@Shaarr: Wat een opluchting dat het allemaal goed was. Oh, wat akelig om je zo'n zorgen te maken. Fijn dat de verloskundige je serieus neemt en je gewoon even instuurt voor een CTG. Hier is de ene dag de baby ook rustiger dan de andere dag. Toen ik die twee dagen in het ziekenhuis lag hebben ze 3 CTG's gemaakt. Bij 2 was de gyn aan het mopperen dat de baby zo druk was dat ze amper een goede meting krijgen. Gelukkig is veel bewegen volgens mijn gyn een teken van welzijn. De 3e CTG was de kleine zo rustig dat ik moest proberen haar wakker te maken. Daar had ze niet zo'n zin in, dus ik moest er toen wat langer aan liggen... Het wisselt zo erg per dag. Any way... Fijn dat alles helemaal in orde was. @Donor: Wij zijn blij dat we een donor hebben die geregistreerd staat. Als de kleine geboren is kunnen we extra gegevens opvragen. Als ze 12 is kan ze zelf ook nog wat dingen opvragen over hem en als ze 16 (of 18, dacht 16) kan ze een aanvraag doen om contact met hem te krijgen. We zijn ook echt van plan om heel erg open en eerlijk tegen haar te zijn over haar afkomst. We zullen haar ook zeker steunen als ze contact wil gaan leggen met de donor. Of dat voor haar voldoende is en of ze dit voldoende vind om over haar afkomst te weten moeten we maar afwachten. @Samen zwanger: Ja, dat is wel een beetje zo. Wij noemen het hier samen in verwachting. Want we verwachten samen een kindje en ik ben zwanger. @Miepkip: Voel je niet te schuldig over de paracetamol. Die mag je gewoon slikken en daar heeft je kindje helemaal geen last van. Je kindje heeft er meer last van als jij je slecht voelt. @Ukkie: Ach, ze zien zo veel in zo'n ziekenhuis. Ik moest het bloedstolsel meenemen toen ik opgenomen werd. Zit je daar met een wcpapiertje in een boterhamzakje... Ach ja. Lekker hoor, zwanger zijn! Vruchtwater plakt niet. Afscheiding plakt een beetje. Dus als je een beetje vocht verliest zou je door het tussen je vingers te wrijven eens kunnen voelen of het plakt.
Hier even snel een berichtje terug. Lig inmiddels in t ziekenhuis. Vruchtwater werd meer en harde buiken ook. Baarmoedermond bleek al verkort wat erop kan wijzen(in combi met de slijmprop en harde buiken) dat het daaronder aan t rommelen is. Dus aan de Ctg en wat inwendige onderzoekjes gehad. Ik heb gelukkig geen ontsluiting dus het lijkt vals alarm te zijn. Straks alles nog eens bekijken en dan hopelijk weer naar huis!
Goedemorgen Ukkie hoop dat je snel naar huis mag en jullie kleintje nog eventjes blijft zitten!! Chybou mooi omschreven!! Engeltje idd nog maar een 'paar' weekjes volhouden, moet lukken!! Hoewel het soms best lastig is, als je niet echt kan lopen. Shaarr wel fijn dat alles goed was met de kleine. Tis toch altijd even schrikken als je ze niet voelt. Goed dat je gebeld hebt en dat gewoon blijven doen hoor!! 'onderkant': hier ook soms best raar gevoel alsof het uit elkaar scheurt oid... heeft er allemaal mee te maken dat bekkenbodem soepeler word en verweekt, anders past er straks geen kindje doorheen. En ook als je kleine er tegen aan bokst/schopt is niet bepaalt prettig gevoel! Hier redelijk nachtje gehad, werd om 5 uur wakker en jawel van mijn trappelende mannetje maar ff naar de wc geweest en daarna weer terug bed in tot 8 uur. Net maar ff gedoucht en zo even wat eten maken. Vandaag worden de klossen gebracht via de kraamzorgorganisatie. Verder zit er weer een babywasje in de machine en straks vast een deel strijken van de babykleertjes. Owja en buikje van vandaag
Ukkie; hopelijk is alles goed en mag je snel naar huis! Begin nu bij meerderen toch wat te rommelen, spannend! Ik vermoed dat we minimaal 1 begin September baby er tussen hebben zitten...
Ah shaar, wat super schattig van je hondje! Mijn Jack wel ook het liefst de hele dag met dr kopje op mijn buik liggen En de paarden weten het ook, die zijn veel voorzichtiger met me
goedemorgen! Vannacht eindelijk prima geslapen, het was alleen jammer dat manlief de wasmachine op de timer had gezet gisteravond alleen verkeerd, waardoor we allemaal gezellig om kwart voor 6 wakker waren *zucht* ... maar het was lief bedoeld. Vandaag weer werken. Merk wel dat ik wat last begin te krijgen met lopen, dus of m'n bekken, of hij is aan het indalen en vermoed het laatste want ik voel hem ook wat lager zitten. Rustig aan doen. @shaar: jeetje dat was wel even schrikken zeg. Fijn dat je wel gisteren meteen onderzocht werd en aan de ctg moest. Rustig aan doen. @ukkie: sterkte, hopelijk blijft de kleine nog even 'binnen'. @theertje: ik was van plan voor de traktatie op het kdv iets van cupcakes (mini denk ik) met wat blauws, of een plakje marsepein of gewoon blauwe muisjes vastgeplakt met wat botercreme. Ze hebben altijd liever iets gezonds maar cupcakes mag. Voor gewone traktatie (Fleur is ook oktober jarig) doe ik wel doosje rozijntjes leuk versierd. @miepkip: geef maar lekker toe aan die vermoeidheid, nu kan het nog. Ik duim voor je dat je bmm niet verder is geopend nog en dat je kleine nog even blijft zitten. @godinn: kwijlen niet zo'n last van maar zweten... verschrikkelijk. Heb 's nachts ook echt een handdoek naast m'n bed liggen. @pleuni: logisch dat je 's avonds niet zo'n puf hebt om bij te lezen. Heb ik ook minder op de dagen dat ik werk. @engeltje: mooie foto! En dat gevoel heb ik ook inderdaad, daarom vermoed ik dat hij aan het indalen is (o.a.)
Zweten heb ik weinig last van.. Zo nu en dan overdag wel.. Breekt het me ineens uit! Vandaag weer iets meer last van mijn bekken geloof ik.. Maar ja, moest gewoon werken. En vanavond komt mijn zes jarige tante zegger één nachtje slapen. Moet alleen morgen ochtend 9 uur weer beginnen..
@ shaar: gelukkig zag de CTG er goed uit meis! Pfff wat een opluchting is dat dan he? Hopelijk beweegt je beeb vanaf nu weer wat meer! @ miepkip: meis hoe was je controle net bij de vk? Hoop dat je je al wat beter voelt en de koorts gezakt is.....sterkte! @ ukkie: jeetje jij maakt t ook wel erg spannend! Gelukkig nog geen ontsluiting, maar doe maar heel rustig aan hoor....dikke knuf! @ SM: ja idd erg lastig als je haast niet kan lopen idd. Ik kan daar gewoon aan toegeven gelukkig, maar met nog 2 kids om je heen lukt dat natuurlijk niet echt! En een mooie buik hoor! @ Godinn: weet zeker dat er 1 september beeb tussen zit, maar als ik t hier zo hoor, zouden t er ook nog wel eens 3 kunnen worden! @ Maia: oh wat heerlijk dat je zo goed hebt geslapen! Wel balen van de wasmachine dan idd.... En dat gevoel hoort volgens jou dus bij t indalen.... Ben benieuwd morgen dan weer bij de gyn Ik werd vannacht weer zeiknat wakker....maar deze keer niet van t zweet, maar van de melk! Haha kan er echt geen peil op trekken! Zo heb ik t 2 weken helemaal niet en dan ineens is t echt mega erg! Vaak draag ik dan ook die lillypadz en dan denk ik, nou laat ik ze maar weer ff aflaten want heb mergens meer last van, dan gaat t 2 dagen goed en daarna is t weer bingo! Gelukkig heb ik een handdoek in mn bed liggen nu Vanaf wanneer leggen jullie eigenlijk je beschermhoezen in bed? Ik ben van plan om t bij de volgende bedverschoning maar eens te gaan doen. De kraamzorg adviseerde van de week ook om zown celstofmatje in de auto te leggen, dus denk dat ik dat ook van de week maar is ga doen....
@ shaarr, gelukkig alles goed meid en als beebje zo regeert op de hond, dan toch af en toe maar ff laten?? Hihi, schattig hoor @ ukkie, ooh jee meis, klinkt niet fijn, gelukkig bm nog gesloten, hopelijk ben je alweer thuis @ miepkip, ben ook erg benieuwd hoe t bij jou was, en beterschap! Moet er niet aan denken nu ook nog ziek te zijn... @ maia, jippie, een goeie nacht! En hier ook vaak t idee dat beebje indaalt, geen fijn gevoel.. @ godinn, jij kunt dus eigenlijk ook geen verlof nemen? Of heb je een vervanger of gaat de zaak dicht? Wel lastig om dan rust te pakken he.? @ zeiltje in bed ed, heb dat vorige keer bin 37 weken gedaan, weet niet wanneer im het nu doe, verlang er niet echt naar, is nogal zweterig...vorige keer niet nodig gehad ook, want ben toen in zh ingeleid. Vluchtkoffer moet ook nog steeds, heb dr weinig zin in en de kleertjes die erin gaan moeten nog ff gestreken worden... Maar, het kamertje is nu af! Dat is een heel fijn gevoel! Straks controle in bij de gyn, voel me wel goed, dus zal wel goed zijn.
@bedbeschermer ik heb toevallig afgelopen weekend erop gelegd, ik was het bed aan het verschonen en ik dacht ik leg het gelijk erop beter te vroeg dan dat het te laat is en wij hebben een nieuw bed dus vandaar dat ik nogal voorzicht er op ben haha. Vraag: ik heb het idee dat mijn buik lager zit dan voorheen zou dit kunnen of is dit weer een of ander raar iets wat ik in mijn hoofd heb haha
Zeiltje: ik heb een waterdichte molton, die gaat er rond 36 weken op... Beide bevallingen begonnen met breken van vliezen, bij de eerste 'sprong' ik uit bed dus alles op de grond en bij de tweede was ik op het toilet... Engeltje: gelukkig kunnen de kids zich goed zelf vermaken, scheelt wel hoor! En ze weten ook dat mama niet voor alles kan opstaan. Gelukkig heb ik 's middags nog ff uurtje rust en gaan ze 's avonds vroeg naar bed, waardoor ik op die momenten extra rust kan nemen. Indalen: heb het idee dat de kleine wat aan het zakken is, voelt niet zo prettig daar beneden... rustig aan dus maar Vluchtkoffer/tas: hier nog niet aanbegonnen, heb al toilettas klaar staan, kleertjes voor de kleine bijna, moet nog ff strijken
@ Ukkie hopelijk ben je weer lekker thuis en is alles weer rustig. @ zeiltje probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. @ Koffer moet ook nog steeds beginnen. @ lagere buik , meestal als de baby begint met indalen kan ook de buik weer wat zakken. Hier gisteren de hele middag /avond oefenweeen gehad . Dus even een dag rustig aan gedaan. Hopelijk blijven ze vandaag weg.
@shaar, aahww lief!! Mijn hondje doet het ook wel eens, met zn koppie op mijn buik! maar niet heel vaak! maia- aahw wel lief dat ie iig de was wilt aanzetten, dat ie toch een steentje wil bijdragen jammer alleen van die "wekker" @ukkie jeetje miena meid! dat is wel ff schrikken zeg!! laat je beebje nog maar ff fijn binnen!!! Hoop dat het verder allemaal goed gaat! sm- mooi hoor je buikie!! zakken van de beeb- ik heb echt het gevoel dat dat hier ook al is. kheb steeds vaker ineens een soort steek boven mijn schaambot, en mijn buik is ineens in een week tijd een stuk groter geworden! en lager ook... ja ik heb zeker het gevoel dat ze aant zakken is! ga dat vanavond toch even aan de vk voorleggen. Ook heb ik last van steeds vocht in mijn onderbroek, en het is niet zo dik als afscheiding. t ruikt naar niets en t plakt ook niet. maar als ik hoest ofzo komt er niet meer uit.. dus ik neem aan dat dat geen vruchtwater is? lekkende borsten- nog steeds echt geen last van! chybou- echt super zeg! vind het nog steeds iets prachtigs dat dit allemaal maar kan! manlief vandaag geopereerd... bleek het niet te zijn wat hij zou hebben volgens de chirurg. wel operatie gedaan maar eigenlijk voor niets.. om maar even te kijken of het toch niet een klein beetje helpt... grrr.. hij heeft hartstikke pijn aan zn pols nu en het is 99% zeker dat het hierna gewooon nog steeds niet over is!
oohhww theertje even in de gaten houden dan ja en lekker rustig aan doen!! zeitje- zit hier ook nog in kraam pakket. zal ik er over en week of 3 denk ik om doen zo rond 35 weken. lijkt me vroeg genoeg! en even een foto spammen van mijn buik van vandaag.. ineens best hard gegroeit!
@ ukkie, dat is zeker schrikken meis! Heb je al meer nieuws? @ Vluchtkoffer, De tas voor de kleine staat al helemaal klaar. Moet alleen nog voor mezelf de tas inpakken en dan zijn wij er helemaal klaar voor @ Hier is mijn buik ook al veel lager, Maar goed ik weet dan ook al dat meneer volledig is ingedaald. Hij is zelfs nog lager in mijn bekken gaan liggen (minder last van mijn ribben) En de buik is dus nog verder gedaald. @ Zeiltje, ik ga vanavond het bed weer verschonen dus deze komt er meteen op te liggen. @ Paracetamol, ik weet dat het totaal geen kwaad kan maar het geeft z'n schuldgevoel maar ik trok het gisteren echt niet meer! Verder moet ik volgende week dinsdag al terug naar de vk en heb ik vanaf nu iedere week controle! (en volgende week mogen we 2x omdat we ook nog de echo hebben) Verder is de koorts wel wat gedaald. En de beeb zit nog lekker op zijn plekje. Baarmoedermond is niet verder opengaan staan en ze heeft gezegt dat er zelfs een kans bestaat dat we het wel gaan redden tot de 40 weken ! Verder is meneer lekker actief! Zie zo nu en dan ook een voetje verschijnen. Vannacht wel erg slecht geslapen, Ondanks de paracetamol erg veel pijn gehad bij mijn bekken (Denk dat het bandenpijn was) En kon daardoor amper in slaap vallen, Dus vanochtend toen we terug kwamen van de vk ben ik op bed gaan liggen en heb ik geslapen tot 16.00 Ik was echt ongelofelijk moe! Verder vandaag niet veel te doen. Aankomende week de klossen ophalen en verder gaan we zaterdag naar een festival. (Was ik vroeger vrijwilliger dus vind het leuk om toch eventjes te gaan en vrienden van ons treden daar op) en verder lekker relaxen.
Mooi Kim, je ziet er goed uit! Laupio: Nee ik kan geen verlof nemen. Ik ga even dicht. Er is wel en uitkering voor ondernemers. Maar ik kan niet bv eerder er uit. Ik kan niet in de ziekte wet. Maar goed, dat is het risico van een onderneming..
Zo bij vk geweest. Alles was goed. Kindje mooi ingedaald. Volgende keer krijgen we toch een groeiecho! Verder zeggen ze over mijn bekken alleen rustig aan doen. Tj verder niks nieuws dus. @Kimmikim wat balen zeg van die operatire!! @Shaar Wat lief zeg!!! Ik heb 2 katten, zijn niet bij me weg te slaan. Nu zit ik met de laptop op bed. Zij ook. Terwijl ze eigenlijk nooit in de slaapkamer (mogen) komen. Ze zijn toch al wel erg anders. Zeiltje hebben wij niet in het kraampakket. Moet je dat dan kopen?