Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

@ Engeltje, jeetje wat moet dat inderdaad moeilijk voor jullie zijn, ookal weet je dat ze ziek is. Hopelijk is je buik weer wat ontspannen.

@ Blackie, wat een mooie hond zeg! En wat een lieve foto's.
    Mijn katten zijn ook zoo aanhankelijk hihi, de ene (poes) wil echt in mij kruipen als dat zou kunnen haha, dan doet ze der pootjes om mn nek en de motor gaat aan :D

@ Blackie, sterkte met deze moeilijke periode. Zelfmoord lijkt me heel erg moeilijk te verwerken, dikke digi knuf!

@ Bailey succes bij de echo!

@ Molton, hier ook een waterdicht hoeslaken gekocht bij de hema. Ik ga vandaag de klossen ophalen, dus dan kunnen we (manlief :p) gelijk het bed goed opmaken. Met dat gerommel heb ik geen idee hoe lang het nog gaat duren.

@ Shaarr fijn dat je zo lekker hebt geslapen!
    Ik moet er tegenwoordig elke 3 uur uit voor een wc bezoek, en daar had ik tot voor kort echt geen last van...

Ik ga zo ff naar de huisarts, potje inleveren. Toch nog 1x testen op blaasontsteking omdat ik dat al eerder heb gehad en dat kan ook weeen opwekken.
    Daarna de klossen ophalen bij de thuiszorg winkel en dan naar de drukker, een proefdruk laten maken. Ben heel benieuwd, maar zal daarna wel weer helemaal kapot zijn aangezien ik van het minste of geringste al een giga kogelbuik met kramp krijg..:)

Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft!

2. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hier ook een kat die de hele dag op mijn buik wil liggen. Heb er gisteren ook foto's van gemaakt, maar hoe ik die hier krijg?

Hier een VERSCHRIKKELIJK baal moment. Heel ego hoor... Mijn vriendin is vannacht bevallen... Super natuurlijk, maar nu hebben ze de naam gebruikt welke we al tijden in gedachten hebben. En ik wil gewoon niet dezelfde naam gebruiken. Voelde me zo rot! Heb zitten janken als een klein kind. Vriend al gebeld.. Stom, want ik moet natuurlijk super blij voor hun zijn, maar als je al dik 30 weken een naam in gedachten hebt vind ik dat best moeilijk...

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey meiden,

Even een kort berichtje van mij. Ben erg druk met werk. Morgen laatste dag en moet voor veel overdracht zorgen etc. Gisteren een werkdag van 10 uur gehad, was helemaal gebroken en ging om 9 uur naar bed.

Ik zal vanaf donderdag weer "normaal" reageren :).

Iig @ Godinn, wat balen zeg! Ik snap je gevoel. Moeilijk zeg. Had je nog een soort back-up naam?

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Blackie: sterkte meis en ik stuur je van de week ff en pb terug, wil me nu eerst ff op ons ukje richten en de versie morgen.

@ Godinn: neeeeee dat meen je niet! Je bent niet ego hoor, maar dat is gewoon echt NIET leuk als dat gebeurd! Namen verzinnen is al zoiets lastigs! Knuf!

Wat een schattige hondenfoto's! Had zo graag gewild dat onze hond er nog was nu... Zie t nog wel gebeuren dat onze uk geboren wordt op haar verjaardag...4 oktober..

Hier vannacht redelijk goed geslapen gelukkig en heb t een beetje van me af kunnen zetten. Mn moeder belde net dat mn opa daarheen heeft gebeld of zij ze naar de ha kan brengen vanmiddag dus ben benieuwd. Hij wilde mij ook gelijk bellen, maar omdat mn moeder vermoedde dat ik nog sliep heeft ze gezegd dat hij dat beter vanmiddag even kon doen, dus ben benieuwd.....
    Heb wel wat hoofdpijn nu, maar mn buikpijn is wel weg gelukkig :) Vandaag lekker weinig doen en morgen ochtend de versie....spannend!

5. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ Godinn , dat is balen zeg. Ik snap helemaal dat je daar zo overstuur van raakt , zou ik ook zijn.

@ de hond , hier is de hond nog lekker rustig . Hij ligt wel standaard op mijn voeten maar dat is niks nieuws . Pas was hij wel ineens aan mijn buik aan het ruiken , alsof hij ineens door had dat ik niet alleen maar dik ben. De hond van mijn nagelstyliste heeft bij de 1e de bevalling voorspelt , overal waar ik ging moest hij bij zijn tot op het toilet aan toe. Diezelfde avond kon de vk langskomen.

@ engeltje , wat ellendig van je opa en oma , snap dat je daar helemaal van over je toeren raakt. Het is gewoon niet leuk om dat te moeten zien en horen , dikke knuf en sterkte.

@ blackie , jij ook sterkte is moeilijk voor jullie om zoiets te verwerken.

@ Bailley , veel plezier bij de echo.

@ hier , zo slecht geslapen vannacht of gewoon liever niet geslapen vannacht. Veel harde buiken echt pijnlijk en continu het gevoel van druk en steken daar beneden. Net bij de vk geweest voor controle alles is prima , bloeddruk wel iets hoger maar dat vond ze niet vreemd. Kleine werd voor nu geschat op 7 pond , dat is hier de grootste van de 3 dan. Verder vandaag een lekkere rustige dag , heb besloten dat ik vandaag niks mag poetsen ( eens kijken of dit lukt )

6. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ shaarr laat hem eens met de kraamhulp of vk praten misschien opent dat zijn ogen. Of je moet eens kijken of je niet zo'n nepbuik kunt lenen en hem die voorhangen kan hij het zelf bewust voelen hoe het is ;)

7. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @godin balen van je naam zeg! Ik snap hoe je je voelt ik liep ook tegelijk met mijn nicht en die is nu bevallen en wilde ook niet dezelfde naam geven omdat dat niet leuk is. Hadden jullie geen 2e naam alvast uitgezocht voor het geval dat?

@theertje fijn dat alles goed was bij de vk!

@shaar frustrerend lijkt me dat idd hopelijk draait hij snel bij misschien vind hij het ook gewoon spannend ofzo en wil hij zich groot houden tegenover jou?

8. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ shaar ook al zo'n scheetje:) Hihi. Krätos heeft moeite met gedrag laatste tijd, ene keer super super lief en soms merk je dat ie ook even niet meer weet hoe die zich moet gedragen.

@sammie potje inleveren doe ik niet meer. Ik had laatst ook blaasonsteking en bij de nacontrole bleek er nog iets in te zien maar te weinig om te behandelen. Bij klachten moest ik terug komen maarja die klachten zijn zo lastig vast te stellen. Dus drink gewoon veel. Heb nu zo iets als het weeen opwekt dan is het maar zo,voor de kleine kan het niet kwaad verder.

@godin dat lijkt me inderdaad echt heeeel erg balen zeg! Zeker omdat je nu dan andere naam moet verzinnen. Of nouja moet niet maar ik snap erg goed dat je het zou willen. Pfff..

@pleuni rustig aan meid! het zit er bijna op! Geloof me das echt heerlijk!:)

@ engeltje. Beter nieuws van je opa en oma. Hopelijk doet het wat, zal tijd nodig hebben maar het is een begin. Doe lekker rustig aan vandaag, morgen spannende dag!

@ theertje 7 pond? is dat nou veel... vind dat zo moeilijk met grammen en ponden om dat om te rekenen... bah :p
    Ik denk echt dat de hond er wel op gaat reageren maar of ik dat direct door heb??

@ hier vannacht was ik echt zo bagger weer. Gingen rond 3 uur pas naar bed, dat was ook gepland aangezien ik vanaf uurtje of 22:00 uur onrustig word. Heb weer redelijk geslapen maar moest steeds eruit omdat mijn buik nog steeds enorm opgezet was, en mijn darmen rommelde zo erg...
    Nu rustig op de bank...kleine is erg actief weer en heb me een pijn , echt duidelijk dat dit voorweeen zijn...duurt dan ongeveer halve minuut tot minuut en enorm pijn en dan weer weg...
    Dus vandaag ook maar weer lekker rustig aan doen ;)

9. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shaar dat lijkt me idd erg vervelend. Maar denk idd dat het ontwetendheid en zenuwen zijn.
    Ik heb bewust voor mijn man al heel vroeg een speciaal mannenkraampakket gekocht. Met leuk boek erin waarin staat wat er allemaal bij komt kijken maar dan in "mannentaal"
    Hopelijk trekt ie snel bij... en idd maak het bespreekbaar.

10. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Dankjulliewel meiden.. Baal nog steeds. Maar ze belde net dat het ook niet helemaal ok gaat met de kleine, dus im mag niet zo ego doen..

Shaarr, wat een lomperd :p Haha, dat heet struisvogelpolitiek. Kop in het zand steken.. Hier nog zo één.. Wou het van de week even oder de bevalling hebben, maar 'dat was niet nodig, want het lipe toch altijd anders' volgens hem..
    Nouwuh, bedankt voor je luisterend oor :p Hij hoeft er straks niet een kind uit te persen.

11. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ blackie , 7 pond is niet heel veel . Iets meer dan wat je nu leest als je info opzoekt. Alleen voor mijn doen is het veel . De 1e woog hier 2710 gram ( 39+4) en de 2e 3220 gram ( 40+3 .) Dus deze word al groter geschat maar het is een schatting dus maak me er niet druk om. Had zelf ook al een vermoeden dat deze groter is.

12. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha handig die schattingen. Die van ons is wat kleiner, echt maar ietsjes en vooral het hoofdje. Wat ik al HELEMAAAL niet erg vind!!:D hihi
    Maar je komt er pas achter als die eruit komt ;)

13. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    We gaan het idd wel zien als ze eruit zijn.
    Hier werd de 1e met 36 weken op 6 pond geschat en die is niet eens in de buurt gekomen met haar 2710 gram.

Alle echo's gaven hier aan gemiddeld alleen de benen zijn iets langer.

14. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag.
    ik denk dat hij wat is ingedaald want ik heb wat moeite met lopen. verder niet goed geslapen vannacht, maar we hebben een lekker rustig dagje. kraamzorg is vandaag geweest, heb als voorkeur onze kraamverzorgster van Fleur opgegeven dus hopelijk kan ze komen.

@miepkip: je bedoelt tea trea olie. dat gebruik ik ook en daarmee gaat het zeker sneller weg dan gewoon van die pleisters of smeersels. maar ach, is niet anders, ben blij dat ik hem nu krijg en niet als de kleine net geboren is.
    En het kan zeker afscheiding zijn, ik heb op dit moment ook erg last ervan.

@SM: fijn dat je lekker geslapen hebt.

@baileyy: voor babys wordt idd moltonzeiltje afgeraden. maar voor jezelf kan je wel een waterdicht molton kopen, mochten je vliezen in bed breken enzovoorts ;) ligt een stuk beter dan een zeiltje.

@nesteldrang: ja het is bij mij nu echt toegeslagen! heb nu alles opgeruimd en wat weggegooid moest worden is weggegooid of ligt n op een stapel die manlief vanavond even wegbrengt :) alle spinrag is inmiddels weggezogen en manlief wordt inmiddels gek van mijn gezeur over de badkamer, want daar moet een stuk waar ik niet meer bij kan even geboend worden ;) de rest doe ik zelf van de week als ik rustig kan want als het aan hem ligt mag ik niets meer doen.

@godinn: jeetje wat ontzettend balen zeg. vervelend dat zoiets gebeurt. 'gelukkig' heb je nog een aantal weken te gaan maar jeetje, het is wel lastig helemaal als dit voor jullie al de naam was. zeker weten dat je hem dan toch niet wil? zou zij het erg vinden als jullie die naam ook zouden gebruiken?

@shaar: het lijkt me erg vervelend dat je daar zo tegenaan loopt.

@blackie: Fleur was 8 pond, dus ja die was aan de grote kant ;) 6-7 pond is gemiddeld.

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#4215 JaDeBo, 11 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2012
    Blackie dat is idd niet makkelijk!! Rustig dagje maar!!
    Enne wat een lieve foto’s van je hond!! Mooie hond ook ;)

Baileyy succes met de echo!! Enn idd een heel verschil met vorige week…
    Heb in de wieg wel een molton liggen maar zonder plastic, die met plastic ligt op mijn eigen bed J

Shaarr moet ook kunnen even niks!! Hier ook ene dag enorme nesteldrang, andere dag kom ik tot niks… niet erg… leg me erbij neer!
    Enne ook al zo’n lieve hond!!

Godinn onee dat is balen zeg, dat ze juist die naam ook heeft gekozen. Kan me voorstellen dat je daar even flink de balen van hebt!!

Pleuni nog ffies meid, dan kun je het rustiger aan doen!! Werkse nog ff

Engeltje gelukkig is je buikpijn weg en heb je redelijk kunnen slapen!! Idd maar even lekker rustig dagje… morgen zeker spannend!! Maar ga voor je duimen!!

Theertje wat fijn dat alles goed was!! En tja bloeddruk gaat meestal wel beetje omhoog aan t eind toch. Grappig dat het bij jou de grootste (geschatte) beebje is… hier de kleinste ;)

Shaarr dat is idd lastig dat je man zo reageert… miss idd met de vk/kraamverzorgende laten praten. Hopelijk draait hij snel bij en ziet hij in dat het niet zomaar een ‘goudvis’ is!

Blackie klinkt idd als voorweeen… niet leuk!! Maar helaas hoort het erbij! Lekker rustig aan doen!!

Maia hopelijk krijg je dezelfde kraamverzorgende J En indalen is hier ook te voelen hoor.

Hier vanochtend een uurtje met Devin naar de PSZ geweest. Hij vond het best spannend maar wel erg leuk. Toch was het wel ‘veilig’ dat mama in de buurt was. Verder ging hij de omgeving verkennen ipv meedoen in de kring… maar dat komt wel goed. Ook meteen kennisgemaakt met de kleuterjuf waar mijn meisje in nov. Bij de in klas komt… dan komt het ineens wel heel dichtbij. Zo realistisch ineens! Kleine meisjes worden groot!! Daarna ff boodschapje gedaan en thuis nog ff wat gerommeld. Daarna was het alweer tijd om Jaylinn om te gaan halen. De kindjes zijn net wakker, heb zelf ook wel ff gelegen, maar erg veel last van ‘gerommel’… harde buiken/lage rugpijn niet prettig! Voel me ook niet zo lekker, niet ziek ofzo, maar gewoon anders. Nu lekker rustig op de bank, tis bagger weer buiten dus doe vandaag niks meer!

16. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    @super mommy, top dat het zo goed ging en de meeste kids wennen volgens mij wel snel

Bij mij doet ook alles zo'n pijn. steken onderrug, onderbuik, veel gerommel en blijf het idee hebben dat ik moet poepen, rot gevoel..
    Daarnaast nesteldrang?? Mja heb mijn momentjes wel eens maar ben erg eigenlijk gewoon te brak voor. vraag me af of dat nog veranderd..

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pfff had net een heel verhaal getypt, poefff weg!
    Ff wat korter dan maar ;)

@ sm: wat fijn dat t wennen zo goed ging! Geeft jezelf ook weer een wat zekerder gevoel als vorige week na die opmerking van die leidster!

Weten jullie wat gek is? Ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig voor morgen. De stress van t infuus is weg, doordat we er afspraken over hebben gemaakt en mocht er iets misgaan bij t draaien, dan zijn we gelijk in goede handen. En of t draaien nou lukt of niet, ik heb er vrede mee. Zal ook wel moeten natuurlijk, maar zou er echt geen grote problemen mee hebben als t een ks wordt en dan weten we gelijk de uiterlijke datum ;)
    Had toch verwacht dat ik op zou zijn van de zenuwen, maar ze zijn er gewoon niet! Kan zijn dat t morgenochtend of vanavond nog komt hoor, ik zie t wel, laat t gewoon over me heenkomen.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Engeltje, Fijn dat je niet zo nerveus bent! Houwe zo ;) De duimen draaien op volle toeren hier!

@ Godin, wel balen idd van die naam. Weet je zeker dat je hem niet toch geeft? Het lijkt me heel erg lastig om om te schakelen, en als jij eerder was bevallen had zei dan de naam verandert? Hopelijk gaat het snel beter met de kleine van haar!

Ik heb geen blaasontsteking, nou ja ze hebben wel iets gevonden, maar dat schijnt elke zwangere te hebben. En wat je zegt, mochten de weeen daardoor op gang komen is dat ook niet zo heel erg met deze termijn:p

@ Blackie, vervelend zeg die voorweeen. Hier ook merendeel van de dag op de bank gezeten al dat gerommel beneden is geen pretje.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gelukkig dat je geen blaasontsteking hebt meis! Nog ffies en je mag je ukkie vasthouden!! :D

20. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Hier 37 weken buikkie, controle was goed en beebje is goed ingedaald en ligt vast! Dat idee had ik al...Sara gaat alweer iets beter gelukkig, dus hier gaatie eigenlijk wel prima!

@ Godinn, das idd balen van de naam, ik zou niet dezelfde naam gebruiken, maar dat is persoonlijk natuurlijk... Hoop dat jullie nog een hele mooie naam vinden!

@ Engeltje, stoere meid ben je! Succes morgen hoor!

@ Sammie, gelukkig geen blaasontsteking! En ook succes met het gerommel, word je wel onrustig van he!

@ Maia, lekker om verlof te hebben he! Idd wel rustig aan doen hoor, anders ben je over twee dagen klaar en wat dan :)

@ supermummy, fijn dat het goed ging met wennen, is toch altijd even spannend om je kleintje weg te brengen.. en sterkte,hopelijk voel je je gauw beter!

@ miepkip en Blackie en nog meer?? Ook de 37 weken gehaald, joepie!

Ik ben vast wel weer van alles vergeten, maar er wordt ook zoveel gezegd! Allemaal een fijne avond gewenst!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina