Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oktober 2012 mama's

01-10 Chybou - 1e kindje - 28 jaar - meisje
    01-10 Laupio - 2e kindje - leeftijd - geslacht blijft een verrassing!
    02-10 Miepkip - 1e kindje - leeftijd -jongen
    04-10 Sammie1 - 1e kindje - 22 jaar - meisje
    05-10 Miekie0402 - 1e kindje - 28 jaar - meisje
    05-10 Baileyy - 1e kindje - leeftijd - geslacht blijft een verrassing!
    11-10 Engeltje23 - 1e kindje -leeftijd - jongen
    11-10 Minniemouse1974 - 4e kindje -37 jaar - meisje
    11-10 Pleuni - 1e kindje - 29 jaar - jongen
    12-10 Ds85 - 1e kindje - 26 jaar - j/m
    18-10 Shaarr - 1e kindje - 22 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    20-10 Ingearts - 1e kindje - 31 jaar - jongen
    21-10 Maia - 2e kindje - 28 jaar - jongen
    22-10 Ukkie1985 - 1e kindje - 27 jaar - meisje
    22-10 Babii - 1e kindje - 24 jaar - meisje
    22-10 Kimmiikim - 1e kindje - 21 jaar- meisje
    26-10 Ladyblond - 1e kindje - 28 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    28-10 Godinn - 1e kindje - 29 jaar - geslacht blijft een verrassing!

Afspraken: echo's/vk/gyn:

01-08 Miekie0402 - groeiecho
    02-08 Sammie1 - Controle VK
    06-08 Miekie0402 - Controle vk
    06-08 Engeltje - Controle vk
    07-08 Shaarr - Pretecho
    07-08 Super Mummy - Groei echo
    07-08 Kimmiikim - pretecho + controle VK
    08-08 Godinn - Groei echo
    09-08 Shaarr - Controle VK
    09-08 Super Mummy - Controle VK
    14-08 Ukkie1985 - Controle Gyn
    15-08 Kimmiikim - groeiecho
    10-09 Kimmiikim - groeiecho

2. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff nog een vraagje, gebruiken jullie zwangerschapsvitamines? zo ja welke? ik moet het toch echt gaan slikken want ik merk dat ik wat meer vitamines nodig heb!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik gebruik gravitamon al vanaf het zwanger worden, deze kun je ook nog gebruiken tijdens de bv als je die gaat geven.
    Heb ze vooral gekozen omdat t niet hele grote pillen zijn, heb namelijk moeite om pillen te slikken en met deze gaat t dus wel.

4. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Ik gebruik van Davitamom Compleet Mama met visolie

5. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Oo lekker, doe dan maar uhmm meloen thee? Heb je die? Met suiker graag. 1 klontje. En koekjes met chocolade gaan er altijd wel in :D

O leuk Shaar! Ben benieuwd! Tegen de tijd dat de beeb er is wel een geboortekaartje hier posten?

Wat een heerlijk weertje vandaag! En ik ben vrij! Heb alleen geen auto... Wou eigenlijk graag naar een concour hier in de buurt.. (paardenconcour) Maar dat wordt m dus niet..

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh leuk een paardenconcour! Jammer dat je er niet heen kunt! Voor mij is t een beetje ver rijden, dus kan je niet ophalen om samen te kijken helaas ;)

@ shaar: kan je de tekst niet plaatsen met andere namen enzo erin? Ben wel nieuwsgierig nu! ;)

Ik heb net alsnog een ander antwoord van de lactatiekundige gehad, komt een beetje overeen met jullie antwoorden maia en supermummy! Hiermee moet t vast gaan lukken ;)

Hi,

Een vraagje, ben je van plan om de FV kunstvoeding te geven of afgekolfde moedermelk?

Gezien je wens om te combineren zou ik om en om "live" voeden en FV geven. Wanneer je kindje dan FV krijgt zou ik kolven zodat je kindje wel moedermelk kan krijgen via de fles. Wat er over blijft doe je in de vriezer.
    Ik denk namelijk dat je BV niet goed op gang gaat komen als je niet iedere 3 uur je kindje BV geeft of kolft.

Als je in het begin niet regelmatig je borsten leeg maakt/stimuleert zal het moeilijker zijn/langer duren voor je productie goed op gang is.
    Is het een optie om 1 of 2 weken volledig BV te geven om je productie op gang te brengen? Of iedere 3 uur BV te geven of te kolven?

De keuze blijft natuurlijk aan jullie hoe en wat jullie willen gaan doen. Misschien weet een lactatiekundige bij jou in de buurt nog een andere manier om het 50/50 te doen.

Succes.

Groetjes Saskia

7. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk .. k ben nu ook mega nieuwsgierig naar je geboorte kaartje :D hihi

oh das een beter antwoord engeltje! daar kun je dan tenminste ook echt wat mee!

nou dan zal ik die vanmiddag maar eens gaan aanschaffen die pillen! want ik moet echt aan de vitamine pillen! ik eet gewoon veel te weinig vitamine!

8. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Sjezus, wat een drukte opeens :) Welkom nieuwe dames!
    12 pagina's bij moeten lezen ofzo haha.

Ik krijg ook geen echo tussendoor. Laatste was met 20 weken, eerstvolgende met 35 weken. Echt heel lang, maar ja.

Ik heb bijna de hele uitzetlijst compleet. Ben gister samen met mijn zusje 4 winkels in en uit gelopen en heb nu dus bijna alles in huis. Nu binnenkort een keer wassen en alles inruimen. Heb nu alles in de inbouwkast gepropt :)

@ Shaarr, ik hou een tekst bestandje ernaast en type terwijl ik alles doorlees ;)
    Woon je trouwens in Eindhoven (ik wel)? Daar zit de Leenbakker naast de Babydump :)

@ Geboortekaartje, aaaaaaaaaaah daar moet ik nog tijd voor vrijmaken (denk morgenmiddag). Heb een tijdje terug al rondgeneusd, maar er is zoveel keus. Wel of niet met foto, duur of goedkoop etc etc

@ Werk, ik heb deze week een weekje vrij. Daarna is het nog een week of 6 flink doorwerken tot aan 13 september (start mijn verlof met 36 weken). Ik heb wel nog 2 grote opdrachten lopen en die moeten dan echt klaar zijn. Dus wordt nog wel wat stressen denk ik. Ik heb ongeveer 30-35 collega's, waarcan één vrouwelijke ;). Maar al die mannen om me heen zijn allemaal erg lief en begaan.

@ Wanneer iedereen bellen, als de baby er is denk ik. Geen zin in constante smsjes hoe ver we zijn etc.

@ Kimmiikim, ik gebruik die van Davitamon, Compleet Mama.

@ Schoonouders, morgenochtend komen ze langs. Ben benieuwd. Mijn vriend heeft pas gezegd wat hij ervan vond (zie verhaal van een tijdje terug ;)). Was nogal heftig. Zijn moeder haalt continu het verleden erbij en blijft hem alles kwalijk nemen. Pff word er moe van. Ik kijk morgen even aan.

Van de week met kraamzorg afspraak gemaakt voor de intake. 14 september pas!! Ze moesten flinke achterstand inhalen ivm vakantie, jaja stelletje ongeplande rekels ;)

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Oktober 2012 mama's

07-08 Shaarr - Pretecho
    09-08 Pleuni - Controle VK

10. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Heb mijn afspraak er ook even bijgezet.

Oeh 5 tegen 7. De jongens gaan het afleggen ;)

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @vitaminepillen
    nee die slik ik niet.. is het heel erg of kan ik dat maar beter wel gaan doen? ik eet wel gezond maar niet altijd iedere dag 2 stuks fruit.

@super mommy
    leuke foto's!!

@zwembad
    ja lijkt me ook wel wat, maar ja heb geen tuin maar een balkon;)

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammie: in principe is t niet heel erg nodig als je goed gezond eet en drinkt, maar t advies van mijn vk is in ieder geval om wel extra vitamine D te nemen, want meestal krijg je daar toch echt te weinig van binnen. Omdat ik zo nu en dan nogal eens alles eruit gooi en anders vaak te weinig eet slik ik dus nog wel volledige vitamientjes.

Kraamzorg: pffff die hebben nog steeds niet gebeld! Als ze deze week ook nog niet hebben gebeld dan ga ik zelf gewoon bellen hoor! Vind t wel leuk als mn man erbij is en dat is altijd een stuk lastiger te plannen.

Zo heb eergisteren trouwens op de binnenkant van mn lip gebeten en er zit nu nog steeds een blaar die continu langs mn snijtanden gaat echt zo irritant! Probeer um af en toe kapot te maken maar dat lukt niet. Hopelijk gaat ie nu snel weg want ik erger me er dood aan!

13. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Shaarr, heb Zuidzorg. Ik kreeg een brief dat ze rond 7 maanden zouden bellen. Ze stonden afgelopen vrijdag op mijn voicemail. Zou me nog geen zorgen maken dus :)

Ik ben gisteren nog bij de Babydump geweest :D

Schoonouders zal ik morgen ff uitleggen. Ik ga nu met een boekje buiten zitten. Heb straks nog een bbq :)

14. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooew eindhoven :) zat ik op school afgelopen jaar!! gelijk de grootste babydump ook nog eens ;) in die straat stond ook dat gebouw waar ik mijn lessen moest volgen!

kraamzorg intake heb ik bij 25 weken gehad.... gewoon alleen zonder mn man..! hmm... ik heb thebe kraamzorg..!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zorgen maken hoeft vast niet hoor, maar omdat t voor ons wat lastig plannen is vind ik t wel een beetje tijd worden dat ze gaan bellen.
    Ik heb Careyn kraamzorg...

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Oke bedankt Engeltje ;) weer wat geleerd over zuigcompressen. ik heb dat dus nog niet nodig blijkbaar.
    Gefeliciteerd en welkom bella mama en Kimmiikim!!
    Groei echo weet ik niks van. Ook nog niet gehad en geen idee of ik dat krijg.
    Wij moeten nog best lang wachten voordat we weer naar de vk moeten. maak me zorgen, weet nog maar zo weinig eigenlijk, terwijl het steeds dichterbij komt. gisteravond steeds krampen gehad. veel harde buiken (vorige keer zei ze dat dat niet erg was). Mijn bloeddruk is ook erg laag steeds. Maar blijkbaar geen reden tot extra controle.
    Wat nou als ik eerder ga bevallen? Wanneer moet je een vluchtkoffer hebben bijvoorbeeld?
    Waar heb je dat gelezen dan miepkip? Dan ga ik daar ook rondsnuffelen ;)
    @Miepkip wat een gedoe zeg met je schoonmoeder. Rare reactie hoor. dat je eigenlijk voor een stoel dus moet betalen..
    @Engeltje wat is de 30 min regel dan?
    @Laupio jeetje wat spannend zeg!! Gelukkig is de baby aanwezig en blijft dit een eenmalige actie! Schrikken weer dus!
    @Chybou welkom terug! En nu dus maar meteen thuis aan de slag met de kamers. Druk hoor :)
    @Borsten Ik heb wel die zwitsal borstencreme gekregen. gebruik ik eigenlijk niet. Ik heb helemaal geen korstjes ofzo..
    @BV/FV Wat gek, ik dacht ook dat je dat kon combineren.. Nou ga ik weer twijfelen. Wilde ook borstvoeding doen. Maar ja wil ook graag dat visite eens de fles kan geven.
    @Shaar Wij weten het geslacht ook niet hoor. Was wel even twijfelmomentje bij de 3d en 4 d echo. maar we weten het nog steeds niet. maar ik heb het vermoeden van een jongen haha.
    @Sammie dat gestress om de babykamer gaat hier net zo hoor... Ik wil het er gewoon in hebben staan, ik kan niet bedenken hoe het staat wat tegen welke muur moet komen. ik wil graag een stoel op de kamer erbij, maar weet niet of het past/staat.
    heb al gevraagd of hij een dagje vrij kon nemen. niet dus. Snap ik ook wel weer, het is heel druk op zn werk. maar hij stresst en daar en thuis en ik ook en dan nog alles rondom mn moeder. Bah dan vind ie het nog gek als ik moet huilen...
    Kan zelf moeilijk knopen doorhakken steeds merk ik. Zo gek, ken ik niet van mezelf. Welk was kussen zal ik kopen. Die of die.. hmm welke zou beter zijn.
    Welke dekentjes heb ik nodig. Welke lakentjes. hoe staat het juist leuk.. pffff
    Kleertjes zelfde verhaal. Weet gewoon niet wat ik moet kopen omdat ik geen ervaring ermee heb. dus koop ik maar niks.
    @Engeltje wat superleuk dat je foto's heb geplaatst van je aankopen!! Wat een leuke dingen!! Welke maat koop je dan als je iets ziet?
    Altijd leuk om te zien! Mogen wat mij betreft meer mensen doen ;) hihi
    ik heb een matrasje gekocht. niet echt leuk om te laten zien nog he zo'n ding in het plastic haha
    @geboortekaartje Hoe kiezen jullie zoiets? via internet of gaat dat via een winkel? En een gedichtje moet je dan zelf verzinnen?
    @Shaar hihhi wat een leuke foto!!! En ben ook benieuwd naar je kaartje hoor ;) hihi
    @Bevallen en ouders. Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee. ik denk pas bellen als de bevalling klaar is?
    @Supermummy wat een schatjes zeg!! Wat lachen ze lief!!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ baileyy: hihi zuigcompressen :D heb net ff een buuf gesmst die net bevallen is of zij de mijne wil hebben omdat ik er niet tegen kan. Krijg ik een reactie terug, ja graag, want ik kan niet tegen die van natusan, kan jij die proberen..... Zo handig! Ennn kan ik gelijk dr kleine meid ff bewonderen :)
    30 min regel houdt in dat ik alles max 30 min mag doen, behalve liggen, dat mag langer en moet ik minimaal 3 x per dag doen.
    Dus 30 min zitten, 30 min lopen, 30 min zitten, liggen, 30 min fietsen en ga zo maar door de hele dag.... Fijn hoor bekken instabiliteit :)

Qua kleertjes heb ik 3 setjes maat 50
    6 setjes maat 56 en 3 setjes maat 62. Verder ook al wat grotere maten gehad hoor. Bij mij staat op de site van de thuiszorg een lijstje van wat je moet hebben allemaal. Dit is de link:
    http://www.careynkraamzorg.nl/assets/files/Downloads/Uitzetlijst.pdf
    Kaartjes kan je op internet vinden, typ geboortekaartjes in bij google en uitzoeken maar! Ook teksten kun je op googelen als je zelf geen inspiratie hebt.

18. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Oktober 2012 mama's

06-08 Miepkip - Extra Controle vk
    07-08 Shaarr - Pretecho
    08-08 Miepkip - Bekkentherapeut
    09-08 Pleuni - Controle VK
    15-08 Miepkip - Trouwen :D

19. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Zo wat is er weer veel geschreven. Heb alleen niet alle pagina's gelezen werd me toch een beetje te veel ;)

@ Bailley op de pagina van mijn kraamzorg stond hoe of wat dat mee moet naar het ziekenhuis. En las toevallig ergens anders dat het handig is om je eigen douche spullen mee te nemen. Dus dit ga ik ook zeker doen i.v.m een water allergie. (kan niet zomaar iedere shampoo etc. gebruiken vandaar dat wij ook voor de kleine in het begin zwitsall hebben genomen. Wil er nu nog niet achterkomen of hij het ook heeft, want dat is gewoon hartstikke sneu..)

@ Hier hebben we besloten pas te bellen als ik al bevallen ben. I.v.m dat ik voor nu liever zie dat nadat ik gewassen ben even alleen wil zijn met manlief en de kleine.

@ Namen heeft iedereen eigenlijk al een naam? Wij hebben hem al vanaf week 15 ongeveer. :)

@ Hier vandaag en gisteren de kleine best wel weinig gevoeld voor zijn doen. Dus als ik vanavond nog niet zo veel heb gevoeld ga ik toch maar even bellen.

@ Spullen wij hebben van vrienden van mijn nicht allemaal jongens kleertjes gekregen dus hebben in alle maten kleertjes :) Is erg mooi spul! Maar zelf heb ik alles voor maat 50/56 gehaald heb in totaal 4 setjes maat 50 en 2 boxpakjes maat 50
    en 2 setjes maat 56 en 4 bopakjes maat 56. En 3 mutjes en z'n 6 paar sokjes en 2 slofjes :) Dus dat zit wel goed!

Hier vannacht ook erg slecht geslapen. Was tot 06.00 wakker en om 06.45 kwam manlief terug van werk (nachtdienst) Wel geslapen tot 14.00 maar nog steeds erg moe. Hoop dat ik vanavond wat eerder kan slapen en morgen wat eerder wakker word.

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Oktober 2012 mama's

07-10 Super Mummy - 3e kindje - 26 jaar - jongen

06-08 Miepkip - Extra Controle vk
    07-08 Shaarr - Pretecho
    08-08 Miepkip - Bekkentherapeut