Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    He bah Engeltje, zulke dingen zijn nooit leuk, maar in combinatie met een zwangerschap kan het nog vervelender zijn.
    Mijn moeder was in het begin van mijn zwangerschap heel erg ziek (heeft een week in kritieke fase in coma gelegen) en dat kon ik echt niet handelen toen.. Gelukkig hebben ze min of meer ontdekt waar de hoofdpijn weg kwam!

Haha, visite, leuk maar ook vermoeiend! Mee eens!

@ Pleuni, zit die pijn bij jou echt in je lies? En voel je het vooral als je bv moet niezen/lachen etc? Want ik kan soms echt niet normaal lachen, dan voelt het net alsof mijn lies scheurd.. Pijnlijk! Zal er ook wel bij horen...

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik meld me ook weer even.

@ engeltje vervelend zeg. Hier in de familie ook wat negatieve dingen wat betreft ziekte. Erg lastig voor een periode dat je eigenlijk heel erg blij moet zijn. Ik merk wel dat ik op een of andere manier wel sterk ben wanneer ik bij ze ben. Kan niet huilen en het lijkt alsof het mij minder raakt dan voor de zwangerschap. Aan de ene kant vind ik dit heel erg lullig maar de vk zegt dat je lichaam je op bepaalde momenten beschermt tegen stress waardoor je er beter tegen kan..

Om andere kleine dingen kan ik juist wel helemaal overstuur van raken ( er valt iets, of gaat net ff iets zoals het niet zou moeten). Ik laat het maar even zoals het is, zal moeder natuur wel zijn.

Wij zijn dit weekend aan het kinderkamertje begonnen. We hebben flink opgeruimd en het kamertje geverfd. Natuurlijk weer net even iets teveel gedaan waardoor ik zaterdagavond en nacht niet meer kon lopen van de pijn. Manlief moest me zelfs helpen bij de toilet bezoeken omdat ik het bed niet uit kwam en niet meer kon lopen. (voelt echt alsof er iets breekt) Hebben jullie dit ook wel eens?
    Gelukkig was het zondag zo goed als verdwenen en konden we weer verder. Dit keer wel rustig aan gedaan en mn rust op tijd gepakt tussendoor.

Hier ook veel verjaardagen waar ik niet altijd zin in heb. Vind het fijn om af en toe gewoon thuis te zijn, mn dingetjes te doen en te kunnen rusten wanneer ik daar behoefte aan heb. Soms lijkt het wel alsof ik me moet verantwoorden als ik ergens niet naar toe wil.. heel irritant!

Wat betreft bewegen voel ik het ook steeds heftiger. Wat mij erg opvalt is als ik op mn rug lig en omhoog kom, het soms lijkt alsof iemand van de buitenkant met 1 vinger hard in mn buik port. Hebben jullie dit ook? Daarna voel ik weer getrappel en weet ik dat het de kleine moet zijn, maar is toch iedere keer weer even schrikken.

Verder gaat hier alles zn gangetje. Ik hoef pas eind juli weer naar de gyn. Vind wel dat er veel tijd tussen zit maar gelukkg hebben we 20 juli een pretecho waar we lekker lang kunnen kijken!! Super veel zin in!!

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @Engeltje hoe gaat het nu? Wat zei de vk over je klachten?
    En wat naar van je opa!! Hoe gaat het nu met hem?

@Ukkie1985 Bij jou dus ook ziektes. Wat balen allemaal he in de zwangerschap!

Hier gaat t verder niet goed. Mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Ze heeft kanker en het ging opeens helemaal niet goed. Ze moet zeker een week blijven zei de dokter om alles onder controle te krijgen. Tot nu toe lukt niks wat ze proberen.
    Ben helemaal van slag. Verder zouden mijn vriend en ik woensdag geregistreerd partnerschap aangaan. Mijn moeder zou getuige zijn.. We wilden er echt geen poespas met toespraken enzo van maken, puur om de dingen te regelen. Maar ik vind dit toch wel heel erg dat mijn moeder dit dan niet kan doen. Ik heb ook geen idee wat nu.. Mijn vrined belt straks het gemeentehuis. Eeerst zei al al, nouja dan moeten we een andere getuige kiezen... Alsof ik dat zomaar even kan.. Ik ben behoorlijk emotioneel steeds. Gelukkig alleen thuis en niet bij mijn moeder. En ik maak me ook zo'n zorgen om haar en of ze oktober wel haalt.. Mijn vriend zegt dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen. Irritant vind ik dat als ie dat zegt, want het is wel heel reëel dat ze dat niet meer meemaakt...

Nu heb ik ook nog eens veel pijn in mijn buik. Komt vast door de stress. Heen en weer gefiets van mijn ouders huis naar het ziekenhuis 2 x per dag en weer naar mijn eigen huis. pff

4. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Wat een heftige dingen gebeuren er allemaal zeg.

@ engeltje, hopelijk iig alles goed met je beebje... en veel sterkte met je opa.

@ bailleyy, jeetje is ook erg zeg, kan me er niets bij voorstellen dat je moeder zo ziek is, maar lijkt me vreselijk, zeker ook i n deze tijd, ook veel sterkte meid!

5. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ukkie; Ik had juist het gevoel dat ik veel gevoeliger was dan anders. Normaal ben ik vrij sterk, al zeg ik het zelf, maar ik kon het nu echt niet aan..

Jeumig Bailey! Wat erg zeg... Heeft ze het al lang? Hoe is ze er zelf onder?? Zal heel hard voor je duimen dat ze Oktober mee mag maken....

6. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Jeetje wat een vervelend nieuws allemaal zeg!

@engeltje en @baileyy heel veel sterkte allebei.

7. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Baileyy, veel sterkte meis.

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Engeltje & Baily Heel veel sterkte!!

@ hier gisteravond weer thuis gekomen. Weekendje was heerlijk, ondanks de waterpokjes. Vanochtend meteen uitgeslapen tot 9.15 uur... gebeurd niet vaak hihih!! Verder weinig plannen vandaag. Kindjes zijn aan het spelen en ik doe niet veel... Voel e niet zo fit, erg moe...
    Waterpokjes bij me dochter lijken al in de drogen en me zoontje begint nu meer plekjes te krijgen... arm ventje! T kleinste mannetje is duidelijk en vaak aanwezig... soms behoorlijk hard.
    Hij ligt overigens best hoog, kan niet zo goed rechtop zitten want dat is niet prettig!

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dankjuliewel voor jullie lieve woorden meiden!

Gisteravond heb ik nog met mn opa in t zh gezeten, hij had zoveel pijn en nam daardoor veel te veel pillen in waardoor hij zo stoned werd als een garnaal! Moet zeggen geen pretje om te zien, mn oma was ook helemaal in paniek. Nu gaat t wonder boven wonder een stuk beter met hem en hij is ook weer thuis.... Hopelijk gaat t nu beter worden met de tips die hij in t zh heeft meegekregen. Hij moet zowieso zorgvuldiger met zn medicijnen omgaan, zn pijnstillers, maar ook zn insuline. Zn suiker was veel te hoog en daardoor kon hij natuurlijk ook nog eens extra hoofdpijn hebben. Ben echt flink geschrokken van hoe hij er gisteren asn toe was, hij zag dingen die er niet waren en was op sommige momenten niet meer aanspreekbaar. Heb me daar groot kunnen houden, ondanks dat ik ook weer veel buikpijn kreeg, maar eenmaal thuis kon ik niet meer stoppen met huilen.
    Moet om 18.10 bij de vk zijn, dus ben erg benieuwd, kan van de zenuwen amper eten..... Naja komt vast goed, maak me gewoon te druk.

@ bailey: he meis toch, wat verschrikkelijk zeg! Heeeeeele dikke knuffel en heel veel sterkte met je moeder en ook met jouzelf!

@ ukkie: jij dus ook vervelende ziektes in de familie! Ik herken het helemaal qua sterk zijn als je bij hun bent hoor, maar thuis stort ik dan echt in....
    Leuk dat jullie in t kamertje begonnen zijn! Doe je wel rustig aan ook? Die pijnen zijn zeer herkenbaar en is echt een teken dat je t rustiger aan moet doen! Doet bij jou dan ook je hele buik en onderrug pijn?

@ godinn: hoe is het nu dan met je moeder?

Pfff ben echt zenuwachtig voor zometeen. Vermoed dat mn bloeddruk torenhoog is en dat de kleine ook al aan t indalen is. Ik voel hem nu eigenlijk alleen nog maar op dezelfde plek in mn buik en oh wat is lopen pijnlijk af en toe met zo'n druk op je doos....

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou net terug van de vk en moet t toch echt veel rustiger aan gaan doen. Alles is nu al flink aan het verweken en de kleine ligt idd al met zn hoofd bij mn bekken. Hij is nog niet ingedaald, maar het zit ertegenaan. T advies is om nog maar 50% te gaan werken! Pfff moet daar wel ff aan wennen hoor, maar weet dat t beter is, want dit kan zo niet. Mn bloeddruk was wel wat hoger als normaal, maar precies binnen de perken 140/80. Had um veel hoger verwacht eerlijk gezegd, dus dat valt mee.... Verder maakt de kleine man het goed en ook mn baarmoeder groeit goed. Over 2 weken moet ik weer een OGTT laten doen, joepie! Naja, alles voor mn kleine mannetje....
    Ben benieuwd naar de fysio morgen!

11. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ engeltje, gelukkig gaat t beter met op a en ook met de kleine man!
    Gewoon maar lekker rustig aan doen hoor!

@ hier ging ik vrijdagavond ook weer keihard door mijn rug/ bekken, kon echt ff niet meer lopen, dus weekend nie veel gedaan, vanmorgen fysio geweest en weer rustiger aandoen en heel bewust bewegen enzo.. en ze hebhet bekken weer rechtgezet, nu hopelijk houden zo ff

Morgen naar gyn, krijg groeiecho, ben benieuwd.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He wat vervelend zeg laupio! Hoop voor je dat t nu wat beter blijft gaan, want dat is echt pijnlijk! Hier doen ook echt alle bewegingen pijn, zelf lopen doet zeer... Ben echt benieuwd wat de therapeute morgen zegt!
    Leuk dat je morgen een echo krijgt! Ik heb um pas 16 augustus, duurt echt lang!!

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Dat is niet fijn Engeltjes! Jakkes joh! Rustig aan doen dus!!
    En hopelijk wordt je opa weer wat beter... Gelukkig gaat het met jullie zoon wel goed!

Laupio, dat is knap lastig!! Hopelijk heeft de fysio je geholpen!

Zijn waterpokken niet 'gevaarlijk' voor zwangeren??

Engeltje: Met mijn moeder gaat het nu wel goed. Ze is nog wel zwak. Maar dat is logisch, 6 weken geleden dachten we dat ze het niet ging halen.. Ze is nog erg moe, heeft nog last van bijwerking en 'na weeen'.. Maar ze is op de goede weg :)

Ik mag morgen weer naar de vk. En woensdag echo.. En donderdag gesprek met de kraamzorg :) Allemaal drukte voor de beeb dus! Vanavond ook eindelijk begonnen met de babykamer :D

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: ja t zal echt wel moeten nu idd. T komt ook zo van de een op andere dag.... Is niet goed om ff vakantie te hebben en dan weer te moeten werken. Niet met mijn werk in ieder geval.....

Fijn dat t wat beter gaat met je moeder!
    En nu al een gesprek met de kraamzorg? Das best vroeg toch?

Waterpokken kunnen alleen gevaarlijk zijn als je ze nog niet hebt gehad en dat is alleen in t eerste trimester als ik t goed heb.

15. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: fijn dat het beter gaat met je opa en doe jij maar vooral goed rustig aan he!!!

@baileyy: knuff!!!!

@ukkie: leuk he, kamertje maken

@super mummy: fijn dat de waterpokjes minder worden :)

@laupio: succes bij de echo straks en hopelijk gaat het met je rug weer iets beter

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, gelukkig is het met de kleine iig goed! Wel vervelend dat je 50% moet gaan werken. Let goed op jezelf en luister naar je lichaam :)

@ Godinn, gelukkig gaat het met je moeder nu goed.

@ Laupio, veel plezier bij de echo!

Ik heb gisteren voor het eerst met een voedingskussen geslapen en ik moet zeggen dat ik eindelijk weer een nacht heerlijk heb geslapen! Ik was gistermiddag echt kapot, kon niet stoppen met gapen op mijn werk en ben rond 4 uur maar naar huis gegaan. Kon me echt niet meer concentreren. Na zo'n goed nachtje slapen voel ik me weer een stuk beter. Ik moet alleen wel mezelf aanleren wat vroeger naar bed te gaan. Slaap meestal pas rond half 1 en rond half 8 gaat de wekker weer. 7 uurtjes is denk ik aan de korte kant als je zwanger bent. ;)

17. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @pleuni maar hoe slaap je dan met zo'n voedingskussen als ondersteuning in je rug ofzo?
    Ik heb gelukkig nog geen last met veel slecht slapen, af en toe een slecht nachtje maar daarna meestel weer goed.
    Maar ik hoor der meerdere over die slapen met zo'n kussen misschien als ik later slecht slaap dat ik het ook wil proberen.

@engeltje fijn dat het met de kleine goed gaat, en gewoon een stapje terug doen het is allemaal voor een goed doel moet je maar denken!!!

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Waterpokken: zijn gevaarlijk tot 16 weken zwangerschap en een aantal dagen voor de geboorte (als je het zelf gehad hebt zijn ze niet schadelijk voor de baby)
    Zoontje begint meer waterpokjes te krijgen en sommige drogen ook al in... Dochtertje heeft nog een aantal blaasjes, de rest is voornamelijk al ingedroogd.

Engeltje: rustig aan doen dan!! Knuff

Hier: redelijk nachtje gehad, slaap al tijden met voedingskussen of dekbed tussen benen in... Kindjes werden weer rond 9 uur wakker... toch wel lekker!!
    Voor vandaag niet echt plannen, al een wasje gevouwen en ander in de droger gedaan... Beetje rommelen in huis!

Miekie0402: ik heb voedingskussen tussen me benen, stukje voor buik en stuk achter rug...

19. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
  20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik weet niet of dat gesprek met de kraamzorg vroeg is.. Ik heb het aangevraagd, met de bevaldatum erbij en toen belden ze mij voor een afspraak..

Zo'n kussen lijkt mij ook wel fijn. Ik heb nu een gewoon sierkussentje onder mijn buik haha. Ik heb het gevoel dat hij anders zo 'hangt'..

Vanochtend naar de vk geweest. Alles was goed. Ben alleen dik 3 kilo gegroeid de laatste 3 weken! Ik was in totaal 3 kilo aangekomen en nu ineens 3 in 3 weken! Wauw!

Deel Deze Pagina