Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sm: ahhh wat lief!! Hopelijk hebben jullie t naar je zin in t dolfinarium! Fijne dag nog!

@ maia: fijn dat je lekker hebt geslapen! Vroeg wakker zijn is niet heel erg toch? Zolang je maar uit jezelf wakker wordt, althans dat heb ik altijd ;)

@ blackie: fijn dat je ook goed hebt geslapen! En ik herken je gevoel hoor, ik eil ook mn ukkie ontmoeten!! :) lijkt me toch zown speciaal moment om hem voor de eerste keer in zn oogjes te kunnen kijken en echt te kunnen vasthouden!

Ik ben blij dat mn bed niet op klossen hoeft verder. Hij is nu 65 cm hoog en kom er nu net in met mn bekken....
    Ik merk trouwens dat ik nu steeds vroeger wakker wordt nadat ik weken lang heb kunnenuitslapen. Denk dat mn lichaam alvast weer wil gaan wennen aan vroeg opstaan ofzo!
    Verder heb ik na een paar weken flink vocht te hebben vastgehouden ineens hele slanke enkels, zijn nog nooit zo dun geweest haha

2. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ blackie, Herken je gevoel ook helemaal! Wil de kleine ook zo graag vast houden!

@ Bewegen, vandaag is de kleine nog steeds erg rustig maar heb hem gelukkig al wel ''voldoende'' gevoelt! :D

Verder hadden man lief en ik gisteren ruzie (om een lang verhaal kort te maken) Ik trok zijn arm weg, en kreeg daarmee perongeluk een flinke klap in mijn buik! Manlief had meteen de tranen in zijn ogen staan en mijn buik was meteen knoepers hard. Na een paar minuten werd hij weer zachter en daarna voelde ik de baby ook weer (nog wel zo nu en dan) maar hij liet gelukkig van zich voelen, waarop we beide weer wat gerustgesteld waren. En de ruzie is ook meteen voorbij gegaan.

Verder voel ik me nog steeds erg slecht. Hoop echt dat het snel voorbij gaat! Zal dinsdag wel even vragen aan me vk hoe ver het ziek zijn mag gaan (met koorts, slapen etc.) Want vind zelf dat het wel wat uit de hand begint te lopen.

3. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ miepkip, gelukkig beweegt je kleintje genoeg, jammer dat je je zo naar voelt..

@ blackie, welkom! Hier ook echt heel erg toe aan bevallen, ben ook heel nieuwsgierig!

@ supermummy, fijne dag gehad?

@ maia, joepie, lekker geslapen, hier niet zo, feestje van manlief was nog bezig toen ik ging slapen, dan lukt het toch niet zo goed..

@ engeltje, heerlijk dat je je vocht een beetje kwijt bent, ziet er toch wat leuker uit he..

@ all, manlief vond het superleuk het vliegen! Was er echt blij mee, Teuge ligt bij Deventer en Apeldoorn in de buurt, ook leuk om gewoon te kijken... na het vliegen zijn we lekker taps gaan eten, was ook errug lekker. En toen we thuis waren was dr nog een feestje...
    En vandaag voel ik me echt brak, herkennen jullie dt, als je een drukke dag hebt gehad, je met gemak 2 dagen nodig hebt om bij te komwn? K heb wel drie keer ff geslapen vandaag, gelukkig was mannetje thuis...

Morgen weer gyn en maar eens ff de vluchtkoffer klaarmaken... nog mr 4 weken, maar ik hoop 1, haha

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Weer thuis na een zeer geslaagde dag. Kids hebben het uitstekend naar hun zin gehad. Ik heb wel last nu... bekken/schaambeen/onderrug... pfffff!! Ga dus zo lekker ff douchen en dan so you think you can dance kijken in bed... en lekker niks meer.

5. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @klossen hier is het bed ook op klossen gezet moest in het begin wel even wennen want het is vrij hoog maar nu toch wel erg praktisch. Hier is het bed nu 87cm hoog wij hebben een boxspring dus die zijn wat hoger over het algemeen.

@blackie welkom hier op het oktober forum.

@bewegen hier was ze altijd een rustige baby maar sinds een week is het echt een drukteschoppertje geworden normaal was het een paar keer op een dag dat ik ze voelde maar nu beweegt ze echt regelmatig en heeft ze vooral 's nachts de hik haha
    je zou juist zeggen dat je ze minder moet gaan voelen omdat ze minder ruimte krijgen maar bij mij is dat precies andersom.

@miepkip hopelijk knap je snel weer op!

@laupio nog gefeliciteerd met je mannetje en wat fijn dat hij je kado leuk vond!!!

@sm wat leuk dat je naar het dolfanarium bent geweest en naar jullie zin hebben gehad.

Hier gaat alles zijn gangetje sinds gisteren wel last van een soort steken in m'n doos zeg maar hihi hebben meer meiden dit? doet niet echt zeer ofzo maar het voelt als een soort steken.
    Verder gaat mijn laatste werkweek in nog 3 daagjes werken en dan heb ik gewoon 5 maanden verlof, ik vind het een heel raar idee het komt zo dichtbij ineens allemaal.
    Maar van mij mag ze vanaf volgende week zo snel mogelijk komen hoor kan haast niet wachten, vind het ook heel moeilijk om een bevalling voor te stellen maar we zullen geduld moeten hebben voor hetzelfde geld blijft ze gewoon tot 42wkn zitten dan moet ik nog wel even hihi
    Nou ik kruip lekker op de bank met een mok thee helemaal klaar voor boer zoekt vrouw :)

Fijne avond allemaal!

6. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe een redelijk weekend. Heb visite beetje afleiding.
    Maar last van harde buiken en rugpijn:( snik snik... Ik haat rustig aan doen!! Maar vind redelijk manier van omgaan.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: wat vervelend van die ruzie en dat je nog steeds niet lekker bent! Idd dinsdag maar ff navragen meis, sterkte!

@ laupio: fijn dat t vliegen zo geslaagd was, mochten er nog mensen meevliegen? Ik mocht toen mee met mn man maar durfde niet haha mn moeder is toen meegeweest.
    En dat bijkomen herken ik hoor! Na 1 drukke dag moet je gewoon 2 dagen bijtanken! Maarja t zijn ook echt de laatste loodjes nu he!

@ sm: leuke foto en super dat t zown geslaagde dag was! Nu maar ff rustig aandoen ;)

@ miekie: hier is t ook andersom hoor! Hij gaat steeds meer bewegen, niet normaal! Blijkbaar toch nog genoeg ruimte en hebben we gewoon sterke beebs! De mijne draait de hele dag, soms ligt hij even goed en dan hoop ik zo dat hij blijft liggen, maar nee, meneer heeft er nog geen zin in!
    En die steken in mn doos heb ik wekenlang last van gehad, tot ie in stuit ging liggen....aan de ene kant dus wel prettig, maar aan de andere kant heb ik toch liever die steken!

Moet zeggen, begin wel aardig de zenuwen te krijgen voor woensdag en donderdag..... Vraag me ook af dat als hij nu zoveel draait nog of een versie dan wel zo verstandig is.... Denk dat hij gelijk weer terugdraait! Ga dit ook wel bespreekbaar maken!
    En dan donderdag de anesthesist.... Ga mijn angst voor een infuus heel goed bespreekbaar maken en hopelijk kunnen ze er iets mee....

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Laupio: Ik herken het brakke helemaal. Het lijkt wel of mijn energie opeens weg is. Ik kom ook moeillijk aan dingen toe... Die laatste klusjes... Pfff...

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Morning lady's!

Hier heerlijk geslapen vannacht, uk ligt nu overdwars dus dat zorgt ervoor dat ik niet hoef te plassen snachts.
    Pfff deze week is zo spannend! Woe gyn en donderdag anesthesist.... M'n man z'n opa is gisteren opgenomen in t zh, hij verliest bloed van onderen en niet alleen bij t plassen. Vandaag krijgt hij verdere onderzoeken.... Pff t is wat met al die ouwetjes om ons heen ...

10. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, zo'n berenvel heb ik ook :D. Was ook van plan daar wat foto's op te maken. Mijn camera vertoont de laatste tijd alleen wat kuren met de zoomknop... Lekker dat dat nu gebeurt. Sterkte met de opa van je vriend.

@ Super Mummy, mooi hoekje hoor! En wat een leuke foto met Dora :).

@ Laupio, nou ja zeg dat ik toevallig. Mijn vriend is vandaag jarig en heb hem ook een vliegles kado gegeven in Teuge. Zijn we afgelopen zaterdag geweest. We hadden de afspraak om 12 uur, en jullie? Vond hij het leuk? :D

@ Blackie, welkom :)

@ Miepkip, vervelend dat je je zo beroerd voelt. Gelukkig dat de ruzie ook snel om was.

Ons bed is 57 cm hoog, moet dus op klossen gok ik zo.. Denk dat het dan wel heel hoog wordt, of zijn er klossen in verschillende hoogtes?

Vanochtend liggingsecho gehad. Hij lag nog steeds goed gelukkig. Rugje naar mijn linkerzij toe en hoofdje beneden en ietsje ingedaald. Bloeddruk en urine waren ook goed. Ze verwacht dat hij 6,5-7 pond gaat zijn bij de geboorte als ie op tijd is :). Mooi gemiddeld dus hihi. Dit was alweer de laatste echo. Nu is het wachten tot we hem in het echt kunnen zien. Raar gevoel is dat.

Verder gaat het hier allemaal goed. Nog 1,5 week tot 36 weken en mijn verlof. Heb er wel zin in. Al ben ik wel bang dat ik me ga vervelen. Maar heb nog wel wat dingen op de planning staan, dus ik zie het allemaal wel. Qua kwaaltjes gaat het ook z'n gangetje. Veel last van mijn rug en mijn ribben, verder gaat het wel ok. Merk ook dat ik steeds vermoeider ben en niet te lang kan lopen. Af en toe een harde buik, maar ze zijn niet pijnlijk.

Oh eergister nacht werd ik wakker om naar de wc te gaan. Ik stond op uit bed en werd me toch duizelig. Zwabberend naar de deur gelopen en mijn vriend werd ook wakker van mijn gestrompel en vroeg wat er aan de hand was. Nou ik moest meteen gaan zitten van hem, mocht niet de trap af voordat de duizeligheid weg was haha.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gefeliciteerd met je vriend! Oh ook vliegles haha wat een toeval :D
    Fijn dat je weer bent goedgekeurd meis! Maar wat vervelend dat je zo dizzy was! Je vriend had groot gelijk dat je ff moest gaan zitten ipv traplopen. Ik heb t ook wel eens, echt irritant!
    En vervelend van je fototoestel! Is t ook een spiegelreflex of dat niet? Bedenk me nu dat ik um nog ff gereed moet maken en de videocamera ook!

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ej Dames,

Hier een druk weekend gehad met alles klaar maken voor de baby komt..

Ik heb nu +/- een week last van buikkrampen en diarree:( ook pijnlijke steken in mn onderbuik. Is dit normaal??? Of moet ik me zorgen maken?

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Engeltje jeetje wel naar van je vriends opa... Sterkte!!
    Enne die kleine van jou maakt het wel spannend!! Dus klein engeltje draai even voor je mama en blijf dan zo liggen!!

Pleuni Gefeliciteerd met je vriend!! En leuk vliegles!! Fijn dat alles goed was met jou en de kleine!!

Hier redelijk geslapen, wel last van me rug gehad. Vervelend maar ja de laatste loodjes zijn het zwaarst... Vandaag rustig aan! Zometeen GTST + preview kijken en daarna richting opa en oma. Dan begin van de middag de echo... toch wel beetje spannend!! Duimduimduim dus... ;)

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Er heerst een buikvirus, dus zou zomaar kun dat je die te pakken hebt!! Enne pijnlijke steken onderbuik kunnen met indalen te maken hebben of een groeispurtje van de kleine en/of buik.

15. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, idd wat Super M zegt. Vervelend dat je je zo voelt zeg :(

@ Super M, succes en veel plezier met de echo straks!

@ Engeltje, nee heb een uitgebreide normale digitale van Panasonic (nu 2,5 jaar oud, dus garantie is ook net om -.-). Wil wel een spiegelreflex :).

16. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ Pleuni, gefeliciteerd!! en is idd toevallig zeg! Hij vond het erg leuk, jouw mannetje ook?
    Hier kon er niemand meevliegen, want dat had ik niet van tevoren gezegd, nou had ik er ook niet zo heel veelbehoefte aan met de dikke buik, maar een vriend van hem was wel speciaal daarvoor meegegaan, maar ja, jammer dan, het was evengoed erg leuk!

@ engeltje, wel lekker dat je fijn slaapt, maar wat een onruststokertje dan zeg! Letterlijk een draaikont! En ik denk idd dat een versie weinig zin heeft als hij uit zichzelf al elke keer draait, wat een boel ruimte heeft ie dan nog zeg, heb je zo'n grote buik ook? Ik kan me bij mij niet voorstellen dat beebje het voor elkaar krijgt om nog te draaien, zit zo strak allemaal....
    ( oeps, laat ik maar niks zeggen, straks draait ie ineens toch)

@ Sammie, hopelijk voel je je gauw beter!

@ superM, succes bij de echo! Ik mag vanmiddag ok weer!

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Oke dan kijk ik het nog ff aan.

Mag nu alweer wekelijks op controle komen dus als ik er dan nog last van heb kaart ik het wel aan.

@ Engeltje,
    Ik weet ook niet of een versie wel zin heeft idd als hij zoveel draait!
    De duimen draaien dat ie toch even naar z'n mams gaat luisteren :)

@ SM, veel plezier bij de echo, en ja laatste loodjes he ;)

@ Pleuni, doe je wel voorzichtig? En met duizelheid is het idd niet zo handig om de trap op of af te gaan ;)
    En vervelen? Hhihi er zijn weer allerlei nieuwe programma's op tv dus..

18. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ meiden met echo vandaag , geniet van het kijken naar jullie kleine...

@ energie , hier ondanks het rotte slapen , juist veel energie , wil nog zo veel opruimen. Gisteren de kamer van mijn dochter uitgemest( saampjes ) 2 vuilniszakken aan rotzooi eruit . Heerlijk , moet me vandaag echt rustig houden van mezelf vanwege de harde buiken , maar het liefste wil ik alles tegelijk.

@ Klossen , hier komt het bed op 78 cm nu dat vind ik echt al een hele klim , las ergens een nog hoger bed : hoe kom je er in??:$ Iemand vroeg of er klossen op verschillende hoogtes zijn : ik zou het niet weten . Hier staat ons bed op kratjes . Misschien heeft de vk nog een idee zodat je bed niet te hoog komt.

@ engeltje , sterkte met opa.

@ miepkip, hopelijk knap je snel op.

zo en nu ga ik toch weer lekker rommelen in mijn huishouden , heb een uur rust gehouden dus mag weer eventjes wat doen van mezelf.

19. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ontlastingproblemen zowel diarree als obstipatie normaal is aan het eind van de zwangerschap. Door hormonen en druk enz?
    Ik zou ergens blij zijn dat het diarree is dan dat het niet poepen is...

Vandaag urine ingeleverd voor nacontrole. Stom mens, wat zijn je klachten, ja zeg ik das lastig aangezien ik 36 weken zwanger ben. Ja maar je zal toch wel iets voelen? GRRRRRRRRRR WAT ZEG IK NOU!! en dat op de vroege morgen!
    Succes met de echo's! Ik moet donderdag weer!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammi: die buikkrampen en diarree kan een virusje zijn, maar kan ook door de bewegingen en de druk van je uk komen. Nu heb ik m'n hele zwangerschap al niet te klagen over m'n stoelgang, maar ik ga nu ook als een tierelier en moet soms echt rennen! Gaat idd gepaard met buikkrampen en de ene keer is t normaal en de andere keer een stuk dunner, heerlijk praatje hè? Haha

@ SM: veel plezier bij je echo! Zal duimen dat hij vastligt! En jaaaaa gtst begint weer! Beetje jammer dat m'n schoonmoeder de eerste aflevering al heeft gezien en alles verklapt heeft, maar toch ;)

@ pleuni: hè das balen dan zeg als je garantie net verlopen is! Ik heb wel een spiegelreflex en een gewoon toestelletje, ben ik erg blij mee! Heb m'n spiegelreflex al 5 jaar ofzo en nog nooit problemen mee gehad gelukkig :)

@ laupio: ja heb een grote buik idd en ruim vruchtwater. Maar moet zeggen dat ik de bewegingen ook onmogelijk vind aanvoelen hoor! Alleen trekt mijn sterke eigenwijsje zich daar niks van aan !

@ theertje

Deel Deze Pagina