Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Is t aan de kant waar je dingen mee tilt? Kan namelijk zijn dat je vanuit je buikspieren aan die kant tilt, moet je echt ff op letten hoor!
    Kan me voorstellen dat t zwaar is, zeker met de kids erbij! Is er niet iemand die af en toe ff op ze kan passen zodat jij je rust kan nemen? Dikke knuf voor jou!

2. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Wat is er weer lekker veel geschreven .
    Kan ook niet alles onthouden , maar doe mijn best .

@ bruiloft , las iets over een schoonmonster. Maar het is jullie dag en niet die van haar. Als ze er zo graag bij wil zijn betaald ze het zelf , zou ik zeggen.

@ thuis zitten , er was er nog 1 die thuis zit , succes . En ook voor jou geld hopelijk kunnen we je er vanaf hier een beetje doorheen slepen.

@ earosleep , Ik heb hem zelf niet maar heb ooit ergens gelezen dat hij vanuit sommige zorgeverzekeraars word vergoed.

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje zal er idd even opletten met tillen. Gebruik die kant idd ook met kids in/uit winkelwagentje tillen...

Enne thnxxx!! Gelukkig liggen ze hier beide nog 's middags op bed, dus dat scheelt wel. Vanmiddag mogen ze even naar mijn ouders, daar blijven ze dan eten, dan kan ik ff de rotzooi opruimen in huis, want ook dat werkt niet mee met mijn humeur...

Met mijn pa gaat ook niet zo goed momenteel... pfffff!! Hij heeft in 2010 hartinfarct gehad, gelukkig is dat nu onder controle met medicijnen, maar nu moest hij naar de longarts vandaag.. morgen moet hij weer naar het ziekenhuis en moet ook dagje opgenomen worden voor longfunctie test... pfffff das wel ff schrikken, maar aan de andere kant ook goed dat ze het nu eindelijk eens goed nakijken!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Supermummy: Dat wordt idd waarschijnlijk ff goed opletten met tillen dan! Als het binnen een dag niet wegtrekt, mag je die beweging voorlopig ook echt even niet maken, al is dat vrij lastig met 2 kinderen!
    Fijn dat ze morgen ff naar je ouders mogen dat jij ff lekker kan rusten en ook dat ze tussen de middag nog op bed liggen dat scheelt weer. Let wel op dat jij dan ook je rust neemt he en dan niet t huishouden gaat doen!
    Vervelend dat het niet zo lekker gaat met hem, maar goed dat ze het even goed na gaan kijken. hopelijk is het niets ernstigs!

Heb net weer ff een foto in mn album geplaats van iets wat mn vader heeft gemaakt als verrassing voor als onze kleine man er straks is. Het was eigenlijk een geheimpje, maar hij vond dat ik gisteren even een opkikkertje nodig had, dus hij had er een foto van gestuurd.

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje thnxx zal er ff extra opletten. Heb mezelf al een soort van.verplicht te gaan rusten als kids tukje doen, al is het dvdtje kijken of boekje lezen oid. Moeten eerst vriendjes worden denk om te kunnen zien, wel heel lief van je vader!!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb je ff een uitnodiging gestuurd om vriendjes te worden, dan kan je hem pas zien inderdaad ;)

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Voorlichtingsavond: Was heel interessant. Veel over de bevalling, wanneer je moet bellen, wanneer je moet komen, waar je de auto neer moet zetten, wat je mee moet nemen, wat je kan verwachten, welke pijnstilling mogelijkheden... enz. Twee uur lang héél veel informatie.
    Daarna mochten we ook de verloskamers nog even zien.

Morgen nog even werken en dan heb ik zomervakantie!!!

8. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: wat ontzettend leuk gemaakt door je vader! (en leuke naam ook :))

@chybou: fijn dat de voorlichting interessant was

ik merk dat ik toch iets te druk doe op mijn werk, heb geen harde buik maar toch wel wat 'spierpijn' achtig gevoel in m'n buik, maar hij is niet keihard.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx maia! Ja ben er ook echt zo blij mee!!
    Hihi iedereen in mn omgeving zit zo te gissen naar de naam en echt alle namen die op ons lijstje voorbij gekomen zijn zijn geraden, maar deze niet :D

@ chybou: Fijn om alvast lekker voorbereid te zijn voor straks! Ben zelf ook heel benieuwd!
    Oh heerlijk bijna vakantie! Ga je nog lekker weg?

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia doe je voorzichtig?
    Ik had ook altijd buikpijn als ik aan het werk was

@ Chybou, fijn dat de voorlichting goed was! Kreeg je al kriebels toen je de kraamkamers zag? Dat je daar over een poosje ook ligt:p

Hier, rustig dag gehad, ben echt aan het bijkomen van het werken. De klachten zijn ook nog niet over dus ik doe rustig aan.

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, jeetje wat heftig nu al complete rust. Veel sterkte!

@ Sammie en Laupio, voor jullie ook veel sterkte!

@ Miepkip, het zit niet mee zo te horen :( Spui alles lekker op het forum zodat je het kwijt bent. En zoals al gezegd, het is jullie dag. Laat dat niet verpesten door een schoonmonster.

@ Chybou, jeej vakantie!

Hier gaat alles wel ok. Heb laatste tijd veel last van mijn ribben, waar de beugel van je BH zit zeg maar. Geen idee of het dan aan BH ligt of aan de verdrukking in mijn torso ofzo. 's Avonds doe ik BH thuis uit, want doet gewoon zeer. Voelt heel fijn als ik me uitstrek. Zit de hele dag achter een bureau dus misschien heeft het ook wel met mijn houding te maken. Maar ik probeer daar wel steeds op te letten..

Gisteren eerste keer zwangerschapsyoga gedaan. Gelukkig niet al te zweverig ;). Vertelde vandaag aan een collega dat ik gisteren eerste yoga les had gehad en ze vroeg meteen al "ben jij daar niet veel te nuchter voor?" hihi. Kregen voornamelijk wat ontspanningsoefeningen en wat spieroefeningen en voelde best prettig :).

12. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: kan ik me voorstellen dat je er blij mee bent! leuk zeg.

@sammie: o. Wat voor 'buikpijn' had jij precies, bij mij voelt het enigszins als een wat strakkig gevoel, niet echt als een echte harde buik want dat verschil merk ik wel, maar alsof het niet helemaal past, dat gevoel een beetje.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Meiden met pijntjes...let op hoor! Tis echt een signaal van je lichaam dat t ff teveel is geweest, neem het alsjeblieft serieus en neem op tijd je rust! Tenzij jullie natuurlijk ook lekker lang verlof willen ;)

Leuk dat je je yoga hebt gehad pleuni! Hier moet ik nog lang wachten voor de cursus start!

Meiden heb nog wat meer foto's van t kamertje en de box geplaatst in mn album, dus als jullie t leuk vinden om nog meer te zien dan kan dat ;)

14. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: oo wat een überschattig kamertje! Leuke foto's!

@pijntjes: ja ik weet het ook wel, weet je wat het is, ik voel me prima. Dus zoals vanmiddag (had een kind een bloedneus gehad en er lagen wat bloeddruppels op de grond) denk ik 'ach, dat haal ik wel weg' ook al zeggen ze tegen me "moet ik het even doen" en ik weer van "nee dat lukt wel". En nu vanavond denk ik "mmm had ik toch even niet moeten doen". Dat soort dingen ;) dus ik heb er zeker van geleerd.

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ maia,
    die buikpijn die ik had was een soort ongesteldheidsbuikpijn. alleen dat is miss ook voor iedereen anders..
    lichte contstante kramp, dat is denk de beste omschrijving..

Heb er nu geen last meer van, nu ik thuis zit..

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heeeel herkenbaar Maia! De pijn komt ook pas achteraf, vaak zelfs een dag later. Dat is ook t frustrerende, je voelt je goed, lichamelijk en mentaal en daardoor doe je dingen waar je achteraf spijt van krijgt. Met een beetje rugpijn denk je, ach trekt wel weer bij en je gaat door waar je mee bezig bent, maar een paar dagen later kom je jezelf pas goed tegen! Ik zal vanaf nu dan ook echt geen hulp meer afslaan!

En schattig issie he! Iedere dag loop ik er wel een paar keer naar binnen om hem ff te bewonderen :D
    Tis dat t beter is voor mn ukkepuk dat ie nog ff blijft zitten, maar anders had hij echt al mogen komen hoor!

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik heb nu wel last van steken in mn schaambot, (en nu natuurlijk wel buikpijn:)) is dat normaal?

Ik moet veel hoesten en merk dat er dan wel heel veel druk op mn buik en vagina:$ komt..

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammie: laat t ff checken meis, waren bij mij de begintekenen dat t slechter ging met mn bekken...

19. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @engeltje wat een schattig kamertje zeg!! Erg leuk!!

Nou hier gaat het even minder, heb natuurlijk weer veel te hard geroepen dat het goed ging. Gisteren is er een andere auto bij mij achterop geklapt terwijl ik stilstond te wachten voor het stoplicht. Het was geen overdreven harde klap maar wel erg last van een stijve nek nu en gisterenavond veel hoofdpijn.
    Ik heb al eerder ongelukken gehad (3x en 3x niet mijn schuld) waardoor mijn nek nogal gevoelig is voor dit soort klappen.
    Dit was dus de 4e keer dat er iemand achterop knalde, ik heb aan geen van mijn ongelukken wat kunnen doen, maar je word er zo onzeker van, ben ook zo ontzettend kwaad, al die vragen iedere keer waarom ik, had ik maar 5 min. later weggegaan etc. maar dat lost allemaal niets op.
    Het belangrijkste is dat de baby en ik verder ongedeerd zijn en die stijve nek verdwijnt zelf ook wel weer.
    Hoeveel pech kan je hebben met auto's!!!
    Gewoon dat gezeik wat je er weer van hebt, auto naar de garage, papierenzooi allemaal grrrrrrrrrrrrrrr
    Maar ja vandaag nog even werken en dan heb ik 4 weken vakantie, ben er nu wel aan toe!!!! ff helemaal niks!!!!!
    Sorry moest het even kwijt...

Hoe gaat het verder met iedereen?

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miekie: jeetje zeg, dat is schrikken!! Gelukkig dat het met jou en je uk wel goed gaat, maar houd je die nek en hoofdpijn wel in de gaten? Heb je t laten checken door een arts?
    Kan me voorstellen dat je daar erg onzeker van wordt als het al 4 keer is gebeurd, niet leuk ! :(
    Werkse op je laatste dagje voor je vakantie!

Hier gaat t wel aardig eigenlijk, de complete rust begint nu al aardig zijn vruchten af te werpen! Wordt er natuurlijk wel een beetje stijf van en mm rug en bekkenpijnen zijn zeker nog niet weg, kan ook niet, maar de erge buikpijnen zijn gelukkig niet meer terug gekomen!
    Verder slecht geslapen door het noodweer, echt wat kan t toch spoken op t ogenblik zeg!
    Ben nog niet buiten geweest, maar hoop dat de schade minder is als vorige week ,want dat as echt niet normaal!

Deel Deze Pagina