Geboortekaartje: hier proefdruk al binnen... maar of het hem word nog niet helemaal over uit... Naam staat wel vast! Kleertjes: 3x mt 50, rest 56 (nieuw en van zoontje) en wat setjes 62. De andere maten staan beneden in dozen in de box... Idd allemaal zachte setjes, waar hij lekker in kan bewegen. Schatting gewicht: dochtertje werd hier ruim 7,5 pond geschat en was 3670 gram, zoontje werd geschat op 3800-4000 en was 3840 gram... ben dus wel heel benieuwd wat dit mannetje doet. Andere waren met echo al wat 'dikker met korte beentjes', dit mannetje had op echo lange benen, en iets kleiner hoofdje, zal virjdag eens vragen bij echo voor gokje Striae: hier helaas al bij dochtertje door groeispurt, bij zoontje 2 erbij en nu nog niks erbij... *afkloppen* Hier vandaag rust dagje gehouden... werkelijk niks gedaan. Hoop dat morgen beter voel, moet ff wasjes vouwen ! Verder wat vermoeid... dus lekker op tijd naar bed!
@ Kleertjes, wij hebben zelf 4 pakjes maat 50 gehaald en 2 pakjes maat 56. Verder hebben we 3 boxpakjes maat 50 gekregen en 2 maat 56. Ook hebben we van heel veel mensen (nicht, en daarvan vrienden) Babykleertjes gekregen in maat 50, 56, 62 en 68 gekregen. Maar daar ga ik alleen de dingen van gebruiken die we nodig hebben, want we hebben nu al wel erg veel. @ wij hebben 2 vestjes maat 50, 3 vestjes maat 56 en verder rompertjes met lange mouwen, met korte mouwen zo ook met shirtjes, we hebben flink wat spijkerbroekjes maar ook joggingsbroekjes. Dus dat komt wel goed @ voorlichtingsavond. Het is zeker wij gaan voor een ziekenhuis bevalling. Erg goede informatie avond gehad. Alleen mag je pas in het ziekenhuis terecht als je een uur lang om de 5 min. weeen hebt, maar we gaan morgen overleggen met de vk dat ik er vanaf het begin wil zijn, want (ze zeggen altijd hoe moeders bevalling was zo zal de jouwe zijn, en mijn oma en mijn moeder hebben alle kinderen bijna 2 uur nadat de weeen begonnen gekregen) Dus ik wil zo snel mogelijk in het ziekenhuis zijn Verder werd meneer erg actief tijdens het gedeelte: Bevallen. Haha eerst uitrekken en daarna schoppen. Volgens mij heeft hij zoiets van, Nee nog niet moet eerst mama nog flink pesten Morgen naar de vk. Zin in haha
@baileyy onze vk praktijk doet het tegenwoordig standaard 30wkn echo word ook vergoed maar daar schijnt nogal een verschil in te zitten per regio begreep ik. Maar ik vind het helemaal niet erg dat het bij ons standaard is @kleertjes gisterenavond zijn wij in het ziekenhuis geweest ook zo'n info avond over bevallen in het ziekenhuis en toen werd er gezegd dat je kleertjes in de maat 50/56 mee moest nemen daar passen alle baby's in ongeacht het gewicht, die verpleegkundige had nog nooit in haar carriere (25 jaar) meegemaakt dat een baby gelijk in een pakje 62 kon. Het heeft te maken met de lengte en niet met het gewicht zei ze. Verder heb ik gewoon wat t-shirtjes gekocht en vestjes mocht het warm zijn kan ze alleen het shirtje aan en mocht het al wat kouder zijn kan ik het vestje er over heen doen.
goedemorgen dames. Paar dagen weinig aanwezig geweest, slaap slecht dus weer erg moe en had weinig puf om te reageren. Ga m'n best doen om bij te blijven Vandaag zijn we 4 jaar getrouwd dus vanmiddag gaat dochterlief naar mijn ouders een nachtje logeren. Verder is de babykamer gisteren behangen, is erg mooi geworden @laupio: het gaat zeker snel he, jeetje een aantal hier alweer in het laatste trimester. Ik mag nog een paar weken voor ik die mijlpaal bereik. @pleuni: dank je! ben er erg blij mee, geeft veel rust. @chybou: lekker zeg, zo vroeg 'verlof'. Maar jeetje, wat erg dat dit in Nederland nog niet fatsoenlijk geregeld is. En 'ze' lopen zo graag voor in de wereld met allerlei dingen. Idioot eigenlijk. @miepkip: Fijn dat de informatieavond goed was. En van de moeders: het zegt helaas niets. Hier ook: alle vrouwen (moeder/oma/tantes) bevallingen die binnen 4 uur klaar waren dus ik 'hoopte' bij Fleur ook stiekem op een wat snellere bevalling en toen had ik toch pech. Vanaf eerste wee ongeveer 20 uur, vanaf ontsluitgingsfase wel 'snel' in 9 uur geloof ik. Dus het zegt helemaal niets. @kleertjes: ik ga een beetje uit van Fleur, dus ik koop geen maatje 50, heb een stuk of 4 pakjes in 56 en verder krijg ik vast nog wel wat en anders koop ik terplekke en ik heb nu 2 setjes maatje 62. 68 heb ik ook liggen nog van Fleur en aangezien het beiden oktoberkindjes zijn hou ik haar lijn globaal aan. Maar van 68 koop ik verder nog niets, ik wil even de najaars/wintermode afwachten. Fleur was 8 pond en deze groeit redelijk op dezelfde wijze dus ga weer van een lekkere boeddha uit @striae: niets, maar wel veel jeuk op mijn buik, dus smeer wel. ik heb er trouwens eentje die steeds graag dwars ligt en dat kan best pijnlijk zijn vind ik. maar even licht duwen en hij gaat wel anders liggen, maar voel hem soms echt overdwars liggen. En zat gisteren foto's van zwangerschap Fleur en deze te vergelijken, heb echt een stuk grotere buik dan toen, 'schrok' echt een beetje hihi
Goedemorgen Maia: apart gevoel is dat he? Hier ligt hij ook vaak dwars of diagonaal Klein boefje heeft alle ruimte nog! Ben vrijdag benieuwd, hoop zo dat hij goed ligt voor de echo en ik mooie plaatjes krijg Echo rond 30 weken: hier ook nog niks overgehoord... bij vorige zwangerschap wel groei echo's gehad. zal eens vragen bij controle... Bevalling: wil graag thuisbevallen, eerste in zkh, tweede thuis en nu ook graag thuis. Kleertjes: ik heb in mijn werk ook geen baby's gehad die meteen mt 62 aankonden, de grootste baby waarbij ik gekraamd heb was 4665 en 56 cm lang en mt 56 paste, soms nog wat ruim. Vandaag voel ik me weer iets beter, ff huisje opruimen/stofzuigen, wasjes vouwen en wegwerken, boodschapjes doen en dat op een lekker rustig tempo! En dan rustig de spullen bij elkaar zoeken, vrijdag gaan we met mijn ouders weekendje valksenwaard
@ Godinn, gelukkig is alles ok. @ Kleertjes, ik heb paar dingetjes in 56 en 62 gehaald. Maar moet nog 1 of 2 zachte makkelijke pakjes in 56 halen. Heb ook al wat leuke 68 pakjes meegenomen die in de aanbieding waren bij H&M/Wibra etc en die zo stoer waren Binnenkort ga ik maar weer eens op pad voor de kleine. Heb de uitzetlijst voor 1/3 klaar nu denk ik. 30 weken echo heb ik ook niks over gehoord. Zal eens navragen bij volgende controle. vanavond pretecho! Ben zo benieuwd en heb er zo veel zin in
Dankjullie wel, ik ben er ook blij om Mijn vriendin haar kindje blijkt ook veel te groot, zij moet om de 2 weken voor een echo en elke keer dan ook een hartfilmpje maken van de beeb. Ik zei tegen haar: Komt vast goed joh! Vaak trekt het wel weer bij.. Terwijl ik er zelf ook over in zit haha! Hier is de 30 weken echo ook niet standaard. Ik krijg hem wel, omdat het ene niertje iets vergroot was. Maar ik moet sowieso om de 3 weken voor een echo, dus misschien combineren ze dat dan ook wel. Ik heb ook het meeste spul in 50/56 gehaald. Vooral makkelijke kleding. Ook omdat we niet weten wat het wordt, vind ik het moeilijk winkelen met al dat blauwe of roze spul! Heb nu maar wat saai wit en grijs gekocht. Maar wel leuk spul hoor! @ pleuni, heel veel plezier vanavond!! Ik twijfel trouwens nog tussen een zkh bevalling of thuis. Willen jullie ook pijnbestrijding????
@pleuni veel plezier vanavond met je pretecho!!! Geniet ervan!! @pijnbestrijding ik heb gisteren bij de info avond in het ziekenhuis informatie gehad over pijnbestrijding, maar inprincipe heb ik besloten geen pijnbestrijding te nemen omdat ik de nadelen vervelend vind die er eventueel kunnen zijn. Alleen weet je natuurlijk van te voren nooit hoe je bevalling loopt dus ik heb wel aangegeven mocht het om de een of andere reden echt niet gaan het op dat moment wel te nemen, maar de vk zei ook wij kunnen ook op een gegeven moment het wel adviseren, hun hebben er ervaring zat mee en kunnen dat wel goed inschatten natuurlijk. Maar inprincipe zeg ik van te voren nee.
@ kleertjes : hier nog zoveel van de eerste 2 ( meisje / jongen ) dus niks meer gekocht . Alles vanaf 56 . Bij mij was de 1e 2700 gram en ook zij zat gewoon meteen in 56. Mijn moeder is wel nog los gegaan op de babykleertjes dus er hangt ook wat nieuw spul tussen ook neutraal hier. @ pijnbestrijding :Bij de vorige 2 ook niet gehad dus ga er een beetje van uit dat het nu weer niet nodig is ( je weet het natuurlijk nooit ) maar bij het idee van een ruggenprik breekt het zweet me al uit. Dus hoop hem ook deze x niet nodig te hebben. @ ziekenhuis : nu vanwege BMI in het ziekenhuis ( regels zijn ondertussen verandert ) . 1e kwam ook in het ziekenhuis vanwege meconium , 2 e kwam gewoon thuis. @ geboortekaartje + naam : Hier zijn we daar mee klaar. Gisteren is ook het ( goede ) wiegje binnen gekomen. Dus straks lekker nog even rommelen in de babykamer en dan is die ook klaar. Vandaag ook nog eens 10 jaar getrouwd.
Gefeliciteerd Theertje! Feestje?? Ik zou zo net beginnen aan de baby kame,r maar die staat zo vol Dus maar even wachten tot manlief er vanavond is. Dan maar een kar buiten en gelijk alles weg, wat weg kan.
@pijnbestrijding: Voorkeur is om het liever niet te doen. Gezien ik een chronische ziekte heb slik ik al genoeg medicatie en zou ik het o.a. daarom graag zonder doen. Wel heb ik aangegeven dat ik dit op het laatste moment nog zou kunnen willen wijzigen mocht het echt niet meer te houden zijn. @ bevalling: Gezien de ziekte van Crohn moet ik in het ziekenhuis bevallen. Eigenlijk geen idee vanaf wanneer ik dan mag komen. @ kleertjes: Zelf was ik erg klein 45 cm en mijn zus 6 weken te vroeg dus ook te klein dus ik heb geloof ik wat meer kleine setjes. 1x mt44/47 en 4x mt50 en 4x mt56. Ik vind het wel lastig want ik heb bij verschillende winkels wat gekocht( zeeman hema prenatal enz) en geen een maat is hetzelfde. heb zelfs een boxpakje mt 44 dat even groot is als een mt 56 van de zeeman. Wel heb ik alles eigenlijk in de uitverkoop gekocht dus mocht ze het niet of heel weinig aan doen heeft het me niet super veel geld gekost. @ geboortekaartje: Dze hebben we nog niet klaar. Wel weten we de naam. Ik zou zelf graag een gedichtje willen schrjiven voor op het kaartje, daar moet ik even de tijd voor nemen. @ yoga/gym. Doen jullie hier aan of volgen jullie bepaalde cursussen? Ik ben gisteren begonnen met zwangerschapsyoga. Ik moet zeggen dat ik het wel even wennen vond. Het is heel erg rustig en jezelf bewust worden van bepaalde dingen. Ik was bang dat het erg zweverig zou zijn, wat het stiekem ook wel een beetje is. Maar toch vond ik het niet vervelend om door bepaalde ademhalingsoefeningen stil te staan bij bepaalde dingen ( zoals natuurlijk je kleintje) @ echo's: Ik was even benieuwd hoeveel echo's jullie eigenlijk krijgen. Mijn laatste was met 19 weken ( 20weken echo dus wel uitgebreid) De eerst volgende heb ik pas weer bij 28 weken in het ziekenhuis. Wel heb ik zelf een afspraak gemaakt voor een pertecho bij 27 weken. in de tussentijd heb ik wel nog een keer controle bij VK op eigen verzoek gezien ik 9 weken wel erg lang vind en dat terwijl ik medische indicatie heb en ik nauw onder controle zou komen te staan. Gelukkig is onze meid erg bewegelijk en voel ik me goed dus ik maak me geen zorgen maar merk wel dat ik de periode ertussen erg lang vind.
hi! @pijnbestrijding: bij Fleur wel gehad, maar eigenlijk was de enige reden dat ik dus al meer dan 12 uur weeën had, daardoor 's nachts niet/nauwelijks geslapen had en toen opeens een weeënstorm kreeg die ik dus niet meer op kon vangen omdat ik zo moe was. Dus toen naar ziekenhuis voor een ruggeprik, maar het ging zo snel dat ze die niet meer gaven dus heb pethidine gehad. Was er erg blij mee, de volgende bevalling wil ik het liefst zonder pijnbestrijding, maar als ik moet kiezen kies ik wel weer voor pethidine. @30 weken echo: bij Fleur deed mijn vk hem niet standaard, nu is hij bij mijn praktijk wel standaard @theertje: gefeliciteerd! Wij zijn vandaag 4 jaar getrouwd (en dus gaat Fleur vanavond de hort op naar mijn ouders en gaan wij uit eten)
@ Maia en Theertje gefeliciteerd! @ Pijnbestrijding, ik wil het liefst ook zonder, maar heb aangegeven dat als het niet gaat ik het wel kies en heb ook idd gekozen voor pethidine. @ vandaag controle vk gehad. Heb een te lage bloeddruk, 95/50 wat dus mijn hoofdpijn en duizeligheid verklaart. Ook kreeg ik te horen wat nou de pijn bij mijn buik was. Blijkt dus dat, doordat mijn spieren nogal ''hard'' zijn. Deze pijn doen, omdat ze uit elkaar moet gaan vanwege de ruimte van de baby. En de baby ligt met zijn beentjes rechts, ruggetje links, en zijn hoofdje onder Ik mag ook i.v.m. mijn oma en moeders bevalling meteen bellen tegen de tijd dat mijn weeen beginnen aangezien het ziekenhuis nog 30 min. rijden is.
@All: Bedankt voor alle lieve reacties. Lieve en ik zijn idd getrouwd. Waarom gekozen voor haar eicel? Het werd hier al een beetje gezegd, zo is het echt een kindje van ons samen en misschien nog wel belangrijker er waren minder risico's op erfelijke afwijkingen. Mijn open rug is erfelijk en zo was er niet het risico dat ik het door zou geven aan ons kindje. @Theertje: Van harte gefeliciteerd. @Ukkie: Ik doe ook zwangerschapsyoga. We zijn nu 3 weken bezig. Ik was ook bang dat het een beetje zweverig zou zijn... En ja, dat is het soms wel een beetje. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die ademhalings/ontspanningsoefeningen best fijn vind. De kleine meid vind het ook prettig, want die is vaak lekker druk onder de yoga. @30 weken echo: Ik krijg hem ook. Volgende week donderdag gaan ze weer een keer kijken. Vind het toch weer een beetje spannend allemaal. Ik hoop zo dat alles goed is, dat ze goed groeit, dat alles helemaal normaal is... Kortom, alles wat iedereen hoopt voor zijn kindje. Wij hebben inmiddels 7 echo's gehad. De 30 weken echo wordt nummer 8. @Kleertjes: Mij viel ook al op dat er nogal veel verschil tussen het ene pakje en het andere pakje. Het is allemaal maatje 50/56, maar er zit soms wel cm verschil tussen. Ik heb veel van mijn schoonzus gekregen en ik hoefde bijna niets te kopen. Ik heb nu de lades vol liggen met maat 50/56. 62/68 heb ik in aparte bakken moeten doen omdat het er allemaal niet in de la paste.
@Engeltje wat een lief kleurtje in de babykamer en leuk met de naam op het lakentje! @Kleding Oke dus toch rompers met korte mouwen erbij. Ik dacht die zijn vast te koud. En dan korte en lange mouw in meerdere maten? Pff vind het zoo moeilijk. Net wat Engeltje zegt, heb heel snel wat bijgekocht natuurlijk maar omdat je toch al iets moet hebben die eerste tijd. Waar maat 68 stond weet ik niet meer zo uit mn hoofd, maar vond het ook al groot.. @Plaats bevalling. Krijg steeds meer voorkeur voor ziekenhuis. Puur een veiliger gevoel. Maar geen indicatie dus volgens mij wordt dat nog best duur. Voorlichtingsavond lijkt mij ook wel wat. Zal het eens vragen aan de vk. @Godinn qua kleertjes vond ik dat neutrale ook saaier. @yoga Ik doe zwangerschapsyoga. Moet zeggen ging mij vrij snel die concentratie op dat ademen haha. Wanneer in en uitademen op welke beweging had ik nog niet helemaal door
@ maia en theertje: gefeliciteerd meiden! @ miepkip: wat leuk dat jullie een voorlichtingsavond in het zh hebben gehad! Ik ga er binnenkort ook naar informeren, beval namelijk niet in het zh waar ik ook mn controles van de gyn heb en wil graag van tevoren weten waar ik precies moet zijn in het andere ziekenhuis aangezien het ook zeker 20 min rijden is als er geen files staan Ennuh veel dropjes eten en zoethoutthee drinken dus voor jou meis, pas goed op jezelf hoor! Pijnbestrijding wil het in de eerste instantie zonder proberen. Pijn gaat t gewoon zeker doen, maar mn lichaam kan wel wat hebben. Maar kan me wel voorstellen dat t soms wel gewoon nodig is, dus sluit t niet uit! De volgende keer dat ik naar de gyn moet ( met 32 weken ) moet ik geloof ik ook door naar de anesthesist om het een en ander door te bespreken ivm met risico's door overgewicht, dus ben benieuwd of pijnbestrijding dan ook gelijk ter sprake komt. 30 wekenecho wordt bij ons ook vergoed. Heb alleen geen idee of ik hem bij de vk of bij de gyn ga krijgen. Krijg zowieso bij iedere controle van de gyn een korte echo. Heb er nu geloof ik al 5 gehad exclusief de pretecho met 16 weken... Zwangerschapscursus Wij gaan de cursus samen bevallen doen. Start erg laat, eind augustus pas. Heb zelf ooit poweryoga geprobeerd op de sportschool en ondanks dat dit iets actiever is als de gewone yoga was het echt niks voor mij, werkt echt op mn lachspieren...ook leuk natuurlijk tijdens de bevalling hihi Qua ademhalingstechnieken zit t denk ik zowieso wel goed bij mij nu. Heb een paar maanden bij de mensendieck hiervoor gelopen ivm hyperventilatie door paniekaanvallen. ( ontstaan door een traumatische ervaring, lang verhaal )
Thnx baileyy! Ja ik heb idd verschillende maten daarin gekocht en een hoop gekregen. Wat ook handig kan zijn voor t begin zijn de overslagrompertjes. Voor mij maakt t niet zoveel uit, maar kan me voorstellen dat mn man dat in t begin fijner vind met zown teer poppetje
Ik heb nog helemaal geen voorlichting gehad. Keek net op de site van het ziekenhuis dat dit op een middag is. Lekker handig voor mn vriend weer vrijnemen haha. En pijnbestrijding. Jeetje dat weet ik dus echt niet nog. Geen idee waar je uit kan kiezen en zo.. We hebben wel een kamertje gekocht. Dus weer een stap verder... Nu de lijst eens compleet gaan maken..
Goedemorgen Pleuni hoe was je echo? Ik mag morgen... hihih Pijnbestrijding: Bij dochter phetidine gehad, weeenstorm en pas aan begin van bevalling. Zoontje thuis dus niks, deze wil ik graag zonder doen, maar ja je weet nooit hoe je de bevalling in gaat en verloopt. Babyuitzet: hier ook langzaam aan zeker schot in de zaak. Moet nog een aantal kleine dingen.. geen ruimte voor babykamer dus wiegje en commode op mijn slaapkamer. Hier een wat ander begin van de dag... Dochtertje heeft waterpokken. Had gister wel rood bultje gezien maar niks raars en nu heeft ze er een paar met vochtgevuld en eentje is al open achter dr oortje... Dus zometeen maar naar de apotheek iets halen ervoor. Zoontje zal denk ik ook niet gespaard blijven. Straks voor de zekerheid VK maar even bellen, heb ze wel gehad toen ik 4 jaar was, maar beter zeker dan in onzekerheid...