws dat het daaraan ligt dat jullie het beter voelen dan dat ik doe. want ik zie mijn buik nog niet bewegen lijkt me echt cool. zag het laatst wel bij mijn vriendin zag ineens een bal hahaha kei cool. Nog 2 weken en dan is ze uitgerekend ben zo benieuwd hoe haar jongentje eruit ziet. en natuurlijk hoe de bevalling gaat aangezien ik erbij mag zijn..
Hoi allemaal! Ben weer terug van vakantie! Heerlijk gehad! Baby voel ik heel goed en is ook van buitenaf goed te zien de bewegingen. Maar of t handen of voeten zijn, geen idee. Heb ook t idee dat m'n navel gaat ploppen naar buiten haha. Hebben jullie dat ook? Ohja hou zoveel vocht vast, m'n voeten zijn enorm olifantmodel geworden. Pas amper schoenen. En m'n benen en voeten doen zeer daardoor. Wie herkent dit of wat kan ik doen. Leg al voeten omhoog steeds, slaap met voeteneinde ook omhoog. Maar toch blijft t..
@Bailey fijn dat je weer veilig terug bent. Ik heb ook zo'n pijn bij mn enkels ivm vocht vasthouden. Proberen de benen omhoog idd. Verder rust ik steeds tussendoor. En verder weet ik het ook even niet. Lang staan doet ook erg zeer.
@Bailey fijn dat je een goede vakantie hebt gehad! Ik heb nog geen last van opgezwollen voeten maar mijn nicht had dat wel en die koelt haar voeten altijd in een emmer met koud water, bij haar helpt dat misschien heb jij er ook wat aan. Bij mij zit de placenta aan de voorkant dus vandaar dat er van buitenaf wat minder beweging te zien is, duurt iets langer dan dat je je placenta aan de achterkant hebt liggen. Dus ik moet nog even geduld hebben.
Ik heb een hele tijd iedere avond van die "volle buiken"gehad. Moet zeggen dat ik er de laatste tijd veel minder last van heb, gelukkig. Hier ook een druk weekend gehad. Vrijdagmiddag gaan shoppen met mijn zusje en erg goed geslaagd! Heb ook een heleboel babyspulletjes en wat kleertjes gekocht . Zaterdag ochtend hebben we de meubeltjes opgehaald en ergens in huis gezet waar plaats was. Is nu zo'n ontzettende bende in huis. We moeten flink opruimen, kamer leegmaken etc etc. Zaterdagmiddag naar vrienden in Den Haag. Daar de stad doorgelopen en wat gegeten en naar een cabaret voorstelling geweest. Die twee dagen flink aan de wandel hebben mijn voeten geen goed gedaan. Heb op beide voeten een flinke blaar.. Heb ik normaal echt nooit last van. Zondag hadden we familiedag van mijn vriend. Beetje bijkletsen en bbq. Ik voel 'm nog niet naar mijn hand bewegen. Meestal voel ik de schopjes links onderin, maar kan ook ergens boven mijn navel zijn soms. Ik voel ook geen verschil tussen draaien, schoppen etc. Zal nog wel komen Ik merk ook dat een te strakke broek niet gewaardeerd wordt door de kleine @ Baileyy, welkom terug! Navel zit bij mij nog naar binnen. Ik hou ook veel vocht vast in mijn benen, zie het vooral bij mijn sokkenrandjes.
Ik heb normaal gesproken heel snel last van vochtpootjes en nu wonder boven wonder eigenlijk nog helemaal niet Tips: - Veel water en groene thee of brandnetel thee drinken. - Met je voeten in wisselbaden! - Zoveel mogelijk idd met de benen omhoog. Mijn navel plopt er niet uit, heb een hele diepe navel, dus gaat niet gebeuren ook denk ik hoor, maar goed we zijn er nog niet, dus we zullen zien @ pleuni: we hadden elkaar dan zaterdag wel tegen kunnen komen! Wij zijn er met mn zwagertje wezen eten en daarna naar de film geweest, toevallig!
goedenavond dames! Ben weer terug van vakantie en heb een poging gedaan tot bijlezen en reageren. Sorrie als ik ergens niet op gereageerd heb @godinn: spannend een vergroot niertje. Hopelijk is het niks. @chybou: jeetje, jullie weten dus al de datum dat jullie meisje komt. Leuk. heb je wat om naartoe te leven @inge: jeetje wat een verhaal zeg van je broer/schoonzus @rommel: vervelend dat je zwangerschapsischias hebt. @engeltje: fijn dat het gesprek tussen je man en zijn ouders voorlopig toch goed is afgelopen. Wat een gedoe zeg. @lexxie: welkom @enfermera: ook welkom @pleuni: gefeliciteerd met je diploma! @miepkip: jeeee, fijn dat je vriend een baan heeft! super hoor. Nou hier alles goed, lekker weekje gehad, wel na een dagje dierentuin helemaal kapot, merk sowieso dat ik m'n middagslaapjes erg prettig vind Voel hem ontzettend goed, hij beweegt lekker veel (placenta aan de rug) Soms ook wel een dagje een stuk minder, ben ik ook meteen in de stress maar tot nu toe voel ik hem elke dag goed. Manlief voelt hem ook goed, hij stopt vaak wel met bewegen maar dat ligt aan de druk van onze handen, mijn hand ligt heel zacht en zijn hand erg zwaar, maar nu hij erop let voelt hij hem sneller. Ik hou gelukkig geen vocht vast, toen bij Fleur wel was echt dik en opgeblazen, heb ik nu geen last van. Komt ook door het weer, toen was het een erg warme zomer dus ik ben heel blij met dit weer nou sorrie als ik vergeten ben ergens op te reageren!
Fijn dat je zo'n lekker weekje hebt gehad meis! Heerlijk he als je hem zo goed kan voelen! Geniet lekker van je middagslaapjes. Kan dat ook nog als je weer moet werken? Hier gaat dat niet hoor! Maargoed heb er gelukkig ook nog geen behoefte aan. Heb energie voor 10 nu ik niet meer spuug Merk alleen wel dat ik echt moet opletten dat ik echt pauze neem nu tussendoor en niet met collega's ga shoppen. Maargoed met de pauze meegerekend ben ik ook 9,5 uur aan t werk, dus dat is best lang natuurlijk