Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ engeltje, is ook vroeg voor groeiecho, ze houden het bij mij wat beter in de gaten ivm vrij lage geboortegewicht van Sara en mijn hellp in vorige zwangerschap. Krijg er vanaf nu elke 3 a 4 weken 1.
    Deze beebzit ook onder het gemiddelde, maar verhoudingen en alles prima, dus geen reden voor zorgen,

Maar dus alles gewoon goed, moest wel een uur wachten in zh, daar baalde ik wel een beetje van, zo lang stilzitten bevalt me niet zo goed en om daar nou constant te gaan ijsberen staat ook zo stom, haha

Bekken gaat beter nu het weer recht staat, nu hopen dat het niet te snel weer verkeerd schiet, vandaar de oefeningen en heel bewust bewegen.

@godinn, dan gaat het nu idd snel ff, maar 6 kilo nu is niet veel hoor, hier al 9, maar sta nu juist al twee weken stil gelukkig..

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Kussen: Heerlijk zo'n kussen. Ik heb een grote van 1.60m. Ik slaap er nu een paar weken mee. Hij gaat ook mee op vakantie! Ik lig ook ongeveer zo als op het plaatje van Pleuni. Of ik lig zoals Super Mummy beschrijft.
    Ook fijn is het om hem onder je knieën te leggen en hem dan om je billen/heupen vouwen. Als je een beetje last van je bekken hebt is dat heel prettig.

@Engeltje: Oei, dat zijn niet de berichten die je van de VK wil horen. Rustiger aan doen klinkt heel verstandig. Je wordt nog druk zat straks. Succes meis!

@Laupio: Dat klinkt niet fijn. Scheef bekken. Fijn dat de fysio er iets mee kon. Is ook best lastig dat bewust bewegen. Soms maak je gewoon een domme beweging en dan staat het weer verkeerd. Ik heb dat twee weekjes geleden gehad. Ik draaide me om in bed. Auw!
    Inmiddels bij de fysio geweest en ik slaap nu met een bekkenband. Op zich werkt dat goed. Ik kon zelfs weer even staan om te koken! Alleen zit die band, als je ligt, niet lekker en als ik mijn knieën iets op trek snijd hij in mijn bovenbenen. Ook schopt de kleine er constant tegenaan.

Vandaag lekker een dagje vrij. Mijn vrouw moest een keer vroeg op (die hoeft nooit eerder op...) Dus ik heb uren heerlijk overdwars in bed gelegen. Wat een luxe! :D
    Vanavond moeten we naar de (verplichte) voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Als je bij de gynaecoloog loopt en dus in het ziekenhuis moet bevallen moet je daar heen. Ik heb er eigenlijk heel veel zin in. Ben enorm nieuwsgierig wat we daar gaan zien en horen.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou meiden, wat de vk gisteren tegen me zei is nog even wat erger geworden. Moest vandaag voor t eerst naar de fysio en t ( dringende ) advies is per direct stoppen met werken..... Poehhh dat kwam nog even 10 keer zo hard aan! Mn bekken zijn echt niet in orde en de verschrikkelijke buikpijnen die ik heb komen doordat mn buikspieren mn rugspieren hebben overgenomen en dat mag dus echt niet!
    Ik moet 2 weken complete rust houden en daarna mag ik weer hele kleine lichte dingen gaan doen. Bukken, tillen, voorover buigen, scheef zitten en teaplopen zijn uit den boze en mag ik NIET doen....
    Oftewel, mijn verlof is vanaf nu ingegaan.... 6 maanden thuis vanaf nu. Baal enorm!

4. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Oei , engeltje dat zijn serieuze meldingen.
    Sterkte en succes en hopelijk kunnen wij je met z'n allen een beetje door de komende tijd heen helpen.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx theertje! Ja erg fijn dat ik hier af en toe ff mn ei kwijt kan.... Zal wel veel hier te vinden zijn denk ik!

6. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Hier kan je alles kwijt je baal momenten en ook je goede .

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje jeetje das even flink balen!! Ook vanuit hier veel sterkte en succes... we slepen je er wel doorheen :)

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dankjewel meiden! Pfff ben echt zo verdrietig nu!
    Wel heel fijn, ik krijg vanuit allerlei kanten al hulp aangeboden voor in t huishouden....

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Engeltje,
    Wat jammer zeg!
    Welkom bij de club :) ben ook vandaag gestopt helaas.

Het is zo jammer dat je lichaam niet wil he, want geestelijk kan je nog wel weken doorwerken. Accepteren vind ik ook erg lastig, maar over een tijdje dan ben je denk ik wel blij dat je niet doorgebuffelt hebt ;)

Sterkte in ieder geval met het rusten!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammie: he jij ook al meis? Ja verschrikkelijk he! Geestelijk ben je er gewoon echt nog niet aan toe nee, had zeker op nog 8 weken geregeld, maar helaas kan t niet anders! En oh wat ga ik mijn kindjes en de ouders missen! Over een week of 3 als t dan weer een beetje gaat heb ik nog wel een afscheidsfeestje op t werk met de ouders, collega's en kindjes....
    Waarvoor moest jij precies stoppen meis? Ook je bekken?
    1 voordeel...kunnen we wel gezellig samen kletsen ;)

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Nee niet mijn bekken.
    Het werk wat ik doe is te zwaar geworden.
    Ik moet veel lopen of stilstaan en daar krijg ik heel erg last van m'n voeten. Last van CTS en ischias, dan nog rugpijn en sinds een aantal dagen ook erg pijn t.h.v. m'n middenrif. De beeb schopt daar niet, maar zal wel door de verdrukking komen.

De hele dag bijkomen en pijn lijden zodat ik kan blijven werken leek de VK en HA geen goed idee. Uiteindelijk was gister de druppel, het ging gewoon niet meer!

Tis idd wel heel jammer, had net vakantie gehad en was blij om iedereen weer te zien en bij te kletsen, maar dat gaat dus mooi niet door.

Wel leuk dat je nog een soort afscheidsfeestje hebt, hopen dat je je dan idd wat beter voelt! Kom je na je verlof dan niet meer terug?

Ben dus ook wel vaak hier te vinden ja hihi:cool:

12. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    jeetje engeltje en sammie is niet leuk..
    Heel veel sterkte en pak alle hulp aan die je kan krijgen.
    Zou ik eerst in de ziektewet gaan voor 3 uur per dag en 2 uur per dan blijven werken.
    werk ik nog steeds 5 uur per dag en soms zelfs nog meer hahaah.
    op zich gaat het wel redelijk maar blijf die moeheid houden.
    maar nog 8 weekjes werken en dan mogen we allemaal met verlof.

zaterdag hebben we weer een pretecho verheug me er helemaal op het is ondertussen al bijna 6 weken geleden dat we de kleine rotzak hebben gezien enhopen dat hij het nu wel zijn eigen goed laat zien!

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Chybou: Ik ben benieuwd wat ze allemaal vertellen in het zh! Hier is 5 September zo'n avond.

Engeltje en Sammie; balen zeg! Maar aan de andere kant; wat zijn 2 á 3 maanden op een kinderleven. Helemaal niks. Ben je straks zomaar weer vergeten. Nu even vervelend, maar het is voor een goed doel!
    Kunnen jullie niet een beetje samen gaan msn-en ofzo :D Haha!

14. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    hahahhahahah of het forum volbloggen!!!!!!!!!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He getsie sammie, ook heel naar dus!! Ik had idd ook net vakantie gehad.... Dus meiden wil je werken tot aan t einde, neem geen vakantie tussendoor haha ;)
    Leuk he, actieve beroepen.... Helaas gaat t meestal niet goed samen met een zwangerschap! Nou jij dus ook een dikke knuffel en sterkte!

@ inge: ja niet normaal dat jij minder zou gaan werken en uiteindelijk toch nog best veel werkt.... Wel fijn dat t nog kan, maar meis let goed op de signalen van je lichaam en laat t niet zover komen als bij sammie en bij mij!
    Leuk bijna een pretecho! Ik heb 16 augustus mn 30 ( naja 32 weken ) echo...

@ godinn: ja tis voor t goede doel idd en zie t ook niet zitten om de rest van mn leven uiteindelijk last te hebben!
    Ennuh... Wil je ons hier weghebben ofzo met je msn? ;) hihi
    Heb hier geen fb of msn.... Nare ervaringen mee gehad, dus hoeft voor mij niet meer zo :)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ inge: denk dat er deze week wel weer een blogje verschijnt idd ;)

17. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Ja mijn taken zijn nnu veel varieerender en bestaan nu voornamelijk uit koffie drinken met mijn medewerksters en administratief.
    dus veel minder lopen en dat scheelt al een hoop.

kom maar op met dat blogje!!

hier nog een leuke foto van mij en mijn vriendin..

Bijgevoegde bestanden:

18. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ engeltje en sammie, bah, ook al stoppen, is echt even lastig, maar wel doen hoor!! Geniet er maar gewoon van dat er even niks hoeft, voor zover dat lukt met de klachten, ook ik werk allang niet meer hoor, ook zorgbaan, kraamzorg zelfs, haha, maar is niet te doen met bekkenklachten.
    We komendr wel door dames, nu lijkt misschien lange tijd, maar is zo voorbij hoor!!
    Sterkte allebei!! Jammer dat geen buiten zit/ ligweer is he!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Jij dus ook al laupio? Kraamzorg, dat lijkt me net zo zwaar idd als werken op een babygroep! Vanaf wanneer ben jij gestopt?
    Echt balen idd van t weer, maar daar gaat vast nog wel verandering in komen, kunnen we lekker van t zonnetje genieten!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ inge: mooie zwangere buikies trouwens! :D

Deel Deze Pagina