Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Welkom Bella!!

Hier ook merendeel jongens in aantocht maar toch ook wat meiden!
    Helaas heb ik nog geen groeiecho gehad die krijg ik Pas over 3 weken dus daar kan ik helaas niet over meepraten!

Hoop dat iemand je kan antwoorden en je enigszins gerust man stellen of wat dan ook!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Welkom bellamama!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier geen echte groeiecho nog gehad, maar moest vorige week plotseling even naar t ziekenhuis om dat ik hem minder voelde en daar op de echo kwamen ze iedere keer op gemiddeld uit, alleen lange benen en ze schatten hem op 2 kg al en dat vond ik zelf best veel! Volgens de gyn was t gewoon normaal en ook de vk denkt dat hij gewoon wat eerder zn groeispurt heeft gehad. Vanwege veel vruchtwater moest ik wel een extra suikertest doen, maar die was goed.
    Hoe groot werd jouw kindje dan geschat?

3. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Ik heb woensdag mijn groeiecho dus weet het dan pas...

4. Maia

Maia Niet meer actief

welkom bella! hier over 2 weken pas de groeiecho dus kan er nog niets over zeggen.

5. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijg ik geen groei echo!
    Zolang mijn buik niet te groot of te klein is krijg ik hem ook niet, ook geen 30 weken echo alleen de liggings echo.

Mogen lekker shoppen voor de kamer baby en wie weet stiekem ook nog voor mezelf hihihi!

6. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik moet om de 3 weken voor een extra echo, omdat het kindje (te) groot is. Geen reden tot zorg, want er zitten geen complicaties of risico's/syndroom aanvast. Ik moet elke 3 weken om te kijken of het kindje de groeilijn vast houdt, wat moet, want anders zou het juist een groei achterstand krijgen, terwijl het te groot is.

Enige is, dat het niet te groot mag, want het moet er ook uit. Ik mag dan ook niet over tijd.. Volgende week weer een echo, morgen vk.

Maar, geen reden tot zorg dus Bella :) En welkom :D

7. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Welkom bella! Hier pas met 35/36 weken een groei/liggings echo.

@ Engeltje wat fijn dat alles goed is!

@ Bailley, hoop voor je dat een goed gesprek helpt! Hier ook een die zegt dat ik me niet zo moet aanstellen.

Volgende week weer terug naar de vk. Vind het toch wel erg fijn dat ik al om de 2 weken terug mag komen :), normaal gesproken moet ik nu om de 3 weken, maar i.v.m. harde buiken en te lage bloeddruk dus eerder.

Weten jullie trouwens of je in je vluchtkoffer ook douche spullen moet hebben zitten? Las al op meerder sites etc. dat je deze zelf moet meenemen. Maar moet je deze dan ook voor de kleine meenemen?

Hier verwacht mijn schoonmoeder ook (nadat ik uit heb gelegd dat ik van de vk om de dag rust moet nemen en niet teveel mag doen op een dag) dat ik op 19 augustus wel op een familie reunie kan langskomen. En dat terwijl wij op 18 augustus ons trouwfeest vieren. Nu hebben wij gezegt van we komen op 19 augustus wel even langs maar blijven niet lang. Nu is het dus zo dat er voor ons betaald moet worden als we langskomen en dat terwijl we voor de barbeque (het gedeelte waarvoor betaald moet worden) weer weg gaan. Nu kreeg ik de woorden dat ik wel de hele dag op een stoel kon gaan zitten. :mad: Soms zou je willen dat je van plek kon ruilen zodat mensen voelen wat je moet doorstaan!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: jeetje wat irritant zeg!! Moet zeggen dat zelfs mijn schoonouders er begrip voor hebben dat ik niet te lang kan blijven en dat zegt heel wat!
    Ik heb dan ook "gelukkig" de 30 min regel waar ik op terug kan vallen. Dat briefje van de fysio zit ook standaard in mn agenda, dus als mensen t niet begrijpen kan ik ze zo laten zien wat ik wel en niet mag.
    Zondag heb ik ook een etentje van mn neef, die wilde heel graag dat ik erbij ben. Dus heb ook gezegd, dat is goed, maar ik moet af en toe wel gaan liggen, dus zorg maar dat ik af en toe op bed kan liggen...

Voor mezelf neem ik zowieso douchespullen mee, ben best allergisch voor allerlei dingen, maar of je wat voor de kleine mee moet nemen weet ik niet, denk t nie t anders had t vast op t lijstje van het ziekenhuis gestaan denk ik.

9. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Ik regeer ff niet, want ben erg moe, wilde alleen ff wat van me laten horen..

Gisteren had ik ineens een onderdruk van ruim 90, ik hou mijn bloeddruk thuis een beetje in de gaten ivm vorige keer HELLP, normaal zit ik op 60, dus gelijk ziekenhuis bellen en mocht gelijk komen, dus daar lag ik dan gisteravond weer aan de ctg...toch wel weer ff spannend als de bloeddruk gek doet, gelukkig weer ales gewoon goed en mocht weer naar huis, bloeddruk is nu steeds ongeveer 85, voor mij best hoog, maar binnen de veilige waarden, ze gaan me nu wel de komende dagen weer extra controleren, dus woensdag weer een rondje ziekenhuis!
    Gelukkig is beebje steeds duidelijk aanwezig, en heb ik dus niet echt zorgen om t kindje, wel jammer dat het gedonder nu al begint... hopelijk eenmalige actie en blijft ud nu goed.
    En maar weer extra rustig aan doe dus...

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He getsie laupio, wat schrikken! Gelukkig dat t weer ietsje gezakt is, maar hopelijk zakt het nog wat verder! Goed in ieder gevalndat ze je weer extra in de gaten houden, maar leuk is anders.... Knuf voor jou!

11. BellaMama

BellaMama Lid

7 mrt 2012
    15
    0
    0
    Werkt in de horeca
    Zuid-Holland
    Bedankt iedereen iig voor jullie reacties.
    Ik loop bij de gynaecoloog ivm voorgeschiedenis
    van een miskraam. Er is me niet precies verteld
    op hoeveel het kindje uitkwam. Wel kwam hij
    uit op 31 weken volgens de metingen qua groei
    terwijl ik 29 weken 5 dagen was. De gyn zei dat hij
    een flinke jongen is en net onder de lijn van het extreme
    zat. Mag pas weer komen als ik bijna 35 weken ben.
    Moet ook suikerprikken (dagcurven) en die uitslag was
    iig wel gewoon goed.. :)

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Laupio, dat is wel schrikken. Nu maar hopen dat er niks aan de hand is!

@ Bella, Zou het niet kunnen dat hij net een groeispurt heeft gehad?

@ Engeltje, dat is wel fijn. Ben ook wel redelijk verrast dat ze niet inzien dat ik gewoon niet lang kan zitten. Lig nu ook niet voor niets hele dagen op bed/bank. Maar het is niet zo dat ik niet wil gaan. Alleen de manier waarop dit weer moet gaan vermindert de zin om te gaan toch wel weer sterk.

We hebben ook nog steeds geen zekerheid over het trouwen of ze mee naar binnen mogen, maar dat is gelukkig wel redelijk goed gekomen. Ze konden toch wel inzien dat we er zelf ook niks aan konden doen, en als we niks konden regelen was het toch geen ramp meer. (Eerst overal problemen van maken om vervolgens pas te luisteren).
    Maar ben blij dat, dat in ieder geval opgelost is.

13. Maia

Maia Niet meer actief

@douchespullen: voor jezelf wel, voor je kleine niet. Die zit nog heerlijk onder het huidsmeer en dat laten ze zitten, je kindje wordt afgedroogd maar niet gewassen hoor. Dat gebeurt op zijn vroegst pas een dag later want dat smeer is goed voor het huidje.

@laupio: he getsie zeg, doe rustig aan. Is je bloeddruk inmiddels wel weer gezakt?

@miepkip: he lekker weer je schoonmoeder. Je moet niet voor niets rust houden.

ik heb vannacht wel aardig geslapen, ben blij dat het weer wat koeler is. Verder ben ik een dagje vrij vandaag en dat is wel erg prettig. Straks waarschijnlijk een nieuwe auto kopen, die van manlief gaat eruit. Hij heeft al wat op het oog dus ik moet straks even mee om ook te keuren.

14. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje laupio das even schrikken fijn dat je nu even extra in de gaten wordt gehouden!

Vandaag shoppen!!!!

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen allemaal,

Ben weer terug van een weekend weg. Twas lekker ontspannen, heb veel in een stoel gelegen en lekker getukt haha.

Jullie schrijven wel veel zeg! Kan ikniet allemaal teruggaan lezen :)
    Ik hoop dat het met alle babys goed gaat:)

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    :$ Wat weer een verhalen sinds de laatste keer dat ik hier was.:)Ben bang dat ik niet op iedereen kan reageren, sorry!

Vorige week een groei echo gehad en alles lag mooi op schema, iets boven het gemiddelde maar gezien ze een ruime marge aanhouden hoeft dit natuurlijk niet te kloppen. Ik ga zelf uit van een kleine meid hihi.

Gisteren even met het ziekenhuis gebeld ivm vlekken voor mn ogen, duizeligheid en pijn in mn buik. Ze wilden geen risico nemen en kon meteen smiddags even terecht. Alles zag er goed uit maar voor de zekerheid wel even bloed prikken en urine laten checken ivm zwangerschapsvergiftiging. Ik kon savonds nog bellen voor de uitslag. Een paar keer gebeld maar de gyn die nachtdienst had, was druk bezig (denk bevalling;)) want ik werd pas om 22.15 uur terug gebeld:$. Het was geen zwangerschapsvrgiftiging maar alleen ruim ijzertekort dus kan weer met de ijzertabletten starten.

Hebben meer mensen hier last van? Ben de afgelopen twee dagen zoo moe:( Hoe doen jullie dit met werk? Ik weet dat je officieel 1/8 van je werktijd op mag nemen als extra "rusttijd" zeg maar, maakt iemand hier gebruik van? Ik merk dat 40u pw werken nu wel wat lastiger wordt:).

Gaaaaapppp:D

17. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames,

Ik ben Kim, wil graag met jullie mee kletsen als dit mag :D
    ben nu ruim 28 weken zwanger en uitgerekend op 22-10-12.

We weten dat ons beebje een meisje is en zijn heel erg blij met haar!!
    Ik heb ongelooflijk veel zin in als ze er is! Dit is ons eerste kindje!! :D

Hoe voelen jullie je? ik heb eigenlijk nergens last van en mijn buik is ook niet zo heel groot! aan de ene kant wel jammer! maar goed, wij weten wat er in zit dus dan is het goed he?! :D

Nou hoop leuk met jullie mee te kunnen kletsen !

Groetjes Kim

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Wordt nog druk hier :D Welkom Kim!

Laupio, jakkes joh, schrikken! Maar goed rustig aan doen... Gelukkig valt het nog binnen het safe..

Bella, bij mij liep/loopt het nog verder voor. Maar geen reden tot zorg. Gewoon een grote baby :) Het is een maatstaaf hé? Geen 'eis'. Niet druk om maken dus..

Zo, weer ggk bij de vk. Gelijk bloedgeprikt voor de resus. Dat ook weer klaar. Nu afwachten of ik daar een prikje voor moet...

19. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Gezellig weer wat nieuwe meiden erbij, Welkom!
    @kim Ik heb gelukkig tot nu toe (zal het niet te hard roepen) ook een vrij makkelijke zwangerschap, weinig kwaaltjes alleen in het begin erg misselijk geweest maar vanaf 18wkn niet meer. Ik hoop dat het nog zo blijft doorgaan de laatste weekjes!

@laupio gelukkig dat alles goed was!

Vandaag ben ik weer heen en weer aan het rijden voor het prikken, heb er al 2x op zitten dus moet ik vanmiddag nog 1x tje. Dan nog 1x met 36 wkn. Maar ik ga er vanuit dat alles weer prima is de vorige keer prikken was mijn suiker ook niet te hoog dus neem aan dat dat weer zo is hihi.

Verder niet zo veel te melden...

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    O moet je dan heen en weer rijden? Ik moest om het half uur en om het uur, de GTT. Of is dit dan wat anders? Hoop voor je dat alles goed is :)

Zonet weer een klant welke niet zag dat ik zwanger ben. Haha, en ondertussen heb ik voor mijn gevoel een mega buik!

Deel Deze Pagina