Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @miepkip!!! Gefeliciteerd zo te lezen was het een hele mooie fijne dag, en wat zagen jullie er mooi uit zeg!!!

@engeltje balen dat je hè eigen zo klote voelt door die ** opmerking hoop echt dat je het een beetje naast je kan leggen en weer verder kan gaan genieten van alles wat nog komt.

Verder ben ik de rest eigenlijk vergeten te onthouden sorry meiden. Zit op m'n iPhone dus maak het allemaal wat lastiger.

@hier gaat het allemaal wel oké.
    Het gedoe met mijn broer gaat nu helemaal niet meer goed komen hij had het beter kunnen laten zoals het was dan was er nog wat hoop geweest maar nu niet meer!
    Ik heb er verder geen moeite mee moet ik zeggen ik heb het al lang naast me neergelegd.
    Ook is volgens mij mijn nesteldrang aangebroken ben al 3 dagen aan het wassen strijken ruimen noem maar op, heb ook het bedje ondertussen opgemaakt en de wandelwagen is klaar voor gebruik.
    Er hangen 3 lijnen met rompertjes te drogen en een halve vuilniszak met hydrofiele luiers om te strijken hahaha maar vandaag was het net te warm.
    Ook is manlief sinds gisteravond weer thuis en denk dat hij liever in Duitsland had willen zitten op dit moment want ik ben niet echt een van de vrolijkste.
    Verder vind ik mijn buik irritant worden hij voelt zo vol aan pffff Maarja hoort er allemaal bij!
    Heb geen zin in die hitte meer...

2. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ miepkip, dat hele rijke gevoel herken ik heel erg, supergoed is dat, lekker vasthouden!

@ maia, fijn dat de hand van je man goed geneest, en nu maar geen gekke dingen meer doen he!!

@ engeltje, wat naar zeg, dat juist degene waar je advies van hoopt te krijgen, je juist breken, hopelijk is de laatste poging wel succesvol en fijn dat de gyn wel begripvol is.
    En de kleine gedraaid?...! Wat een ondeugd, hij lag juist al zo vroeg goed...hoop vr je dattie trug draait.

@ inge, fijn, die nesteldrang... Ik wil ook, maar mag niet...

bloeddruk was gisteren in ziekenhuis 130/90, niet torenhoog, maar dringende advies is rustig aan doen!! Blijft dus rommelen

3. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @laupio zo fijn is het niet hoor hahaha.
    mijn rug is killing me maar het is ooh zo leuk om te doen.
    wel balen dat je het rustig aan moet doen maar zeker wel doen hoor.

4. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Inge, dankjewel! :) Wat minder van je broer! Je hoeft toch ook niet altijd de liefste te zijn. Iedereen heeft wel eens een mindere bui. Hier gelukkig nog niet z'n last van nesteldrang :)

@ Laupio, Haha ik hoop ook dat ik het echt heel erg lang kan gaan vasthouden! Wat lastig z'n hoge bloeddruk, inderdaad maar wat meer rust gaan nemen en goed in de gaten houden! hoop voor je dat hij niet nog meer gaat schommelen.

Hier zo net de borstvoedingscursus gehad, en het was leerzamer dan ik had verwacht. O.a te horen gekregen dat als een baby in het begin huilt je er niet meteen vanuit moet gaan dat hij meer honger heeft, maar dat hij eerder zijn papa en mama zal missen. En dat zijn maagje in het begin maar een doorsnede heeft van 5 ml. Ook geleerd dat een baby voordat hij 6 maanden is niks anders mag dan fles en borstvoeding. Tenzij hij te vroeg geboren is. Maar ook dat je borstvoeding niet mag opwarmen in de magnetron tenzij je om telkens om de 10 sec. door gaat roeren. En nog veel meer. De volgende keer gaan we oefenen met babyborns haha..

Verder nu lekker rustig aan doen. En genieten van de kleine man :).

5. Maia

Maia Niet meer actief

nou ik moest vanochtend naar de vk, bloeddruk was goed, iets aan de lage kant dus waarschijnlijk voel ik mee ook steeds slapjes door, veel zout eten. Verder groeit hij gewoon goed, zij schat hem iets zwaarder dan Fleur dus in zijn geval ruim 8 pond maar we zullen het zien. Ze twijfelde of hij nu wel of niet in stuit lag maar we hebben nog even, moet over 2 weken terugkomen en er is in elk geval iets ingedaald (ze gokt het hoofdje maar weet het dus niet zeker) en dat kan kloppen want ik had van de week flinke steken dus dat zal indalen geweest zijn. Maar niks op aan te merken.

Verder heb ik me gelijk aangemeld nog voor de 'hoogzwangeren' avond eind september.

@miepkip: het gaat echt supersnel he!

@inge: vervelende situatie met je broer :(

@laupio: rustig aan blijven doen, hopelijk blijft het dan wel zo en schiet je bloeddruk niet nog hoger de lucht in.

6. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen dames!

Hier een beroerde nacht gehad. Ben een aantal keer wakker geworden met erge pijn in mijn ribben. Voelde als heftige steken en waren best pijnlijk. Niet fijn :(. Heb ook sinds een paar dagen weer bandenpijn in mijn liezen, dus ik gok dat het allemaal met elkaar te maken heeft en dat meneer aan het indalen is ofzo. Hij is nog wel goed actief, schopt soms echt flink hard!

Verder belde mijn schoonmoeder gisteren of ik er nog aan gedacht had dat we naar De Kleine Zeemeermin musical gingen. Uh nee... (Ik ben ook niet echt het musical typje). Is dat dus volgende week donderdag. Ze heeft me nooit eerder een datum doorgegeven, is dus lekker op tijd. Op dezelfde avond heb ik een borstvoeding voorlichting, dus die moet ik proberen te verzetten. Pfft.

7. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Balen dat je nu de cursus moet gaan verzetten. Ik vind musicals altijd wel leuk maar op een of andere manier trekt de kleine zeemeermin mij niet .

Hier ook slecht geslapen . Is al de 2e nacht dat ik om 4 uur wakker word om te plassen en dan tot 6 uur / half 7 wakker lig. Verder gaat het hier prima is nu bewolkt hier dus straks lekker rommelen in huis voordat het hete weekend begint.

8. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    wauw wat zag je er mooi uit meis met je trouwerij! fijn dat het heerlijk was! en dat je hebt genoten van alles!! ik ben zeer benieuwd naar je foto met zichtbare buik ;)

@ engeltje, wat kut zeg dat je je zo rot voelt over overgewicht... hier helaas ook last van overgewicht.. maja... tis niet anders.. hoop dat je je gauw beter gaat voelen en dat je het aan de kant ken zetten wat andere over jou denken...

oew pleunie das zuur idd... niet goed slapen en dan ook nogeen boxbal voelen! lekker rusten vandaag als dat er in zit!!

maia ben benieuwd dan naar de kleine! hopelijk geen stuit! t groeit in ieder geval goed!! :D goed van je bloeddruk! naja iets meer zout is ook geen straf!

inge- wat balen van de ruzie.. ruzie is altijd zooooooo.....pfff je hebt er gewoon helemaal niets aan! hoop dat je het van je af kan zetten meis!! dat kun je nu nie gebruiken allemaal extra stress..

hier gaat het wel oke.... ik ben een verschrikkelijke hormoonbom en ben iedere keer bang dat mijn vriend bij me weg gaat :S van de week ook heel erge bonje gehad omdat ik op een manier reageerde wat hem niet zinde. hij heeft gezeur met zn baan en moet nu dus opzoek naar iets nieuws ( ooit een keer ongeluk gehad in afghanistan waardoor hij iets heeft met zijn pols, en hij is monteur en kan zn pols nu niet goed meer gebruiken, moet weer geopereerd worden einde van de maand en daardoor wil het bedrijf waar hij nu werk als chef zijn contract niet verlengen!!) dus das weer mooi kut! stress stress stress.. kan ik nu niet goed gebruiken! ook dus steeds erg bang dat hij mij niet meer wil! dus hem daar mee geconfronteerd... gezegd, schat, als je me niet meer moet dan moe tje het echt gewoon zeggen.. heb het gevoel dat je me niet meer moet enz enz... naja hij heef tmij duidelijk gemaakt dat hij mij echt niet kwijt wil...

laten we het maar op de hormonen houden....
    verder op dit moment beetje last van steken in mijn maag... en het doet me erg goed dat ik minder werk!
    ik slaap echt veel nu tussen de middag... en ik heb weer fatsoenlijk eten gekookt!

nou meiden fijne dag.. en geniet van het weer allen!! :D

9. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Kim, herkenbaar ;) Maar gelukkig moeten de mannen er ook wat voor doen: Ons geruststellen en helpen.. Wel super balen van zijn baan!!

Miepkip: Wat heerlijk voor je! Lekker hoor!

Hier gaat het nu dan toch ook eens wat minder.. Kan bijna niet meer lopen. Ik heb zo'n verschrikkelijke pijn in mijn stuitbeen/heup/bekken/rug/kont. Ga er dan ook steeds doorheen. Heb net de vk gebeld, en moet asap naar de fysiotherapeut en moet zoveel mogelijk rust nemen.
    Ook stiekem even gevraagd of ik de Anti D ook moest, maar dat hoefde niet, want de baby is ook negatief :D Valt dat weer mee!

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Miepkip: Wat een mooie foto! En wat zagen jullie er prachtig uit. Zo te lezen was het een hele leuke dag.
    Zenuwachtig bij het moment van het 'ja' zeggen... Haha, herken ik helemaal!
    Over het rijk voelen... Je bént ook heel rijk op dit moment! :)

@Ladyblond: Het meisje achter de kassa bleef volhouden dat ze nog nooit klachten had gehad over het pakje.
    Het gekke is dat niet alle kledingstukken met dat labeltje verkleuringen hadden.
    Het labeltje is ook wel heel leuk en schattig met dat kleine hoofdje er op. Ik weet niet wat ik zou doen... Er af halen, er op laten zitten en toch gewoon wassen...

Gisteren even aan de CTG in het ziekenhuis gelegen. Ik voelde me al een paar dagen niet zo heel goed en ik maakte me toch een beetje zorgen over die hoge bloeddruk. Toen ik er gisteren hoofdpijn, misselijkheid en tintelende vingers bij kreeg was Lieve het zat en heeft de poli gebeld. Moest meteen komen om bloed te prikken en urine in te leveren. Daarna naar boven en aan de CTG. Heb daar een half uurtje aangelegen. Echt heel gek, was even helemaal overstuur. Heb daar liggen huilen! Niets voor mij! Moest er kennelijk allemaal even uit! Jaar IVF/ICSI, bloedingen en zorgen aan het begin van de zwangerschap, high risk zwangerschap... Ik heb er allemaal een beetje mee rond gelopen. Nu gaat alles goed, ik kan het rustig aan doen, kamertje is klaar, met mij en het kindje gaat het goed en als ze nu zou komen is de kans dat alles goed komt heel groot.
    Ik was even helemaal van mijn padje!
    Gelukkig waren de arts en de verpleegkundige heel lief, maar ik voel me wel een beetje een labiele muts!
    Alles gelukkig helemaal in orde. Bloeddruk was ook een stuk lager dan vorige week dinsdag. Onze dochter deed het ook prima en was lekker druk aan het schoppen.
    Dus een uurtje later waren wij weer thuis. Ben lekker mijn bed in gedoken met een paracetamol tegen de hoofdpijn.
    Hebben we dat ook weer een keer meegemaakt.

11. ladyblond

ladyblond Actief lid

23 mei 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chybou: bha wat een verhaal weer niet echt gek dat je er van schrikt als je stel op sprong naar het ziekenhuis moet en daar meteen binnenste buiten wordt gekeerd.
    En vooals niet met die achter grond info hoe jullie aan jullie wondertje zijn gekomen!!
    Nu lekker rustig aan doen en zoveel mogelijk proberen te ontspannen.

pakje ik zie het wel, ga pas ook wassen als ik met verlof ben dus dat duurt nu wel 4 weken pffff!!
    Zo geen zin meer wil lekker verlof en genieten van alles.
    Maar denk maar zo deze 4 weken zullen ook wel voorbij gaan!!!

12. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Jeetje chybou das weer even schrikken zeg!!
    Hoop dat het ondertussen weer een beetje met je gaat!

@hier rustige dag lekker gewerkt nog even wat gestreken hoef nog maar 6hydrofiele luiers pfff wat een werk om doe dingen te strijken had ze nl. In de droger gedaan!
    Verder had ik 27 rompertjes aan de waslijn hangen hahaha!
    Verder is mijn kleine man lekker druk aanwezig.

Fijn weekend allemaal

13. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ godinn , luisteren naar de vk en rustig aan doen .

@ chybou, das schrikken fijn dat het nu wel goed gaat .

@ die hormonen , soms zijn ze echt te erg . Gelukkig nog niet al te veel last van.

@ hydrofiel luiers uit de droger , waardeloos om die te strijken. Ik moet zeggen dat ik ze alleen de eerste 2 x gestreken heb ( vanwege die eventuele bacterien ) En daarna op een droogrek drogen en opvouwen.

Hier wel ineens een erge vorm van nesteldrang. Was gewoon een beetje boven alle laatste vakantie rommels aan het opruimen , besloot ineens dat ik ook wel even alles lekker kon stoffen , stofzuigen , badkamertje enzovoorts. Boven nu wel alles lekker schoon maar ben zelf versleten nu.

14. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    @ Theertje, dankjewel, maar wel moeilijk hoor! Maar goed, ik heb nu wel zoveel last dat ik wel móet.. Mag dinsdag naar de fysio gelukkig, hopelijk helpt dat wat.

Haha, goed bezig dus! Rest van de dag maar even niksen dan.. Vaak doe je dan weer veel te veel in één keer..

15. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ chybou, bah zeg, dat je je zo naar voelde, had ook niet megekregen dat jouw bloeddruk ook hoog was... Gelukkig wel alles goed!
    Krijg je nu ook extra bloeddrukcontroles?

@ godin, ik hoop voor je dat de fysio je goed kan helpen, ik heb er veel aan gehad, nu heb ik erg veel baat bij een bekkenband.

Hier gaat het vandaag lekker, ben weer ff bij mijn mams en dat is heerlijk, niks moeten, lekker luieren!

16. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    En zie nu staan, nog 45 dagen, wow, wat kort nog maar!

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Chybou dat was even schrikken!! Goed dat je het even na hebt laten kijken, beter een keer te veel dan te weinig!! En wat hormonen al niet met je kunnen doen he? Apart soms...

Hydrofiele luiers: strijk alleen degene die voor de bevalling klaar moeten liggen ivm de bacteriën en omdat vk dat wil... De andere heb ik laten drogen op droogrek en daarna opgevouwen.

Nesteldrang: hier ook veel last van, ene dag meer als de andere hihi!

Hier vanmiddag ff met de kids met de trein naar Zandvoort geweest, even eruit... Ze waren zo druk/vervelend blehh!! Wilde ook niet echt een tukkie doen vanmiddag, dus er maar even uit geweest. Was super lekker aan de zee, ze hebben heerlijk met zand en water gespeeld en liggen nu net op bed. Zo zelf maar ff douchen, de zandkorrels wegspoelen hihih!!

Verder bij opa en oma gegeten en wat vis gegeten... hmmmm ineens zo'n trek in sushi!! Hihih

Laupio gaat idd snel he?! Ik besef ook nog niet helemaal dat de kleine al bijna 'mag' komen... overvalt me soms wel!

18. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    ja die hydrofiele luiers stop ik dus never nooit meer in de droger wat een ellende zeg.
    als ik dat had geweten had ik ze ook aan de lijn gehangen maarja soms moet je fouten maken om er wat van te leren hahaha.

hebben net eindelijk pannekoeken gegeten was wel weer lekker vind het echt verschrikkelijk met dit weer om te verzinnen wat je moet eten manlief heeft nergens zin in en ik eigenlijk ook niet.
    ben nu al aan het bedenken wat we morgen moeten gaan eten hahaha.

19. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ik kies toch ook de wat makkelijkere recepten . Morge hebben we een verjaardag met bbq dus dat scheelt. Wij hebben van de week kip ketjap op , lekker makkelijk en snel klaar. En met de komkommer erbij ook lekker fris.

20. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!

@pleuni: o lekker handig gepland, hopelijk kan je de bv avond nog verzetten.

@chybou: he bah, wat vervelend zeg. Doe maar lekker rustig aan.

@theertje: nesteldrang begin ik ook last van te krijgen sinds een paar dagen. Komt ineens opzetten. Ben er alleen te moe voor om me eraan over te geven ;)

@laupio: wat gaat het al snel he!

@hydrofiele luiers: doe ze altijd in de droger en daarna gewoon opvouwen. ik mis het probleem waarschijnlijk even ;)

nou ik heb gewerkt vandaag, wat was het warm zeg. Morgen nog werken en dan gaan Jan en ik gezellig even een nachtje weg. Op zich heb ik er heel veel zin in, maar ben opeens (nu al) m'n meisje heftig aan het missen... zullen de hormonen wel zijn.

Deel Deze Pagina