Oktobers 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niboma, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Hier gewoon een halfjaar bv gegeven en tijdens de zwangerschap gewoon beugelbh' s gedragen...tijdens de bv periode niet, maar zie niet in waarom het bij zwangerschap niet zou mogen...

2. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ baileyy, wat fijn dat je echo goed was, wat geweldig is dat toch he!

3. Dalia03

Dalia03 Lid

11 okt 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Dank jullie allemaal voor jullie lieve reacties. Fijn dat het bij jullie allemaal goed lijkt te gaan nu. Ik hoop echt voor jullie dat ik de laatste ben die zijn kindje verloren heeft.

Minnie is wel erg stil de laatste dagen? Gaat het goed Minnie?

Het gaat hier redelijk. Ik ben erg verdrietig. We hebben een erg druk weekend achter de rug, waar ik niet echt onderuit kon. Dat was erg zwaar, want behalve mijn ouders, mijn broer en mijn beste vriendin wist niemand dat ik zwanger was, dus ik heb ook niemand verteld dat ik een miskraam had. Erg vermoeiend om heel de dag te doen of er niks aan de hand is, terwijl je zo verdrietig bent en zoveel buik pijn hebt. Gelukkig was mijn man er ook, en hij was erg lief voor me, en zorgde ervoor dat ik af en toe een momentje alleen kon hebben.

Ik ben vandaag niet gaan werken, ik kon het gewoon niet opbrengen om weer een hele dag mooi weer te spelen. Het was fijn om even alleen te zijn vandaag (kids op school) en gewoon verdrietig te kunnen zijn.

Vanavond gaan we ons kindje (of wat het vruchtzakje lijkt in elk geval) begraven in de tuin.
    Morgenavond nog een keer terug voor controle naar de verloskundige.

Veel groetjes voor jullie allemaal, en babietjes, blijven jullie allemaal HEEL goed in jullie mama's zitten?
    Dalia

4. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    @ dalia, wat naar dat het weekend zo zwaar wask heb wel heel veel bewonderingvoor je, ik geloof niet dat ik gegaan was, gezien niemand het wist...stoer wijffie ben je.
    En even niet werken vind ik ook heel begrijpelijk, veel sterkte nog de komende tijd...

Minnie is idd stil, hopelijk alles goed minnie!

5. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @dalia wat erg voor je joh! En knap dat je het het weekend hebt vol gehouden. Ik zou ook lekker een paar dagen thuis blijven. Sterkte

6. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Bailey: Fijn dat de echo goed was! Dat soort berichten lees ik graag!

@ Dalia: Sluit me aan bij laupio, respect voor je dat je dit weekend bent gegaan! Hoop dat je het verdriet snel een plekje kunt geven! Knuffel!

@ Maia: Balen dat de misselijkheid erger wordt meid!

7. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Baileyy: Fijn dat de echo hele maal goed is.
    @Dalia: Een dikke knuf van mij! Rot allemaal zeg!

@Hier: De eerste werkdag er weer op zitten. Gelukkig is Pasen en de meivakantie niet zo ver weg idd. :D
    Heb vandaag op het werk verteld dat de laatste IVF poging gelukt is. (Ze wisten er van) Reacties waren echt super lief!

Ik begin voorzichtig weer een beetje trek in eten te krijgen. De laatste weken had ik echt nergens zin in. Maar het lijkt de laatste twee dagen beter te worden.

Ik doe vandaag de 'Tienwekenwave'... Wiieeehhhuuuuu! :D

8. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Minnie is er weer hoor...alles is goed.
    De misselijkheid is minder, en als ik de deur uit ga neem ik wat zwart-witjes mee om de misselijkheid te onderdrukken.
    Verder heb ik een druk weekend gehad.
    Ik zou zondag visite krijgen, dus zaterdagochtend uitgeslapen en daarna de boodschappen gedaan en de tuin geschrobt(veel te zwaar werk).
    Stond de visite onverwachts al zaterdagmiddag voor de deur....Ze kwamen helemaal vanuit Assen en hadden hier een hotel geboekt.
    En zondagochtend danste mijn dochter af voor brons, en daarna hebben ze bij ons allemaal nog koffie gedronken. 's Avonds naar het pannenkoekenrestaurant geweest, en toen was het weekend weer om.
    Vandaag nog even 'smorgens terug mijn bed in gegaan, want mijn man gaat veel te laat slapen, en wil niet elke avond mopperen, dus we hebben afgesproken dat ik 's morgens nog terug ga.
    Verder ben ik een beetje kortademig.

@Dalia
    Goed van je dat je toch gegaan bent dit weekend. Ik zou me ziek gemeld hebben.

@Bailey
    Leuk he als je het hartje ziet en hoort. Altijd speciaal.

9. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Minnie: Dat is zeker een druk weekend geweest meid!
    Lekker voor je dat de misselijkheid minder wordt!

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    @dalia Goed van je hoor! Hoe gaat het nu met je?
    @minnie wat een druk weekend ja!

Lig nu alweer op bed. Heb zo'n hoofd en nekpijn. Kan er niet meer zo goed tegen. Paracetamol genomen en naar bed. Paracetamol kon volgens de Vk geen kwaad. Toch vind ik t ergens niet fijn! Heb er 2 op vandaag..

11. Maia

Maia Niet meer actief

@dalia: dikke knuffel!

@minnie: zeker een druk weekend

@bailyy: vervelend dat je zo'n last van hoofdpijn hebt.

Hier gisteravond onverwachts een echo gehad. Had in het begin van de avond flink wat bloedverlies dus mocht komen en we gingen eigenlijk van het ergste uit, maar we zagen een kloppend hartje!!! wel een paar dagen teruggezet (voor zover ze het kon meten) en waar het bloedverlies nou van was: geen idee, kon ze niet verklaren, maar voorlopig zit het goed. Ben er nog steeds beduusd van.

12. laupio

laupio Bekend lid

9 mei 2007
    604
    0
    16
    Och jeetje Maia, wat schrikken! Gelukkig gaat het goed met het beebje, en hopelijk nu geen gekke bloedingen meer!!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Dalia: Dikke knuf voor jou!

@ Maia: Jeetje wat schrikken zeg! Gelukkig zagen jullie een mooi kloppend hartje!

@ Bailey: Wat vervelend van die hoofdpijn....heb dat gevoel zelf ook hoor van die paracetamol. Maar je weet dan ook dat je het alleen neemt als je eigenlijk echt niet anders kan en t kan echt gen kwaad meis. Drink je wel genoeg?

Ik heb gister de echo gehad en.....
    Hij was super!!! Uitwendig, werd de echo niet zo scherp, al zagen we wel gelijk dat er iets zat met een mooi kloppend hartje, wat een geweldig gevoel is dat zeg! Niet te beschrijven gewoon!!
    Hierna toch een inwendige echo gehad en toen zagen we onze uk ( ja het is er toch maar 1tje ) heel duidelijk! Je zag zelfs al iets wat leek op armpjes en beentjes, zo mooi!
    Moest wel lachen vlak voor ik de inwendige echo kreeg. De verloskundige liet de camera zien, waar ze mee naar binnen ging, zegt ze niet schrikken, gaat maar een klein stukje naar binnen en als je goed ontspant doet t geen pijn.... ( Geen idee of ze er enig idee van had hoe deze uk gemaakt is, maar ook dat doet toch geen pijn? hahaha ;) )
    Verder werd er wel benadrukt dat ik wel echt overgewicht heb en dat ik dus een risicofactor ben. Sja dat weet ik, maar heb ook onder begeleiding gelopen van de dietiste, ik eet gezond, sport 2 x in de week, wat wil ze nu nog meer? Kan het helaas echt niet helpen en als ik dat wel kon doen, dan zou ik dat zeggen ook!
    Achja, moet nu zeer waarschijnlijk onder controle van het ziekenhuis ipv de vk, he wat erg nou?! Nee hoor lijkt mij heerlijk om wat extra echo's te hebben, echt geen straf hoor :)
    19 Maart heb ik mn 1e afspraak bij de gyn en hij gaat dan bepalen of ik idd bij hem onder controle moet of niet. Verder hebben we dan ook gelijk de combinatietest, dit vind ik wel ontzettend spannend moet ik zeggen! ( Oudoom van man heeft namelijk wel het syndroom van down ) Naja hoop dat alles gewoon goed is, maar dat is dus nog eventjes afwachten, voor nu zijn we in ieder geval ontzettend blij met onze bewegende uk met een kloppend hartje :D

Foto's van de echo volgen later nog ;)

14. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @engeltje helemaal super zeg dat je een kloppend hartje hebt gezien!!

Hier verder alles goed, eigenlijk nergens last van 's morgens een beetje misselijk maar zodra ik een beker yoghurt heb gedronken is dat alweer weg. Wij moeten nog een week wachten op onze 1e echo en wat duurt wachten lang pfff ik hoop zo dat wij volgende week dinsdag een kloppend hartje te zien krijgen.
    Word steeds nieuwsgieriger en vooral omdat ik zo weinig kwaaltjes heb hoop ik toch wel dat alles goed is!

15. Liesblits

Liesblits Actief lid

15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @Engeltje Super dat je zo'n mooie echo had!
    Vrees dat het hier ook inwendige echo gaat worden over 2,5 week. Ook genoeg buik hier wat het waarschijnlijk moeilijk ging maken. Ik ben benieuwd!

Ook ik heb gister de folder meegekregen over de combinatietest en nekplooimeting.
    Bij jullie komt het dan voor in de familie, en dat is de reden dat jullie de test wel doen. Is het voor jullie dan gewoon om het alvast te weten zodat je je erop voor kunt bereiden? Of om dan toch nog een andere keus te maken?
    Misschien rare vraag hoor, maar ik ben daar wel heel nieuwsgierig naar hoe mensen daar over denken.

Ik had al van tevoren besloten de test niet te doen, omdat ik toch niet anders zal besluiten mocht het kindje Down syndroom hebben. Dan is het puur ter voorbereiding, maar niet om eventueel andere stappen te ondernemen.

16. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: fijn dat jullie echo goed was!

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Goedemorgen dames!

@Maia schrikken hoor! OOk hier een dikke knuffel voor je! Wat is nu je datum geworden dan?

@Engeltje23 Fijn dat jouw echo ook goed was net als de mijne!!
    Leuk he die armpjes en beentjes, zagen wij ook. Ongelofelijk en dat op nog geen 3 cm grootte dat dat er al zit..
    Spannend die combinatietest, zeker met een oudoom die het syndroom van Down heeft gehad. Maar goed positief denken en dan weet je straks ook of alles goed zit.

Ja heel vervelend die hoofdpijn. Ik drink zeker wel genoeg. Water komt me de neus uit,teveel thee kan ook niet, dus nu maar Karvan Cevitam. Wat drinken jullie?

Hoe plaatsen jullie die foto's van de echo hier op de site? Die heb je toch niet digitaal?

Iemand nog goede tips tegen verkoudheid/hoofdpijn toevallig??? ;)

18. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Maia
    Jee dat was zeker schrikken, ik ken het, ik was helemaal over mijn toeren, en toch was ik nog gewoon zwanger ondanks het bloedverlies.
    Fijn dat bij jou ook alles goed is. Je moet er niet aan denken he?

@Engeltje
    Leuk he die echo.
    Doe zeker geen pijn. Jij bent net zo ver als ik, ik moet volgende week donderdag, dan ben ik precies 10 weken en dan moet ik een afspraak maken voor de combinatietest...Fijn dat het er maar 1 is, anders krijg je het wel erg druk de komende jaren.:$

Ik vraag me af wat het nut van de combinatietest is, maar ik weet nog niet of ik het ga doen, ik heb hem bij de andere 3 ook nooit gehad, maar toen was ik wel wat jonger. Maar van het bloedprikken word ik onderhand ook niet vrolijk, dat hebben ze de laatste tijd mij teveel gedaan...ik ben gewoon niet meer waterdicht.;)
    Een echo is altijd leuk.

19. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @Engeltje & Bailey: Leuk die goede echo's

@Bailey: Snap ik helemaal, ik gebruik het liever ook niet, zit nu thuis met een verkoudheid. Vanochtend toch een para ingenomen, omdat ik zo'n hoofdpijn had en echt naar mijn werk moest. Als je veel pijn hebt, maak je endorfine aan en dat is ook niet goed voor de baby, dus kun je dan beter een para innemen.
    Veel middeltjes tegen verkoudheid mogen niet: Geen strepsils, geen antaflu & dropjes: daar zit zoethoutwortel in. Wat wel mag zijn hoestdrankjes en neusspray met een zoutoplossing.

Vraag me wel af hoe erg het is om dropjes te eten, ik denk niet dat het zo heel veel kwaad kan als je geen kilo's eet

20. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Drop...volgens mij mag dat wel toch?
    Uiteraard niet teveel, en zoute drop is slecht misschien voor een te hoge bloeddruk.
    Maar goed, om de missselijkheid te onderdrukken helpt drop goed.

Deel Deze Pagina