@ Shaarr die tekst heb ik inderdaad ook al ergens gezien. Nou dames, ik hoop dat mijn gevoel geen gelijk krijgt! Maar de krampen zijn er nog steeds en regelmatig harde buiken en heb echt ongelofelijk erg het gevoel dat me vannacht/morgen nog wat te verwachten staat. Weet niet waarom, maar dat gevoel is er gewoon. De kleine heeft op dit moment de hik Alleen nog niet voldoende bewogen, maar hij heeft tot morgen vroeg om meer te bewegen Ik moet nog steeds een foto maken haha, zit nu beneden. Kan weer totaal niet slapen, zullen de zenuwen wel zijn.
@All: Bedankt voor de lieve reacties. Of ik eerder dan de geplande datum ga bevallen? Ik weet het niet hoor... Ik heb maanden gedacht dat ik de KS datum niet zou halen. Nu het een beetje zwaarder en moeilijker wordt krijg ik steeds meer het idee dat ik gewoon tot week 39 door moet rommelen. We zullen het wel zien. @Miepkip: Wat schrikken meis en dit soort nieuws wil je niet krijgen. Goed dat het ziekenhuis jullie in de gaten gaat houden. Ik hoop heel erg dat het mee gaat vallen. Doe het in elk geval lekker rustig aan en probeer niet te veel stress te hebben. Ik ben benieuwd of je gevoel klopt. Is het zó aan het rommelen? Misschien even ontspannen onder de douche of in bad? Als het weeën zijn zet het dan wel door. Door de harde buiken/voorweeën bewegen kleintjes minder. Als het bij mij goed rommeld voel ik haar ook uren niet. Totdat het wat rustiger wordt dan begint het 'trappelfeest'. Dikke knuf! @Shaarr: Wat ben je toch lieve berichtjes aan het schrijven Hug! En schattig 'schoothondJE'. Past dat nog wel met die dikke buik? @Engeltje: Hé meis, wat een gedoe allemaal, steeds weer in de stress. Gelukkig alles goed! Doe het lekker rustig aan! Wat betreft de KS. In ons ziekenhuis krijg je de baby na de geboorte. Daarna gaat ze met Lieve mee naar een ruimte naast de OK waar ze helemaal door een kinderarts nagekeken wordt. Daar wordt ze lekker warm ingepakt en dan mag Lieve nog even de OK op en bij mij zitten. Ondertussen is de arts al begonnen met hechten, dat duurt ongeveer 45 minuten. Lieve kan idd. niet te lang met de kleine blijven omdat het koud is op de OK. Zij gaat met de kleine alvast naar de recovery. Daar is een speciale ruimte voor dames die een KS hebben gehad. Daar wordt ik ook heen gebracht en dan zie ik ze daar weer terug. Al met al zal ik het hooguit 30 minuutjes zonder Lieve en de kleine moeten doen. Dat is niet leuk, maar ik vind het wel heel prettig dat ik weet wat ik kan verwachten. @Pleuni: Jeeehhhh! Verlof! Enne, lang leve Zeeman voor de nachthemden. @SM: Leuke tractatie! @Blackie: Fijn dat de VK je serieus neemt en niet eindeloos door wil laten lopen. Zou daar denk ik wel een beetje opgelucht over zijn. Ik vind het helemaal waar wat Shaarr over de 'strepen' zei. Wel een heel mooi rond buikje.
@ chybou, Hoop voor je dat je de 39 weken redt Volgens mij heb ik zojuist (een nog niet heel pijnlijke) rugwee gehad! Voelde de kramp die ik normaal gesproken heb nu onder in mijn rug! Weet alleen niet of ik nu al moet bellen of als er meer regelmaat in komt i.v.m. Ziekenhuisbevalling. Naja ik ga zo even onder de douche en dan wacht ik wel even af of het regelmatig word/pijnlijker. Hoop zo dat meneer nog even blijft zitten!
Wat zijn we toch weer heerlijk aan het rommelen zit.nu ook weer beneden. Harde buiken.en enorme steken rug en onderbuik. Daar bovenop vond me lichaam het ook nodig nog te poepen ben er kapot van.. Dat van strea heb ik op fb voorbij zien komen. Nou rustif aan meiden!
@ Blackie, trekt het bij jou al een beetje bij? Hier is het gelukkig weer afgezakt! Heb alleen wel ongelofelijk veel last van mijn ribben (meneer werd spontaan actief en vond mijn rib toch wel het mik punt ) Nu nog steeds trouwens dus hoef morgen vroeg niet te bellen als hij morgen vroeg gewoon actiefjes is ! Ik ga maar weer een poging doen om te slapen! Heb net weer paracetamol op. Maar meneer heeft me rib echt hard aangepakt Hier de beloofde foto's Eerste pakje hebben we vandaag gehaald en is z'n dysmatuur pakje (maatje 44) Bekijk bijlage 273892 En zijn pakje maat 50 mocht hij besluiten wat langer te blijven zitten! Bekijk bijlage 273893
Wat een geweldige pakjes! En fijn dat hij lekker actief is en het afgezakt is , minder van je rib natuurlijk . Hier ook alweer vanaf half 3 wakker en niet eens zo zeer door de kleine maar gewoon vanaf half 3 wakker. Zo toch nog maar eens even proberen te slapen , want om 7 uur zijn de andere ook weer gezellig op om naar school te gaan . Blij als het weekend is.
Goedemorgen!! Nog geen baby's dus hier? Wat saai Nog één opmerking over striae.. Er zijn zoveel meningen over.. Zelfs in mijn opleiding was men het niet met elkaar eens.. Dus ach, iedereen moet doen wat men wil. Smeren of niet smeren.. Hier weer beter geslapen. Ik geloof dat ik gewoon niet te vroeg moet gaan liggen.. Mooie pakjes zeg!! Dat vind ik toch wel het nadeel aan niet weten wat het wordt...
Leuke pakjes Miepkip. Ook hier weer een rommelnacht. Vanaf half 4 wakker en niks meer geslapen. M'n ogen branden gewoon van vermoeidheid. Ik kan ook niet meer fijn liggen ivm m'n bekken. Mijn hele heup en been doet zeer. Vriend geïrriteerd omdat hij ook amper heeft geslapen, tja alsof ik er wat aan kan doen. Hij heeft ook t boek van Kluun, komt niet verder dan een kwart van t boek omdat hij te druk is... Dus aan die tips hebben we niks haha De sfeer wordt er iig niet beter op met zo'n man hier die zo eigenwijs is en denkt dat hormonen onzin zijn en dat ik door de pijn wel heen kan slapen. Zegt ie je als hij naar t werk gaat; doe maar rustig aan vandaag, tja snap ik ook wel, maar als ik amper kan liggen van de pijn of lekker kan zitten, schiet dat ook niet op, Sorry voor m'n geklaag, moet t ff kwijt denk ik..
He jakkes.. Dat is niet leuk Bailey.. Even wat gaan doen en dan weer gaan liggen? Mijn vriend is daar dan weer wel heel begrijpend in.. Dan wil hij mij wel even lekker masseren of kriebelen, zodat ik in slaap val. Misschien moeten ze allemaal dit topic eens gaan lezen haha!
@miepkip Dat pakje van boy heb ik ook hihi prenatal?? Mja het ging redelijk. Heb uitiendelijk wel wat geslapen maar het zijn altijd die begin uurtjes... @bailey tja mannen, Ben blij dat die van mij wat dat betreft een binnenvetter is. Hij bijt wel op zijn lip. Ik weet dat ie het ook vind. Hij had vannacht maar 5 uurtjes slaap omdat hij weer vroeg op moest mja ik die steeds op stond en alles maakte hem ook steeds weer wat wakker. Maar hij begint er niet over. Heeft ook geen ruk zin. Duurt alleen maar langer voor die weer slaapt Mja ik voel me redelijk nu, wel rugpijn en wat maagpijn(spanningen) maar heb echt zin iets te doen vandaag, dus even wat eten en dan ga ik eens kijken wat ik onder handen ga nemen
Goedemorgen Shaarr fijn dat alles goed was! Kimmiikim ook jou mannetje vind het spannend komt immers steeds dichterbij Pleuni fijn dat je bloeddruk en controle goed was. En vervelend dat je borsten zo voelen, hier soms ook branderig gevoel maar trekt gelukkig wel weg. Miepkip hoop ook dat jullie mannetje nog even blijft zitten! Spannend hoor! Wel goed dat je een klein pakje gekocht heb, al hoop ik dat je die niet nodig zal hebben. Bevalling: hier alleen mijn ouders, omdat mijn moeder erbij zal zijn en mijn vader event. De kindjes opvangt Sammi1 succes bij de controle! Shaarr heftig van je vriendin!! Maar ja tis wel zo helaas! Tis niet voor niks dat er gezegd word dat je moet bellen bij minder bewegingen. Miepkip hoe is het nu meis? Heb je je ventje alweer wat meer gevoeld? En wat een lieve pakjes!! Al hoop ik dat je mt 44 niet nodig zal hebben! Theertje vervelend dat je zo vroeg wakker was ik om 5 uur daarna begon de kleine even mijn buik te verbouwen! Baileyy balen dat je slecht geslapen hebt! Het valt idd niet mee hopelijk kun je nog wat rusten tussendoor. Hier gister behoorlijk veel last gehad van voorweeen gelukkig heeft het niet doorgezet. Had kruikje gemaakt, maar dat zorgde er juist voor dat meneer met zijn hoofd naar beneden ging duwen Kon ook niet echt meer lopen/staan. Vervelend dus! Uiteindelijk in slaap gevallen en vannacht 2x wakker geweest vanaf 5 uur kon ik niet meer slapen en was de kleine de boel behoorlijk aan het verbouwen Nu nog wel wat gerommel, dus lekker rustig dagje. Kleintje is hier behoorlijk actief lekker aan het duwen met zijn billen/voeten in en tegen me ribben en met zijn hoofdje naar beneden! Ben wel benieuwd wanneer hij zich gaat aankondigen!!
goedemorgen! Straks naar de vk, ben benieuwd of hij al is ingedaald want ik voel hem sinds een paar dagen een stuk minder en op een andere plek dus ik vermoed van wel. Verder is Fleur naar het kdv, ze wordt opgehaald door mijn moeder en gaat daar een nachtje logeren omdat wij vanavond een feestje hebben dus ik heb van manlief het strikte bevel gehad om niets te doen in het huis maar even lekker uit te rusten... @mannen: wij staan eigenlijk met alles wel hetzelfde erin, hij weet hoe ik ben tegenwoordig en kan daar goed op anticiperen @miepkip: maatje 44 zal inderdaad wel klein zijn. ik heb niet eens maatje 50 in huis, maar alleen vanaf 56 dus daarmee vergeleken is het echt ieniemienie. maar wel een heel lief pakje. en maatje 50 is ook erg leuk. je maakt het wel spannend hoor met al het gerommel bij je. @laten weten van bevalling begonnen: daar doen we niet aan. Ja mijn ouders, omdat die op Fleur gaan passen, maar verder horen ze het wel als ik bevallen ben. Bij de bevalling van Fleur wist mijn moeder wel dat ik zou gaan bevallen omdat zij erbij was toen mijn vliezen braken op donderdag rond 4 uur, dus toen ik een dag later rond 5 uur 's middags belde was een van de eerste dingen die ze zei dat ze me wel eerder had verwacht @blackie: dat is inderdaad flink wat striae. maar wel een mooie buik! @baileyy: vervelend dat je het gevoel hebt dat hij je niet echt serieus neemt
Jeetje mina wat een hoop gerommel meiden! Maar nog geen ukkie die zich al echt helemaal heeft aangekondigt dus, vermoed dat t snel gaat gebeuren! @ miepkip: wat een leuke bekende kleertjes hopelijk heb je maatje 44 niet nodig en mochten ze wel nodig zijn, hopelijk heb je dan gewoon een gezonde kleine beeb Hou je maar lekker rustig meis, voor zover je dat kan.... Dikke knuffel voor jou! @ Bailey: pff irritant he die rotbekken! Hier ook onwijze last gehad vannacht er van. Lig je op je linkerzij, krijg je na een minuut of 10 pijn en draai je met veel moeite op je andere zij.... Maar ook daar krijg je weer last van na een tijdje en zo draai je de hele nacht door...bah, niet leuk meer! Nog ffies meis, we zijn er bijna! @ chybou: ja tis idd wel fijn om erop voorbereid te zijn he! Vind t ook wel heel fijn dat die kleine in de tussentijd lekker bloot op mn man zn blote borst mag liggen. Zei al tegen hem, ben je toch ook een beetje mama @ shaar: heftig verhaal zeg van die vriendin! Weet ook wel dat ik t mezelf nooit zal vergeven als ik dan niet gebeld zou hebben, maar toch vind ik dat ze me wel erg snel opnemen hier als ik alleen maar bel met een vraag..... Maargoed beter dat als t verhaal van jouw vriendin, moet er niet aan denken! @ sm: dat heb ik dus ook met een kruik of warme douche, krijg dan juist nog meer indalingssteken, terwijl hij dus echt niet verder kan, dat is wel gebleken woensdag. Maargoed tegen mn buikpijn verder helpt t gelukkig wel aardig, dus dan neem ik die steken maar voor lief Hier dus ook de halve nacht wakker geweest van de pijn in mn bekken en toen ik eindelijk kon slapen vanochtend, begonnen ze verderop te heien....grrr! Normaal als ik snachts wakker ben, voel ik mn uk ook regelmatig, maar nu dus absoluut niet! Gelukkig haalt hij t nu weer in met zn getrappel
@engeltje: vervelend he, zulke nachten. nou ik ben weer terug van de vk, alles is goed, hij ligt inderdaad wat dieper maar nog niet vast met zijn hoofd, maar het kan dus kloppen dat ik hem anders voel. verder niets te melden, heb in m'n eigenwijsheid toch de badkamer geboend en ga nu maar braaf op de bank neerploffen met een dvd
@super mommy, nou nou het is inderdaad afwachten zo he... ken het gevoel...word elke dag ook nieuwsgieriger wanneer het nou is.. maakt me op zich niet uit of het vannacht of volgende week word maar wanneer @maia succes bij de vk! Ik denk wel dat ie ingedaald is als ik dat zo hoor, bij mij was zijn schopjes ook anders, nog steeds want ja ligt toch lager @engeltje.. ja irritant he als de wereld zo lekker meewerkt. Wil jij slapen en dan is de rest van de wereld al weer vol bezig... Over vol bezig gesproken, ik heb last van nesteldrang.. overduidelijk! Heb ook energie voor 20, ook al vraag ik me af waar die vandaan komt. Ben al sinds vanmorgen bezig in de logeerkamer. Dit was groot rommelhok geworden van spullen die van babykamer afkwamen. Dus nu alles lekker ingedeeld. Spul in de hoek gezet wat me man van het weekend op zolder mag gaan zetten. En mja dan toch maar stofzuigen, dweilen...misschien gordijnen en ramen ook maar eens doen nou ik ben nog wel even zoet dus
@ Maia, zo'n man wil ik ook Het lijkt nu BDW net alsof mijn vriend een grote ** is, maar dat valt mee hoor. Hij heeft gewoon een hele grote eigen wil/mening. En eigenlijk moet ik dan gewoon toegeven, maar dat kan en wil ik nu niet altijd.. Vooral niet als het op bevallen aankomt Iedereen poetsse haha! Ik moet nog gewoon werken vandaag... Maar ja, er moet wel wat geld verdiend worden he
@ Miepkip, hele schattige pakjes! Hoop dat je maatje 44 niet nodig gaat hebben @ Baileyy, mannen... @ Super M, ai voorweeen, gelukkig idd niet doorgezet! @ Dames die slecht slapen, ik leef met jullie mee! Ik had zelf deze keer wel een goede nacht. Werd pas om 6 uur wakker om naar de wc te gaan. Even wakker gelegen en toen weer tot 9 geslapen. Had mijn lichaam ook wel echt nodig. @ Striae, heb er op mijn buik geen. Heel klein beetje op mijn bovenbenen. Ik smeer soms, gewone bodylotion met vit E. Heb een tijdje Weleda olie gesmeert maar vond dat zo'n plak boel. En het is idd volgens mij voornamelijk genetisch bepaald of je er last van hebt. @ Maia, fijn dat de controle goed was. @ Nesteldrang, ik wil de oven schoonmaken maar las ergens dat je dat niet mag met die sterke middeltjes. Grrrrr! Dat ding moet nu schoon! Naja, mag vriendlief dat gaan doen. Ik ga iig dit weekend alle ramen lappen. Is er gisteren niet meer van gekomen. Zo even naar de Kruidvat, luiers zijn in de aanbieding en ik heb nu thuis alleen maatje 1 en 3 liggen. Dus ga nog wat maatje 2 halen. Vanochtend intake kraamzorg gehad. Was allemaal wel prima. Uitleg gekregen over de gang van zaken en een hoop foldertjes. Morgen ga ik de klossen en een po halen. Het gaat echt hard zo die laatste weken! Nu dat ik alleen thuis zit ben ik er veel bewuster mee bezig en komt het zo dicht bij!!
@ maia: fijn dat alles goed was bij de vk meis! En jeeej, ook aan t indalen @ blackie: succes met je nesteldrang haha Heb er zelf ook last van hoor, maar ik kan en mag gewoon echt niks doen helaas.... Best frustrerend soms.... @ godinn: nog 2,5 week werken nog toch voor jou? Knap dat je t volhoudt hoor, petje af! @ pleuni: fijn dat je een leuke intake had! Ik moet ook nog steeds een ondersteek halen, vraag me alleen af of ik die nu nog wel nodig heb.... Naja kan um maar beter in huis hebben Mn ukkie is echt extreem rustig vandaag, vannacht natuurlijk niet gevoeld, vanmorgen heb ik hem gelukkig wel ff gevoeld en net heb ik hem maar ff uit zn tent gelokt met t liedje slaap zacht van marco borsato. Zo mooi, daar reageerd hij altijd op, nu ook dus gelukkig, maar t liedje stopte en hij is ook weer rustig.... Misschien moet hij ook gewoon bijkomen van de laatste dagen ofzo....
ik heb vandaag nog een eerste pakje gekocht voor in de vluchtkoffer! erg leuk! en wat kleine shampootjes voor in de vluchtkoffer, die ga ik vanavond maar eens inpakken! naja mn tas, zoveel hoef ik niet mee! Voor de rest ga ik nu even plat want ik ben erg lui moet ik zeggen. boodschappen al in huis, stof gezogen. bij manlief langs geweest op zn werk... nu ff lekker niets doen!
Je hebt gelijk, even lekker niksen Ik ga nu ook niksen. Ben net klaar met werken. Ondertussen alweer even stofgezogen, was opgevouwd, stallen uit gemest.. Dus nu op de bank, en de beentjes gestrekt! Vanavond nog even bij een vriendin langs en lekker TVOH kijken