Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Superm Wat fijn dat je dochter het al 2 dagen zonder broekje kan!

@ Harde buiken moet woensdag weer naar de vk dus zal het zeker even aangeven. Vooral, omdat deze afspraak al vervroegd is i.v.m. mijn harde buiken.

@ Kim, denk idd dat het wel verstandig is als je het aangeeft. jij voelt het beste aan wat je wel of niet kan.

@ Lady leuke foto! En die sokjes wat lief!
    Heb je een speciale zw. piercing? Heb hem er ook uitgehaald, voelde niet meer fijn.

@ Shaarr Hier 3 boxpakjes voor in het begin.

@ Pleuni wij hebben de wieg op onze slaapkamer. I.v.m het wonen bij mijn ouders op dit moment (Nog steeds geen eigen plek helaas :( ) Hebben we geen ledikant. Past namelijk allemaal niet. Maar met een beetje geluk kunnen we 2 maanden nadat de kleine er is een eigen plekje krijgen.

@ Inge kan je de borstencreme niet online bestellen op de kruitvat site? Misschien dat ze hem daar wel hebben. Fijn dat jullie het eens zijn over het geboortekaartje! Wij hebben toch nog wel moeite ermee. Hadden een leuke, maar vind hem nu niet leuk meer :$

Wanneer gaan ze eigenlijk kijken welke bloedgroep de kleine heeft? Heb er namelijk nog niks over gehoord! Toch niet bloedprikken? Laatste keer is nogal fout gegaan namelijk en ben nu als de doods dat het weer zo gaat :$

Hier nu erg moe. Heb tot 16.00 geslapen, maar kon vanochtend ook pas om 07.00 in slaap vallen. Vanavond toch maar optijd proberen te slapen morgen om 09.15 naar de stad met moeders en zus om een jurk te shoppen :D zin in!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat een leuk kaartje inge!!

@ laupio: fijn dat t wat beter met je gaat en idd, rustig aan doen hoor!

Fries vind ik een geweldige taal al begrijp ik er vaak niks van ;) heb 2 friese kindjes op mn groep gehad en was altijd zeer vereerd als ik een heerlijke dikke tût kreeg ;)

Oh ben zo blij dat mn binkie zich weer met zn voorkant naar mn buik gedraaid heeft. Voel um nu echt de hele tijd door zoals het eerst ook was. Maar oh wat wordt hij krachtig!! Echt wat een verschil met als hij omgedraaid ligt, dan voel ik dus echt haast niks en dat is toch echt wel spannend hoor!

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Miepkip, ze kijken alleen naar de bloedgroep van de kleine als je zelf resus negatief bent. Heb zelf 0+, dus heb me er niet heel erg in verdiept :).

4. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    hahhahaah graag gedaan dames....

er is zoveel keus en inderdaad niet zo heel erg duur. en volgens mij kan elke drukker deze bestellen.
    ik wou het eerst via de site doen en dan gaan ze kijken welke drukker er bij jou in de buurt ze kan leveren, alleen dan zou ik als tip geven ga zelf naar die drukker want het scheelt in de zogenaamde druk kosten.
    via de site koste het me geloof 60 euro en via de drukkerij maar 40 euro en dat scheelt toch weer 20 euro zo een 20 kaartjes hahaha.

@creme ik vind het niet erg om er weer voor naar de stad te gaan ik ben sinds ik zwanger ben koopverslaafd hahahaha.

@inthake kraamhulp is deze al bij iemand geweest ik wil graag weten wat ik kan verwcahten?

5. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @bloedgroep, hier ook niet gedaan hoor.
    alleen aan het begin van de zwangerschap verder ook niet meer,

6. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!
    Goh, ik merk wel dat er een aantal dames niet werken ;) ik heb veel meer bij te lezen hihi. ik ga een poging wagen.

@opruimwoede/schoonmaakwoede: nog geen last van :) nou ja, eigenlijk kriebelt het wel een beetje maar ik heb het nu nog veels te druk en 's avonds als ik uit mijn werk kom en Fleur eindelijk in bed ligt heb ik geen puf meer. Dus dat komt wel als ik met verlof ben.

@pleuni: leuk een nieuwe keuken. Maar dat wordt flink klussen voor jullie kindje komt om het af te krijgen.

@wieg: kindje gaat eerst bij ons in de wieg op de slaapkamer, maar waarschijnlijk net als Fleur binnen een maand over in het ledikantje op de eigen kamer. Het heeft absoluut meerwaarde als je borstvoeding geeft, maar ik werd er alleen maar gestrest van en bij elk geluidje zat ik rechtop in mijn bed en als ik niets hoorde ook omdat ik bang was dat ze niet meer zou ademen.

@gipsbuik: wil ik niet, zou niet weten waar ik dat nu weer op moet bergen. Ik ga wel foto's maken en als het kan wil ik op de negenmaandenbeurs (als ik nog puf heb op erheen te gaan) en ze staan er een buikschildering laten maken.

@ladyblond: wat jasje betreft moet je nog even een paar weken wachten, dan liggen alle winterjasjes in de winkel en dan heb je vaak bij zeeman e.d. ook neutrale jasjes.

@laupio: fijn dat de bloeddruk weer rustig is! maar wel kalm aan blijven doen he!

@dialect: geen last van ;) hoogstens af en toe plat amsterdams aangezien m'n familie daar vandaan komt maar verder ben ik erg slecht met dialect, zelfs m'n man die toch echt niet heel ver weg komt heeft soms woorden waarvan ik denk "huh" :)

@inge: fijn dat het geboortekaartje is uitgekozen!

@miepkip: in principe checken ze de bloedgroep van de baby niet, tenzij jij negatief bent geloof ik.
    Jouw bloedgroep hebben ze bij de intake gevraagd en toen heb je ook laten prikken en toen is je bloedgroep ook bepaald.

nou ik heb vannacht weer prima geslapen, zo weer naar mijn werk en vanmiddag mijn taart voor mijn vriendin afmaken. Haar zoontje wordt 1 en zij is chronisch ziek dus ze krijgen hem van mij.

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Opruim/schoonmaakwoede: hier ontzettend last van... krijg de kriebels als rommel is... Dus elke dag maar een beetje aan toegeven :)

Wiegje: Kleintje slaapt komende tijd bij mij in de wieg, pas als hij doorslaapt en geen 'late' voeding nodig heeft gaat hij samen met zijn broer op de kamer.

Nieuwe keuken: Leuk! :)

Maia Werkse!! Enne leuk een taartje maken voor je vriendin haar zoontje!

Hier redelijk geslapen, vannacht wel wakker om te plassen en daarna vond mijn kleinste mannetje het tijd om even lekker te gaan bewegen... dus voordat ik weer in slaap viel was weer tijd verder. Straks even naar de hema nog een wiegdeken halen, lakentje met zijn naam is binnen :D dan nog ff paar boodschapjes voor t weekend doen. Wasmachine draait al, straks ff babywasje erin doen! Beetje bij beetje alles klaar maken voor de kleine man!

Fijne dag allemaal!!

8. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen!

Hier halve nacht beroerd geslapen. Werd misselijk als ik ging liggen. Na een tijdje rot gevoeld te hebben, heb ik een sultana gegeten en toen ging het wat beter. Daarna eindelijk in slaap gevallen.

Vandaag dagje weg naar Den Bosch. Morgen rustig aan doen en maandag weer werken...

Fijn weekend allemaal

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Morning ladys!
    Hier redelijk goed geslapen, alleen erg vroeg wakker, mn mannetje moest namelijk al heel vroeg beginnen met werken.
    Zometeen maar ffies bij mn opa en oma kijken, t gaat namelijk niet zo goed met ze :( Opa had natuurlijk steeds onwijze hoofdpijnen en heeft nu uiteindelijk een tia gehad, volgende week weer een MRI maken... Mn oma is vannacht uit bed gevallen en heeft daar zeker 3 uur gelegen, kon niet overeind komen en is als de dood voor dokters, dus mn opa mocht geen hulpdiensten inschakelen van haar.....
    Uiteindelijk is ze naar de trap getijgert en kon ze zich aan de leuning optrekken, die nu dus afgebroken is. ( oma is een flinke vrouw van zeker 120 kg ) Oftewel een lekker zootje dus daar :(
    Hierna ga ik een 2e poging doen om bij t varend corso te komen, is gisteren niet gelukt, konden de auto nergens kwijt en ver lopen was voor mij geen optie....

Is het normaal om steeds meer harde buiken te krijgen nu? Had er eerst 1a2 per dag, van de week werd dat iets van 7, waarvan 3 in een uur en nu heb ik er ook alweer 3 gehad in 2 uur tijd..... Ze doen niet zeer ofzo, maar krijg er steeds meer een onbehagelijk gevoel bij. Beetje benauwd ook zeg maar.
    Maak me er overigens niet druk om hoor, maar vraag me af of jullie dit nu ook steeds meer krijgen?

10. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ai Engeltje, sterkte met je grootouders.

Hoe voelt een harde buik? Denk niet dat ik het ooit gehad heb. Voel wel regelmatig opgeblazen gevoel etc maar gok dat dat anders is.

Ben onderweg naar Den Bosch nu. Dagje weg met schoonfamilie omdat ze 40 jaar getrouwd zijn een tijdje terug.

11. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: he bah, wat ontzettend naar voor je opa en oma. Sterkte!!
    En nee, het is niet normaal om vaker harde buiken te krijgen, je kunt met deze termijn wel indalingsweeën hebben maar echte harde buiken hoort niet.

@pleuni: veel plezier

12. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ engeltje, sterkte met je grootouders!
    @ Shaar, thanks ga straks even kijken ben net weer mijn bedje in gekropen! Pfff ben zo moe niet normaal mee!!!
    Harde buiken: Dat is niet normaal nee, ik had er soms last van!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx meiden! Ben net ff bij ze geweest en t gaat redelijk met ze. Mn opa zag er eerlijk gezegd heel goed uit nu hij niet meer zo'n hoofdpijn heeft en mn oma was in een lieve bui vandaag ipv in een boze, maar ze had wel veel pijn.

Hmz... Dan ga ik t maandag maar even goed aangeven bij de vk over die harde buiken. Ze komen verder niet met regelmaat ofzo, maar t worden er nu gewoon steeds meer en dat terwijl ik heel veel rust.

Bij een harde buik, wordt je buik gewoon in 1 x echt keihard, dit houdt een paar minuten aan en langzaam ontspant hij weer.
    Krijg er zelf een beetje een onrustig, benauwd gevoel bij nu ze vaker komen.

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje: harde buiken zijn in deze periode normaal, in die zin dat ze niet pijnlijk mogen zijn. Hier ook wat meer harde buiken, soms 3/4 achter elkaar en dan zakken ze weer af. Als je er veel last van hebt kan een warme douche/bad verlichting geven, indien erger word onder de douche kunnen het weeen zijn... warmte stimuleert de weeen omdat jij je dan onspant. Als je niet vertrouwd je vk bellen!! Vaak is teken dat je het rustiger aan moet doen

Enne sterkte met je opa en oma!!

Hier 2e babywas in de machine zitten. Verder vanochtend even langs opa en oma geweest, daarna boodschappen gedaan en ff uurtje op bed gelegen. Was wel ff nodig! Hier ook erg moe... ben benieuwd naar mn ijzer... volgende week word gecheckt.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ shaar: hier ook de meest bizarre dromen hoor, zou er ondertussen al een heel boek vol mee kunnen schrijven haha Sommige zijn eng, en sommige buitengewoon grappig ;)

Ik maak me niet echt zorgen om de harde buiken, maar was meer benieuwd of jullie t nu ook steeds erger kregen.
    En rustiger aandoen kan hier gewoon echt niet. Mag en doe niks in t huishouden, werk niet meer en doe vooral waar ik zin in heb en wat mn lichaam aankan.
    Zal t gewoon voor de zekerheid ff aankaarten bij de vk. Wat me wel opvalt is dat ik ze vaak krijg voor ik moet plassen, heel apart!

@ supermummy: heerlijk he zo'n babywasje! Goed dat je tussendoor ff bent gaan tukken, heb je gewoon hard nodig nu. Zeker met al 2 kinderen!

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Miss heb je een blaasontsteking, die veroorzaken ook harde buiken... heb het de vorige zwangerschap gehad... zonder erg bleek ik een blaasontsteking te hebben en werd toen opgenomen omdat mijn harde buiken op weeen leken.

Enne ja heerlijk zo'n babywas. Ja had tukkie echt ff nodig, gelukkig deden de kids dat ook. Althans de jongste, de oudste heeft dvdtje gekeken.

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Maar een blaasontsteking moet ik toch wel andere symptomen ook van hebben? Heb geen pijn bij t plassen en ook geen lage buikpijn verder.... Plas wel veel, maar drink ook veel met t harde weer en t zijn geen miniplasjes.

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Dat is het gekke, het hoeft dus niet. Ik had bij zwangerschap van Devin totaal geen klachten van blaasontsteking, behalve vaker plassen en wat harde buiken. Pas in het ziekenhuis bleek dat ik een blaasontsteking had, omdat mijn bloeddruk toen wat hoger was en ik me niet lekker voelde en daarom extra onderzoek kreeg.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ok, hier eigenlijk nog geen 1 x controle daarvoor gehad! Naja we zullen t zien maandag ;)

20. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ blaasontsteking , hier ook weinig last van gehad en heel weinig symptonen maar hij zat er wel . Even je urine laten controleren dan weet je het zo. Bij mij waren de enige symptonen af en toe wat hrde buiken en last van krampen voor het plassen.

@ dromen hier ook de meest vreemde , rare en ook niet leuke dromen . ik slaap op het moment ook niet echt goed. Word elke avnd om half 3 wakker en slaap dan tot half 5 niet meer . Moet er soms ook uit om een rijstewafel ofzo te eten omdat ik echt trek heb . Jammer genoeg is het misselijke gevoel overdag weer een beetje terug. Alleen als ik mijn vitamine pil niet slik gaat het aardig dus denk dat ik daar maar mee ga stoppen.

Deel Deze Pagina