@ sweet: alleen mn vestigingshoofd en naaste collega's weten het nog, de rest waarschijnlijk vanavond... Wordt zo teruggebeld door mn werk over hoe en wat er nu gaat gebeuren.....
@Frown Dat denk ik ook, wordt een dure grap hierna. 3500 euro ik heb ze eigenlijk helemaal niet..maar ik ga het toch doen. @All Ik ben verder niks aan stolsels verloren. Ik zag op internet dat je ook buikkrampen hebt en grote stukken stolsel bij een miskraam. Maar dat is bij mij niet, ook geen koorts. Kan misschien nog komen? Straks even het ziekenhuis bellen. Ik ga ook maar een afspraak maken bij de huisarts. Misschien heb ik wel last van andere kwaaltjes omdat ik niet zwanger blijf. Dit is al icsi 3. Ik lees veel over poliepen en vleesbomen, ik word er toch wel onzeker van. Verder erg depri. Ik was zoo blij zwanger te zijn, en opeens is de droom over.
@Minnie: Ik heb n.a.v. mijn eigen bloedverlies ook veel op internet gelezen over bloedverlies aan het begin van de zwangerschap. Schijnbaar is het in ongeveer de helft van de gevallen loos alarm en voor de andere helft een miskraam. Wat ik echter ook las is dat het zo af en toe ook voorkomt dat er een vruchtzakje wordt afgestoten terwijl er een tweede achterblijft en gewoon doorgroeit. Aangezien jij twee embryos teruggeplaatst hebt gekregen, kan dat nog het geval zijn. (Niet om je valse hoop te geven, maar wie weet...) Had je al met de fertiliteitspoli/kliniek contact opgenomen? De verpleegkundige van onze kliniek vertelde me vanochtend dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang het bij mij zo weinig bleef en er geen zware buikkramp bij kwam, dus ik heb weer voorzichtig hoop dat het goed zal gaan. Ik kan pas op 28 feb terecht voor een echo, dus tot die tijd hol ik denk ik nog vaak naar het toilet om te kijken hoe het ervoor staat.
@Frown Ik heb geen vruchtzakje gezien, tenzij het vruchtzakje 3 mm is dan lag tie misschien al in de wc.Ik heb geen buikkrampen gehad. Hoe groot is zo'n vruchtzakje? heb jij nog steeds bloedverlies?? Dat duurt nog even die echo....wat een onzekerheid he. Ik bel om 13.00 uur naar het ziekenhuis. Ik heb ook al naar Dusseldorf gebeld, maar de nederlandse telefoniste was met patienten bezig. Ik kreeg een duitse mevrouw aan de telefoon, en ik ken geen duits.... Ik moest later terugbellen. De wachtlijst schijnt daar 3 maanden te zijn. Liefs, Minnie
@minnie: ik weet niet of je zo vroeg een vruchtzakje al kunt herkennen als je het verliest. Ik heb wel een foto bij iemand gezien die geloof ik al acht weken was toen ze de miskraam had en het vruchtzakje zag echt wel uit als een soort zakje. Is moeilijk te omschrijven en de foto was ook geen pretje om te zien. Ik heb in 2010 mijn enige andere positieve test gehad en dat ging met 5w3d mis. Bij mij was er ook geen pijn, alleen hele hevige bloeding en flinke stolsels, maar wel meerdere dagen achter elkaar. Vergelijkbaar met een zware menstruatie zeg maar. Ik heb er toen geen vruchtzakje in herkent. Ze waren toen bij mij nog bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat mijn HCG als een dolle bleef doorstijgen, maar er zat niets meer. Omdat je schreef dat je verder geen stolsels meer had verloren, dacht ik dat het misschien onschuldiger is als het lijkt. Bij mij is het nog steeds een beetje bruin/rozig bloed en geen pijn. Ik denk dat ik al met al een theelepel of twee ben verloren. Bijna niets dus. Die onzekerheid is wel verschrikkelijk, maar ja. Meer als afwachten kan ik ook niet doen. Ik heb geen ervaring met Düsseldorf, maar ik kan wel duits Alleen jammer dat ik niet voor je kan bellen, hihi. Succes vanmiddag en ik lees wel hoe het voor je verder gaat. Liefs, Frown
@Frown het is allemaal zo onzeker en verdrietig he. Ben je hartstikke gelukkig dat je zwanger mag zijn, en dan krijg je bloedverlies. Voor ik weer aan de beurt ben zijn we een half jaar verder. Het toestel van Dusseldorf werd net niet beantwoord, straks maar weer proberen. Maar ik denk dat de afstand naar Dusseldorf ons op gaat breken. We hebben nog 3 kinderen, en ik kan het heus niet altijd onder schooltijd plannen. Ik ben benieuwd hoe lang mijn man dit nog volhoudt. Hij heeft ook een hele drukke baan, hij werkt 100 uur per week, dus ik ben bang dat de ICSI in Dusseldorf de laatste gaat worden. En ik kan me er nog steeds niet bij neerleggen.
Oktober 2012 1 2 Dalia03 - 3e kindje - j/m Trotter - 28 jaar - 1e kindje - j/m 3 Zomerrr - 1e kindje - j/m 4 Laupio - 2e kindje - j/m Cindybaby71 - kindje - j/m 5 BellaSwan - 5e kindje - j/m Mawaikee - kindje - j/m Loussa - 1e kindje - j/m 6 Danelie - kindje - j/m 7 8 Charity2010 - 2e kindje - j/m 9 Joyce82 - 3e kindje - j/m 10 Emmy80 - 2e kindje - j/m Engeltje23 - 1e kindje - j/m Minniemouse1974 - 4e kindje - j/m Sweetlove - 3e kindje - j/m 11 12 Ds85 - 26 jaar - 1e kindje - j/m 13 RiverNL - 1e kindje - j/m 14 15 Sweetchocolate - 25 jaar - 2e kindje - j/m 16 17 Frownupsidedown - 28 jaar - 1e kindje -j/m 18 Stoetel - 28 jaar - 2e kindje - j/m 19 Barb - 30 jaar - 1e kindje - j/m Roompje25 - kindje - j/m Romy2003 - 3e kindje - j/m 20 21 Ilayda - kindje - j/m 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Onbekend Wendy86 Zwanger: 25 Afspraken: Minnimouse1974 - 24 februari - echo Frownupsidedown - 28 februari - echo fertiliteitskliniek Ds85 - 29 februari - 1e afspraak gyn Stoetel - 1 maart - 1e afspraak gyn + echo Engeltje23 - 5 maart - 1e afspraak vk Sweetchocolate - 5 maart - 1e afspraak vk + echo
@Ilayda, welkom. Je staat op de lijst! Vandaag naar het ziekenhuis gebeld. M'n 1e afspraak bij de gyn + echo is 1 maart. Dan ben ik ongeveer 7 weken zwanger. Dus nog 2,5 weken wachten tot we het aan naaste familie gaan vertellen, pfff. Liefs
@engeltje: hoe is het afgelopen op je werk, valt er nog een mouw aan te passen? @stoetel: succes met wachten tot je het kan vertellen. Ik zou echt helemaal gek worden, hihi Het zal denk ik wel extra leuk zijn om te vertellen als je je beebje al een keer gezien hebt @minnie: heb je nog met het ziekenhuis gesproken?
@ alle onzekere dames: ik hoop echt voor jullie dat het bloedverlies niks negatiefs is.. Gelukkig lees ik dat er geen krampen bij zijn, dus ik duim voor jullie (oja wat is trouwens ICSI???) @ ilayda: gefeliciteerd en welkom @ engeltje: een kantoorbaantje lijkt me inderdaad balen, maar het is voor een goed doel Ik ben eens benieuwd naar jullie ervaringen... - Ik heb vrij veel last van mijn borsten/tepels, maar ze zijn nog niet echt groter. Hoe is dat bij jullie? Heb zelf vrij kleine borsten dus een cupmaatje erbij is welkom - Ik heb normaal een vrij hoog libido, maar sinds ik zwanger ben heb ik eigenlijk niet veel zin meer in seks... Hebben nog meer dames hier last van??
@Laupio; In het ziekenhuis weten ze zeker dat het mis is. Er is wel een vruchtzakje maar er groeit niets in. Mijn HCG blijft dus wel stijgen, maar mijn progersteron waarde pas niet bij een zwangerschap. Dus heb me er wel gewoon bij neergelegd. Morgen om half 1 moet ik weer voor een echo en bloed prikken. Als er dan nog steeds niets te zien is, weet ik het zelf ook helemaal zeker en kan ik het helemaal afsluiten. Dus ja. We mogen dat beginnen met iui dus daar ben ik ook erg benieuwd na. Het is gewoon iets wat bijna niet voorkomt wat nu wel bij mij voorkomt dat maakt het nog moeilijker vind ik, denk echt zo ja dat moet natuurlijk weer bij mij voorkomen. Maarja misschien gebeurd er een wonder en is er morgen op de echo ineens wel iets te zien!
@wendy: dat wondertje zou wel geweldig zijn Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt over het hoe en wat, want deze achtbaan is vast geen pretje. Succes morgen. @ds85: ICSI is vergelijkbaar met IVF, behalve het lab gedeelte. Bij IVF worden de zaadcellen samen gebracht met een eicel en dan moeten ze zelf uitvechten welke zaadje het eitje bevrucht. Bij ICSI wordt door een laborant een zaadcel direct in de eicel gebracht. Dit doen ze vooral als er te weinig bewegelijke zaadcellen zijn. Wat betreft boobies: mijn borsten doen pijn als ik er tegen aandruk, maar niet heel erg en ik had er al voor de terugplaatsing last van ivm de hormonen die ik moest gebruiken. Ik heb nu wel duidelijker zichtbare aderen, maar volgens mij komen de echte veranderingen later in de zwangerschap pas. Qua zin in seks is het bij mij momenteel bijna niet aanwezig, maar dat komt ook wel een beetje door de hormonen en door het feit dat ik erg moe ben. Ik verwacht dat het vanzelf weer terugkomt
@wendy Ik wens je heeel veel succes toe morgen, ik hoop zo voor je dat het goed komt!! @ds Icsi Dan halen ze bij de vrouw eitjes eruit door middel van een punctie. En de man zijn sperma word nagekeken op de beste zwemmer en die prikken ze dan in de eicel van de vrouw, met een hele dunne naald. Als die dan samen goed verder zich ontwikkellen word er 1 of worden er 2 embryo's teruggeplaatst. Dit is de moeilijkste vorm van bevruchting. Mijn borsten zijn net meloenen zo groot en zo zwaar.
Goedemorgen meiden. Hoe is het met jullie? Ik ben vanochtend aangenaam verrast toen ik uit bed kwam. Geen bloedverlies meer. Ik hoop dat dat zo blijft.
Goede morgen dames! Wat hebben jullie veel gekletst zeg. Kan niet alles onthouden. @ Minnie balen zeg dat Düsseldorf niet meer te bereiken is. Vandaag weer proberen?! Werkt er maar 1 Nederlander? @ Grotere borsten hier nog niet. Komt later in de zwangerschap bij mij. Heb wel gevoelige tepels al begint dat nu wel af te zakken. @ Zin in sex euhm weinig zin in. Ook ik vond de intimiteit fijn maar nu. Pfff. Geloof rond 16 weken komt het terug. Ik kon volgens mij rond die tijd er geen genoeg van krijgen. Vriend heeft toen destijds zelfs een keer geweigert. Nou dat zegt veel hoor! Doen jullie nog wat aan valentijnsdag?
Meiden, ik voel me niet helemaal op m'n gemak. Ik heb een beetje een ongesteldheids gevoel. Of m'n darmen zijn van slag. Ik weet het niet goed. Het is moeilijk uit te leggen. Bij mijn mk had ik helemaal geen raar gevoel in m'n buik, ook geen krampen. Ik heb vanmorgen al wel gestofzuigd en gedweild. Daar kan ik nu toch nog geen last van krijgen? Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje kon ik het hele huishouden doen. Later in de zwangerschap wel op een wat ander tempo. Liefs
@ Stoetel, ik heb het ook, als ik te druk ben, of een verkeerde beweging maak, komen de steken op zetten. Geen ongi krampen. Het is geen fijn gevoel, maar denk wel dat het erbij hoort. Vervelend he, die onzekerheid.
@Stoetel Ik zou zeggen; verplicht op de bank met een tijdschrift en een kopje thee. laat de boel de boel maar lekker. Ik heb ook nog geen menstruatie. Had ik wel verwacht eigenlijk, of is dat niet na een vroege miskraam?? Nou blijf ik hoop houden....:x Ben zo boos op het ziekenhuis he dat ze me geen echo geven. Nu loop ik continu naar het toilet om te kijken wat de stand van zaken is...
@minnie: krijg je helemaal geen echo? Ook niet om te kijken of alles wel weg is als het een miskraam is geweest? Test je overigens nog positief? @stoetel: lekker rustig aan doen, zou ik zeggen. Iedere zwangerschap schijnt toch anders te zijn dan de voorgaande. Ik heb vanochtend te vroeg gejuicht. Toch weer wat bloedverlies. Wat is dit vreselijk onzekermakend zeg! :x En ik moet nog twee weken wachten tot de echo, ik word gek! Sorry voor mijn geklaag Al met al valt mijn bloedverlies nog steeds enorm mee, maar ik ben zooo bang dat het echt misgaat.