goedemorgen! nou ik heb hier ook al een nacht of 3 niet geslapen door de hitte, gisteren en vannacht was heel erg, kon echt de uren aftellen, handdoek bij de hand voor m'n borsten en buik want al die plooien blijft het lekker zitten nu ... niet leuk vind het nu al weer bloedheet terwijl het minder warm is.
@ Shaarr, wat leuk dat je vriendinnen een babyshower georganiseerd hadden! @ Luiers, ik heb zo'n kruidvat pasje en dan kun je aangeven wat voor soort aanbiedingen je wil, zoals baby spul. Kreeg een tijd terug aanbieding max 3 midi pakken Pampers voor 50% korting. Dus had toen al ingeslagen. @ Engeltje, spannend hoor wel/niet een shower volgende week @ Chybou, ieuw een vleermuis in huis. Vind het ook nuttige beestjes, maar dan wel buiten . Onze kat heeft er 2x een gevangen en mee naar binnen genomen (levend!). @ Miepkip, au een winkelwagen over je teen klinkt niet prettig @ Maia, heb gisteren ook steeds met een handdoek onder mijn borsten rondgelopen (en een hempje erover). Zag er echt heel oncharmant uit en mijn vriend lachte me al uit . Geen bh aan, handdoek onder borsten, hempje, jogging korte broek en maar puffen en zweten, juk. Gisteren wist ik gewoon niet wat ik aan moest met mezelf. Het was zooooo heet. In huis was het 31 graden, buiten 37. Hele avond op de bank gehangen met een ventilator op me gericht, was het tenminste uit te houden. Vanochtend controle bij de VK. Bloeddruk en urine waren weer perfect. Hartslag klonk goed van de kleine. Ze voelde wel dat mijn buik wat op spanning stond. Dus kreeg even uitleg over harde buiken en dat als ik merkte dat het op spanning staan van mijn buik erger wordt ik toch echt rustiger aan moet gaan doen. De kleine lag overigens nog met zijn hoofdje beneden .
Dames wat heb ik veel bij te lezen!!! Haha Lekker hoor. Ik ben een paar dagen niet online geweest, met dit weer binnen zitten bij ons is geen pretje... Dus sorry als ik niet overal op reageer!! Gaat met mij en kleine uk goed. Druktemaker is het haha. @Miepkip Gefeliciteerd!!! Wat zagen jullie er prachtig uit!!!!! @Shaarr wat leuk een babyshower!!! Lief van je vriendinnen!
Goedemorgen Wat een hete nacht zeg... blehhh!! Kon echt niet slapen, elke keer zijknat van zweet blehh!! Nu ook al zo warm ondanks het iets minder 'heet' is vandaag. Zo maar even douchen en ff brood halen... verder weinig op de planning vandaag! Druk beneden: hier wel maar vaak als ik teveel gedaan heb oid. Shaaarr wat super lief van je vriendinnen, die babyshower!! Engeltje ben benieuwd ben jou dan... suprise Luiers: mijn vader gaat zo ff naar de makro om ze te halen, moet ook voor mijn peutertje hebben... dus 2 voor de baby en 1 voor de peuter... en meteen doekjes! Scheelt mij weer sjouwen. Eerste pakje: zijn jullie er al uit? Ik vind zo moeilijk en weet echt nog niet... pffff!! Mijn dochtertje had als eerste pakje roze broekje met shirtje girl en mutsje, mijn zoontje had nijntje grijs/wit overslag setje van prenatal... maar nu vind zo moeilijk!! Wil ze ook inlijsten met het geboorte kaartje...
Doen jullie allemaal aan de babyshower? Hier leeft dat helemaal niet zoo... Maar wel erg leuk, vooral als het een verrassing is! Hier natuurlijk ook warm, maar dan maar even de verkoeling opzoeken! Voeten in een zwembadje, of emmer, heerlijk in de schaduw boekje lezen Enige wat wel veel moeite kost is écht wat doen.. Paarden moeten wel gewoon gedaan worden en manlief heeft geen vakantie. Flesje water maar even mee dan! @ Bailey; fijn dat het goed met jullie gaat! Klinkt zo apart hé? 'Jullie'.... @ Pleuni; Doen ze bij jullie standaard urine controle? Mijn onderzoekjes bij de vk zijn zo: Vragen als 'hoe gaat het?' dan bloeddruk, even baarmoeder voelen (niet eens hoe het ligt, gewoon waar de bm ligt) en dan hartje luisteren en that's it! Ze hebben mij nog nooit verteld hoe de baby ligt. Alleen met de echo. Nu krijg ik die om de 3 weken, dus ach... Kim: Zit waarschijnlijk op de mobiel te typen Hebben jullie allemaal niet een strandje/meertje/zwembad in de buurt? Lekker pootje baden, boekje mee! Wij hebben een giga tuin, dus ik lig met hond in het zwembad haha En in de schuur is het heerlijk koel! Zal zo even 3 paarden vangen.. Geen zin in, maar het moet even. 2 ervan zijn verkocht en voor de andere komen vanmiddag kijkers.. Hopelijk gedraagt ie zich, want hij is niet gewend alleen te staan.. En tsja, dan zijn zijn vriendjes net 2 uurtjes weg.. Zul je net zien
Hier geen babyshower hoor. Ik heb niks met verassingen , ben wel goed in het organiseren ervan. 1e pakje nog niet echt over nagedacht. Teen : hoe gaat het daarmee? hier zijn ze weer naar school . De oudste had er helemaal zin in . De ( nu nog ) jongste vond het wel spannend want die ging naar groep 3. Hij vind het maar raar dat ze nu niet meer zo veel gaan buitenspelen en echt moeten werken want het is toch te lekker weer voor binnen zitten Zo maar eens boodschappen doen en daarna weinig want hier is het alweer warm .
@ chybou: iehh vleermuis in huis, zou ik ook niet aan moeten denken, buiten prima, maar binnen..... @ godinn: succes met paardjes vangen! @ SM: mijn eerste pakje staat in m'n album voor die kleine & pleuni: fijn dat alles goed was bij de Vk Vandaag afkoelen? Waar? Hier is t nog steeds verschrikkelijk warm, begin t steeds minder goed te trekken! M'n misselijkheid is wat minder nu, maar heb vannacht flinke oefenweeen gehad die doortrokken maar m'n rug, was echt niet grappig meer! Heb uiteindelijk 2 paracetamol genomen en toen ging t weer redelijk. Nu af en toe nog flinke krampen maar denk dat dat m'n darmen zijn....
Hallo dames, hier in t zuiden van limburg was t gister bloedjeheet! 38c in de schaduw! We zijn nr sceveningen gegaan lkkr aan het strand. Wel 9 uur gereisd in totaal pff. Toen we om 9 s avonds terug kwamen was et nog 35c. Daarna de grootse verrassing. Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd !!!! Helemaal happy dus! Fijne dag dames!
JAA ik tiepte met mijn telefoon ja! was het zo duidelijk! ik heb altijd een bb gehad, en nu ineens zo'n andere smartphone met toutch screen... moet ik nog verschrikkelijk aan wennen.. warmte.. ik ben er een beetje klaar mee moet ik zeggen.. ik heb er echt last van. vandaag ziek gemeld zelfs... ik heb pijn aan mijn hoofd.. last van harde buiken, dikke voeten en handen... en maak me erg druk om alles.! Ik ben ook zo bang dat ik iets verkeerd doe... dat ik bepaalde spullen nog niet in huis heb voor de beeb, of ik wel een goede moeder zal zijn... net een huis gekocht manlief die opzoek moet naar een nieuwe baan.. ik die het totaal niet naar de zin heeft op het werk... men... ik maak me zo druk.. ik vind het zo eng ineens.. zoveel verantwoordelijkheden waar ik ineen x erg bang voor ben...!!! pfff.. op dit moment is het me even te veel allemaal en ik moet zo veel janken er om...! bah.... vandaag 31 weken.. nog 9 weken te gaan...!! gelukkig nog maar 3 voor ik met verlof kan gaan.... nu vandaag maar even rustig aan doen.... Oook al moet ik nog wel wat wasjes doen en stofzuigen enz. maar t huis ziet er weer een beetje fatsoenlijk uit dan! Ook bijna jarig en dan komen de mensen eens kijken waar we nu wonen! daar heb ik wel erg zin in! ben erg trots op ons nieuwe huis en de kamer van de kleine meid! ach er komen hele leuke tijden aan.. maar voor nu.... nu ben ik gewoon bang dat ik dingen niet goed doe ofzo.... luisers dus niet gehaald vandaag!
@kim haha ik herken het helemaal, ik had afgelopen zaterdagmiddag zo'n middag was ineens ontzettend bang of ik wel een goede moeder zou zijn en ik niets verkeerd zal doen, en vond het ineens eng allemaal en kon alleen maar huilen, huilen, huilen om alles, gelukkig heb ik een geduldige vriend die heel lief was ik denk dat het echt hormonen zijn want nu heb ik er totaal geen last meer van zal wel gewoon een hormoonbuitje zijn geweest denk ik maar. Nu moet ik er om lachen!! Dus ik hoop voor jou ook dat het gewoon een hormoonbui is en tuurlijk zal je het goed doen!!!! @1e pakje daar heb ik nog een vraag over voor de ervaren moeders onder ons, ik wil graag in het ziekenhuis bevallen maar nou begreep ik dat je baby daar niet gelijk gewassen word (ik weet niet of dit waar is) maar als je dan je baby aan moet kleden zit de baby nog onder dat huidsmeer maar krijg je dit wel uit die pakjes gewassen of niet?? Stel dat het niet zo is vind ik het zonde om een leuk pakje aan te doen wat ik daarna weg kan gooien of krijg je het gewoon schoongewassen dan maakt het natuurlijk niet uit. Of is dit een raar verhaal haha ik ben nog niet ervaren dus heb geen flauw idee
1e pakje, heb ik van "oma" in spe gehad toen ik nog maar 12 weken zwanger was die ligt al klaar op de commode! Jaa, het zullen wel de hormonen zijn! mijn buurvrouwtje over gehad, zei was ook 22 toenz e moeder werd van haar dochter en ze had het idd ook... dat ze dat in een x dacht! en ik weet het dat ik heel erg jong ben enz. maar in de 2.5 jaar dat wij bezig zijn geweest om proberen zwanger te kunnen worden ben ik zoveel volwassener geworden! maar idd nu die bui van dat ik bang ben dat ik het allemaal verkeerd doe, en dat het niet goed zou zijn hoe ik het ozu doen, dat ik me overal druk om maak... ik vind het in 1x heel erg eng van heb ik wel de goeie beslissing gemaakt om zwanger te kunnen worden... enz enz... en daar blijf je dan maar mee bezig.. gelukkig is mijn man ook wel erg lief, maaar soms ook wle zo'n persoon die dan zegt van schat je moetniet overal om lopen te janken. of dat ie zegt, ja ikkan wel gaan janken er om maar daar schiet ik ook niets mee op.. weet je wel dat je je nog onzekerder gaat voelen omdat je weer eens moet huilen! dat woord janken maakt het dan ook gelijk zo negatief! en daar wrod ik dan nog verdrietiger van.. maar goed... het zal er dus wel bij horen?? ik ga proberen wat rustiger te doen en te denken... maar ooh watvidn ik dat moeilijk!
@miekie: ja dat krijg je uit het pakje. Het huidsmeer is goed voor het huidje van je baby dus dat vegen ze een beetje af maar de rest blijft er op zitten en dat komt met de kleertjes echt wel goed.
@ miekie: als jij die vraag niet had gesteld had ik t gedaan haha zou t ook zonde vinden anders! @ kim: je kan t vast en zeker wel aan hoor! Weet je, je doet alles straks omdat jij denkt dat t goed is voor je kindje, want als je t tegenovergestelde zou doen zou er iets niet kloppen. Alles is nieuw en t zal gewoon wennen zijn, maar niets is fout zolang je maar je hart volgt toch? Ik heb al jarenlang ervaring met baby's, maar iedere baby is anders en er zullen dan ook vast en zeker momenten zijn dat ik ook niet meer weet wat ik moet doen hoor @ shaar: voel me nog niet 100 % maar wel al een stuk beter als gisteren en vannacht gelukkig!
@maia bedankt!! Kan ze toch een leuk pakje aan @engeltje hihi gelukkig was ik dan niet de enige die daarover nadacht, het slaat nergens op maar vind het gewoon leuk dat het 1e pakje wat ze aan heeft wel leuk is haha @kim en daarvoor heb je ook ons op het forum als je het even niet ziet zitten gooi het gewoon hier op het forum praten wij je weer moed in haha, leuk he hormonen komt helemaal goed meid je moet het gewoon doen net zoals engeltje zegt op de manier waar jij je goed bij voelt!!!!!
@ miekie: haha echt niet gek hoor en anders zijn we samen gek Ik wil t pakje als hij t niet meer aankan ook inlijsten met t geboortekaartje en de eerste foto's erbij...
@engeltje dat is idd ook een leuk idee om het 1e pakje in te lijsten met kaartje, misschien steel ik dat idee ook wel van je haha
Dat ideetje mogen jullie best pikken hoor! Had t ooit eens op tv gezien volgens mij, toen dacht ik, dat onthou ik! Nou net nog even een nachthemdje gekocht bij de hema voor in t ziekenhuis en ook nog een wat koelere omslagdoek voor ons mannetje, dus geloof dat ik nu echt alles in huis heb op een bidon na voor na de bevalling....
@ Teen ik mag morgen om half 3 naar de huisarts. Heb ook weer een raar bultje in mijn nek dus nog iets wat ik meteen kan vermelden. @ kim, Het is heel normaal z'n bui, vooral bij de 1ste. Je weet nog niet hoe of wat maar dat leer je met de tijd. @ Warmte, maar ik heb nog nooit eerder gehad dat ik continu een brandend gevoel van maagzuur heb. En dit is niet even, maar de hele dag door. Gelukkig trekt het 's avonds wel bij. @ De rest sorry ik vergeet echt alles op dit moment. Hier ook nog steeds erg veel last van de hitte. Van de week gaan we de cadeau bonnen maar eens opmaken en mag ik dus heerlijk gaan shoppen voor een jasje etc. Iedereen een fijne dag!