@ miepkip , hopelijk valt alles mee en zijn de controles gewoon goed vandaag. @ Engeltje veel plezier met het maken van de taarten , ik heb er op het moment echt de puf niet voor. @ Sammie hopelijk is de blaasontsteking over . Heb je er veel last van ? Ik merkte behalve veel plassen er verder niks van. @ vluchtkoffer vergeet de opladers voor telefoon en fototoestel niet. En eventueel de papieren voor het aangeven van je kindje ( mocht dit in het ziekenhuis of in de buurt kunnen /moeten .) Gisteren bij wicked geweest, erg leuk. Wel een lange zit . Nu rap nog even wat in huis doen en dan naar het strand. Morgen controle bij vk.
Vroeg me trouwens af of je de VK moet bellen als je een paar dagen lichte hoofdpijn hebt? Ben ook al een paar dagen supermoe misschien komt het daardoor??
Goedemorgen meiden, Hier weer terug van een heerlijk weekendje Texel, we hebben schitterend weer gehad en lekker genoten. @engeltje wat voor soort taarten maak jij, ik wil het ook een keer proberen maar ik heb geen idee of het moeilijk is hihi @vluchtkoffer ik moet bijna alles nog kopen daar wou ik van de week mee beginnen en wat ik al heb doe ik dan idd alvast in de koffer het kan maar beter te vroeg klaar staan dan dat ik op het laatste moment alles nog moet inpakken. Vind het alleen wel lastig om dan 2 pakjes uit te kiezen om mee te nemen voor de baby, slaat nergens op maar vind het dan wel leuk als ze gelijk een leuk pakje aan heeft hihi, meut ben ik toch Verder hoop ik dat het met alle meiden verder goed gaat, zag dat er een paar wat extra controles hadden gehad dat was wel even schrikken maar gelukkig doen alle baby's het goed!!
@Miekie, Fijn dat je weekendje zo heerlijk was! Heb me weer zorgen om niks gemaakt, arbo heeft net gebeld, en het is allemaal geregeld.
Goedemorgen Gelukkig maar Miepkip, nu dus écht meer rust gaan nemen! Sammie; opgelucht Uiteindelijk valt het meestal wel mee Ik ben de laatste hier zeker? Ik ben vandaag 26 weken haha! Duurd nog even tot de 30.. Zo, alweer heel wat gedaan. Zweet staat me alweer overal, dus eerst maar douchen. Daarna even wat papierwerk regelen.. Vluchtkoffer, haha! Nooit aan gedacht! Ik móet juist wat aan hebben in bed, anders slaap ik niet. Denk dat ik gewoon in een hempje wil gaan bevallen...
Thnx voor de tips over de vluchtkoffer meiden! Lippenbalsem zou ik zeker niet aan gedacht hebben, maar kan me zeker voorstellen dat je dat nodig hebt! Toch handig zo'n forum met meiden die al ervaring hebben met bevallen. Ik weet veel over baby's maar dit is toch allemaal zo nieuw en spannend! @ miepkip: fijn dat je geen zwangerschapsvergiftiging had meis, is toch een hele opluchting! Hier ook steeds meer harde buiken en dat komt zeker niet omdat ik mager ben Nou blijf t in de gaten houden meis! @ miekie: ik maak marsepein taarten. Is goed te doen hoor als je een beetje houdt van freubelen Het is wel handig als iemand je ff leert hoe je de marsepein om de taart heen vouwt en hoe dik je botercreme e.d. Eronder moet smeren, maar er zijn genoeg boekjes over en ook op youtube staan veel filmpjes over hoe je het moet doen. Verder is t net fimo kleien De vullingen kan je zelf maken, maar je kan ook bijv chocolademousse, jam of vruchtenkwark kant en klaar gebruiken. Probeer gewoon eens wat uit zou ik zeggen en als je tips nodig hebt kun je t altijd vragen! Verder reageer ik straks even....visite
@miepkip: fijn dat het geen zw. vergiftiging is maar doe maar wel vooral erg rustig aan he!!! @sammie: je kunt bellen maar zou het niet door het weer komen e.d.? fijn dat alles geregeld is met de arbo @miekie: lekker weekend gehad dus! @taarten: inderdaad, gewoon veel oefenen en filmpjes kijken op youtube. Ik heb nooit een cursus gehad, gewoon veel voorbeelden kijken en zelf doen en ja, m'n eerste taart (was ik heeeel trots op) zag er niet uit, maar al doende leert men ik heb bij de z8 uitverkoop een broekje en truitje voor flup gekocht heb me voor Fleur maar ingehouden maar ze hadden zulke leuke dingen nog in hun beider maten.
@ maia: hier ook nooit een cursus gehad idd en ben ook gelijk met wat moeilijks begonnen....een volkswagenbus als sintsurprise voor mn broertje, moet zeggen, was ook best goed gelukt voor een eerste keer! En idd, je hebt altijd schoonheidsfoutjes in t begin, maar daar leer je van Misschien leuk om eens wat foto's te delen.... Heb de meeste nog op mn tel staan, dus moet ze dan eerst ff op de pc zetten. Ohhhh niet over z8 praten! Ik mag niet gaan kijken, ik mag niet gaan kijken.......ohh ik heloof dat ik t toch maar stiekum doe haha moet nog veel maatjes 62 hebben, heb ik nog bijna niet, maar aangezien ze bij iedere echo zo verwondert zijn over zn lange benen..... @ sammie: hoop voor je dat je blaasontsteking helemaal weg is nu meis! En gelukkig maar dat t met de arbo wel meeviel! Nu ook gelijk minder hoofdpijn of dat niet? @ godinn: ja denk dat jij t rijtje afsluit idd Serieus, moet jij echt wat aan? Ook nu in deze warmte? Ik hoop echt dat mn borsten niet veel meer gaan lekken als nu, want dan kan ik mn lillypads blijven gebruiken en anders moet ik echt wat aantrekken snachts, hope not! @ miekie: t eerste pakje moet toch ook gewoon leuk zijn?! Heb ik ook hoor! Dus hoop dat hij de kleertjes van mn foto past Nog even over de vluchtkoffer.... Luiers, kraamverband enz. Moet je dat ook meenemen of hebben ze die in het zh? En ik wil bv gaan proberen, maar waarschijnlijk wel in combi met friso hypo, meenemen?
ik heb als het goed is foto's van mijn taarten hier in een album staan. ben wel benieuwd naar de jouwe. nee, kraamverband en luiers hebben ze in het ziekenhuis. Als je bv wil proberen hoef je niets mee te nemen, om het thuis te hebben staan is voldoende in principe.
@maia WOW wat een gave taarten!!!!!! Dat is voor mij wat te hoog gegrepen denk ik hihi, ik zal eens wat rond gaan kijken op youtube, bedankt voor de tip meiden!!! @engeletje, leuk als jij je taarten er ook op zet ben erg benieuwd......
Gave taarten maia!! Zoveel als jij heb ik er nog lang niet gemaakt hoor!! Heb alleen een foto van mn bruidstaart in mn album staan. Andere taarten zal ik binnenkort ff plaatsen Miekie: je kunt ook op De Leukste Taarten Maak Je Zelf! kijken. Je kan daar een galerie aanklikken en daar vind je zoveel mooie taarten! Het is tevens ook een fijne site om spulletjes op te bestellen, maar weet waar je aan begint, het is geen goedkope hobby Ben ook echt niet blij dat die winkel hier nu zo lekker dichtbij zit hihi Maia, waar spuit jij je figuurtjes mee? Gekleurde botercreme, die tubes, of wat anders?
@ Taarten, Hahaha de enige taarten die ik goed kan maken is appeltaart, recept van m'n omi Ondanks ik niet zo dol op marsepein ben, vind ik ze er altijd zo mooi uitzien, bijna zonde om ze aan te snijden!! @Engeltje, Hoofdpijn is nu even over maar heb dan ook flink geslapen net Maar ik kan de hele dag wel slapen, ik voel me nu niet echt uitgerust ofzo. HB is 6.6 niet té laag maar ook niet zo hoog...
dank jullie dames, en dit is nog lang niet alles wat ik aan taarten gemaakt heb @engeltje: spuitwerk doe ik altijd met royal icing
Maak je die dan zelf of koop je die kant en klaar? Heb daar namelijk nog niet heel veel ervaring mee. Vind wel dat je echt megahard moet knijpen bij die kant en klare tubes. Heb een keer een kinderfeestje met taarten bakken begeleid en was haast niet te doen met die tubes, ook voor mij niet.
Hallo dames Ben weer thuis van weekendje België, was erg leuk!! Kids hebben zich zo ontzettend vermaakt, helemaal super dus. Ben wel gesloopt, dus vanavond vroeg naar bed... hihih!! Miepkip: gelukkig geen zw. vergiftiging... rusrig aan meis!! Taarten: tijdje niet meer gedaan... wel leuke, maar dure hobby. Wat gaat de tijd snel he?! Nog maar 10 weken en 6 dgn tot D-Day... Kleine man is erg aanwezig, vaak de hik en reageert ook op zijn broer/zus... athans zo lijkt het dan. Als die kleine handjes me buik aanraken of als ze 'kletsen' tegen de baby beweegt hij
pff was weer n hoop om bij te lezen en dat na een dag. @vluchtkoffer thanks dames voor de info. heb wel al 1 setje klaar liggen wat meneer aan mag maar moet alles nog wassen dus eigenlijk veel nut heeft het niet ahaha. voor mezelf ga ik ook maar eens shoppen voor n pyama (heel vervelend) @miepkip gelukkig dat het geen zw vergiftiging is maar nu gewoon rustig aan doen. voor de dames die terug zijn van weekendje weg welkom terug. en voor degene die ik ben vergeten sorry...... @hier last van mijn been dikke kans dat ik weer teveel heb gedaan. dus morgen en overmorgen even weer wat rustiger aan doen..
Gelukkig dat de weekendjes leuk waren en Miepkip geen zw vergiftiging heeft @ Taarten, ik zal binnenkort eens wat van mijn taarten in een album plaatsen. Ze zijn alleen lang niet zo mooi en fancy als die van Maia Ik heb een hoop echo foto's in een (prive)album gezet, voor degene die interesse hebben Net een uurtje gezwommen in mijn eentje hihi. Normaal ga ik sporten met mijn zusje maar die is op vakantie. Toch wel even lekker om te bewegen, maar wel saai...
@engeltje: icing maak ik altijd zelf. poedersuiker, eiwitpoeder en water of citroensap en dan de juiste dikte. En als ik teveel heb maak ik een stapel dropflowers, kunnen we weer koekjes of cc's mee versieren. @supermummy: fijn dat jullie een lekker weekend gehad hebben! @inge: doe rustig aan. @pleuni: thanks. Ben wel benieuwd naar jouw taarten. Leuk dat er een aantal dames hier dezelfde hobby hebben. ik ben vanmiddag met m'n nichtje en Fleur naar het bos geweest waar ze een vijvertje hebben, net leuk voor kleine kindjes. Ondanks goed smeren wel verbrand maar heb voor zover ik zie geen gekke pigmentvlekken gekregen. Ben wel heel moe dus ga vanavond maar vroeg naar bed.
Welkom terug voor de gene die weg waren. vanmiddag erg lang op bed gelegen en heb het nu al gehad haha. Wil en moet nog van alles doen, maar de kleine gaat nu wel voor op die dingetjes dus manlief en mijn ouders gaan meer dingen doen (zoals de flesjes spoelen voor het eerste gebruik etc.) Ben trouwens ook maar eens gaan opletten hoeveel harde buiken ik heb op een dag en van 17.00 tot nu waren het er al 6 waarvan 2 toch wel heel pijnlijk. Gelukkig is ook hier de kleine lekker aanwezig vooral als ik achter de laptop zit. Haha je ziet de laptop gewoon heen en weer gaan.
goedemorgen. @miepkip: jeetje dat is volgens mij best wel veel. teken dat je echt rustig aan moet doen. nou ik heb weer last van slapen met dit weer, getsie. Ben blij als het weer wat kouder wordt.