Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn dat alles goed was bij de vk sammie!

En ja heerlijk om ff een goede dag te hebben, hopelijk zetten deze zich voort!

Is dat standaard dat je een gesprek krijgt over het geboorteplan?
    Mijn plan is dat ie eruitkomt ;) hihi nee heb er eigenlijk nog niet heel erg over nagedacht. Laat t zelf liever over me heenkomen allemaal, het enige wat wij graag willen is dat mn man de kleine aanpakt en op mn borst neerlegt.
    Wat hebben jullie allemaal in gedachte rondom de geboorte?

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

engeltje fijn dat je vandaag een betere dag hebt gehad hopelijk volgen daar meer van!!

Sammi fijn dat je goed gekeurd bent, gaat iid erg snel!!

Ik heb nog niet over geboorteplan gesproken met vk, maar heb wel wat dingen... Wil iig kleine zelf aanpakken als schouders geboren zijn, navelstreng weet nog niet, mijn moeder zal erbij zijn... wil hem min. een uur op me borst hebben. en het liefst thuis bevallen en weeen opvangen onder de douche.

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Hallo meiden ik klets eigenlijk nooit met julle mee, maar heb even een vraagje, wat had jullie beebje voor gewicht rond de 25 weken?

Xxx joyce

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Jeetje, moet je dat soort dingen allemaal opnemen in een plan net als dat douchen enzo?
    Maargoed, jij weet natuurlijk ook al wat je fijn vind om de weeen op te vangen, dat moet ik zelf nog ontdekken;)

@ Joyce: geen idee, verteld de vk eigenlijk niet en heb met 32 weken pas weer een echo bij de gyn waarop ik t kan zien...
    Mag ik vragen waarom je het wilt weten?

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#2705 JaDeBo, 19 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2012
    Engeltje nik moet he?! Maar miss heb jij in je hoofd dat je in.zkh wilt.bevallen, pijnstilling ed, wie er bij zijn, navlstreng doorknipt, fotos makes tijdens.of lleen na geboorte, wat je met placenta wilt ed...
    Ik weet idd.wat ik fijn vond bij vorge en.dat neem ik mee deze bevalling in, scheelt wel... maar goed laat over heen komen dan komt.goed

@ joyce t gewicht rond 25 weken zegt niks over uiteindelijke geboorte gewicht... hier woog de kleine rond 27 weken 958 gram. Elk kindje.groeit op.zijn eigen lijn. anders info.bij je.vk of gyn

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik moet in t ziekenhuis bevallen, dus dat is al voor me bepaald en verder wil ik dat alleen mn man erbij is en hij weet ook wat ik wil allemaal, maar is t dan toch verstandig om zo'n plan te maken? En moet je dat zelf op papier zetten, of doet de vk of de gyn dat?
    Volgens mij moet ik de volgende keer dat ik naar de gyn ga ook naar de anesthesist voor t geval er iets misgaat. We hebben t eigenlijk ook helemaal niet over pijnbestrijding gehad, maar moet je dat soort dingen allemaal zelf ter sprake brengen of moeten de gyn en vk dat doen?

7. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Geen idee hoe ik de bevalling wil.. Geloof niet dat ik het zelf aan wil pakken.. Zoals Engeltje zegt; plan is dat het er gewoon uitkomt haha!
    Het lijkt me heel fijn om lekker thuis te bevallen, beetje om lopen, doen waar we zin in hebben.. En ik wil graag alleen mijn vriend erbij hebben. Verder zo weinig mogelijk mensen. En graag zo snel mogelijk, en met zo weinig mogelijk pijn :p

Gewicht rond de 25 weken zou ik ook niet weten.

8. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Gewicht, krijg met 33 weken pas een nieuwe echo dus heb geen idee.

@ Geboorteplan ik doe het via deze site: GEBOORTEPLAN CHECKLIST - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen

Is erg handig. Je moet gewoon antwoorden op de vragen over hoe jij erover denkt.

Ik ben ook z'n kluns! Heb vandaag 3x mijn buik gestoten en voel de baby wel wat minder. Ook heb ik al 4 dagen last van die pijnlijke krampen, en vanmiddag had ik een erg pijnlijke harde buik. Ik voel me hier zo naar over.
    Ook erger ik me dood. Aan mezelf. Ik kan vanwege me bekken maar een paar dingetjes per dag doen. Gisteren de baby kleertjes gewassen vandaag gestreken, maar nu. Ik wil onze kamer opruimen en verbouwen maar ik moet wachten tot vriendlief hier tijd voor heeft, want alles wat er staat kan/mag ik niet tillen/verschuiven. En daar erger ik me dus zo aan! Ik wil zo graag alles nu doen!

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje ik heb bij de 2 andere zwangerschappen geen geboorteplan gehad, bij de eerste in zkh bevallen en pethidine gehad (weeenstorm/rugweeen) werd daar beetje out van, haalde alleen scherpe kantjes eraf. Tis denk i kwel goed om te weten wat er mogelijk is, kun jezelf vragen volgens mij...
    Bij de tweede ben ik thuis bevallen, vk kwam had toen 3 cm en kreeg meteen ook de vraag of ik thuis wilde blijven, een uur later had ik 7 cm, ging toen vrij snel. Maar omdat er nu toch wat dingen zijn die ik graag zelf wil doen, zet ik het op papier, zodat er rekening mee gehouden kan worden.

Hier redelijk nachtje achter de rug, hoewel t kleinste mannetje lekker aan het draaien was, wat een draaikontje is het :) hihih!! Ook voel je hem 'kriebelen' onderbuik heel zachtjes hahah. Verder zometeen alles inpakken, vanmiddag nog ff paar boodschappen doen en dan richting België! Wel ff zin in, even erui!

10. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

nou hier is het geboortekaartje afgekeurd, in het echt vond manlief hem toch niet zo leuk. We hebben nu de leverancier van Fleur d'r kaartje gemaild, want haar serie kaartjes is niet meer te verkrijgen en we willen het liefst een kaartje uit die serie dus we hopen dat ze hem nog in hun archief hebben en hem dan ook willen drukken. Afwachten dus.

@engeltje: fijn dat je een goede dag had gisteren. Hopelijk vandaag weer!

@sammie: goed om te horen dat alles weer goed is! gaat het snel he!

@geboorteplan: hier geen plan, ik zie wel alles hoe het komt. Misschien dat manlief hem aan zou willen pakken maar dat vroegen ze tijdens de bevalling van Fleur ook aan mij dus dat ga ik van tevoren niet bedenken, ik zie wel hoe het komt allemaal.

@bas: geen idee wat hij woog

@miepkip: doe rustig aan he!

11. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Dat wilde ik weten omdat ik een suikertest moest doen omdat ze de baby nogal groot onden 949 gram met precies 25 weken

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, fijn dat alles goed was

@ Super mummy, fijn weekend alvast!

@ Engeltje, mijn VK heeft me een heel info pakket meegegeven bij de 20 wk echo met folders over de bevalling en pijnbestrijding etc. Ook met de intentie om na te gaan denken over hoe ik het allemaal wil straks. Geboorteplan mag, is niet verplicht. Maar wat je opschrijft proberen ze zo veel mogelijk rekening mee te houden. Bij mijn volgende controle gaan we die van ons bespreken, maar moet 'm nog wel maken. 1 A4tje is trouwens voldoende (gewoon wat bullits ofzo ;)). Ik wil iig alleen mijn vriend erbij hebben, in het ziekenhuis, in eerste instantie geen pijnbestrijding maar wel mogelijkheid om het als ik het niet meer trek wel te doen (welke weet ik niet), baby meteen huid op huid contact en aan de borst. Navelstreng weet ik nog niet, mijn vriend denkt dat ie flauw valt hihi en de placenta wil ik wel zien. Rest zie ik allemaal wel.

Hier gisteren bij schoonouders op bezoek geweest. Was niet zo leuk. Mijn vriend was helemaal van slag. Lang verhaal, maar waar het op neer komt; hij heeft 2 oudere broers van 6 en 7 jaar ouder. De oudste woont in Ierland en is echt mama's kindje, het heilige boontje, terwijl hij de meest stomme en belachelijke keuzes in zijn leven maakt zegt zijn moeder steeds "ach laat hem toch" (als het mijn kind was had ik hem een paar keer flink door elkaar gerost...). Hij kan niks fouts doen in de ogen van zijn moeder. Andere broer is lichamelijk gehandicapt en kan dus ook niks fouts doen (hij maakt steeds de meest vrouwonvriendelijke opmerkingen etc). Mijn vriend is het zwarte schaap, terwijl wij alles eigenlijk best op orde hebben. Hij kan niks goeds doen en als hij een keuze van zijn oudste broer in twijfel trekt wordt er echt op hem neergekeken. Anyway, mijn vriend was onderweg naar huis behoorlijk van streek. Toen we daar waren werd er een keer gevraagd hoe het met mij was en de babykamer, and that's it. De rest van de tijd ging het of over de oudste broer en zijn mislukte liefdesleven of koetjes en kalfjes. Voelt echt alsof het ze allemaal niet interesseert hoe het met ons gaat. In eerste instantie hadden we afgesproken dat die moeder één dag in de maand op de kleine komt passen, nou dat wil mijn vriend dus echt niet meer. We hadden verteld dat we een gastouder hadden gevonden en daar werd ook totaal niet op gereageerd. Blehhhh, word er moe van..

Sorry voor mijn klaagverhaal, maar moest het even kwijt :)

13. Maia

Maia Niet meer actief

@pleuni: he bah, wat vervelend zeg zulke schoonouders. Wat naar voor je vriend :(

nou hier al bericht gehad over het kaartje, is niet meer leverbaar :( maar ze hebben nog wel een ander kaartje (in kleur ipv blauw/wit) met het tekeningetje van het kaartje dat ik zo leuk vond, dus ik heb daar een proefkaartje van besteld om te kijken of hij in het echt ook leuk is (in kleur dan). Vind het echt jammer want anders hadden Fleur en deze baby 'hetzelfde' kaartje gehad alleen dan anders. :(

14. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ geboortekaartje , balen is dat . Hopelijk is deze die je nu krijgt ook leuk.

@ geboorteplan , Bij de andere had ik die niet en ook deze x zien we wel hoe het loopt . Over een paar weken worden de grote lijnen wel besproken bij de vk.

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen allemaal,

@Pleuni,
    Wat jammer zeg van je schoonouders! Misschien trekken ze nog bij als de kleine er is?

@Maia,
    O wat vervelend, heb je een kaartje in gedachten is tie er niet!
    Je kan ook kaartjes zelf ontwerpen enzo, misschien kan je iets maken wat er een beetje op lijkt? Wij zijn nu bij geboortepost.nl aan het kijken.

@Geboorteplan,
    Ik weet niet of het kan, maar als ze moeten hechten wil ik wel graag verdoofd. Heb al zoveel verhalen gehoord dat dat zo verschrikkelijk pijnlijk is. Maar ja, mag de VK wel verdoven als je thuis bevalt?

Verder ga ik er in zetten wat ik wil met bezoek. Dus niet dat iedereen voor de deur staat te wachten enzo. Willen eerst zelf genieten.

Voor je eigen gemoedsrust is het mis wel handig om te doen? Ook als je halsoverkop naar het zh moet bijv. dan weten ze daar wel wat je graag wilt en niet wilt..

@Arbo
    Ik wordt maandag gebeld door de consulent voor een gesprek. Ik hoef dus niet ergens heen, maar het is telefonisch!
    Apart zeg!

16. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @BaS: Hier ook een veel te groot kindje, volgens de geleerden 3 weken in het voor. Maar de suikertest was goed, en het kindje doet het prima. In principe is een gewicht een schatting, want ze kunnen hem/haar niet wegen. Alleen de grote en lengte en omtrek kunnen ze meten..

Ach jakkes Pleuni, wat rot, zulke schoonouders... Dat ze het dan niet in willen zien hé?!

Ga die vragen voor het geboorte plan eens bekijken :)

17. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    @Pleunie , ik heb ook van die rare schoonouders. Ze vragen nooit hoe het gaat en of ze de babykamer mogen zien. Het enige wat ze zeggen als ze mij zien is: Hey dikke. en dat was het -.- Mijn moeder heeft al een hoop speelgoedjes in huis gehaald en wat kleertjes, een box, een reiswieg etc en hun hoor je nooit eens zeggen van goh ik denk dat ik ook eens wat speelgoed aan ga schaffen of een box of reiswieg of iets. Ik heb ook al tegen mijn vriend gezegd dat ik nou niet echt het idee heb dat ze blij zijn met hun kleinkind. Mijn moeder vraagt altijd hoe het gaat en of ik nog wat gekocht heb maar bij hun komt er geen woord uit. Hadden gevraagd of mijn vriend zijn moeder een dag of halve dag op wilde passen straks in de week maar dat wilde ze persee niet want dan vond ze dat ze niet genoeg vrije tijd had ( een weekend was niet genoeg) en ze voelde zich dan altijd verplicht om alles te doen bla bla bla. Terwijl mijn moeder weer persee een dag op wil passen ze verandert haar werktijden gewoon zodat ze een dag vrij is. Mijn moeder is tenminste blij met een kleinkind maar schoonouders volgensmij niet...

18. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @geboorteplan, ik maak het niet, ik heb aangegeven dat ik in het zh willen bevallen en inprincipe geen pijnbestrijding wil,
    het hangt allemaal af van je bevalling en ik weet van te voren niet hoe die gaat lopen, ik laat het gewoon allemaal over me heen komen.

Zo meiden ik ga me tas pakken en dan op naar een weekendje Texel!!
    Iedereen een fijn weekend!!!

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Mieke

Geniet ervan!!

:D:D:D:D

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief