@sammie ik durf je er niet mee te helpen als ik ergens niet goed mee ben @Ukkie! Jeej verlof Je krijgt 4x daags ijzertabletten? Dan vind ik het niet gek dat je naar de wc gaat Ijzer werkt heel goed op de darmen Had ook bewoners op me werk die dat kregen voor hun stoelgang Tijdsbesteding had ik in het begin ook moeite mee. Maar daar vind je vanzelf iets op. Vooral ook je rust nemen is belangrijk. Ik heb hier ook niemand die veel of regelmatig thuis zijn. Daarnaast zit mijn man in ploegen en alleen deze week komt dat voordelig uit omdat hij om 3 uur alweer thuis is. Mja als je koken leuk vind ga daar mee aan de slag Dat heb ik met lezen
Ijzertabletten voor de stoelgang ??de gyn vroeg of ik er laxeermiddel bij wilde hebben gezien de meest voorkomende bijwerking verstopping is Bij 1x daags had ik er al last van en vandaar de vraag of ik laxeermiddel wilde hebben. Maar dit vind ik altijd zo vies dus los het op met roosvice laxo, activia en kiwis Wat je zegt over lezen is misschien ook een idee. Ik lees eigenlijk alleen op vakantie dus waarom nu niet na het boodschappen doen maar even mezelf trakteren op een leuk boek! Nog tips?
Wel lekker trouwens dat je man deze week om 3 uur thuis is! Merk zelf dat ik heel erg de behoefte heb om te kletsen als hij thuis komt alleen is hij daar op dat moment vaak te moe voor en moetn ik m ff een uurtje met rust laten
@ Tijdsbesteding, Tja zit al heel wat weken thuis en wat doe je dan? Het is wat andrs als je je lekker voelt en niet. Als ik goeie dagen had ging ik boodschappen doen en naar mn familie, en als ik geen goeie dag had/heb dan ben ik de hele dag thuis, beetje met de katten knuffelen, soms een klusje in huis, uitzending gemist, slapen etc.
@ukkie. Veel voorkomende fout is dat ze obstipatie over dezelfde streef gooien en direct denken aan verstopping. Maar het kan ook diarree veroorzaken, net wat je lichaam gewend is. Maar als je ook laxering gebruikt kan je ook daar beetje mee spelen. Mja das deze week. Vorige week had ie late dienst was ie er elke dag pas om 23:00 uur thuis. En volgende week...pff daar wil ik nog niet aan denken. Dan zit ie in de nachtdienst....maar gelukkig heb ik mijn vader als achterwacht. @sammie ja zo is het. Afgelopen dagen heel veel gedaan had er de puf voor. Vandaag erg moe en rusteloos, vooral die rusteloosheid om gek van te worden. Dus vandaag tandje rustiger Pff word gek van mijn stoelgang. Ik ben sinds gister al zo vaak naar de wc geweest dat ik het idee heb dat ik al voor de hele week gelost heb haha ach ja. Beter teveel dan niet he?
@ Super M, gelukkig alles weer in orde. @ Ukkie, jeej verlof! Ik weet ook nog niet helemaal wat ik met al die tijd aan moet . ben sinds afgelopen donderdag met verlof. Heb wel een to do lijstje gemaakt met alles wat ik nog wil doen. Verder moet ik nog fotoboeken maken. Heb ook geen vriendinnen die met verlof zijn, heb wel een zusje die in de zorg werkt en dus wel eens thuis is overdag. Dus ben daar afgelopen donderdag op de thee geweest en heb met mijn nichtje van 1 gespeeld . Mijn vriend werkt deels in ploegen. Deze week moet hij ma-wo van 14.30-24 werken, do-vr is hij vrij en zat+zo van 7 tot 16. Ik heb vandaag trouwens extreem rugpijn. Alles wat ik doe doet mijn onderrug zeer. Net staan afwassen (buiten op de tuintafel, aangezien we geen keuken hebben hihi net een campinggevoel) en verging bijna van de pijn. Ga zo maar weer even plat liggen...
Lage rugpijn, herkenbaar vervelend zeg! Heb net foto's gemaakt van de babykamer, de box, de kinderwagen en de eerste setjes O wat zijn ze toch leuk die setjes hihi
Ik herken het , lees alles maar op alles apart reageren word een hele klus zo , hihi. @ super m , fijn dat alles weer goed was . Hier heel de dag al misselijk word er gek van , maar ja het gaat vast ook wel weer over. Nu op het net even een beetje zoeken naar traktaties voor de kids om te trakteren als de kleine er is. @ sammie , Ik durf het ook even niet te zeggen hoe dat ook alweer ging met de maxi cosi . Ik weet dat je de zwarte zijkanten ook los kon klikken maar hoe precies......
Theertje balen dat je zo misselijk bent!! enne leuk traktaties Ik ga denk ik voor klein babyflesje met blauwe mana's. Sammi durf ik je niet te zeggen... miss plaatje via internet oid? Hier vanmiddag even gedut (niet echt geslapen), toen wel voorweëen gehad en een zeer bewegelijk mannetje. Daarna even met de kids gymschoenen gaan kopen want die hebben ze morgen nodig voor de psz, daarna wat boodschappen gedaan en nu net de woonkamer even opgeruimd en gezogen... wat een rommel kunnen die kleintjes maken. Voel het nu wel, maar zal en moet af... nesteldrang hahaha!! Zometeen ff wasjes vouwen en dan straks als kids in bed liggen nog ff dweilen. Dan hoef ik morgenochtend niks te doen als ze op school zitten.
Zo de roze kleertjes hangen ook aan de lijn.. Nu hopen dat er niemand langs komt hihi Waar zal ik ze daarna eens wegleggen? @ Super mummy, wel fijn dat je beebje lekker bewegelijk is! dat scheelt toch wat zorgen denk ik
@ Engeltje, hier zit de kleine man nog heerlijk in mijn buik Vannnacht weer erg slecht geslapen en ook erg last gehad van lekkende boobs. @ Maia, Heb nog steeds ongelofelijke hoofdpijn. Maar verder gaat het wel goed. Vanochtend redelijk wat voorween gehad, maar nu nergens meer last van en de kleine is lekker actief. Dus vooral bankhangen met een kopje thee erbij. En uitzieken. @ Sammie, helaas niet. Zou willen dat ik weer een nachtje heerlijk kon slapen! Wel optijd naar je lichaam luisteren he! Die oven kan over 1 weekje ook nog wel ;p @ SuperM, Hoop dat bij jou een paracetamol wel helpt tegen de hoofdpijn. Mooie buik! En een leuk truitje! Wat fijn dat alles goed is! O dat voelen van indalen kan z'n pijn doen! Meneer is hier al lange tijd ingedaalt, maar iedere vk/gyn wil het even voelen. En sommige doen dat toch pijnlijk! @ Laupio, wat slecht dat ze het zeggen en niet doen! Kan je niet regelen dat je vanaf week 39 wat vaker onder controle moet? @ Sammie, hier gaat het precies hetzelfde met bellen haha. @ Pleuni, zou er toch wel mee beginnen meis. Zul je zien dat jij als eerste bevalt. Kun je toch maar beter alles klaar hebben staan. @ Ukkie, ik lig merendeels van de dag op bed of op de bank een filmpje of serie te kijken. (Lopen doet na een paar stappen al pijn) En verder puzzels maken. Ben echt blij als ik straks weer wat meer kan! En ook ik ga volgende week nog een bezoekje brengen aan de kapster, maar verder doe ik eigenlijk niet zoveel. Hier was alles tijdens de controle en ctg weer goed . Heb aankomende vrijdag weer een ctg, en dan maandag de groeiecho. Ze blijven het maar zeggen we kunnen alleen maar wachten tot maandag voordat ze ons meer zekerheid kunnen geven over hoe of wat. Maar aangezien de kleine man het goed doet de laatste paar dagen en wat krachtige bewegingen maakt denkt de vk weer dat alles wel goed zit met de echo.. (Ze zoudens een moeten stoppen met denken en het gewoon moeten uitzoeken!) Maar goed, ik wacht dus gewoon tot maandag. Word er namelijk een beetje gek van dat iedere vk/gyn weer wat anders roept! Nadat we om 12.00u uit het zh terug waren heb ik geslapen tot 15.30u, en dat had ik wel even nodig. Alleen ben nog steeds erg moe en mijn hoofdpijn is helaas nog niet weg. Manlief die werd ook ineens ziek in het zh (diarree, misselijk, hoofdpijn) En aangezien hij met etenswaar werkt heeft hij zich ziekgemeld dus die doet lekker een dagje met bankhangen mee.
@miepkip, Hier ook altijd de strijd tussen vk en gyn. De een denkt dit en de ander denkt dat..:x laten ze het een keer eens zijn.. Maar wel fijn dat alles goed is. Ik mag morgen weer naar de vk en volgende week weer naar de gyn. Vervelend dat je man ziek is! Hopen dat hij snel weer beter is. Hier van,iddag even boodschappen gedaan en de stad in geweest Ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik normaal zitten werk doe en lichamelijk me dus niet hoef in te spannen.. Boodschappen doen en even winkelen is geen goed idee Helemaal gebroken en ontzetten pijn in mn rug.. Volgende keer maar even mn kracht verdelen over de hele dag Beeb is gelukkig wel ontzetten druk dus die schijnt nergens last van te hebben @ theertje, verevelend dat je zo misselijk bent.. Hoop dat het snel weer beter wordt
@ ukkie, ja ik vind het echt vreselijk! Zou zo graag zekerheid krijgen, maar ze veranderen elke keer van mening etc. O dat is wel minder, maar nu kan je er wel rekening meehouden dat je, je energie over de dag moet verdelen. Ik ga zo maar eens what to expect when you're expecting kijken. Maar eerst paracetamol nemen.
goedenavond @miekie: ik denk er hetzelfde over hoor, tuurlijk denk ik ook wel eens (aangezien het net als Fleur waarschijnlijk een flinkerd gaat worden) dat hij wel eerder mag komen, maar ik zie absoluut de voordelen dat het kindje gewoon 40 weken blijft zitten. hier denkt trouwens ook mijn hele omgeving dat hij eerder gaat komen, want ja, het is mijn 2e en hij wordt groot geschat enzovoorts maar van mij mag hij blijven zitten tot week 40. Nu is het anders als je medische problemen hebt zoals een aantal dames hier, dan is het logisch als het kindje eerder komt of gehaald wordt . @laupio: vervelend dat ze de vorige keer dus wel zeiden nu te gaan kijken en er nu eigenlijk op terugkomen snap het deels wel, maar toch helemaal met het feit dat je het al een keer gehad hebt...snap ik het ook weer niet. @pleuni: je hebt het maar druk met je keuken, hopelijk is hij snel klaar en kan je gaan inruimen voor je baby komt en 50 tinten lijkt mij ook niks, maar het is zo'n hype dat ik wel nieuwsgierig geworden ben vervelend van je rugpijn. @SM: fijn dat alles goed was bij de vk @sammie: ik zou het eigenlijk niet weten, ik heb dat ding nooit vastgezet op die plek. @ukkie: geniet van je verlof! heerlijk hoor! wat ik doe tijdens mijn verlof? de laatste dagen in elk geval: eerst kom ik 's ochtends even bij van een nacht niet slapen en meestal kleine dingen als de was doen, vaatwasser uitruimen, met Fleur spelen en evt. kleine boodschap doen enzovoorts. 's middags als Fleur in bed ligt ga ik ook even liggen, als Fleur niet wil slapen heb ik pech, maar dan zet ik de tv aan. En 's middags ga ik dan aan de schoonmaak, of aan het bakken van wat lekkers of ik ga even een rondje winkelcentrum enzovoorts. Maar dat laatste wordt een steeds korter rondje want m'n bekken kunnen het niet zo lang meer aan. Mijn to do lijstje met schoonmaak en opruimdingen is al klaar hihi, dus hoef het alleen maar bij te houden. @theertje: balen dat je zo misselijk bent! wat betreft traktatie: ik twijfel nog tussen cupcakejes met een blauw rondje marsepein erop, of van blauw karton wiegjes maken met daartussen een doosje rozijntjes. maar het gaat bij mij om 1-3 jarigen @miepkip: fijn dat alles tijdens de controle goed was. maar wel vervelend dat het steeds wat anders is dat ze willen. afwachten dus maar.
Hej allemaal, De maxi-cosi is gefixt twas natuurlijk té simpel haha Vanavond hebben we het gesprek met de gastouder gehad, het was leuk en ze voldoet wel aan de 'eisen' die we hebben, maar voor mijn gevoel mist het entausiasme om met kinderen te werken enzo. Daardoor was het ook wel een moeizaam gesprek. Zei doet het al tig jaar, en voor ons is alles nieuw dus ja, dan verwacht je toch dat zei het voortouw in het gesprek neemt... Ik weet dus niet wat verstandig is, om even verder te kijken naar een ander of niet.. Wat zouden jullie doen??
@ Sammie, ik zou als ik jou was wel even verder kijken. Vind het enthousiasme ook erg belangrijk. @ maia, Is fleur weer helemaal opgeknapt? Bak je dan echt iedere dag iets? Haha, zou willen dat ik dat nog kon! Na 1 minuut mixen en kloppen ben ik al op. En heb ik er genoeg van . Nou de krampen zijn er weer. Alleen verder voel ik niks (qua ween, harde buiken etc.) Dus ik ga ervanuit dat het weer afzakt. Zo duurt het tot maandag wel erg lang! ik ga even een warme douche nemen en daarna proberen te slapen. Trusten allemaal!
Dat is dan idd ff schrikken meis! Maar goed als de vk zegt dat t geen kwaad kan..... dan zal dat dan wel toch? Ik heb net weer een plaat geschilderd. Morgen nog een laag, naam er op,en de ledstrip er achter. Het is oud roze geworden. Morgen nog 1 muur schilderen, ook oud roze en dan nog wat ascesoires maken enz. Dan word t een echte meiden kamer...!!! ik heb er zin in als t af is. Deze week ook alles gereed maken. Vandaag voedingskussen gehaald..! Iemand een idee waar je leuke moeten kunt kopen voor t voedingskussen? Ben echt van plan morgen klaar te zijn met alles. T móet gewoon van mezelf!!
@pleuni mja mijn man werkt nu al 5 weken 6 dagen in de week. Hij kan ze weigeren maar hij krijgt er wat vakantieuren voor terug zodat als de kleine straks komt hij niet maar 2 dagen krijg maar weekje thuis kan blijven. Werkt ook zo lekker bevordelijk dan ja als je buiten moet afwassen...mja in delen doen misschien een optie?? @Theertje dat lijkt me zo leuk, traktaties maken! hihi Ga ik denk ik nu ook gewoon doen maar dan voor mezelf hahaha @super mommy hihi nesteldrang...zooo leuk @miepkip mooi dat alles weer goed was! Wel balen dat veschillende disciplines niet op een lijn staan. Soms is dat juist fijn maar nu kan ik me indenken dat je er beetje gek van word. Gelukkig laat je mannetje wel goed weten dat het goed gaat! @ukkie nee je zal altijd zien dat als je je dan wat minder voelt dan lijkt de kleine zich met volle teugen te genieten Kan soms wel beetje opvrolijken. Hopelijk is je rugpijn nu wat minder @sammie JEEEJ Maxi cosi weer goed! Hihi ik zou het ook niet voor elkaar krijgen, echt iets voor mijn man die zou ook onthouden hoe het zat enz.. ik zou bijna stap voor stap foto moeten maken om daar achter te komen Ik zou denk ik ook verder kijken, zoiezo omdat je dan wat kan vergelijken. En misschien kijken voor mensen die al eens gastouders hebben gehad, beetje ervaringen uitwisselen doet soms ook wonderen @shaar ik vind het wel beetje vreemd dat ze zegt dat de kleine helemaal niet meer groter gaat worden?? Hoe weet ze dat zo zeker?je bent 35 weken! Volgens mij kan ie dan best nog wel groeien hoor, of hij moet al die tijd al wat minder hebben gegroeid. En op zich hoeft klein kind verder niet erg te wezen, vaak groeit het er zo weer bij als ze er eenmaal zijn. Als ik kijk naar mijn stiefbroer, die was heeeel klein met de geboorte en nu ook bijna 2 m lang Hoe ik dat doe met reageren? Ik heb twee vensters open staan. De een tik ik alles bij en de ander lees ik berichtje per berichtje Ook een van die bezigheden als je verlof hebt haha @krimmi lekker bezig Jij maakt de kamer waar ik zo'n afschuwelijke hekel aan had! Wij hadden zon hele roze kamer en heb keihard mijn best gedaan om die om te toveren in de wit/blauwe kamer die het nu is Hihi Echt geen idee. Ik kreeg direct in het begin twee kussen met hoezen naar mijn hoofd gegooid van mijn schoonzussen en er zat er zelfs nog eentje in mijn kraampakket Maar weet dat hema ze heeft en denk dat prenatal ook wel leuke zal hebben Zo uitgelezen. Vanmiddag lekker bijgeklets bij mijn buurvrouw. Die kleine meid van haar is nu 7 weken. Zo verschrikkelijk lief! Beetje bijgeklets. Wel lekker met iemand die ook net alles gehad heeft betreffende bevallen, kraamtijd etc etc Ik heb sinds thuiskomst enorme steken onder in mijn buik. Mijn man denkt soms echt dat de kleine komt(zijn gewoon voorweeën maar goed) maar het is wel echt vaak. Echt tot mijn rug aan toe. En de kleine is tussendoor ook lekker actief. Mijn man vond alles best maar zolang ik hem maar binnen houd vannacht, eerst zijn examen morgen nog! Mannen haha Ga vandaag maar eens proberen vroeg te slapen, voor de verandering. Kijken wat het doet en anders ben ik zo weer beneden Succes dames en fijne nacht. Zag her en der wat klachtjes als rugpijntjes en dergelijke. hopelijk slapen we het er een beetje uit!