Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Jeutje wat gaan jullie snel hier :eek: Bedankt voor alle welkoms! :p :D

heerlijk hè, middagslaapjes.. kan daar af en toe ook zo van genieten :D

Ik voel die van ons ook enorm goed bewegen, placenta ligt bovenin dus dat is ook wel logisch.. echt grappig. Manlief voelt het ook al een tijd, echt leuk!

2. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @maia fijn dat je weer terug bent en fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.
    heb je verder nog wat dingen gedaan behalve dierentuin?
    het weer heeft helaas niet zo meegezeten das wel jammer.

@voetjes
    hier geen last van wel merk ik dat ze iets dikker zijn doordat ik mijn sokken nog in de voeten heb staan als ik ze uit heb.
    maar kan niet echt zeggen dat ze heel dik of pijnlijk zijn.

@navel denk dat mijn navel ook niet gaat ploppen hoor heb ook een redelijk diepe navel.
    maar wel grappig dat we het er nu over hebben want gisteren heb ik het mysterie van mijn navel ontdekt hahaha.
    ik zal hem even uitleggen achteraf best grappig.

Nu door mijn zwangerschap begint mijn navel wel wijder te staan waardoor je in je navel kan kijken.
    zo zat ik gisteren dus met mijn piercing te spelen want krijg wat losse velletjes dus liep n beetje te plukken en toen zak ik wat zwarts dus dacht dat is een vuiltje,
    dus liep te porren en te plukken wattenstaafje erbij noem maar op.
    toen weer met mijn vinger toen merkte ik op dat het hard was dus een korstje maar zwart.
    maar wou niet met een pincet gaan kloten omdat ik bang was dat het evt zou gaan ontsteken (heb er geen last van)
    maar het ging er niet uit dus begon al lichtelijk te stressen nou naar de dokter ontsteking stress stress.
    s'avonds gingen we uit eten met mijn ouders en oom dus ik tegen mijn moeder kijk eens in mijn navel is dat normaal.
    dus zei kijkt begint ze heel hard te lachen.
    blijkt het dus gewoon n stukje van mijn navelstreng te zijn.
    zegt ze jouw navel plopte zo snel naar binnen dat dit mee is gegaan hoef je geen zorgen over te maken.
    maar dit is echt wazig hahaha.
    dat zwarte is gewoon een gedeelte van mijn navelstreng hahaha.

nu hoor ik jullie denken lekker boeiend hahaha
    maar je had er bij moeten zijn hahaha

3. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: helaas kan ik niet slapen als ik moet werken :( maar de overige dagen neem ik het er echt wel van. Erg prettig dat Fleur ook nog slaapt 's middags, zo kan dat gelukkig nog.

@inge: voornamelijk dierentuin, zwembad, speeltuin, land van jan klaassen, zwembad, zwembad, speeltuin, zwembad ;) het weer werkte op zich goed mee, af en toe 's avonds regen maar ja, dan waren we toch 'thuis' en gisteren dat het rotweer was, verder weinig regen gehad.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ inge: hahaha wat een verhaal zeg! Dat je sat nog nooit eerder hebt ontdekt of dat t verteld is :D

Dat scheelt idd maia! Heel soms doe ik ook wel een middag tukkie hoor, vooral in t weekend als ik slecht heb geslapen, maar verder nog niet.... Zal wel komen met mn verlif straks :D

5. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @maia klinkt goed hoor!!!

@engeltje nou ik heb het nooit gezien omdat mijn navel normaal niet zo wijd staat dus dan zie je dat niet.
    en dan ga je er ook niet naar vragen.
    Ik weet wel van mijn moeder dat mijn navelstreng ergens op het UMCN Nijmegen zwerft omdat ze daar toen ik geboren werd vroegen of ze die mochten hebben.
    volgens mijn moeder had ik een behoorlijk lange navelstreng.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou ben benieuwd dan of jouw baby net zo'n navelstreng krijgt ;)

7. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    hahaha wie weet ik eet genoeg mocht die daarvan groeien hahaha.
    echt erg heb net na mijn avondeten nog 3 sneetjes brood op hahaha

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Je zal t nodig hebben! Ik heb vandaag ook wel 2x pastasalade opgeschept! T was gewoon zo lekker, maargoed ook gezond, net als brood. ;)

9. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Ja daarom het was of pringless of brOod!
    Maar nu ik erover nadenk denk dat ik n paar pringless ga pakken haha

10. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Er was er hier een meisje om half 7 een feestje aan het vieren in haar bed en jongetje in m'n buik deed heel gezellig mee, dus was vroeg wakker vanochtend.

11. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Heel apart nog een stukje navelstreng.
    Ook nog nooit van gehoord dat dat kan .

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Wat een grappig verhaal over die navelstreng.. haha Wist niet dat dat kon..

13. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Ja ik wist het ook niet, maar het klinkt heel realistisch dus ja ik ga daar ook maar gewoon van uit als mijn moeder het niet zeker zou weten zou ze het ook niet zeggen.

de kogel is ook door de kerk nu ik ga vanaf maandag voor 3 uur de ziektewet in dus blijf nog 2 uur per dag werken.
    mijn huis zal blij zijn aan de tijd die straks krijgt hoop dat ook mijn energie hiermee terug gaat komen.
    maar eerst een weekendje weg.
    waarschijnlijk morgen mijn laatste werkdag op het radboud tot en met januari.
    of anders dondedag!

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Inge: Wat een grappig en bizar verhaal over je navel. :D
    Fijn dat de kogel door de kerk is wat betreft je werk (dat rijmt). Geeft vast een beetje rust.

Dus jullie zijn ook van de middagslaapjes? Voel me net zo'n oud vrouwtje, maar ik heb het, na mijn werk, echt nodig.

Mijn navel is ook heel wijd. Haha. Ik heb mijn navelpiercing er uiteindelijk maar uitgehaald. Hij werd er als het ware uitgedrukt en omdat ik veel zit bleef hij steeds achter allerlei dingen hangen. Niet fijn!

Hebben jullie ook dat je steeds met je buik tegen van alles aan loopt, stoot en botst? Ik vergeet steeds dat ik niet overal meer zomaar langs kan.

15. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Maia, welkom terug!

@ Inge, wat grappig van je navel! En fijn dat de kogel door de kerk is.

@ Chybou, ik heb dat wel regelmatig ja, dat je buik ergens tegenaan stoot. In het vliegtuig had ik het ook regelmatig als ik naar de wc liep. Recht vooruit ging niet altijd dus soms zijwaarts en één keer viel ik bijna bovenop een meneer... Gelukkig nergens echt hard tegenaan gelopen :)

Middagslaapjes doe ik eigenlijk niet. Ik kom meestal tussen 5 en 6 thuis van werk en dan plof ik even op de bank met de voeten omhoog terwijl vriendlief kookt :D

16. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @buik
    ik heb het meestal dat ik denk dat ik nog wel ergens tussendoor pas helaas is dat niet het geval hahaha.

vanmiddag bij de VK geweest en het zag er allemaal goed uit, vind alleen dat ik eigenlijk maar weinig uitleg krijg of dat iets goed is of niet ze lopen ook altijd uit vanmiddag ook weer 30 minuten dus mss dat het daaraan ligt.
    ze heeft vandaag ook voor het eerst gevoeld tot hoe hoog mijn baarmoeder lag (baarmoeder is dat toch?) met meetlint gemeten dat had ik nog niet eerder gehad.
    toen heeft ze het hartje geluisterd maar die kon ze volgens mij niet echt vinden wel de navelstreng daar klopte het hartje doorheen dus het was prima ze heeft er verders niets over gezegd echt wazig.
    ook gaf ik aan dat ik nog steeds zo moe was kijkt ze naar de cijfertjes ja dat was toch goed dus werd afgewimpeld.
    al met al ik weet het ook niet.
    ik weet ondertussen wel waar mijn placenta ligt dus dat scheelt weer die ligt voor onder.

17. Maia

Maia Niet meer actief

@inge: fijn dat je de ziektewet ingaat en dat je hierdoor meer aan je rust toe kan komen.
    Wat jammer dat je vk zo weinig aandacht aan je vragen besteed, zou ik toch wel even melden als het je een naar gevoel geeft. Ze zitten straks toch naast je bij je bevalling en dan wil je wel dat ze naar je luisteren. In principe als alles goed is besteden ze er verder weinig aandacht aan, dat herken ik wel, maar ze hebben wel alle aandacht voor vragen enzovoorts.

@chybou: ja hoor, ik kom er gewoon voor uit en ik geniet enorm van mijn middagslaapjes ;) en ja, mijn buik begint ook in de weg te zitten langzamerhand.

Ik heb voornamelijk 'last' van mijn borsten. Had voor zwangerschap een a cupje, inmiddels is het een goede C, misschien wel d. Oftewel, als ik iets eet en het kruimelt, heeft het nogal de neiging om ertussendoor te vallen. Heel irritant. Ben nooit zo blij met m'n borsten maar op dit moment waardeer ik dat a cupje best wel heel erg.

@pleuni: thanks :D

ik heb vanmiddag lekker geshopt, leuk tuniekje met een legging gekocht. geen zwangerschapskleding dus weet niet hoe lang ik het nog aan kan maar ach, voorlopig past het nog prima :)

18. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Middagslaapjes doe ik ook niet. Geen tijd voor helaas;)

Ik loop ook weleens ergesn tegenaan ja. Denk dat ik in mijn hoofd nog slanker ben hihi

19. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    ik doe ook nog geen middagslaapjes heb ze voor mij gevoel niet nodig, wel merk ik dat ik in het huishouden niet alles meer achter elkaar kan doen en echt moet verdelen.
    Ik werk 3 dagen in de week ben elke dinsdag en vrijdag vrij dus de huishoudelijke klusjes verdeel ik gewoon over die dagen.

Het was heerlijk weer vandaag dus vanmiddag heb ik lekker in de tuin het tuinbankje geverfd was hoognodig hihi
    Verder heb ik de strijk weggewerkt, boodschapjes gedaan en dan is de dag helaas zo voorbij
    Van mij mag het dit weer zoals vandaag tot oktober blijven niet te warm en niet te koud haha

20. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ iedereen sorry voor het niet reageren op de verhalen, ben nogal vergeetachtig aan het worden en zodra ik iets heb gelezen ben ik het weer vergeten :$

Zelf heb ik een uur geleden de vk gebeld. De kleine man is al sinds gisteren erg rustig. Nu in de gaten houden en als het alsnog weinig is moet ik morgen opnieuw bellen om langs te komen.
    Gisteren hebben wij de commode opgezet :) heerlijk om alles een plaatsje te kunnen geven.

Ook zal ik mijn buikfoto en een foto van de commode posten.

Deel Deze Pagina