@ Engeltje, Ja, heb jij ook al last van misselijkheid? Tlijkt wel of alles in m'n lichaam tegenzit. Moet echt proberen positief te blijven, want heb dit nog nooit meegemaakt, je zo beroerd voelen. Nog max 14 weken, opzich kort maar soms zo lang! Vind het maar lastig om m'n hoofd omhoog te houden @ Kraamzorg, we zouden gebeld worden, dus ik wacht rustig af..
@ sammie: ik heb van week 9 tm week 21 alleen maar lopen spugen en de hele dag door misselijk geweest. Heb toen verschillende medicijnen gehad die niet hielpen en uiteindelijk in week 21 wel iets gekregen wat werkte, nu sinds anderhalve week steeds weer misselijk en af en toe ook weer spugen, dus ja, weet er helaas alles van! Had ook zo ontzettend veel energie toen t ff die paar weken goed ging en nu merk ik dat dat weer een stuk minder wordt.... Herken je gevoel dat t lastig is om je hoofd boven te houden, mijn werk zorgde ervoor dat mn koppie boven bleef. Iedere dag die heerlijke vrolijke gezichtjes om je heen, daar knap je toch van op? Iedere keer als ik van de groep af moest om met de pot te knuffelen en daarna weer terugkwam zag ik ze en werd er meteen vrolijk van.... Nu zit ik thuis en is t een stuk lastiger.... Gelukkig heb ik hier de box in de kamer staan en is zijn kamertje af zodat als ik t ff moeilijk heb daar naar kan kijken. Meid, probeer gewoon van dat soort dingen te genieten en geniet ook van iedere beweging in je buik, zoals je al zegt t is nog max 14 weken en aangezien je er dus al 28 op hebt zitten, overleef je die laatste weken ook echt wel hoor! Dikke knuffel voor jou!
@ Super Mummy, heb ik dat gemist of? Maar jij bent alleenstaand? Logische maar brutale vraag: Hoe komt het dan dat je zwanger bent? @ Inge, haha ja hoor, maar vond hem echt super grappig # Kraamhulp: Ik ben basis optimaal verzekerd bij de friesland. En dan wordt alles vergoed. Erg fijn! Hier is 53 uur de max, de eerste 4 á 5 dagen 8 uren en dan afbouwend. Opzich moet je toch best wel wat geld hebben om zwanger te zijn.. Alles wat je bij moet kopen qua kraampakket (kraamverband, digi thermometer etc) en alle baby spullen, en wanneer je de kraamhulp niet vergoed krijgt ook zo'n dikke 200,-. Tel alles maar eens op, voordat het kindje er is ben je minimaal 2000,- lichter volgens mij! Maar dat hebben we er natuurlijk voor over
@ Sammie, heb je niet nog iets leuks in het verschiet? Waar je naar uit kunt kijken? Kop op meid! Vakantieplannen: Hier niks. Moelijk in te plannen, ivm de paarden. En daarbij werk ik door tot mijn zwangerschapsverlof, en die begint zoals het nu staat pas 1 Oktober.
@ Chybou, perfect gemiddeld klinkt perfect @ Sammie en Engeltje, echt super vervelend die misselijkheid! Hou jullie taai hoor! Vakantie hebben wij al gehad. Ik heb nog een weekje (week van 30-7), maar mijn vriend spaart zijn uren voor "straks" . Ik ga in die week alles wat ik nog moet halen voor de kleine kopen en de kamer helemaal af maken. Morgen gaan we behangen, en daarna nog een keer schilderen. Dan de meubels in elkaar en kan het aankleden beginnen, jeej!! Hebben jullie al iets van kinderopvang geregeld? Ik heb a.s. maandag een gesprek met een gastouder. Ze heeft mijn nichtje ook als oppaskindje, dus zou heel leuk zijn als onze kleine daar in januari ook terecht kan. Hoop het zo. Mijn vriend heeft een 4-wekelijks rooster en binnen die 4 weken is het iedere week anders qua werktijden. Ik zoek dus iets flexibels. Een KDV kan me dat hier in de buurt voor zover ik weet niet bieden. Dus mijn hoop is nu op de gastouder gevestigd Kraamhulp, heb een brief gekregen dat ze me bellen rond de 7e maand om een intake gesprek te houden. Ik wacht dus ook rustig af
Tja het is niet de eerste keer dat dit gebeurd... Gelukkig veel hulp en steun van me ouders! Eerlijk gezegd ben ik niet anders gewend, hij was er alleen wanneer het hem uit kwam... kijkt ook niet om naar de 2 andere kids.
Ik ben er nu ontzettend klaar mee, heb hem genoeg kansen gegeven (eigenlijk teveel) om bij alles betrokken te zijn, hij doet er niks mee... Ben er nu klaar mee. Heb rust gevonden die ik met hem erbij net meer kon vinden. Het begin is moeilijk geweest, maar heb er vrede mee... hij zoekt het maar uit!
@kraamphulp hebben hier vorige week gebeld die komen 6 augustus dus ben benieuwd wat ze dan te vertellen hebben. @vakantie ik heb nu vakantie 4 weken maar ga niet weg, ook hier neemt mijn vriend liever vakantie als de kleine er is en de kraamhulp weg is. En bovendien als ik op vakantie ga wil ik altijd graag naar de zon en vanaf 28wkn mag je niet meer vliegen dus op vakantie gaan zat er sowieso niet in maar dat vind ik voor 1 jaartje niet erg hoor we krijgen er wat moois voor terug!!!!
super Mummy Respect. Je hebt geen man nodig om een goede moeder voor je kinderen te zijn. Kraamhulp, hier wordt ik geloof ik ook gebeld rond de 7e maand dus we wachten rustig af. hoeveel uur ik precies krijg weet ik niet vind het allemaal zo onduidelijk aangegeven staan ff google mss dat het daar in een keer te vinden is. Vakantie ook hier gaan we niet op vakantie helaas mijn ouders zitten nu in het zonnige italie en als we niet zwanger waren geweest had ik er waarschijnlijk nu ook gezeten. maar volgend jaar gaan we weer gezellig met opa en oma mee. verder ga ik lekker van mijn weekend genieten nu. morgen de pretecho om 10 uur. zondag met manlief een lekker hangdagje samen en waarschijnlijk naar de bios en dan is het weer voorbij. week 32 heb ik pas 2 daagjes vrij weer.. en dan nog 3 weekjes geloof ik en dan mag ik met verlof. alles bij elkaar is het nog een kleine 8 weken gaat wel snel hahaha en verheug me er helemaal op.
@ supermummy: jeetje had er helemaal over heen gelezen! Lijkt me idd best pittig om er alleen voor te staan! Fijn dat je wel hulp krijgt van je ouders. Meid ik heb diep respect voor je zoals je jezelf er doorheen slaat. Je komt over als een hele sterke vrouw!
@ Engeltje, Bedankt voor je oppepper Hier is het kinderkamertje nog lang niet af, en mn man gaat niet zo hard. Kan zelf maar weinig helpen vanwege alle zware spullen die erin staan. Ik hoop toch dat ie snel klaar is, liever gister dan vandaag hihi Heb me vanochtend laten testen op blaasontsteking, en ja hoor, die heb ik ook nog! Pijn bij het plassen enzo heb ik helemaal niet, maar het was toch een fikse zei ze.. Misschien dat ik daardoor af en toe buikpijn heb.. Nu aan de AB kuur. @Super Mummy, Wat moeilijk moet het zijn zeg voor je! Met 2 kids en een derde op komst. Fijn dat je familie je zoveel helpt! @Inge, veel plezier morgen bij de echo! Geniet ervan! Heb nog niet echt dingen om naar uit te kijken. Ik ben sinds kort wel aan het zelf brood bakken geslagen, en dat is toch m'n hoogtepuntje van de dag elke dag hihi. Dat vind ik toch leuk!! Ik hoop morgen weer ff naar de molen te gaan en dan wat andere soorten meel te kopen. Dat brood bakken helpt me er zeker door heen!
@ sammie: wat goed dat je je urine even hebt laten nakijken! Hopelijk worden je buikpijnen nu snel wat minder met de AB. Broodbakken, wat een goed idee zeg! Nu ik thuis zit kan ik dat natuurlijk ook eens gaan doen, t water loopt me nu al in mn mond als ik alleen maar aan de geur denk van broodbakken, dankjewel! Hahaha Meiden ik heb net een grote fout gemaakt.... Heb op de site van Wehkamp gekeken voor een nieuwbadpak en daarna doorgeklikt naar babykleertjes.....FOUT!! Raad jullie aan, doe het niet! Er is echt geen sale en ze hebben al helemaal geen leuke babykleertjes
whahahaha nee ze hebben écht géén leuke kleertjes daar Ja ik dacht altijd dat zelf brood bakken ongezond is maar hoorde een paar weken geleden het tegenbericht. En sinds vorige week staat er dan een machine in huis! Het voelt alsof je echt onwijs zelf brood bakt maar je hoeft alleen de ingredienten er maar in te doen haha Heb de broodbijbel gekocht, staan heel wat 'basis' broden in en ook buitenlandse en speciale enzo. (bak wel uitsluitend gezonde broden hihi geen rozijnenbrood e.d. dan ben ik snel tonnetje rond vrees ik) Echt heel leuk allemaal.
Nee echt he, ze hebben niks leuks daar Ja zelf brood bakken is vaak idd gezonder, want tegenwoordig wordt er veel te veel zout aan de broden toegevoegd. Heb hier ook een machine staan al 3 jaar en heb um denk ik 2 x gebruikt.... Vrees alleen, dat mn mannetje dan eerst de kelderkast moet uitmesten
@ Mieke, hoezo mag je niet meer vliegen? Ik heb met 36 weken nog een kleine vlucht naar Italië opstaan. Wel heb ik een verklaring nodig van de vs dat ik in goede conditie bent( maar Zoniet heb ik er ook geen zin in denk ik) @sammie1 wat vervelen van de blaasontsteking, heb het ook gehad en is geen pretje. Mag ik je een tip geven? Drink iets van een probiotica drankje.. Vaak is de kans op een (vaginale) schimmelinfectie erg groot en dit kun je voorkomen door alvast een goede bacterie te nemen. Garantie is het natuurlijk niet maar bij mij heeft t geholpen en baat t niet dan schaadt t niet. Succes in ieder geval!
Jeetje Super Mummy.. Had hij daar een reden voor, om weg te gaan? Is hij ook de vader van je andere 2 kleintjes? Bahbahbah, wat een weer! Regenregen en nog eens regen.. Vanmiddag compleet laten verregenen, met de veearts in het land. Maar weer 2 merrie's drachtig Broodbakken... Niet mijn ding! Ik hou beslist niet van eigen gebakken brood. Volgens mij ben ik zowat de enige op aarde, maar goed.. Mijn moeder maakt het regelmatig, maar dan neem ik gewoon brood.. Eigen gebakken cake, das pas lekker! Mjummie!! Ik heb ook zo'n periode gehad dat ik veel aan het breien was. Sjalen, mutsen en dekentjes, erg leuk!
Ja echt vies weer he, al is t hoer vanaf een uur of 2 wel droog geworden... Cake bakken is ook heel lekker, maar daar wordt je nog dikker van als brood hahaha Moet binnenkort wel 2 taarten maken, dus dat is ook weer ff leuke afleiding. Denk dat ik er dan ook gelijk een geboortetaart bij ga maken. Had voor een meisje zo'n leuke taart in mn hoofd, maar voor een jongen moet ik toch nog wel even nadenken hoor...