oohw jeej.. succes meissie!! blackie balen van de pijn en de wespensteek...! Hier net ook vk geweest, naja om half 7! bevalplan besproken. Verder niet echt veel vragen ofzo, ja meer dat ik het over me heen liet komen. alles was goed met de kleine meid zoals ze kon voelen en het hartje was ook weer prima. ze ligt voor mijn bekken. verder heb ook ik net mn bed verschoont en gestreken. plus de rest van de was gestreken. manlief het matras gedraait omdat ik steeds meer last van mijn rug kreeg. dus hoop ik dat dat nu wat minder word van het gedraaide matras. Morgen naar een vriendin van mij om mijn haar te knippen en verfen! zaterdag heb ik een 25 jarige bruiloft van oom en tante, dus wil ik er mooi uit zien! met mijn mooie nieuwe jurkjes!! dus kan een leuk kapseltje niet uitblijven!
@ engeltje, ach meis, t zit echt niet mee he... alles zit eigenlijk gewoon tegen he... sterkte en hopeliik ben je snel weer lekker thuis!!
@ maia beterschap met fleur! @ Engeltje, wat vervelend voor je dat het niet gelukt is. Zou je niet de datum kunnen veranderen? Wel een fijn idee dat je in ieder geval weet dat je over 3 weekjes papa en mama bent! @ Chybou, Als je het niet vertrouwd gewoon bellen he meis! En ook voor jou geldt wat fijn dat je de kleine over 2 weekjes al vast kan houden! En wat goed dat je doorzet tot week 39 @ Blackie, auwtsjj.. stomme beesten zijn het ook die wespen! We hadden er daarstraks 1 in de auto zitten. Kofferbak open, bijrijdersdeur open en weg was ie @ Godinn, wat vervelend voor je vriendin! Hoop voor haar dat alles goed komt met de kleine! Enne wat heeft je man gedaan dat ie gratis weg mag?? @ Kim, wat fijn dat alles goed is met de kleine! En alvast veel plezier voor morgen! Nou dames ik heb echt bagger nieuws! Ben helemaal in tranen Vanochtend moest ik naar de vk. (vriendlief bleef liggen i.v.m. nachtdienst) Daar eenmaal aangekomen wat dingetjes besproken en erover gehad dat ik de kleine maandag en dinsdag veel minder had gevoeld. (op me donder gekregen) Moest maar wel even voor een ctg naar het ziekenhuis! Vriendlief wakker gemaakt, en naar het ziekenhuis gegaan. Na 1 uur aan de ctg (had om de 2 min. harde buiken en daarna zakte het af naar om de 5 min. De baby was ondertussen al wat actiever geworden en bewoog voldoende) Kwam de vk binnen om te melden dat de gyn. zo nog even langs zou komen (ondertussen zat er al geen regelmaat meer in de harde buiken/ voorweeen) 30 min. later kwam de gyn en vk binnen met een echo apparaat. Voor de zekerheid zouden we een echo krijgen. Alles bleek goed te zijn met de kleine man. Totdat ze hem gingen meten! Hij blijkt (volgens hun metingen) 3 weken achter te lopen! (terwijl vorige week bij de vk hij 1 week achterliep??) Maar goed, hij was dus inplaatst van de gemiddelde 3100 gram bij week 37, slechts 2250 bij week 37. Oftewel veelste klein! (Zijn buikje kwam nu uit op 32w+6 en bij de vk op 35+1) Gemiddeld alle metingen genomen door de vk kwamen we uit op 34w+1d (Dus we gaan toch wat meer uit van het gemiddelde van de meting van de vk en de gyn.), maar al zou hij er tussen inzitten dan zou hij alsnog slechts 2400 gr. wegen en 43,5 cm zijn! Oftewel nog steeds te klein. Nu krijgen we over 12 dagen weer een echo. Als meneer dan (volgens zijn eigen richtlijnen) goed groeit is er niks aan de hand. Doet hij dat niet en is hij niet veel groter/meer aangekomen word ik ingeleid! Maar we kregen wel de woorden mee dat als hij binnen nu en 12 dagen word geboren het zowiezo medisch moet i.v.m. dat ze hem tijdens de bevalling in de gaten willen houden en als meneer na de bevalling niet meer dan 2500 gram blijkt te wegen en kleiner is dan 45 cm zal hij in de couveuse moeten (tenzij hij een goede start maakt en goed gaat drinken) Ik heb staan huilen in het ziekenhuis na dit nieuws! Ben er ongelofelijk misselijk! En het ergste is manlief is op dit moment aan het werk en heb dus niemand waar ik even tegen aan kan liggen! Heb het gevoel dat ik nu al faal als moeder en de kleine niet kan bieden wat hij nodig heeft Ik voel me zo ongelofelijk klote en ben zo bang dat hij bij de geboorte niet groot genoeg is en genoeg weegt en ik zonder hem naar huis zal moeten! Maar heb ook het gevoel dat er gewoon iets niet goed zit van binnen en dat hij daarom zo klein is! Hoop zo dat als ik aankomende woensdag weer naar de vk moet ze me een echo willen geven, zodat ik me een beetje kan voorbereiden over of hij goed groeit! En ben echt ongelofelijk zenuwachtig voor maandag 24-09! Hoop aan de ene kant dat meneer nog lekker kan blijven zitten, maar aan de andere kant wil ik hem eruit hebben, zodat ik zeker weet dat hij goed groeit en genoeg aankomt Sorry voor het lange bericht maar het zit me zo erg dwars! Kan er wel tranen om blijven laten! De volgende x als ik hem wat minder voel zal ik meteen bellen! Ben echt geschokt dat dit eruit kwam!
Echo was leuk! Zag er goed uit! Loop een week voor op groei ook.. @Engeltje heftig hoor!! Snap je tranen heel goed! Tja 4 oktober, apart dan hè net die datum alsof t zo heeft moeten zijn! En nu weeer naar t ziekenhuis.. Sterkte! @Miepkip dikke knuffel ook voor jou! Jeetje hoe kan dat nou opeens wen groeiachterstand? @Blackie Wat lief zo je hond!! Mooi gezicht!! Enne mooie hond! Wauw! En even een dipje voor jullie dus! Heftig hoor! Sterkte! @Shaarr Jij ook leuke hond!! Leuk hoor dat ze zo reageren! Bij mij ligt de kat ook weer bovenop me vlakbij m'n buik. Kan me amper bewegen hihi @Godinn Pffff wat erg!! Ik snap dat je baalt! Wij hebben precies tzelfde gehad paar weken geleden.. Zooo balen is dat, juist net jullie naam! @Shaarr wat naar dat je vriend zo reageert. Ik dacht al dat de mijne te makkelijk was.. Maar die van jou.. Ik had ook al een boek voor m gekocht, leest ie niet.. Want daar heeft ie geen tijd voor zegt ie omdat ie zoveel voor me moet doen. Maar babykamer is nog lang niet klaar terwijl ik nog maar 3 weken hoef.. @Nesteldrang Tja heb ik wel, maar heb teveel last om ook daadwerkelijk iets te doen helaas. Heel frustrerend! Ben zooo moe steeds. Geen puf voor de wasjes en ophangen lukt al helemaal niet, misschien morgen dan maar. @Chybou volhouden meis! Je doet t goed!
Ohhh miekip....!!! * hug* je faalt niet nu al als moeder!!! Echt niet!!! Probeer rustig te blijven hoe moeilijk ook!! Lekker alle rust nemen zodat jullie kleintje fijn verder gaat groeien...! Ik hoop dat je woensdag een echo krijgt gewoon om ff te spieken! Hopelijk word je daar wat rustiger van!!
@Krimmi Bruiloft! Oeeeh altijd leuk!! Vooral het naar de kapper gaan enz Ben zelf van de week ook nog wezen kapperen Heerlijk even verwennen @miepkip ik ben nog nooit geprikt in mijn leven. Geluk wat ik nu had was dat ie na dat ik hem uit mijn haar tikte in mijn mouw gleed en dus paniek ontstond. Anders was er niets aan de hand waarschijnlijk. Jemig wat een vervelend nieuws zeg! kan me voorstellen dat je daar enorm van schrikt zeg! Wel vreemd dat die bij de vk niet eerder gezien was! Hopelijk kan je het plekje geven en over 12 dagen zien hoe het dan gaat. Ik ken het gevoel van manlief dan missen, vooral in die nachten bah! Je faalt echt niet, ik snap je gevoel je draagt de kleine maar het komt zoals het komt! hoe stom dat misschien zo klinkt. @ shaar haha dat sentimentele ken ik wel ja en schoothondjes zijn toch harstikke leuk vind ik wel van die van mij van 21 kg hihi hier gaat redelijk,...pijn blijft enorm aanwezig. Manlief nu wel thuis zo lekker even op de bank met hem en dan hopelijk wat beter slapen.
Dankjulliewel, Ik weet dat ik niet faal, maar het voelt gewoon heel erg zo. Ik kan echt totaal niet slapen op dit moment Heb erg veel last van mijn rug, ben nog steeds misselijk en mis manlief ontzettend erg! Hij neemt btw voor 24-09 wel vrij en voor de dag erna ook (mochten we slecht nieuws krijgen) Ik neem zo maar een paracetamol in de hoop dat ik wel kan slapen!
He MK.. Kop op hoor! Één voordeel.. Zijn we gezellig samen wakker Shaar, ja goed plan. Ergens in de rimboe lijkt me wel wat voor ze.. Die van mij is gewoon ontzettend vervelend.. Hij weet alles beter. Mag geen goed bedoeld advies geven (zou je dat brood nu niet beter op de boodschappen leggen ipv onder in de tas doen? NEE... Resultaat: geplet brood...) Bah.. Eigenwijze Nou... Hier lig ik dan maar weer.. Te wachten tot het weer licht wordt... Saaie en lange nachten zo hoor...
Miepkip, een vriendin van me had dat trouwens ook. Zij moest plat blijven liggen, niks meer doen. Toen 2 weken later het kindje kwam was hij 7 pond.....
@ Godinn, Ze hebben het niet gehad over platliggen, maar dat komt, omdat ik dat inprincipe al iedere dag doe. We kunnen ook alleen de uitslag van de echo op de 24ste afwachten. @ Shaarr, Het is echt een heel verwarrend gevoel. Maar dat je, jezelf de schuld geeft komt denk ik vooral doordat jij degene bent die de beeb moet voeden etc. Nou meiden ik kan nog steeds niet slapen , Paracetamol lijkt maar niet te werken. En de misselijkheid helpt ook niet mee! Gelukkig is de kleine man wel actief Hoop dat hij dat voorlopig ook wel blijft! Ik ga denk ik maar een filmpje kijken in de hoop dat ik in slaapval. Hier trouwens 2 foto's van mijn buik van vandaag 37+2 (dacht laat ik maar eens weer buikfoto's maken voor je het weet heb ik hem vast en ben ik hier te laat mee + Moet toch iets van afleiding hebben ) Bekijk bijlage 273727 & Bekijk bijlage 273728
Hey meiden, Sorry dat ik gisteravond niks meer heb laten horen maar ben thuis gelukkig hoor! De gyn die gisteren de versie had uitgevoerd was toevallig nog aanwezig en zij gaf aan dat t waarschijnlijk kwam doordat ze echt heel hard in mn buik heeft moeten drukken, tis niet alleen beurs, maar mn spieren hebben er ook een hele flinke opdonder van gekregen. Ik gaf ook aan dat ik dacht dat dat t was en dat ik eigenlijk alleen maar wilde weten wat ik kon doen tegen die pijn. Maar ze wilden toch dat ik aan de ctg ging, konden natuurlijk ook andere complicaties zijn en ook mn temp werd weer gemeten, ja hoor 38.0 koorts en maakte me nu toch echt niet zo druk als vanochtend! Moest t hierna nog even op een "andere" manier meten, toch geen koorts! Heb blijkbaar gewoon warme oren, is dat ook weer opgelost Mn uk gaf echt een showtje weg aan de ctg, niet normaal! Hij was echt hyperactief ineens en gelukkig maar, door zijn showtje mocht ik een tijdje later weer naar huis, met t advies nog 2 pc te slikken en een WARME kruik tegen mn buik aan. Pfff was echt doodop en ben kort daarna gelijk tegen nick aan in slaap gevallen... Maargoed, nu was mn kruik natuurlijk koud geworden en de pc waren uitgewerkt, dus lig alweer een tijdje wakker... Maar weer even wat innemen dus ( mag er 8 per 24 uur )en dan toch nog ff proberen te slapen. @ miepkip: he meis toch, bij jou zit t ook zo niet mee allemaal! Maar je faalt echt niet hoor lieverd, jij kan hier helemaal niks aan doen! Goed dat ze je in de gaten houden meis en t allerbelangrijkste, fijn dat je uk t zo goed doet ondanks dat hij aan de kleine kant is! Hopelijk is hij over 12 dagen wel wat gegroeid, maar kan me voorstellen dat je t oneijs spannend vind. Gelukkig is je man dan wel vrij, want dit is niet iets wat je in je uppie moet doen! En Wow meis, wat een mooie buik heb je! Mag je hartstikke trots op zijn hoor! Dikke knuf voor jou, hoop dat je ondertussen weer lekker slaapt! De rest reageer ik later op hoor, nu weer proberen te tukken!
goedemorgen @miepkip: och jeetje meis, wat een naar nieuws. hopelijk blijft hij gewoon op zijn lijntje groeien en krijgt hij niet nog meer achterstand want dat is geen leuke start. dikke knuffel voor je. hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen. En je hebt wel een mooie buik! @engeltje: fijn dat je weer naar huis mocht en dat ze je toch even goed nakeken. ik heb wel aardig geslapen, werd op een gegeven moment wel wakker van een harde buik dus zal er wel bovenop gelegen hebben ofzo. verder weinig te melden, Fleur is volgens mij weer beter (zo grappig hoe snel dat soort dingen kunnen gaan) want de koorts is weg en ze is supervrolijk (voor de verandering). straks gaan we dus gewoon taartje bakken en daarna naar de schoolfotograaf en verder nog wel een rustig dagje.
@ miepkip, meis toch, wat een spanning allemaal weer!! Ik ken t gevoel, Sara was ook ineens gekrompen tussen week 36 en 39.. uiteindelijk was het ook een kleintje, maar wel kerngezond, dus daar hopen we bij jou gewoon ook op! Maar toen heb ik ook behoorlijk gejankt en wou ik maar dat ze er gewoon uitkwam, dan heb je het tenminste in de hand!! Sterkte hoor, meid! @ engeltje, hoop dat je nog lekker wat geslapen hebt! Gelukkig toch allesgoed, maar wat een stress he!! @ maia, gelukkig Fleur weer beter, Sara nu ook beter, maar nog wel hangerig en pieperig, heeft ook een dag of 4 niet veel tot niks gegeten, dus is zo slap als wat...
@ Engeltje, jeetje wat heftig allemaal. Maar je weet nu wel waar je aan toe bent, denk dat dat ook wel wat rust geeft. 4 oktober wordt gewoon een top dag! @ Chybou, stoer dat je tot 39 weken wil gaan! @ Godinn, ah wat vervelend dat de zoon van je vriendin een hartafwijking heeft. @ Miepkip, sjezus wat heftig! Dikke knuffel voor jou. En je faalt zeker niet als moeder. En een flinke buik, mooi hoor! @ Godinn, klinkt alsof je man last heeft van zwangerschapshormonen De rest, ik heb 10+ pagina's bijgelezen dus weet het allemaal niet meer . Ik mag me vandaag ook aan de verlof-club toevoegen . Gisteren laatste werkdag gehad. Afgelopen 3 dagen iets van 30+ uur gemaakt, was helemaal op. Alles nu overgedragen en nu moet ik maar eens gaan genieten van de rust. Al kan ik moeilijk stilzitten. Was om 7.30 ook klaarwakker. Heb al een hele lange to do lijst... Wil vandaag iig nog de ramen wassen, denk dat dat straks een stuk lastiger is. Keukenkastjes uitruimen, aangezien dit weekend geklust wordt in de keuken. En huis op orde brengen, want morgen komt de kraamzorg . En vluchtkoffer gaan maken. Mijn vriend heeft al 2 keer gevraagd of ik niet dat koffertje klaar moet gaan maken. Want collega's van hem hadden gezegd dat het vanaf nu kon gebeuren, hihi schattig. Zo maar even naar de Zeeman lopen hier op de hoek, nachthemd halen. Nou ik hoop nu weer actief mee te kunnen schrijven
Pfff wat een nacht gehad vol gerommel en gedoe.. Lopen, liggen, zitten. Ben echt kapot nu. Maar goed, dat hoort erbij. @Miepkip fijn dat je man er bij kan zijn straks! Enne wauw wat een buik!! @Engeltje Wat fijn dat je weer thuis bent! Grappig dat de kleine zo'n showtje gaf. Hoop dat je nog hebt kunnen slapen! @Maia Fijn dat Fleur weer lekker vrolijk en beter is! @Laupio Fijn dat ook Sara weer beter is!
Goedemorgen Engeltje gelukkig was alles goed en kon je weer snel naar huis. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen en trekt de pijn snel weg!! Miepkip jeetje meis dat is vast even schrikken geweest. Hopelijk komt jullie kleintje nog wat aan en helpt de rust!! Dikke knuffel Chybou wat ontzettend goed van je dat je toch nog even wacht met de ks tot jullie meisje er iig klaar voor is! En idd als ze zichzelf meld is dat natuurlijk helemaal goed!! Sterkte nog ffies je bent er bijna Maia fijn dat Fleur weer opgeknapt is en bakse!! Hier net J. naar de PSZ gebracht met traktatie... net nog ff roosje gehaald voor de leidsters. En dan straks om half 12 terug naar school en bij het 'afscheid' zijn... tis wel raar om afscheid te nemen, maar ja tis niet anders... ben het zo gewend dat ze daar zit... Dan vanmiddag gaan ze beide een uurtje wennen (zonder mama) op de nieuwe PSZ en vanaf dinsdag gaan ze daar naar toe. Dit is de traktatie die ik gemaakt hebt voor d'r.
Goeiemorgen allemaal! Hier een goeie nacht gehad, aan 1 stuk door kunnen slapen. Het rommelen gaat wel gewoon door maar ja dat went he @ Engeltje, Zo wat een nare dag voor jou gister! Hopelijk heb je nu wat minder pijn en kan je bijkomen van gister! 4 oktober is idd een mooie dag, ik hoop dan ook te bevallen hihi. @ Miepkip, ook bij jou zit het niet mee! Maar je kan er echt niks aan doen hoor dat de kleine niet zo groot is! Heb je ook tegen de VK gezegd dat je denkt dat er iets niet helemaal lekker zit bij de kleine? Dan kunnen ze daar misschien alleter op zijn bij de bevalling? Je hebt een heel mooi buikje!! @ Godin, schrikken zeg van die hartafwijking, hopelijk komt alles goed! @ Blackie, bij jou rommelt het ook lekker door zeg. Wat naar van die wesp, hopelijk nu geen last meer! Hier vandaag de puntjes op de i zetten, vluchtkoffer inpakken, vanavond gaat het bed op klossen. Vandaag nog precies 3 weken tot de 4e.. Ben benieuwd wanneer de kleine zin gaat krijgen om te komen..
@Miepkip aan je buik zou je het echt niet zeggen! Poe! Je overtreft de mijne.... Ben wel jalours...bij jou geen striem te bekennen ik zit helemaal onder Hopelijk heb je toch nog beetje kunnen slapen vannacht! @Engeltje gelukkig weer thuis. Mja ze kunnen je beter keertje teveel dan te weinig laten komen. Hoop voor jou dat die pcm beetje gaan helpen.. @godinn boodschappen geen probleem daar is hij echt 10 keer beter in dan ik,ik kom sneller met vreemde aanbiedingen thuis enz en inpakken kan ie als de beste @maia goed te horen dat fleur weer beter is Op naar de taart @pleini welkom bij de rest van de verloffers hihi En vluchttas...hmmm die staat hier nog steeds niet klaar.. zegt het me elke dag te doen...note to myself: GA HET DOEN! @super mommy lief die traktaties hihi @sammie stom genoeg geen last meer van wespje... Kon ik van beestje zelf niet zeggen, had hem dood gekickt en was naar me pa gegaan toen ik 2 uur later terug kwam en heb opruimde lag ik nog na te trappelen... of is dat gewoon karma?? @hier, ik zit momenteel vol verbazing op de bank. Ik waggel nog steeds pijn in mijn billen en voorkant ook nog steeds...MAAAR ging om 2 uur mijn bed in en werd half 9 voor het eerst wakker!!! Had het blijkbaar nodig Kreeg mailtje kan de enveloppen van de geboortekaartjes al ophalen, dus ik ben aan de schrijf vanmddag. En straks naar de vk! Spannend
hier een niet zo hele fijne nacht gehad.. kapper dus maar afgezegd want ik zag het niet zitten om nog een uur in de auto te zitten!! heb heel veel last van mijn rug gehad en knoerd harde buik. men.... echt te bizar gewoon. nu lekker pyjama dag. helaas zonder manlief die is weer aan het werk. vandaag de eerste werkdag weer na zijn operatie. ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat! gistere gelukkig al mijn was enz gedaan dus ik hoef vandaag alleen nog maar de strijkplank op te ruimen en een stofzuigertje doro het huis te doen. voor de rest blijf ik lekker rustig op de bank zitten/liggen enz. Ook ga ik hier vandaag mijn vluchtkoffertje maar is klaarmaken.! weer ff opzoeken wat er ook al weer allemaal in moet. Ik moet een extra pakje kopen voor in de vluchtkoffer. want deze die hier ligt is die voor thuis.... ach je kunt er maar druk mee zijn!
@ maia: fijn dat ze weer beter is en veel plezier met taart bakken! @ laupio: hopelijk knapt sara snel helemaal op en is ze niet meer zo hangerig! @ pleuni: geniet lekker van je verlof meis! En idd, koffertje klaar maken is niet zown gek idee @ bailey: zoveel gerommel vannacht dat je er uit bent gegaan? Klinkt spannend! @ sm: leuke traktaties hoor! @ sammie: wij gaan gewoon samen duobevallen op 4 oktober! @ blackie: succes bij de vk! Hopelijk waren je krampen en steken niet voor niks en is je uk goed ingedaald, je klinkt wel zo in ieder geval @ shaar: veel plezier bij je echo meis! Hopelijk is alles goed! @ kim: vervelend dat je niet zown fijne nacht hebt gehad! Nu maar een lekker rustig pyjamadagje dan! Ik heb gelukkig toch nog verder kunnen slapen en blijf voornamelijk de rest van de dag lekker in mn bedje, want alles doet echt zeer nog! Zal ook nog wel een paar dagen duren denk ik. Kan helaas pas de 25e bij de fysio terecht, maar misschien is dat maar goed ook, dan zijn de meeste bloeduitstortingen weg. Vanmiddag komt mn mamsie de bovenverdieping lekker schoonmaken en opruimen echt superlief!