Ok haha ieder zn eigen smaak Als volgende week de draaipoging niet lukt dan wordt t een ks rond de 39 weken, maar hangt er ook vanaf of alles goed blijft gaan. Mocht t echt zsvergiftiging worden, dan neem ik aan dat ze eerder gaan helpen en een paar weken geleden heeft de gyn ook al een keer gezegd dat ze me zowieso niet te lang wilde laten lopen, dus 42 weken zal t zeker niet worden nee..
Ik verwacht eigenlijk bij mij ook niet, omdat ik vorige keer HELLP heb gehad, mar ja,als echt alles verder goed gaat zeggen ze iig tot 41 weken te wachten, voordat er evt sprake is van inleiden oid. Maar goed, we wachten het wel af he... meer kun je niet doen toch... Gewoon lekker spontaan bevallen met 37 a 38 weken dat lijkt me wel wat!!
Weet je wat me net opviel aan de lijst waar alle uitgerekende datums opstaan : we hebben 21 dames waarvan er 7 weten dat het een meisje is, 7 weten dat het een jongen is en 7 weten niet ( of willen iig niet vertellen ) wat het geslacht is. Vond het grappig. @ engeltje toch wel weer even spannend of de versie dan eventueel lukt .Maar als hij niet lukt en je hebt een beter gevoel bij een keizersnede moet je je gevoel volgen. @ laupio , gefeliciteerd met je neefje.
Dat lijkt me heel fijn ja....volgende week ff draaien, of eerder uit zichzelf en dan een week later mag hij komen van mij! Waar had jij precies last van toen je HELLP had? Heb nu ook een beetje last bovenin mn rug, maar denk dat ik vanmoddag gewoon verkeerd heb gelegen ofzo ( ja zoek graag eerst andere excuses ). Heb net met mezelf afgesproken dat morgen alles weg is!
@ theertje: das idd wel heel toevallig ja, ben benieuwd wat de eindscore is.... Gaan de jongens t winnen, of de meisjes?
@ theertje, dat is idd grappig, ben ook benieuwd wat de eindscore wordt! Ik had eigenlijk nergens last van, behlve wisselende bloeddruk, en opeens op een nacht heel veel pijn in mijn bovenbuik en toen was het mis. Dat is dan je lever die vergroot is vlgns mij. Maar ik geloof dat pijn boven in de rug ook kan... lstig he, er zijn zoveel van die kwaaltjes die geqoon bij de zwangerschap kunnen horwn, maar ook bij zwangerschapsvergiftiging, maar beter te vaak bellen en controles dan opeens helemaal fout! Ik ben moe an t worden, maak steeds meer fouten, haha Ga maar eens even wat slapen, weltrusten!
Ja tis echt lastig idd, omdat je t zowieso allemaal nog niet hebt meegemaakt. Voor mij is t in ieder geval belangrijk dat ik mn uk goed blijf voelen.... Trusten meis, slaap lekker!
@ Godinn, haha vind het ook helemala niet erg. @ Pleuni, denk dat ik hem ook niet laat aanklungelen haha, Hij zal het wel zelf moeten doen, maar denk dat ik hem met ieder dingetje ga corrigeren Wat leuk dat je nichtje komt logeren! Vind de kinderboerderij altijd zo leuk Vooral als je een kleintje bij je hebt. @ Shaarr, Haha ik wou zelf ook al een tijdje naar sealife en nu is het eindelijk zo ver ! Zou me niks verbazen haha. @ Ukkie, hier ook de raarste en de minst leuke dromen. Dat er inderdaad wat gebeurt met de baby etc. Het hoort er volgens mij wel gewoon bij. Denk dat onze dromen nu zo zijn, omdat het al bijna zover is en dat we de heletijd bezig zijn over of alles straks wel goed gaat. @ Blackie, wat fijn er even tussen uit. Ken je gevoel maar er zijn idd in heel Nederland zh en ze zullen je echt niet in de steek laten. @ Engeltje, Fijn dat de beeb het goed doet, alleen wel vervelend dat hij verkeerd indaalt! Doe je rustig aan! Zw. vergifting klinkt niet al te best dus goed je rust nemen meis! Lijkt me wel fijn om te weten dat je zowiezo niet tot 42 weken hoeft. @ Voelen, hier had ik in week 34 ook zoveel harde buiken dat ik de beeb niet kon voelen. (Placenta ligt voor en een harde buik) Volgens mijn vk kan het dan juist heel goed voorkomen dat je de beeb niet voelt. @ Superm wat lief! @ Laupio gefeliciteerd met je neefje! @ Geslacht, hmm.. er worden op dit moment wel erg veel jongens geboren dus ik denk dat de jongens het gaan winnen Helaas vandaag geen visje gegeten , De visboer was weg :'( Wel hebben we bij de mac gezeten. Verder moet ik morgen om 07.00u op en dan gaan we om 08.15 richting scheveningen. Heb net nog wat krampjes gehad en wat steken down under. Maar verder gaat het vandaag beter dan de afgelopen dagen. Zondag kunnen we ook de easybase ophalen en aankomende de week de kinderwagen en dan zijn we er helemaal klaar voor. Heb trouwens al vanaf vanochtend dat ik urine lek. En heb veel meer afscheiding dan vandaag (is ook dunner, ruikt niet anders) Is erg vervelend aan het worden aangezien ik elke keer dat ik voel dat ik lek meteen zeker wil weten of het urine of afscheiding is en geen bloed/vruchtwater.
Zeg miepkip, in scheveningen heb je vis en ik woon vlakbij scheveningen, breng je dan wel een visje langs? Haha Veel plezier bij sealife morgen! Heb je al gevoeld of er ook vocht uitkomt als je op de rug van je hand blaast? Zo nee, dan waarschijnlijk niks aan de hand, zo ja gelijk de vk bellen en als je twijfelt ook gewoon bellen!
@ engeltje, haha daar had ik nog geen ineens over nagedacht Hmmm.. morgen dus maar een heerlijk visje halen! Net even geblazen maar komt niks uit. Dus zal wel gewoon de beeb zijn die op mijn blaas loopt te drukken.
@ kim, ik herken het. Vreselijk! Nou meiden ik weet niet of morgen wel z'n gezellig dagje word. Ik heb nog helemaal niet geslapen en over anderhalf uur gaat de wekker alweer hoop dat ik straks in de auto nog even kan slapen! Ben zowiezo de laatste paar dagen al erg onrustig! Zal dit een teken zijn van dat de bevalling eraan zit te komen?
@Engeltje, mooi dat je hoofdpijn nu wat minder is, hoop dat je vannacht ook goed geslapen hebt Mja bij ons was er ook kans op kz, kregen we te horen bij 20 weken echo. Wij hadden snel zo iets mja zolang het met de kleine allemaal verder goed is, ja dan maar kz. Hoe de kleine kwam kon ons niet schelen, zolang ie maar goed en gezond komt. @Laupio gefeliciteerd Altijd leuk!! Was ik nog helemaal vergeten te zeggen! Mijn broer verwacht ook zijn eerste kleintje(zijn vrouw haar tweede) En ze loopt week achter me dus is super spannend wie eerst is @Theertje, was mij ook al opgevallen dat er inderdaad veel jongens zijn momenteel. Bij ons in de fam zijn ze harstikke happy. We hebben 10 nichtjes en maar 2 neefjes in de familie Dus dat er nu weer een jongetje bij komt is toch weer net even stukje specialer @Miepkip Nee en daarnaast als mijn water breekt is de kleine er ook niet opeens in twee tellen. Mijn schoonzuster heeft 2 jaar terug op 14 augustus nog op mijn verjaardag gezeten met weeën(zei ze later) en dag erna werd haar dochter geboren. En zij woonde in België. Mja ook hier zijn er ziekenhuizen en na 3 kinderen denk ik dat ze redelijk aan kon voelen van hoe of wat Ken dat gevoel , ik zit al dagen zo van is het het nou wel of niet?? Zo frustrerend! Gewoon rustig aan doen en proberen ervan te genieten. Afleiding is ook belangrijk! @ HELLP , wat is het?? Ik hoop ook echt niet meer dat ik zolang hoef te wachten. Vannacht was ik echt even bang. Ik ging naar bed was zo moe ook na de hormoonvolle dag Toen ik naar bed ging(en ik was weer alleen) begon mijn husky te janken als een gek. Iets wat hij normaal niet doet, zeker in de nacht niet. En dan heb ik het niet over beetje miepen maar echte volle maan janken. Ik werd er eng van, aantal keer naar beneden geweest zat ook de kat steeds op de trap. DIe beesten maakte me gek, ik dacht echt nu gaat het beginnen, rommelde ook heel erg. Maar het bleef uit. Heb goed geslapen maar nog steeds verschrikkelijk moe.... niet eerlijk Ben zo blij dat me mannetje nu weer uit zijn nachtdienst is en de komende 2 weken weer lekker in de nacht bij me slaapt. Zo weer bijgelezen. Nu ff wat proberen te eten.
@Shaar, ik heb maandag ook nog diplomering in Utrecht. En morgen ga ik helemaal naar zeeland wat voor mij bijna 2 uur rijden is(correctie mijn man rijd) Ik denk dat je goed zelf moet aanvoelen of je dat aankan de ja of de nee. En zoals we eerder hier al zeiden, zh zijn er in heel nederland het kan nooit echt mis gaan. Ook ik ben bang dat ik elk moment kan bevallen maar als ik morgenochtend niets gebeurd ga ik gewoon. Anders word je ook zo'n kluizenaar. En neem anders iemand mee zodat je niet echt alleen bent! Hoeslaken is wel handig mocht het nat worden enz. Kleur miss iets minder, kleine ligt toch nog in trappelzakje enz en ik heb er nog speciaal laken onder liggen.
Goedemorgen Miepkip hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen... En iig een leuke dag hebt!! Of het een teken van een aankomende bevalling kan zijn, geen idee!! Al snap ik je gevoel wel... hier ook wat onrustiger! Shaarr voel het zelf aan... als je je goed voelt gewoon gaan, zou wel iemand meenemen. Kijk zelf even aan! Enne hoeslakentje voor de wagen... tja ik had er wel 1 in liggen, met een hydrofiel. Dus je zag het lakentje niet echt... Blackie tja dieren kunnen het wel aanvoelen... Wel fijn dat je mannetje nu gewoon weer bij je slaapt komende weekjes!! Hier gisteravond wat last gehad van voorwerk... harde buiken/drukkend gevoel... niet zo prettig dus! Uiteindelijk wel redelijk geslapen... moest er 1 keer uit en daarna was natuurlijk de kleine actief! Vanochtend is hij wat rustig, beweegt wel, meer schuivend zeg maar en reageert ook op me hand dus zit wel goed. De andere 2 zijn echt mega druk... pfffff!! Zeer vermoeiend op het moment, kan niet zoveel hebben! Ook wel snel harde buiken... en enorme nesteldrang... alles zal en moet af. Was draait al, 1 al gevouwen (nog 2 te gaan), spullen voor vluchttas staan klaar op bed... Whaaaaa wil echt nog niet bevallen... Maar ja als de kleine man er klaar voor is, heb ik daar weinig over te zeggen!!
ja als je niet alleen naar die diploma uitreiking hoeft te gaan zou ik gewoon gaan! is toch wel leuk toch? je diploma krijgen!? pff meiden wat een gerommel bij iedereen..! hier nog niet hoor! is ook wel wat te vroeg dan maar vannacht was hier een x drama. zowiezo hadden de buren achter ons een feestje. die waren getrouwd en om half 3 was er nog keiharde muziek: HIP HIP, VAN DE KOEIEN NAAR DE KIP KIP... VAN DE SCHOMMEL NAAR DE WIP WIP... grrr -.-' ik werd er niet goed van toen moest ik vannacht wel geteld 2x naar de wc! terwijl ik normaal 1x er uit moest.. nu 2x! en ik konniet meer slapen daarna. en voor de verandering moest k toen een derde keer! toen ben ik er maar uitgebleven! Nu gaan manlief en ik boodschappen doen voor mijn verjaardag morgen! zo eerst HEMA taarten halen voor morgen en misschien nog wat extra gebaksbordjes en bestekjes. want die heb ik eigenlijk helemaal niet! nou ja.. komt allemaal wel weer goed! meiden fijne dag vandaag!
@Kimmiikim oeeeh taart!! Ik nodig mezelf uit Haha het word vast top! Ik heb hormoonaanval, met als resultaat...sta nu de schuur uit te mesten...:S Erger me der al tijdje aan en nu is het de pineut!!!
@ Miepkip, herkenbaar.. Bij jou mag de baby ook bijna komen!! Maar eem beetje nacht rust zou niet verkeerd zijn van te voren.. Ik slaap zo'n beetje om en om goed en slecht. Vannacht weer beter geslapen, gisternacht helemaal niet.. Ik was trouwens nog geen kilo gegroeid afgelopen drie weken..
HELLP syndroom is een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging, kan fataal zijn voor moeder en kind, kindje moet er dan ook zsm uit. Je nieren en lever worden dan al aangetast door de vergiftiging en je kunt ook eclampsies ( soort epileptische aanvallen) krijgen, die heb ik ook gehad, maar gelukkig na de bevalling, erg eng was dat. Je bent iig erg ziek. Gelukkig zijn ze er meestal al achter dat je een zwangerschapsvergiftiging heb of ontwikkeld voor het zover komt @ miepkip, hoop dat je toch een hele leuke dg hebt, de onrust herken ik, komt dek ik gewoon door de termijn.. het is gewoon spannend nu!! @ kim, fijne dg morgen, vast gefeliciteerd!
@ kim: ohhhhh wat erg zulk soort liedjes snachts!! Lijkt me ook dat vooral dat nummer de hele tijd in je hoofd blijft zitten, verschrikkelijk! Hopelijk heb je de komende nacht een betere nachtrust! @ shaar: ik denk dat je dat niet vooruit kan zeggen. Zou t lekker op de dag zelf bekijken. In je kraampakket zitten van die celstofmatjes als t goed is, zou die in ieder geval in de auto leggen dan voor de zekerheid. En wat ik zelf niet meer doe nu is zelf op de snelweg rijden, op kleine stukjes hier vlakbij na dan. @ Sm: meisss ff benen bij elkaar nog hoor! Als je alle fabels mag geloven gaat je uk nu snel komen Hier nog steeds hoofdpijn...toen ik net wakker werd leek t ff helemaal weg te zijn, maar als je er eenmaal uitbent komt t gewoon weer terug. Beetje jammer! Had gisteravond ook steken in mn bovenrug, maar dat is gelukkig wel helemaal weg nu. Denk dat ik vandaag nog maar 1 x mn vluchttas ff naloop, want er moesten nog een paar dingetjes in en verder ook weinig plannen. Alleen mn vriendin uit aussi komt vanavond gezellig eten en bijkletsen. Ze zou eigenlijk al terug moeten zijn in aussi, maar t zit niet mee met haar visum helaas. Op zn vroegst wordt t nu november dat ze gaat. ( vind ik niet heel erg trouwens hoor )