Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@baileyy: in principe passen ze altijd in 50, alleen als je een dikkert hebt (zoals Fleur was) zit het toch niet helemaal geweldig was onze ervaring. Vandaar dat wij meteen voor 56 gaan.
    En meerdere keren per dag omkleden is echt alleen als je een spuger hebt hoor, dat is nml. helemaal niet leuk voor die kleintjes. En wanneer boxpakje of truitje/broekje dat maakt niets uit, is in principe allemaal dezelfde stof, ze liggen er dag en nacht in in principe.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammie: wat raar zeg! Maar idd, je kwaaltjes kunnen ook ban de zwangerschap zelf komen

@ supermummy: succes bij de huisarts! Vervelend dat je je zo voelt, hopelijk is t snel over en niks ernstigs!

@ baileyy: zolang ik me echt aan die regel hou en echt niet til of buk gaat t best goed eigenlijk ( ff afkloppen )
    Als ik op de bank lig heb ik wel pijn, maar als ik echt in bed ga liggen dan meestal niet, alleen t omdraaien doet echt heel veel pijn.
    En wat betreft de boxpakjes, heb er 2, maar wil ze alleen gebruiken als pyjamaatje, ben er niet zo van namelijk. Ben meer van de stoere kleding. Maar een spijkerbroekje zit natuurlijk niet zo heel erg lekker in t begin, dus als ik je mag adviseren.... Bij de Hema hebben ze stoere joggingbroekjes, daar heb ik er 4 of 5 van liggen in verschillende kleuren en maten ;)
    Mocht je toch voor een boxpakje willen gaan, kijk dan of er knoopjes bij de billen zitten, das makkelijker met verschonen en hoef je niet t hele pakje uit te doen.

Nou hier was t raak hoor vannacht, heb eerst geprobeerd in een ziekenhuisbed te bevallen en toen onder de douche op de baarkruk. Beiden niet gelukt, moest alleen maar poepen en daarna waren mn weeën weg hahahaha en toen werd ik gelukkig wakker in mn eigen bedje :D

3. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Jeetje wat is er hier veel geschreven de laatste 3 dagen , ben er echt maar 3 tussen uit geweest . Maar als ik zo kijk naar de hoeveelheid pagina's die ik terug moet lezen zou je zeggen minstens een week.

@ het lijstje , zie dat ik er weer vanaf ben hihi. Is er iemand die me erbij kan zetten , gaat nu niet zo handig op het apparaat waar ik op zit : 4 -10-12 , 31 jaar , 3e kindje en geslacht is niet bekend.

@ lekken , hier niet , wel van die korsten , heb wel al de zoogkompressen van de hema in huis mocht het gebeuren.

@ fv en bv , ik heb altijd geleerd dat de eerste weken je het beste alleen bv kan geven , vanwege het wennen aan de tepel enzovoorts.

@ sammie , als je het niet vertrouwd met je urine zou ik later nog een x urine brengen . Heb ik ook gedaan , was het zelfde als bij jou . Snelle test niet goed , kweek wel goed . Heb een week later een snelle test laten doen die was toen ook goed.

@ geboortkaartje komt hiet bij koningkaart.nl vandaan

Hier net 3 dagen in efteling bosrijk geweest , helemaal geweldig. Gisteren was het er heel druk maar de andere 2 dagen was het langste wachten 20 min dus we hadden alles al gedaan . Gisteren dus alle rustige attracties nog een x gedaan. Nu de komende dagen even rustig aan want merk wel dat ik 3 dagen veel gelopen heb.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    @Godinn Leuk julie site. Wat een fantastisch mooie foto's!! Wat een plek hebben jullie daar! Mooi hoor!!!

@Kleertjes oke dan toch maat 50 en meer maat 56 kopen..
    Spijkerbroekje vind ik leuk, maar indd meer als ze ietsje groter zijn.
    En bedankt voor de knoopjestip op de billen bij een boxpakje. Maar ik vind joggingbroekjes ook leuk staan.
    Bij onze prenatal hebben ze helemaal niet zoveel leuks. Ik vind het gewoon moeilijk haha.

@Engeltje Ik heb bij het in bed liggen ook pijn. En eigenlijk bij heel veel dingen..

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Oktober 2012 mama's

01-10 Chybou - 1e kindje - 28 jaar - meisje
    01-10 Laupio - 2e kindje - leeftijd - geslacht blijft een verrassing!
    02-10 Miepkip - 1e kindje - leeftijd -jongen
    04-10 Sammie1 - 1e kindje - 22 jaar - meisje
    05-10 Miekie0402 - 1e kindje - 28 jaar - meisje
    05-10 Baileyy - 1e kindje - 33 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    07-10 Super Mummy - 3e kindje - 26 jaar - jongen
    11-10 Engeltje23 - 1e kindje -leeftijd - jongen
    11-10 Minniemouse1974 - 4e kindje -37 jaar - meisje
    11-10 Pleuni - 1e kindje - 29 jaar - jongen
    12-10 Ds85 - 1e kindje - 26 jaar - j/m
    18-10 Shaarr - 1e kindje - 22 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    20-10 Ingearts - 1e kindje - 31 jaar - jongen
    21-10 Maia - 2e kindje - 28 jaar - jongen
    22-10 Ukkie1985 - 1e kindje - 27 jaar -meisje
    22-10 Babii - 1e kindje - 24 jaar - meisje
    22-10Kimmiikim - 1e kindje - 21 jaar- meisje
    26-10 Ladyblond - 1e kindje - 28 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    28-10 Godinn - 1e kindje - 29 jaar - geslacht blijft een verrassing!

Afspraken: echo's/vk/gyn:

01-08 Miekie0402 - groeiecho
    02-08 Sammie1 - Controle VK
    06-08 Bailey - Controle vk
    06-08 Miekie0402 - Controle vk
    06-08 Engeltje - Controle vk
    06-08 Miepkip - Extra Controle vk
    07-08 Shaarr - Pretecho
    07-08 Super Mummy - Groei echo
    07-08 Kimmiikim - pretecho + controle VK
    08-08 Godinn - Groei echo
    08-08 Miepkip - Bekkentherapeut
    09-08 Shaarr - Controle VK
    09-08 Super Mummy - Controle VK
    09-08 Pleuni - Controle VK
    14-08 Ukkie1985 - Controle Gyn
    14-08 Maia - groeiecho
    15-08 Kimmiikim - groeiecho
    15-08 Miepkip - Trouwen :D
    17-08 Maia - Controle VK
    23-08 Ingearts- controle VK rn Groeiecho
    10-09 Kimmiikim - groeiecho

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ theertje: het is de afgelopen dagen hier ook echt wel extreem druk geweest met kletsen hoor hahaha Fijn dat je t zo naar je zin hebt gehad in de efteling!
    Ik zou dat helaas echt niet meer kunnen nu, ja met een rolstoel erbij ;)

@ baileyy: kan me voorstellen dat t voor jou extra moeilijk is om wat uit te zoeken. Mijn man wilde eerst t geslacht niet weten, maar ik wist al dat t met kleertjes dan echt een probleem zou worden! Dat is ook de reden waarom ik t echt wilde weten van tevoren :D
    Vervelend dat je zoveel pijn hebt, gewoon nog een keer aankaarten bij je fysio en ook misschien de 30 min regel uitproberen. Ik moest mij van de fysio ook beseffen dat heel veel dingen eigenlijk al onder t bukken vielen. Bijv rechtop zitten met je benen gestrekt rechtvooruit is ook een bukbeweging. Iets voorover buigen bij t afwassen is ook al bukken. Deze dingen mag ik dus ook absoluut niet doen.

7. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Dankje Bailey, we zijn er ook erg blij mee!

Wat vervelend dat je zoveel pij hebt steeds... Ik heb er geen ervaring mee, maar nog maals aankaarten lijkt mij de moeite waard!

@Theertje, heerlijk joh, de efteling! Erg leuk! Al haat ik attracties :p Maar ik zwaai altijd naar iedereen en heb een hartstikke leuke tijd daar. Vriendlief mag straks met de kids in de attracties..

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou volgens mij kijkt de kraamzorg hier ook stiekem hoor! Ze belde net voor een afspraak. Maandag 27 aug hebben we dan toch nog de intake ;)

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ben net bij ha geweest, alles klonk goed, gelukkig. Wel begon hij over een longembolie, omdat er geen aanwijzingen zijn word er ook geen foto gemaakt nu. Moet wel in de gaten houden en bellen als weer toeneemt.
    Het kan ook zijn dat de kleine ongelukkig en hoog ligt, bloeddruk was laag...

Miss toch iets te veel gedaan afgelopen dagen, zou het anders ook niet weten.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gelukkig dat alles goed klonk, een longembolie moeten we maar niet aan denken dan he! Hopelijk gaat t wat beter als je ff wat rustiger aandoet! Nu hoppa aan de zoethout thee en dropjes dan maar!

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Dat zei ik ook tegen mijn vriend: Ben ik de hele zwangerschap al droploos, en heb ik juist erg veel zin in drop.. Mag het niet. Maar mijn bd is ook laag, dus nu 'moet' ik ineens drop eten :p

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier geen drop hoor, hoe laag mn bloeddruk ook is, blegh hou helemaal niet van snoep! Plakt alleen maar aan je tanden...

Weet niet of jullie de nieuwe Wij al hebben ontvangen, maar kijk niet op pagina 19, vooral niet als je een jongen krijgt, want ik vrees dat je dan toch echt naar de prenatal moet.... ;)

13. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Lieve hondjes allemaal. Ik vind honden wel leuk, maar ben allergisch :(. En wij zijn te weinig thuis om uberhaupt een goed leven te bieden voor zo'n beestje. Dus wij hebben een super coole kat :D

Meeten lijkt me leuk. Ergens in Utrecht ofzo, is erg centraal.

Ik heb een paar setjes kleding maar ga niks meer bij kopen. Je krijgt ws toch een hoop van visite en volgens mijn zusje heb je helemaal niet zo veel nodig. Je doet de kleine toch hetgene aan wat jij het mooiste vindt ;). Maat 50 heb ik niet. Ik ga ervan uit dat onze man gelijk maat 56 past :)

Naam hebben we nog niet, zo moeilijk. Hebben wel 2 opties, maar ik weet het nog niet...

@ Godinn, gaaf hoor. Vind paarden zo cool!

@ Super Mummy, gelukkig is alles ok.

14. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Oktober 2012 mama's

01-10 Chybou - 1e kindje - 28 jaar - meisje
    01-10 Laupio - 2e kindje - leeftijd - geslacht blijft een verrassing!
    02-10 Miepkip - 1e kindje - leeftijd -jongen
    04-10 Sammie1 - 1e kindje - 22 jaar - meisje
    04-10 Theertje - 3e kindje - 31 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    05-10 Miekie0402 - 1e kindje - 28 jaar - meisje
    05-10 Baileyy - 1e kindje - 33 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    07-10 Super Mummy - 3e kindje - 26 jaar - jongen
    11-10 Engeltje23 - 1e kindje -leeftijd - jongen
    11-10 Minniemouse1974 - 4e kindje -37 jaar - meisje
    11-10 Pleuni - 1e kindje - 29 jaar - jongen
    12-10 Ds85 - 1e kindje - 26 jaar - j/m
    18-10 Shaarr - 1e kindje - 22 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    20-10 Ingearts - 1e kindje - 31 jaar - jongen
    21-10 Maia - 2e kindje - 28 jaar - jongen
    22-10 Ukkie1985 - 1e kindje - 27 jaar -meisje
    22-10 Babii - 1e kindje - 24 jaar - meisje
    22-10 Kimmiikim - 1e kindje - 21 jaar- meisje
    26-10 Ladyblond - 1e kindje - 28 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    28-10 Godinn - 1e kindje - 29 jaar - geslacht blijft een verrassing!

Afspraken: echo's/vk/gyn:

01-08 Miekie0402 - groeiecho
    02-08 Sammie1 - Controle VK
    06-08 Bailey - Controle vk
    06-08 Miekie0402 - Controle vk
    06-08 Engeltje - Controle vk
    06-08 Miepkip - Extra Controle vk
    07-08 Shaarr - Pretecho
    07-08 Super Mummy - Groei echo
    07-08 Kimmiikim - pretecho + controle VK
    08-08 Godinn - Groei echo
    08-08 Miepkip - Bekkentherapeut
    09-08 Shaarr - Controle VK
    09-08 Super Mummy - Controle VK
    09-08 Pleuni - Controle VK
    14-08 Ukkie1985 - Controle Gyn
    14-08 Maia - groeiecho
    15-08 Kimmiikim - groeiecho
    15-08 Miepkip - Trouwen :D
    17-08 Maia - Controle VK
    23-08 Ingearts- controle VK rn Groeiecho
    10-09 Kimmiikim - groeiecho

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

en ik wou echt niet dat ene setje kopen voor mijn beide jongens hoor :p

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zou t zeker niet doen! Hahahaha jammer ook dat er kortingsstickers bij t blaadje zitten he. Zouden ze allemaal opmoeten die stickers? ;)

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    @Engeltje ik wist helemaal niet dat dat soort dingen ook niet goed zijn en onder bukken vallen..

Vandaag rondje gemaakt. V&D, C&A, H&M, Prenatal. Maar hier allemaal zulke keine babyafdelingen maar. Zo jammer..
    Webshops nog niks beseld, dan veol je de stof niet zeg maar haha. Maar ga ik toch maar doen straks idd.

@Supermummy Gelukkig dat het goed klinkt verder. Toch rustiger aan doen dan maar ;)

Die kortingsstickers zijn niet voor deze kleertjes, alleen op de afgeprijsde toch??

18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Allemaal maar druk aan de shop dus :) Er staat in de WIJ ook een stukje over wat te doen in de laatste maand. Voeten omhoog, of nog beter; laat ze masseren door je eega :D Heb ik 'm gelijk maar even laten zien :p

Utrecht meeten wordt voor mij al niks. Maar dat maakt niks uit.. Ik moet dan 2,5 uur rijden met een kleintje, dat zie ik niet echt zitten..

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb nog niet goed naar de kortingsstickers gekeken, dus zou kunnen hoor ;)

Ik besefte dat eerst ook niet hoor! Ik heb er een tekening met houdingen bijgekregen van dingen die wel en niet mogen en daarbij maakt t dus niet uit of je die bewegingen nou horizontaal of verticaal maakt. Heb t ff voor je gegoogled. De bewegingen 150, 220, 185 en 275, mag ik dus absoluut niet maken en als ik me daar aan hou gaat t best goed. Maar bijv. Stoffen, de vaatwasser in en uitruimen en afwassen zijn dus al kleine dingetjes waarvan je denkt, oh dat kan ik makkelijk even doen, die mag je dus eigenlijk ook al niet doen.
    Frustrerend, maarja ik hou me er gewoon maar aan, want hoelanger je er toch mee door blijft gaan, des te langer het herstel duurt na je zwangerschap. Volgens mij zei mn fysio dat je dan de periode van je klachten voor je bevalling moet vermenigvuldigen met 4, zolang duurt t herstel dan. En als je er nu gewoon goed oplet en er echt aan toe geeft, is het veel eerder over en heb je zelfs kans dat je binnen een paar weken na je bevalling weer helemaal de oude bent.

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0

Deel Deze Pagina