Goedemorgen Miepkip: het voorwerk kan soms idd best vervelend zijn, vooral als het pijnlijk is dan heb ik ook zoiets van, zet dan maar door! Als hij er klaar voor is, dan is het zo Dat wachten is slopend. Bij de zwangerschap van Devin vanaf ong. 34 weken voorweeen gehad, uiteindelijk kwam hij pas met 39 weken en 4 dagen Dus afwachten maar! Laupio: Ga je gang zou ik zeggen! hahaha!! Ben benieuwd wie de eerste zijn Chybou: ook al 37 weken Engeltje: dus jou kleine mannetje draait nog steeds!! Hij maakt het wel erg spannend!! Miss ligt hij zo wel het lekkerst, zijn hoofdje dichtbij mamas hart Baileyy: Miss idd beginnen met wat belangrijkste dingen te wassen je weet het immers nooit! Blackie: hier ook wat meer afscheiding, soms ook wat slijm (sorry voor details) Enne voel je alweer wat beter? Tis soms idd even schrikken, vooral als zo pijnlijk is! Godinn: wat fijn dat je goed geslapen hebt!! Enne spannend voor je vriendin!! Hier: redelijk geslapen wel weer aardig wat harde buiken gister middag en avond. Gisteravond ook last van bekken en schaambeen! Denk toch echt (hoop eigenlijk) dat hij aan het indalen is! Vandaag weinig op de planning, vanmiddag naar mijn ouders nog een keertje bbqen. Was gister zoveel over dat we vandaag nog keertje doen
Oei 2 dagen niet echt geweest en had een hoop bij te lezen.... @ nesteldrang hier al zeker 1,5 week last van , verzin de meest gekke dingen om schoon te maken. @ afscheiding , hier ook meer als anders. @ blackie , doen wat goed voelt voor jou . Als het thuis begint en je wilt alsnog naar het ziekenhuis kan dat ook. Overleg het met je vk die kan je misschien weer wat gerust stellen. @ de hik , hier elke avond rond gtst heeft hij de hik. De weddenschappen worden al gemaakt las ik, spannend hoor hoe het vanaf nu gaat lopen . Hier verwacht iedereen dat hij er eind deze week begin volgende week komt. maar op een of andere manier heb ik me echt ingesteld op oktober. Voor de dames die een molton met zeil erin hebben ( b.v. die van de hema )hebben jullie alleen die met een hoeslaken erop liggen of toch ook nog je molton zonder zeil er ook nog op. Vond het heerlijk dat je niet dat geschuif hebt maar vind hem toch ook wel warm hoor.
Theertje hij is idd wel warm... zeker met die warme nachten. Ik heb hem op mijn matras liggen en daarop een hoeslaken.
@ blackie: he wat vervelend meis! Misschien wel verstandig om t goed met je man en de vk over te hebben.... Aan allebij de kanten zitten natuurlijk positieve dingen en negatieve dingen. Heb laatst wel gelezen dat je ook kraamzorg kunt aanvragen om je te begeleiden als je weeen starten. Weet niet of ze dat overal doen, maar wellicht is dat iets voor jou, zodat er iemand alvast bij je hebt die je goed kan begeleiden en een beetje weet wat nu normaal is of niet.... Succes met je beslissing! @ miepkip: misschien indalingsweeën? Hoe voel je je nu? @ godinn: spannend voor je vriendin! @ miekie: zou willen dat ik een beetje meer van jouw zwangerschap had!! @ shaar: wij krijgen gewoon een klein draakje denk ik! Hoop dat ie als ie er eenmaal uit is wat liever is voor zn mama Over dat plassen..... Enige tip is ff bevallen haha je kindje drukt op je blaas meis en daardoor heb je dat zo erg, wees blij dat dat maar 1x per nacht is Waarschijnlijk heb je ook steeds kleinere plasjes, maar dat komt echt puur door de druk van je beeb. En ook spannend bij jouw vriendin dus! @ sm: fijn dat je redelijk hebt geslapen! En ben er toch echt van overtuigd dat jij de 40 weken niet vol gaat maken! En ja kleine draaitol is t.....wordt strax echt een bakerkindje haha Nu je dat zo zegt over mn hart.... Ik probeer hem iedere avond met een muziekdoosje naar beneden te lokken, maar misschien moet ik dan gewoon t geluid van een kloppend hard aan de onderkant houden hahaha Hier van half 8 vanmorgen tot 10 uur geslapen....echt een topnacht dus! Gister een verkeerde beweging gemaakt met mn bekken en daar had ik flink last van! Denk dat ik zo de fysio maar ff bel of ze van de week nog een plekje voor me heeft. Is misschien zowieso wel ff fijn ook na de draaipoging. En oeiiiii mn man kwam gisteravond echt heel gespannen thuis, dus heb um de verrassing maar verklapt hihi Hij is ook echt op van de zenuwen voor de bevalling, logisch ook en hij baalt zo ontzettend dat hij mijn klachten niet over kan nemen, hij voelt zich echt een beetje machteloos.... Heb um al gezegd dat hij mij onwijs goed steunt en dat ik daar echt heel veel aan heb en ontzettend blij met hem ben..... Tis en blijft mijn schatje, ben blij dat ik straks 2 van die schatjes in huis heb
@ theertje: hier t zeiltje met een groot badlaken erop en slaap echt prut sinds dat ding er ligt. T schuift, tis warm en t kraakt....verschrikkelijk! Van mij mag de bevalling starten dan heb ik mn lekkere bedje weer terug!
Engeltje ik denk ook niet dat de ik 40 weken ga halen hoor... enne tja lastig is dat om je hart 'eventjes' naar beneden te verplaatsen! Hier begint buikje aardig te zakken... zeker een duidelijk verschil met de foto van vorige week...
goedemiddag! nou eerste dag verlof en meteen nog een vergadering van mijn werk en ik heb al een kast opgeruimd beneden ben lekker bezig hihi nu hoeft het hier alleen nog 'schoon', 2 zakken vuilnis weggegooid. @miepkip: fijn dat je het leuk hebt gehad in scheveningen. @engeltje: qua bewegingen niet specifiek. Wel qua tijd wanneer ik hem voel, hij heeft echt een soort ritme, maar ik kan niet garanderen wanneer hij de hik krijgt (heeft hij bijna nooit, of in elk geval, ik voel dat niet vaak) o.i.d. ik weet wel hoe hij ligt aan waar ik hem voel. En die arme man van jou moet wel een heel goede verrassing zijn dan @baileyy: hopelijk heb je lekker kunnen slapen vannacht. @blackie: wat vervelend dat je je zo voelde vannacht. en in ziekenhuis bevallen, misschien dat je gewoon in gedachten houdt dat je lekker thuis wilt bevallen en altijd nog naar het ziekenhuis kunt gaan als je er op het moment behoefte aan hebt. @SM: dat is zeker een duidelijk verschil zeg! spannend hoor.
@ Hik, Ja hier niet op specifieke tijden, maar als mevrouw de hik heeft duurt dat wel een halfuur voor het over is. Ik kan er heel slecht tegen, wordt er bijna misselijk van haha. Dat continue geklop in m'n onderbuik. @ Rommelen, Ja, bij elke buk beweging die ik maak schiet m'n buik in de kramp! Of als ik uit bed stap. Echt kogelhard ook gelijk. Verder de bekende steken. Maar vannacht was het helemaal top!!! Verging ongeveer van de pijn in m'n onderbuik. Het begon bij m'n bovenbenen tot m'n navel en dan 360 graden in het rond, contstante kramp, drukkend gevoel alsof er een olifant door een raampje moet. Nu is het gelukkig weer iets minder.. Wel zere vermoeide benen?! Moet maar snel de babykleertjes wassen... @ Engeltje, hopelijk draait je beebje nog ff voor je naar de versie moet! Hopelijk komt je mannetje ook tot rust nu je je cadeautje hebt verklapt. Hier ook een super vent die me uit bed helpt enzo @ Blackie, wat een nare nacht, hopelijk voel je je nu iets beter! @ Laken van de hema, ja die heb ik ook gehaald van het weekend. Ik sliep er vroeger altijd op dus denk niet dat ik een probleem ga vinden. Mn man wel die krijgt er eczeem van. Dus dan maar om 1 kant van het bed.
@miepkip de kleine ontwijkt me man al sinds het begin. Als hij nog maar net weg is begint ie pas met trappelen. Nu gaat het dus ietsjes beter mja ik ben ook steeds thuis en schoppen is vaker De hik is heel wisselend. Altijd met gtst? Dus rust in de weekenden?? @godinn mja het is de eerste keer dat me man zich echt over die dingen begint. Hij was altijd wat afstandelijk. En denk dat hij grootste moeite had mij zo te zien, daarbij weet hij dat ik best kleinzerig kan zijn. Weet verder ook niet wat het was vannacht, met mijn spastische darmen had ik dit soort aanvallen wel vaker in de nacht... mja nu met die kleine in die buik... @inleiden!! Wat spannend meiden! zeker als het voor jezelf ook zo dichtbij is nu @Shaar, zh is hier wel iets verder weg, maar denk op zich wel te doen. Ik wil graag thuis bevallen omdat ik hekel heb aan zh en denk juist daar sneller angstig word. Die invloeden heeft het gewoon sneller op me. Maar ja wat betreft pijn heeft ie wel gelijk ook al weet ik niet of ik op me gemak zal zijn met ruggenprik of iets in die trant.. Heb niets tegen prikken ofzo maar vind die prik gewoon erg freaky, als der wat mis gaat...brrr Wees maar niet bang met dat plassen, ik had eerst ook dat het zeer deed in de ochtend en ik er niet wakker van werd. Maar je lichaam gaat dat vanzelf wel doen @bed wij slapen altijd op zeiltje over de hele lengste en molton op bed. We weten niet beter. Mijn man deed dit van huis uit al omdat hij tot late leeftijd bedplasser is geweest en heeft dit altijd gedaan. Heeft in meer dingen al voordelen gehad. Me man is keer heel erg ziek geweest , koorts en alles en in zijn slaap toen kwam alles eruit. Geloof me je bent dan ERG blij met een zeiltje. @engeltje wel jammer dat je het hem nu heb moeten vertellen! Maar wel logisch dat hij ook gespannen is. Ken het van mijn man, die heeft soms ook vreemde buien ook al doet ie hard zijn best het in te houden @super mommy JEMIG echt goed te zien!! Ik zal zo eens kijken of ik dat verschil zie, ik denk het steeds wel, maar met foto is dat idd snel te bepalen! @iedereen bedankt voor de tips. Ik ga er in ieder geval(van uit gaande dat donderdag alles nog rustig is) er met mijn vk over hebben. Maar denk idd dat thuis blijven mijn grootste voorkeur heeft en als het niet gaat we altidj nog kunnen gaan. Heb ergens het idee dat je dat toch wel op tijd door hebt. En niet pas als de kleine er al doorkomt ofzo.. Het gaat nu iets beter, ben wel helemaal op. Heb daarna wel redelijk geslapen(GOD THANK dat me man bij me in bed lag!!) mijn lichaam moet weer even bijtanken. Kleine blijft super actief en mijn darmen blijven rommelen. Vandaag rustig aan doen dus.
Nog kleine toevoeging, Mijn hond zit weer hele dag in mijn kont Beestje heeft het door dat vrouwtje weer baaldag heeft en dat er van alles nadert. Zelfs de kat kwam weer bij me net, voor aandacht terwijl dat normaal alleen rond etenstijd is... Wel heerlijk die steun
@ Blackie, Hier ook al regelmatig gehad dat het diarree blijkt te zijn. Het is wel een teken dat alles op gang aan het komen is. Je zou moeten doen wat je fijn vind, maar misschien is het toch verstandig om een voorlichtingsavond te volgen in het zh dan ben je er misschien wat geruster op. Hij is nu al zijn papa aan het pesten Misschien werkt het als je man tegen de baby gaat praten? Of zijn handen warm maakt onder de kraan en dan meteen op je buik legt? De baby komt ''meestal'' naar de warmte toe. Dus misschien dat hij hem dan wat vaker voelt? @ Shaarr, dacht afgelopen nacht weer dat het zo ver was. Was helaas afgezakt. Had flinke krampen die erg regelmatig kwamen en steeds pijnlijker werden. En net op het moment dat ik manlief wakker wou maken zakte het af . Aan de ene kant vind ik het helemaal niet zo erg, maar het is gewoon erg pijnlijk elke x die krampen en dan wil je zo graag dat het doorzet . Herken het dat 's ochtends de blaas helemaal volzet. Heb het zelf 's nachts ook niet zo door. Maar heb helaas geen tip. @ Superm, Klopt, heb het ook helemaal gehad met dat wachten haha. Geniet van de barbeque, kan de laatste keer zijn Mooie buik! En je kunt inderdaad zien dat je buik al aan het zakken is! @ kraampakket, ik heb alleen een zeiltje voor op mijn matres en nog 2 dingen die je erop moet leggen als je thuis wil bevallen. (Ga voor een zh bevalling) Heeft iemand tips tegen het zo irritant kraken van het zeiltje? @ Engeltje, Helaas geen indalingsweeen meer, op de echo vorige week was te zien dat meneer al volledig ingedaald is en al vastligt. Voel me vandaag erg ''raar'' het is moeilijk te omschrijven. Heb de hele dag al een onheilspellend gevoel over me heen hangen. Van dat er iets staat te gebeuren. De hond zoekt ook al de hele dag aandacht bij mij (normaal doet ze dit bij iedereen, maar nu echt vooral bij mij) Maarja, ben benieuwd of het iets betekend. Wat jammer dat je de verrassing moest verklappen haha, heeft hij er wel zin in? @ Sammie, zoals je verteld klinkt het als oefenweeen. Wat fijn z'n man! Hier ook een die bij alles wil helpen en zich schuldig voelt dat hij het niet over kan nemen. Hier al de hele dag een harde buik met steken. Gelukkig heb ik een rustig dagje Manlief heeft net te horen gekregen dat ze in een computer winkel in de buurt meerdere mensen nodig hebben dus die gaat daar vrijdag heen om te vragen hoe of wat. Hoop zo dat ze hem daar willen hebben! Want dan kan hij rekenen op een jaar contract en kunnen we onze zoektocht naar een appartement doorzetten!
@ Miepkip, Ja he ik denk ook aan oefenweeen. Net ff naar de supermarkt, nou dat lopen gaat toch moeilijk met zo'n harde pijnlijke buik en zo'n drukkend stekend gevoel beneden! Voel me net een dikke waggelende eend Maar jij maakt het ook wel spannend! Bij mij rommelt het sinds donderdag, en ik ben echt heel benieuwd hoelang het doorgaat rommelen, voor het zelfde duurt het nog 4 weken! Moet er idd niet aan denken elke dag die pijnen en kwalen... Hopelijk voor jou duurt het ook niet zo lang meer!! Ben benieuwd of je voorgevoel gelijk gaat krijgen
@ miepkip , zal duimen voor je man ! @ gekraak van het zeiltje , denk dat daar weinig aan te doen is . Ik had daar bij mijn andere 2 geen last van wel van dat geschuif . Heb nu van de hema een molton/zeil ineen die schuift dus niet maar kraakt ergens ook wel. @ engeltje wat jammer dat je verassing mislukt is .
@ miepkip Ik denk alleen dat die voorlichtingsavond er niet meer is. Die zijn hiuer niet zo vaak was me al opgevallen. Mja heb het alweer redelijk langs me gelegen. Ben nu voornamelijk heeeeeeeeeeel erg moe, net ook twee uur middagdut gehad en echt geslapen dus ben er aan toe. En voel me verder gewoon brak maar heb het er donderdag gewoon over en verder laat ik het komen zoals het is. Angsten zijn op zich toch heel normaal en ik ben toch niet de eerste die kind ter wereld zet?? Klinkt beetje cliche maar zo ben ik de hele zwangerschap door gekomen. Pff is ook wat denk je dat het komt, maak je je man wakker en dan weg... Kinderen kunnen zo leuk zijn. @pesten kleine kan selectief pesten. Hij doet het ook bij mijn schoonmoeder. Die praat tegen mijn buik, schud noem het maar op geen reactie. Ging ze weg legt me schoonvader puur voor het voelen van mijn buik zijn hand erop en schop schop schop Mijn man heeft laatste tijd ook pas echt veel contact met de kleine en mijn buik. Het begint nu voor hem denk pas echt te worden. Hij zegt dat vaak ook helemaal niets als ie de kleine voelt, gister in de auto ook het is echt zijn moment met de kleine. Ach ken hem langer dan vandaag die gaat nou eenmaal niet rond rennen door de gang van blijdschap @ kaartje Vandaag proefmodel van geboortekaartje binnen. En aangezien we het helemaal met de complete naam zijn stond die eral op. Het word er een stuk echter op allemaal zo. Gister mijn schoonvader voor zijn verjaardag vertelt dat hij naar hem vernoemd word. Hij is net zo'n stil rustig typje als mijn man maar stralende oogjes zeggen genoeg hihi
@Engeltje: Moest wel een beetje lachen om je verhaal over je man en zijn baas. Beetje gemeen is het wel... Toch maar verteld lees ik. @Miepkip: Klinkt als of het flink aan het rommelen is. Ik herken hetgeen wat je schijft. Op de CTG in het ziekenhuis bleken dit bij mij voorweeën te zijn. Ik heb ook steeds zo'n onrustig gevoel. Vervelend hé, dat je het gewoon niet weet? Tegen het kraken van het zeiltje in bed; Ik heb mijn matrasbeschermer en een molton er over getrokken. Mocht ik 'af gaan' dan kan dat allemaal zonder problemen in de was en het kraakt hier een stuk minder. Het is ook minder zweterig trouwens. @Blackie: Door het hormoon Prostaglandine kunnen je darmen heel erg overstuur raken. Over het waar bevallen. Praat er over met je VK. Maar heb ook vertrouwen in jezelf en in je lijf. Bevallen doet rare dingen met vrouwen. Je zult zien dat je super sterk bent op dat moment. En je hoeft het niet alleen te doen. Je hebt alle steuk van een VK en je partner is er ook bij. Mooi dat van je schoonvader. @SM: Jij bent echt een soort van ervaringsdeskundige als het op zwanger zijn en bevallen aan komt. Goed om te weten dat je nog weken lang kan doorrommelen met die voorweeën. Denk ook niet dat jij de 40 weken vol maakt. Maar dat is ook wel makkelijker te zeggen omdat je er al twee hebt gekregen die voor de 40 weken kwamen. Wat een verschil zeg, die buik. @Laupio: Je mag van mij wel eerst hoor! 37 wekenwave! Hoera! Ik heb het vandaag weer heel benauwd. Ook weer last van maagzuur. Kleine ligt weer lekker hoog. Gelukkig heb ik nu goede medicijnen gekregen van de gynaecoloog tegen dat maagzuur, aan het benauwde is niet zo veel te doen. Blijft geen feestje zo'n hoofdje in je ribben. Op de partneravond van de yoga vertelde de yogajuf dat als je kindje nog niet ingedaald is en je vliezen breken dat je dan meteen moet gaan liggen. Mijn kleine is duidelijk niet van plan om naar beneden te zakken (kan ook niet, ligt verkeerd om en met haar voetjes onder haar billetjes, op haar hurken dus) Ik gevraagd aan de gyn, zei dat het complete onzin was omdat als de navelstreng naar buiten zakt door het breken van de vliezen dit door de grote plons toch al gebeurd is voordat je kan gaan liggen. Ik weet niet of ik nu gerust gesteld moet zijn of niet... Ach, ze bedoelde het goed zullen we maar denken.
@chybou ja dat ken ik molton over het zeiltje en het is klaar Ja zoiets had ik gelezen ja. Ik zei mijn man vanmorgen nog ik zit in een tweestrijd. Ene kant laat dit maar doorzetten met die diarree is teken dat het eraan komt aan de andere kant...pfff het is wel zwaar dat soort buien Maarja. Ik ga het vandaag anders aanpakken trouwens. Ik heb net geslapen en ga straks ook nog even pitten. Mijn man komt 11 uur thuis en kijk hoelang ik dan op kan blijven. Ik ben die laat avonden en nachten zo onrustig dat van slapen toch niets komt en me dat alleen maar meer frustreert. We zien wel hoe dat werkt Nou is jou situatie kwa liggen anders dan die van mij maar ook mijn vk zei dat als ik voor 37 weken mijn vliezen zouden breken ik moest gaan liggen en bellen... dus zal dan toch ergens waarheid in zitten?? Ik weet het niet. Pff heb het idee dat mijn buik op ploffen staat alsof ik veelste veel gegeten heb. Had mijn moeder gesproken. Zij had bij ons alle 3 geen weeën en moest bij alle 3 , 3 weken nadien(in die tijd) ingeleid worden. Beetje mijn angst MAAAAAAAAAAAAAAR vandaag zei ze me dat ze ook geen last van harde buiken, voorweeën etc etc etc heeft gehad. En die heb ik wel! Dus voorwerk is er! Rest zal dan ook wel best komen Oooh meiden we kunnen zo lekker rommelen. Ik doe vast mee met de 37 weken wave! verwacht nu toch niet dat opeens mijn vliezen breken en als het vannacht gebeurd ben ik ook officieel 37 weken Dus wat mij betreft! Kom maar op!
Tjonge, er wordt zoals altijd weer flink gekletst, hier is mijn meissie nu echt flink ziek geworden, ze had vanmiddag over de 40 graden koorts en is erg verkouden, en ze geeft ook over, de arme drommel! Dus lijkt mij toch beter als ik vandaag of morgen nog maar ff niet beval! Maar hier nu toch ook wel wat rare krampen en steken in de buik, heb bij Sara niet echt voorweeen ofzo gehad, dus herken het ook niet echt, maar ja, dan nog kan het dus weken duren, t zegt allemaal niks he! @ miepkip, spannend hoor, serieus aan het rommelen dus! @ sammi, blackie, ook al veel klachtjes, t wordt echt menens nu he! @ chybou, nog steeds lekker thuis?? Hoop dat je er nog wel een beetje van kan genieten! Enne jeej, 37 weken! Toch goed gevoel om dat gehaald te hebben he! @ supermummy, idd mooi te zien, het verschil qua buik, hier zie ik nu ook wel duidelijk verschil! @ engeltje, haha, heb jeook eens een verrassing hoor, moet dr stiekum ook wel om lachen, hopelijk is die nu weer happy Ik weet ook niet beter dan dat je moet gaan liggen als je vliezen breken en kindje niet ingedaald is?? Morgen heb ik ook weer controle, ben benieuwd wat mijn gyn ervan zegt.. ben ook benieuwd of beebje is ingedaald, voelt wel zo, minder strak gevoel boven in buik en meer zwaar gevoel onderin...
Vliezen breken: hier ook advies gekregen om te gaan liggen als de vliezen breken (aangezien hij nog niet 'vast' ligt met zijn hoofd)... en idd ivm de navelstreng. Mijn vk zei omdat ze niet weten hoe de navelstreng ligt en hij anders zou kunnen zakken voordat het hoofdje zakt en dan de navelstreng en dus zuurstof naar de kleine afklemt. Chybou: ja helaas kan het nog weken duren... Ach we gaan het zien wanneer welke baby zich aandient! Ben wel benieuwd naar al die kleine hummeltjes!! Mijn pa denkt dat deze met 38 weken komt... Rommelen: spannend al dat gerommel... hihihi!! Hier waren de kindjes vandaag erg lief en aanhankelijk... nu liggen ze lekker in bed. Dus zo ff douchen en dan ook niks meer. Morgen J. naar de PSZ en dan gaat D. een uurtje wennen op de nieuwe PSZ, samen met mama. Ook wel spannend, maar hij heeft er zin in! Vraagt als sinds donderdag elke ochtend of hij al naar school mag.