@inge: wat een lieve foto @engeltje: ik weet het niet verder, bij Fleur had ik toen mijn vliezen braken eerst een zogenaamde hoge scheur, kwam steeds een beetje maar door blazen kwam het echt wel en kon ik het opvangen in een bakje. @baileyy: he bah, wat vervelend dat je vriend toch ook zo reageert. nou hier weer een belabberde nacht gehad, manlief is ziek en wilde het raam dicht, nou... had het bloedheet. Dus vannacht gaan we even van plek ruilen, kijken of hij het niet erg vindt als het raam open is als hij op mijn plek ligt (hij zegt dat hij in de tocht ligt ofzo) en hopelijk slaap ik dan wel.
@slapen ik was ook altijd een buikslaper heb daar heel erg aan moeten wennen, slaap nu vaak op mijn zij en half op mijn buik, ik kan echt niet op mijn rug slapen. Vandaag ga ik lekker shoppen bij de Ikea, kijken of ze nog wat leuks hebben. Iedereen fijne maandag!! @Engeltje laat je nog even weten wat je vk zei?
Engeltje goed dat je gaat bellen vandaag!! Ben heel benieuwd, laat je het ons weten? Miepkip veel plezier bij ikea! Maia das vervelend idd... hier moet ook t raam open. Tis idd veel te warm anders! Hier: normaal een buikslaper en dat gaat al weken niet meer, kan er nog niet helemaal aan wennen... aantal keer wakker geweest, 1x om te plassen, 3x van de kramp in kuit en 1x had ik zo'n erg kramp in me buik... auwww was niet prettig! Vandaag wel lekker dagje thuis, maar genoeg te doen... wasje draaien/opvouwen/opruimen, speelgoed beetje uitzoeken/opruimen... alles lekker rustig!! Last van nesteldrang denk ik hihih!! Nu helemaal nu de kleine over 7 weken al 'mag' komen, begint toch wat te kriebelen nu!! fijne dag allemaal!!
@slapen: ik ben juist een rugslaper en dat gaat hier ook niet meer omdat flup dan de ruimte heeft ofzo, waardoor hij als ik op mijn rug lig heel erg gezellig gaat bewegen.. heb trouwens ook veel last van kuitkrampen 's nachts. Leuk he, zwanger zijn haha
Ik kan niet op me rug liggen, ligt niet prettig... komt doordat kleine dan opde aorta drukt... Hier juist veel bewegingen als ik op mijn zij lig... als ik voorover zit word er behoorlijk geprotesteerd en duwt hij zich omhoog, zodat ik wel naar achter moet zitten... (zo lijkt het althans)! Tja... alles voor een goed doel he?!
@ Inge, super schattig! @ Miekie, veel plezier bij Ikea! Ik denk dat ik morgen ga @ Slapen, ik ben een zijslaper, maar lag wel half op mijn buik met een opgetrokken been zeg maar. Dat lukt nu niet meer. Ik word ook vaak rond 1.45 wakker. Dan denk ik dat ik al een hele nacht heb geslapen en kijk op de wekker en dan is het echt zo van "huh". Nu dat de hitte wat is weggetrokken kan ik redelijk slapen. Word wel vaak wakker. @ Baileyy, vervelend dat je vriend zo reageert. Echt huilbuien opeens heb ik niet. Maar als mijn vriend een vervelende opmerking maakt barst ik soms wel in huilen uit. Of als er een zielige film op tv is
Ik lig liefst op mijn buik.. Maar dat wordt moeilijk haha. Nu dus maar op de zij of rug.. Hé jakkes Bailey, mannennn!! Ik zeg ook wel eens, ze zijn minimal net zo zwanger dan wij.. Rotweer vandaag. Beter, want dan doen we tenminste weer eens wat
Nou hier gelukkig alles goed! Vk heeft even inwendig onderzoek gedaan en terwijl ze daarmee bezig was moest ik even 2 x flink op mn hand blazen. Er kwam geen vocht mee dus dat betekende geen vruchtwater gelukkig! Ze zag wel de witte kleine vlokjes in mn urine, maar dat was dus gewoon afscheiding. Die heftige steek die ik gisteren gevoeld heb heeft waarschijnlijk met t indalen te maken. Hij ligt ook nog steeds met zn hoofdje in mn bekken, maar nog niet helemaal vast, al verwacht ze niet dat hij nog gaat draaien. Ze heeft nu wel het vermoeden waarom ik hem vaak zo weinig voel, hij ligt met zijn voorkant naar mijn rug toe en aangezien mijn placenta aan die kant ligt en ik veel vruchtwater heb, voel ik hem dus gewoon een stuk minder. Ik moet hem wel minimaal 5 x per dag voelen en anders moet ik toch weer aan de bel trekken. Ben dus wel enorm opgelucht nu en heel fijn dat alles nu verklaarbaar is Oh ben trouwens niet net nog ff naar de Hema gereden en heb daar echt niet zo'n leuk blauw met grijs vestje gekocht hoor! @ slapen: ik lag of altijd op mn linkerzij, of op mn rechterzij en dat doe ik nu nog steeds. Ben alleen nogal een draaikont en dat is nu niet echt prettig ivm mijn bekken. Iedere keer dat ik me nu ook omdraai ben ik klaarwakker omdat t zeer doet, maarja niks aan te doen! @ baileyy: pfff best herkenbaar moet ik zeggen! Vervelend is dat he? Zorgt er alleen maar voor dat je nog meer geirriteerd raakt en gaat lopen stressen. Hier heeft een goed gesprek wek enorm geholpen, misschien werkt dat bij jullie ook?
Engeltje das fijn dat alles goed is en je meteen ook een reden hebt waarom je je ventje zo weinig voelt!!
@engeltje: fijn nieuws dus! wat een opluchting! En heeeeel goed dat je niet naar de hema bent gegaan en daar niets gekocht hebt
Ja ben echt blij ook dat ik nu eindelijk de reden weet waarom ik hem soms niet goed voel! En ja goed he van mij maia
Ooh super fijn Engeltje! Haha, gelukkig maar dat je die niet gekocht hebt Ik ben aan het breien geslagen.. Sprei voor op het bedje.. Van die lekkere zachte stof. Zal eerst wel niet mogen, maar ach, het ziet er alleen al mooi uit Maak trouwens een rose, heb tot nu toe alleen maar blauw spul
Oh leuk zeg godinn! Heb t vroeger ook wel veel gedaan, net als naaien, maar heb er nu zelf echt geen behoefte aan om te doen! Ik kwam er vanochtend trouwens achter dat ik na een paar weken niet gelekt te hebben, toch weer mn lillypadz moet gaan gebruiken haha Werd wakker en heel mn arm, mn borst en mn deken zaten onder de opgedroogde melk, oeps! Had ook nog tegen mn mannetje aangelegen vannacht, maar die had gelukkig niks op zich zitten
@engeltje gelukkig dat alles goed was, op je hand blazen ik had daar nog nooit van gehoord, zo kan je dus testen of je vruchtwater verliest ofzo?? Net terug van de ikea erg leuk spul allemaal, ze hadden allemaal nieuwe dingen, dus ben geslaagd hihi Ik ben nog op zoek naar een leuke klamboe voor boven het ledikantje, iemand nog leuke suggesties waar ik die kan halen (voor een meisje dan)
@slapen wordt met de dag beroerder al zeg ik zelf. Ik ben normaal ook een half buik half zij slaper maar zelfs dat gaqat niet meer vanzelfsprekend ik moet nu echt strak op mijn zij gaan liggen. ook wordt ik elke keer wakker als ik wil draaien moet dan gewoon eerst gaan zitten voordat ik naar de andere kan kan. Ook wordt ik regelmatig wakker om te plassen een wazige droom heb of krampen idd. en dat terwijl de wekker zo vroeg gaat is niet fijn!!! maar nog 26 dagen werken hahaha 26x5 =130 uur!!!!!!!!!!!!! jeeejjjj
@ miekie: ja, zij voelde met haar vingers van binnen of ik vocht verloor als ik hard op mn hand ging blazen. Maia zei t gisteren idd ook al, had er daarvoor ook nog nooit van gehoord. Maar moet zeggen dat ik t erg fijn vind om te weten, mocht ik weer een keer wat verliezen dan doe ik gewoon ff een blaastest Mn man lag nog op bed trouwens toen ik naar de vk was en kwam er pas uit toen ik er al weer was. Vertelde ie dat ie gisteravond een blaastest had moeten doen, dus ik begon te lachen en zei ik ook vanochtend haha
@Engeltje gelukkig dat alles goed is!! Opluchting weer! @Engeltja zal vanavond eens gesprek voeren met mijn vriend. Misschien op een rustiger moment dat het beter overkomt. Wat zijn lillypadz? Is dat tegen het lekken? Heb je dat echt zo erg al dan? jeetje.
Zijn siliconen zoogcompressen. Vind ze erg prettig omdat ik dan geen shirtje of bh aan hoef te doen snachts, ze zuigen namelijk vacuum op je borsten. Ideaal! Al vraag ik me af of ze nog zo goed werken als ik nog meer ga lekken
He dames, Een beetje laat maar zou nog graag mezelf voorstellen in dit forum. Ik ben namelijk ook in oktober uitgerekend (3 oktober 2012) We verwachten een jongen. Het valt me wel op dat er rond oktober bijna alleen maar jongens worden verwacht of ligt dit aan mij? Zijn er ook dames bij wie de baby erg voorliep met de groei tijdens de groeiecho & zo ja wat hebben ze hieraan gedaan en moest je toen nog een extra controle? Ik moet namelijk gewoon pas over 4 weken terugkomen en maak me best zorgen dat het dan straks een extreem grote baby is terwijl ze er misschien iets aan kunnen doen?